Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћаркетинг > —уть та ознаки досконалоњ конкуренц≥њ


ƒжерело: ћакконнелл  ., Ѕрю —. ћ≥кроеконом≥ка /за ред. ѕанчишина —. : Ћьв≥в: ѕросв≥та, 1999. -“. 2. - —. 240.

«Т¤суЇмо випадок максимал≥зац≥њ прибутку. –инкова ц≥на становить 131 грн. за одиницю продукту, ¤кого ф≥рма може виробл¤ти будь-¤ку к≥льк≥сть. «агальний дох≥д в≥дображаЇ р≥зн≥ р≥вн≥ виробництва.  р≥м того, ми маЇмо: загальн≥ пост≥йн≥ витрати, загальн≥ зм≥нн≥ витрати, загальн≥ витрати (що Ї сумою загальних пост≥йних витрат ≥ загальних зм≥нних витрат). ≤, нарешт≥, такий економ≥чний прибуток, що Ї р≥зницею м≥ж загальним доходом ≥ загальними витратами за р≥зних р≥вн≥в виробництва. ћаЇмо вс≥ необх≥дн≥ дан≥, щоб зробити певн≥ узагальненн¤.

«Т¤суЇмо випадок максимал≥зац≥њ прибутку. ‘≥рма максим≥зуЇ прибутки, виробл¤ючи такий обс¤г продукц≥њ, за ¤кого загальний виторг перевищуЇ загальн≥ витрати на найб≥льшу величину. ” нашому приклад≥ величина прибутку у випадку максимал≥зац≥њ прибутку становить 299 грн. за обс¤гом виробництва 9 одиниць.

ѕрипуст≥мо, що витрати залишаютьс¤ незм≥нними, але ц≥на за одиницю впала з 131 грн. до 81 грн.. «а ц≥Їњ ц≥ни будь-¤кий р≥вень буде збитковим. ќднак ф≥рма не закриваЇтьс¤. ¬ цьому випадку ф≥рма зведе до м≥н≥муму своњ збитки, тому що отримаЇ загальний дох≥д, достатн≥й дл¤ в≥дшкодуванн¤ вс≥х загальних зм≥нних витрат, а також значноњ частини загальних пост≥йних витрат. « виробництва 6-ти одиниць загальний виторг становить 486 грн.; цього достатньо дл¤ покритт¤ зм≥нних витрат (450 грн.) ≥ вагомоњ частки - 36 грн. - пост≥йних витрат. ќчевидно, що краще втратити 64 грн., н≥ж 100 грн., коли продукц≥ю взагал≥ не виробл¤ють. ќтже, збитки буде м≥н≥м≥зовано за виробництва у випадку, коли загальн≥ витрати перевищують загальний виторг на м≥н≥мальну величину ≥ Ї меншими за загальн≥ пост≥йн≥ витрати.

ѕрипуст≥мо, що ринкова ц≥на становить 71 грн.. «а будь-¤кого обс¤гу продукц≥њ збитки перевищуватимуть пост≥йн≥ витрати у сум≥ 100 грн, ¤к≥ Ї збитками ф≥рми у випадку припиненн¤ виробництва. –озгл¤даЇтьс¤ випадок закритт¤ ф≥рми. ќтже, ¤кщо загальний виторг не перевищуЇ загальних зм≥нних витрат за будь-¤кого обс¤гу виробництва, ф≥рма м≥н≥м≥зуватиме збитки призупинивши виробництво продукту.

ƒругий п≥дх≥д до визначенн¤ того, ¤кий обс¤г продукц≥њ захоче запропонувати конкурентна ф≥рма, - обчислити ≥ пор≥вн¤ти суми, на ¤к≥ кожна додаткова одиниц¤ продукц≥њ зб≥льшить загальний виторг ≥ загальн≥ витрати. ‘≥рм≥ треба пор≥вн¤ти граничний виторг ≥ граничн≥ витрати кожноњ наступноњ одиниц≥ продукц≥њ. Ќеобх≥дно памТ¤тати правило: максимальний прибуток дос¤гаЇтьс¤ на тому р≥вн≥ випуску продукц≥њ, де ц≥на дор≥внюЇ граничним витратам, але це правило P = MC Ї просто частковим випадком правила MR =MC.

–озгл¤немо приклад, що ≥люструЇ повед≥нку ф≥рми в умовах досконалоњ конкуренц≥њ (таб. є3).

“аблиц¤ є 3: ќбс¤г виробництва ф≥рми.

