Sort-ref.narod.ru - реферати, курсові, дипломи
  Головна  ·  Замовити реферат  ·  Гостьова кімната ·  Партнери  ·  Контакт ·   
Пошук


Рекомендуєм

Маркетинг > Суть та ознаки досконалої конкуренції


З`ясуємо виробничу і цінову поведінку фірми в короткостроковому періоді часу. У короткостроковому періоді конкурентна фірма має незмінні виробничі потужності і максимізує свої прибутки або мінімізує збитки. Тобто, існує два підходи до визначення рівня виробництва, за якого конкурентна фірма максимізує свої прибуток або мінімізує збиток.

Перший передбачає порівняння загального виторгу (TR) і загальних витрат (TC). Ринкова ціна на продукт становить перед конкурентними виробниками три запитання: Чи варто взагалі виробляти? Якщо виробляти, то яку кількість? Чи принесе виробництво економічний прибуток? Короткі відповіді можна отримати з таблиці №1.

Таблиця №1: Визначення конкурентного обсягу виробництва в короткостроковому періоді.

Запитання

Принципи порівняння

TR і TC

Принципи порівняння

МR і МC

Чи треба фірмі виробляти?

Так, якщо TR > TC або TR < TC на величину, меншу за TFC

Так, P > =AVC

Яка к-сть продукції повинна вироблятись, щоб максимізувати прибуток?

Виробляти таку к-сть, коли пере-вищення TR над TC максимальне або, коли перевищення TC над TR мінімальне. При-чому це пере-вищення менше, ніж TFC

Виробляти тоді, коли MR = P = MC

Чи принесе вироб-ництво економічний прибуток?

Так, якщо TR > TC

ні, якщо TC > TR

Так, якщо P > ATC

ні, якщо ATC > P

Джерело: Макконнелл К., Брю С. Мікроекономіка /за ред. Панчишина С. : Львів: Просвіта, 1999. -Т. 2. - С. 240.

Отже, як бачимо правильна відповідь на запитання “Чи варто взагалі виробляти?” така: фірмі варто виробляти у короткостроковому періоді, якщо вона може: 1) одержати прибуток або 2) зменшити збитки порівняно з її постійними витратами. Правильна відповідь на друге запитання: “Скільки продукції виробляти?” така: у короткостроковому періоді фірмі варто виробляти обсяг продукції, за якого вона максимізує прибутки.

Розглянемо приклад, що ілюструє поведінку фірми в умовах досконалої конкуренції (таб. №2).

Таблиця №2: Обсяг виробництва фірми.

(за ціни: 1) - 131грн, 2) - 81грн, 3) - 71грн)

1)

Q

Загальні постійні витрати,

грн, TFC

Загальні

змінні

витрати,

грн,TVC

Загальні

витраті,

грн, TC

Загальний виторг ,

грн, TR

При-

буток,

грн, EP

2)

Загальний виторг ,

грн, TR

При-

буток,

грн, EP

3)

Загальний виторг ,

грн, TR

При-

буток,

грн, EP

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

100

100

100

100

100

100

100

100

100

100

100

0

90

170

240

300

370

450

540

650

780

930

100

190

270

340

400

470

550

640

750

880

1030

0

131

262

393

524

655

786

917

1048

1179

1310

-100

-59

-8

+53

+124

+185

+236

+277

+298

+299

+280

0

81

162

243

324

405

486

567

648

729

810

-100

-109

-108

-97

-76

-65

-64

-73

-102

-151

-220

0

71

142

213

284

355

426

497

568

639

710

-100

-119

-128

-127

-116

-115

-124

-143

-182

-241

-320

Назва: Суть та ознаки досконалої конкуренції
Дата публікації: 2005-03-03 (3697 прочитано)

Реклама



Яндекс цитирования
xanax - travelocity addresses - философия - cheap contact lens - cheap eats - computer discount - bargain discount
Page generation 0.072 seconds
Хостинг от uCoz