ћаркетинг > —пециф≥чн≥ заходи з пабл≥к рилейшнз
ƒо кризових ситуац≥й теоретики та практики пабл≥к рилейшнз в≥днос¤ть: Х засадн≥ зм≥ни державного регулюванн¤, ¤к≥ матимуть серйо≠зн≥ негативн≥ насл≥дки дл¤ п≥дприЇмств; Х нещасн≥ випадки (катастрофи), ¤к≥ призвод¤ть до загибел≥ людей; Х загроза банкрутства; Х ви¤вленн¤ небезпечного дл¤ житт¤ людей конструктивного чи виробничого дефекту товару, що потребуЇ негайного вилу≠ченн¤ товару з торговоњ мереж≥; Х зупинка виробництва або загроза такоњ зупинки; Х масовий страйк або загроза такого страйку; Х викритт¤ крим≥нальноњ або недобросов≥сноњ д≥¤льност≥ кер≥≠вництва п≥дприЇмства, що загрожуЇ ≥снуванню останнього; Х неспод≥вана втрата секретноњ комерц≥йноњ ≥нформац≥њ; Х загроза поглинанн¤ конкурентами або ≥ншими небажаними особами; Х банкрутство основного постачальника; Х утрата основного споживача або частки ринку. ћайже вс≥ кризов≥ ситуац≥њ т≥сно пов'¤зан≥ з роботою на ринку та роботою з громадськ≥стю. Ќаск≥льки це важливо, можна поба≠чити з того, що тис¤ч≥ закордонних компан≥й мають спец≥альн≥ кризов≥ п≥дрозд≥ли у склад≥ служби пабл≥к рилейшнз. “еор≥¤ керуванн¤ кризами передбачаЇ опрацюванн¤ таких п'¤≠ти етап≥в: перший Ч визначенн¤ проблеми, ¤ка може постати перед п≥д≠приЇмством; другий Ч класиф≥кац≥¤ проблем за њхньою значущ≥стю дл¤ п≥дприЇмства та його ≥м≥джу; трет≥й Ч розробка р≥зних стратег≥чних вар≥ант≥в припиненн¤ кризи; четвертий Ч реал≥зац≥¤ програми д≥й щодо пов≥домленн¤ п≥дприЇмством цих стратег≥чних вар≥ант≥в громадськост≥; п'¤тий Ч ут≥ленн¤ в житт¤ реальноњ програми усуненн¤ кризи. ќтже, кризою керують ¤к процесом, що даЇ можлив≥сть бачи≠ти цей процес у перспектив≥ та опрацювати можлив≥ вар≥анти ви≠ходу з нього. Ќайб≥льш в≥дпов≥дальним моментом у розробц≥ план≥в управ≠л≥нн¤ кризою Ї прогнозуванн¤ й п≥дготовка до кризи. ¬она вклю≠чаЇ так≥ д≥њ: Х ви¤вленн¤ проблем, ¤к≥ можуть стати кризовими; Х опрацюванн¤ в≥дпов≥дною командою (в≥дд≥лом, п≥дрозд≥лом) конкретного плану д≥й; Х ≥дентиф≥кац≥¤ найважлив≥ших у кризов≥ пер≥оди ц≥льових ау≠дитор≥й ≥ п≥дготовка комун≥кац≥й дл¤ них; Х визначенн¤ центру керуванн¤ кризою (це може бути голов≠ний або рег≥ональний оф≥с); Х визначенн¤ дублер≥в дл¤ антикризовоњ команди, бо хтось може бути в≥дсутн≥м у потр≥бний момент; Х моделюванн¤ можливих кризових ситуац≥й; Х п≥дготовка ос≥б, ¤к≥ спец≥ально працюватимуть з пресою; Х опрацюванн¤ пор¤дку швидкого виклику кер≥вництва в центр керуванн¤ кризою; Х розробка та передача ≥нструктивних матер≥ал≥в кер≥вництву (результати моделюванн¤ можливих кризових ситуац≥й, ≥нструк≠ц≥њ щодо контакт≥в з пресою в цей пер≥од, списки телефон≥в ме≠неджер≥в з управл≥нн¤ кризою та член≥в антикризовоњ команди тощо); Х в≥дпов≥дна п≥дготовка прес-оф≥су, служб зв'¤зк≥в з громадсь≠к≥стю, кадрових служб, а також консультант≥в. оли криза вже сталас¤, команда з управл≥нн¤ кризою маЇ зробити так≥ кроки: Х оприлюднити за¤ву, ¤ка правдиво висв≥тлюЇ под≥њ, у засобах масовоњ ≥ внутр≥шньоњ ≥нформац≥њ; Х регул¤рно надавати ≥нформац≥ю про те, ¤к розвиваЇтьс¤ си≠туац≥¤; Х використовувати найефективн≥ш≥ засоби комун≥кац≥њ (елект≠ронна пошта, факс, бриф≥нг, рад≥о тощо) дл¤ поширенн¤ ≥нфор≠мац≥њ ¤к назовн≥, так ≥ всередин≥ п≥дприЇмства; Х наданн¤ достатньоњ к≥лькост≥ канал≥в зв'¤зку дл¤ запит≥в ≥з ≠зовн≥. ѕрогнозуючи можлив≥ кризов≥ ситуац≥њ та моделюючи процес розв'¤занн¤ проблем, ¤к≥ виникають, служба пабл≥к рилейшнз маЇ в такий спос≥б м≥н≥м≥зувати втрати п≥дприЇмства, передовс≥м все те, що стосуЇтьс¤ його ≥м≥джу. ƒуже важливо знайти прави≠льний тон у стосунках ≥з журнал≥стами, њх треба розгл¤дати ¤к доброзичливих союзник≥в, а не ¤к людей, що хочуть нажитис¤ на чуж≥й б≥д≥. ѕеретворенн¤ журнал≥ст≥в на ворог≥в лише усклад≠нить ситуац≥ю.
Ќазва: —пециф≥чн≥ заходи з пабл≥к рилейшнз ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (1388 прочитано) |