1

Q

—ередн≥

пост≥йн≥

витрати

грн, AFC

—ередн≥

зм≥нн≥

витрати

грн, AVC

—ередн≥

загальн≥

витрати

грн,ATC

√раничн≥

витрати

грн,MC

÷≥на=

гранич-ний виторг,

грн,MR

—умарний

ек. прибу-ток(+) або

збиток(-),

грн, EP

2

грн

MR

грн,

EP

3

грн

MR

грн

EP

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

100

50

33.33

25

20

16.67

14.29

12.5

11.11

10

90

85

80

75

74

75

77.14

81.25

86.67

93

190

135

113.33

100

94

91.67

91.43

93.75

97.78

103

90

80

70

60

70

80

90

110

130

150

131

131

131

131

131

131

131

131

131

131

131

-100

-59

-8

-53

+124

+185

+236

+277

+298

+299

+280

81

81

81

81

81

81

81

81

81

81

81

-100

-109

-108

-97

-76

-65

-64

-73

-102

-151

-220

71

71

71

71

71

71

71

71

71

71

71

-100

-119

-128

-127

-116

-115

-124

-143

-182

-241

-320

ƒжерело: ћакконнелл  ., Ѕрю —. ћ≥кроеконом≥ка /за ред. ѕанчишина —. : Ћьв≥в: ѕросв≥та, 1999. -“. 2. - —. 247.

ѕрипуст≥мо з початку, що ринкова ц≥на, а отже, ≥ граничний виторг, дор≥внюЇ 131 грн. ÷≥на, або граничний виторг, перевищуЇ граничн≥ витрати дл¤ кожноњ з перших девТ¤ти одиниць продукц≥њ. ќднак дес¤ту одиницю не сл≥д виробл¤ти, бо вона б≥льше додаЇ до витрат (150 грн.), н≥ж до виторгу (131 грн.). –озрахунок сумарного економ≥чного прибутку наступний:

≈– = (MR - ATC) * Q

–озрахунок економ≥чного прибутку на одиницю продукц≥њ наступний:

EP/Q = MR - ATC

ѕрипуст≥мо, що ринкова ц≥на становить 81 грн, а не 131 грн.. «а обс¤гу виробництва понад 6 одиниць, граничн≥ витрати перевищують граничний виторг. ќтже ф≥рма повинна виробл¤ти 6 одиниць продукц≥њ. –озгл¤нуто випадок м≥н≥м≥зац≥њ збитк≥в. –озрахунок збитку (Z) наступний:

Z = (MR - ATC) * Q

ѕрипуст≥мо тепер, що ринок встановлюЇ ц≥ну лише у 71 грн. “епер ф≥рм≥ виг≥дн≥ше припинити виробництво, бо за жодного обс¤гу продукц≥њ ф≥рма не може покращити своњ середн≥ зм≥нн≥ витрати. “ому найкраще дл¤ ф≥рми - закрити п≥дприЇмство.

ƒл¤ визначенн¤ ц≥ни ≥ обс¤гу продукц≥њ дан≥ про загальну величину пропозиц≥њ треба пор≥вн¤ти ≥з даними про загальну величину попиту. якщо величина загальноњ пропозиц≥њ р≥вна загальному попиту то на перетин≥ цих кривих встановлюЇтьс¤ р≥вноважна ц≥на.

«`¤суЇмо виробничу ≥ ц≥нову повед≥нку ф≥рми в довгостроковому пер≥од≥ часу. ” довгостроковому пер≥од≥ ф≥рма вносить зм≥ни, ¤к≥ неможливо зд≥йснити в короткостроковому пер≥од≥ часу. ” довгочасовому план≥ ф≥рми, ¤к≥ працюють в галуз≥, можуть скоротити або розширити своњ виробнич≥ потужност≥.  р≥м того, число ф≥рм в галуз≥ може зб≥льшуватись або зменшуватись залежно в≥д того, вступають нов≥ ф≥рми у галузь чи залишають њњ ≥снуюч≥ ф≥рми. ¬иникаЇ питанн¤: ¤к ц≥ довгостроков≥ пристосуванн¤ або зм≥ни впливають на визначенн¤ ф≥рмою ц≥ни ≥ обс¤гу виробництва продукц≥њ, а також на формуванн¤ конкурентноњ р≥вноваги в довгостроковому план≥?

” довгостроковому план≥ максимальний економ≥чний прибуток ф≥рма отримуЇ тод≥, коли ц≥на (–) р≥вна њњ довгостроковим граничним витратам (LRMC). «битки спричин¤тимуть вих≥д ф≥рм з галуз≥ доти, доки ц≥на продукту знову не покриватиме витрати на одиницю продукц≥њ.

якщо в певн≥й галуз≥ Ї економ≥чний прибуток ≥ в≥н б≥льший, н≥ж в ≥нших галуз¤х, то ц¤ галузь буде приваблив≥шою дл¤ ≥нших ф≥рм. ≤нвестори ф≥нансуватимуть створенн¤ нових п≥дприЇмств у ц≥й галуз≥, щоб отримати економ≥чний прибуток. ÷е означаЇ, що в н≥й ф≥рми отримують додатн≥й економ≥чний прибуток.

якщо економ≥чний прибуток в галуз≥ набуваЇ в≥д`Їмного значенн¤, то ф≥рми не в≥дшкодовують повн≥стю своњ економ≥чн≥ витрати. ¬они будуть змушен≥ залишати неприбуткову галузь ≥ шукати б≥льш виг≥дн≥ галуз≥ дл¤ вкладанн¤ кошт≥в.

якщо в галуз≥ економ≥чний прибуток р≥вний нулю, то ф≥рми не мають стимулу дл¤ входженн¤ в галузь або виходу з нењ.  ожна ф≥рма покриваЇ своњ економ≥чн≥ витрати ≥ не зац≥кавлена в тому, щоб залишити галузь. Ќе ≥снуЇ також стимулу дл¤ вступу нових ф≥рм у галузь, оск≥льки вони не можуть отримати в н≥й б≥льше, н≥ж в ≥нших галуз¤х. ” такому випадку к≥льк≥сть ф≥рм в галуз≥ буде стаб≥льною ≥ це означаЇ, що галузь знаходитьс¤ в р≥вноваз≥ або у спокоњ.

ќтже, р≥вн≥сть ц≥ни та м≥н≥мальних середн≥х загальних витрат у довгостроковому пер≥од≥ означаЇ, що конкурентн≥ ф≥рми використовуватимуть найефективн≥ш≥ доступн≥ технолог≥њ та призначатимуть найнижчу ц≥ну, сум≥сну з њх витратами виробництва; р≥вн≥сть ц≥ни ≥ граничних витрат означаЇ, що ресурси буде розпод≥лено в≥дпов≥дно до смак≥в та уподобань споживач≥в.

«наченн¤ досконалоњ конкуренц≥њ в м≥кроеконом≥чному анал≥з≥.

–озгл¤нуту вище ринкову структуру можна в≥днести до ≥деальноњ. ƒосконала конкуренц≥¤ не описуЇ ¤к≥-небуть реально ≥снуюч≥ ринки, а представл¤Ї ≥деальний тип ринковоњ структури. «вичайно, терм≥н У≥деальна ринкова структураФ означаЇ не те, що ц¤ структура Ї гарною, а те, що вона ≥снуЇ ¤к абстрактна ≥де¤. ƒо ≥деальних ринкових структур, що ≥снують реально, можуть т≥льки наближатис¤.

ƒотриманн¤ вс≥х, вище вказаних, умов на практиц≥ дос¤гнути дуже важко. “ак, товари не можуть бути ц≥лком однаковими з позиц≥њ споживача, адже великий вплив на його р≥шенн¤ справл¤Ї те, в ¤кому м≥сц≥ продаЇтьс¤ товар, ¤к в≥н запакований, ¤ка його ц≥на. ¬≥дсутн≥сть бар`Їр≥в дл¤ входженн¤ в галузь Ї також незд≥йсненою у чистому вигл¤д≥. ƒержава надаЇ виробникам л≥ценз≥њ дл¤ певних вид≥в д≥¤льност≥, велик≥ переваги дл¤ започаткуванн¤ справи велике виробництво маЇ перед середн≥м ≥ др≥бним. ј головне - виникають ≥ ≥снують домовленост≥ ¤к м≥ж виробниками, так ≥ м≥ж споживачами.

ќтже, можна твердити, що ≥деальних ринкових структур у св≥т≥ не ≥снуЇ. ” ’≤’ ст. Ћ. ¬альрас твердив, що У“еор≥¤ в≥льноњ конкуренц≥њ стаЇ р≥зновидом утоп≥њ, оск≥льки вона, ¤к ран≥ше, зображаЇ економ≥ку у вигл¤д≥ сукупност≥ численних др≥бних виробництв, ¤кою економ≥ка вже давно не ЇФ.[4] ѕод≥бну оц≥нку досконалоњ конкуренц≥њ дав ≥ ¬. ЋЇонт`Їв: У¬≥льна конкуренц≥¤ ≥ автоматизм нин≥ стали легендоюФ[5] ѕроте, на нашу думку, це аж н≥¤к не означаЇ, що анал≥з досконалоњ конкуренц≥њ Ї недоц≥льний.

¬иникаЇ питанн¤: яке значенн¤ маЇ анал≥з модел≥ досконалоњ конкуренц≥њ дл¤ м≥кроеконом≥ки?

«наченн¤ пол¤гаЇ у наступному:

анал≥з досконалоњ конкуренц≥њ розкриваЇ, ¤к би розм≥щувалис¤ ресурси ≥ встановлювалась ц≥на, ¤кби не було н≥¤ких ринкових недосконалостей - диференц≥ац≥њ продукт≥в, немоб≥льност≥ ресурс≥в, поганого знанн¤ ринку;

анал≥з досконалоњ конкуренц≥њ описуЇ дек≥лька галузей економ≥ки;

анал≥з досконалоњ конкуренц≥њ - це найпрост≥ша ситуац≥¤, дл¤ досл≥дженн¤ ¤коњ можна застосувати пон¤тт¤ доходу ≥ витрати. ƒосконала конкуренц≥¤ Ї зрозум≥лим ≥ виразним в≥дправним пунктом дл¤ будь-¤коњ дискус≥њ про визначенн¤ ц≥ни та обс¤гу виробництва.

анал≥з досконалоњ конкуренц≥њ показуЇ шл¤х до найефективн≥шого розм≥щенн¤ ресурс≥в за певних умов чи обмежень.

анал≥з досконалоњ конкуренц≥њ допомагаЇ нам вивчити таку економ≥чну систему, в ¤к≥й рух товар≥в, послуг ≥ ресурс≥в Ї безперешкодним.

анал≥з досконалоњ конкуренц≥њ дозвол¤Ї побудувати точн≥ модел≥, ¤к≥ демонструють вс≥ альтернативи в≥дносно обс¤гу випуску продукц≥њ та р≥вн¤ ц≥н. ƒосконала конкуренц≥¤ Ї моделлю ринку, ¤ка допомагаЇ нам вивчити ≥ оц≥нювати, що в≥дбуваЇтьс¤ в реальному св≥т≥.

анал≥з досконалоњ конкуренц≥њ пропонуЇ нам стандарт або зразок, з ¤ким можна пор≥внювати ≥ оц≥нювати ефективн≥сть реальноњ економ≥ки.

“аким чином, досконала конкуренц≥¤ - ≥деальна структура ринку, ¤ка маЇ вагоме анал≥тичне ≥ де¤ке практичне значенн¤.

Ќайб≥льша в≥дпов≥дн≥сть теоретичноњ модел≥ досконалоњ конкуренц≥њ Ї ринки с≥льськогосподарських товар≥в, фондова б≥ржа ≥ ринок ≥ноземних валют. –озгл¤немо с≥льське господарство, ¤к галузь, ¤ка найближче характеризуЇ модель досконалоњ конкуренц≥њ. —≥льське господарство - це в≥дносно велика сфера економ≥чноњ д≥¤льност≥ сусп≥льства. –озгл¤немо ринок с≥льськогосподарських товар≥в у Ћьв≥вськ≥й област≥ (таб. є4, є5, є6)

“аблиц¤ є4:  ≥льк≥сть виробник≥в с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ.(на початок року; одиниць)

ѕоказники

1995

1996

1997

1998

1999

 ооперативи

65

59

44

35

21

—п≥лки сел¤нських господарств

325

348

302

239

146

 олективн≥ с/г п≥дприЇмства

58

53

134

112

57

јкц≥онерн≥ господарства

40

41

47

50

35

 олгоспи

9

9

9

5

-

–адгоспи

80

72

40

25

19

ћ≥жгосподарськ≥ с/г п≥дприЇм-ства

18

18

7

5

4

јгроф≥рми ≥ агроторги

29

29

36

70

12

“зќ¬ та ≥нш≥ формуванн¤

25

18

31

66

218

ѕриватно-орендн≥, приватн≥

-

-

-

59

142

—ел¤нськ≥ господарства

1139

1189

1191

1218

1182

ѕ≥дсобн≥ господарства населенн¤, тис¤ч

377

390

391

399

400

¬ласники земл≥ в колективних садах ≥ городах, тис¤ч

214

212

217

235

245

Ќазва: —уть та ознаки досконалоњ конкуренц≥њ
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (3697 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
dantrolene action - chic furniture - on compare - cheap liability insurance - free auto - colleges illinois - car search
Page generation 0.139 seconds
Хостинг от uCoz