ћаркетинг > ”паковка товару, вплив на споживача
”паковка товару, вплив на споживача—тор≥нка: 1/2
ласик теор≥њ упаковки “. ’айн уважаЇ, що головна в≥д≠м≥нн≥сть м≥ж супермаркетом ≥ традиц≥йним ринком пол¤≠гаЇ в т≥м, що в першому акт продажу фактично в≥дбуваЇ≠тьс¤ без участ≥ людини, бо роль продавц¤ значною м≥рою в≥д≥граЇ упаковка. ”паковка стала нев≥д'Їмною частиною нашого житт¤. ”паковок так багато, що людина вже не зосереджуЇ на них спец≥альноњ уваги, але вони д≥ють через п≥дсв≥дом≥сть. Ћюди пост≥йно перебувають у контакт≥ з р≥зними упаковками: ¤скрави≠ми, ¤к≥ привертають увагу, ориг≥нальними, ¤к≥ полегшують корис≠туванн¤ товарами. ≤нформативними, ¤к≥ допомагають зрозум≥ти, що люди матимуть, коли придбають той чи той товар. ”паковка входить у будинки, квартири ¤к р≥вноправна складова ≥нтер'Їру, заповнюючи кухн≥, ванн≥ к≥мнати та спальн≥. ¬она в≥дгукуЇтьс¤ на сучасн≥ смаки та нов≥ у¤вленн¤ про комфорт. ”паковка багато важить дл¤ виробника товару, бо вона Ї одним ≥з основних засоб≥в привертанн¤ уваги споживача та створенн¤ до≠в≥ри до товару. ѕокупц¤ готують до покупки за допомогою р≥зних заход≥в (рекламуванн¤, персональний продаж, стимулюванн¤ по≠питу тощо), але найчаст≥ше примушуЇ його щось вперше купити саме вдала упаковка. якщо куплене сподобаЇтьс¤, покупець надал≥ шукатиме т≥льки таку упаковку, бо вона створюЇ так необх≥дн≥ виробнику асоц≥ац≥њ товаром та ≥з самим виробником. ќтже, мета упаковки Ч привернути увагу людини ≥ водночас примусити њњ дов≥р¤ти тому, що знаходитьс¤ всередин≥. ”паков≠кою Ї все те, що не Ї товаром. јле б≥льш≥сть упаковок товар≥в Ч це передовс≥м гармон≥чна Їдн≥сть матер≥алу, ≥нформац≥њ ≥ тари. –оль кожноњ складовоњ Ї дуже важлива. ƒуже часто саме упаковка породжуЇ нов≥ потреби, бо без нењ н≥хто не звертав би уваги на н≥ товари ≥ не споживав њх. « погл¤ду ф≥лософ≥њ, упаковка Ч це ви≠ражальний зас≥б ≥ зас≥б передаванн¤ знань. ќзнайомити з товаром ≥ допомогти швидко прийн¤ти р≥шенн¤ щодо його куп≥вл≥ Ч ось завданн¤, ¤ке виконуЇ упаковка, одночасно приховуючи та де≠монструючи товар. ƒемонстрац≥¤ Ч це њњ очевидна функц≥¤. јле фах≥вц≥ наголошують на ≤ншому Ч на задоволенн≥, ¤ке покупець отримуЇ в≥д товару. «розум≥ло, що це задоволенн¤ починаЇтьс¤ з упаковки. √арна або ¤кась особливо зручна упаковка надаЇ впев≠неност≥ в т≥м, що й сам товар також добрий. ¬≥дтак покупець не витрачаЇ багато часу й розумових зусиль, щоб прийн¤ти р≥шенн¤ про його куп≥влю. ”паковка д≥Ї, ¤к було вже сказано, на п≥дсв≥≠домому р≥вн≥ ≥ породжуЇ емоц≥йний в≥дгук з боку покупц¤. —учасна комун≥кац≥¤ за допомогою упаковки виходить з того, що людина, ¤ка зайшла до магазину, здеб≥льшого не маЇ при соб≥ списку товар≥в, котр≥ њй необх≥дн≥. ѕокупц≥ просто ход¤ть м≥ж полиц¤ми, дозвол¤ючи упаковкам Ђумовл¤тиї њх. ¬≥дтак люди робл¤ть багато покупок, про ¤к≥ вони й не думали. —аме тому, що комун≥кативна сила упаковки дуже значна, захисники прав спо≠живач≥в вимагають того, щоб упаковка в≥д≥гравала т≥льки суто ≥нформативну роль, не справл¤ючи жодного емоц≥йного впливу на покупц¤, не спокушаючи його. ≈лементами упаковки Ї тара, упаковочн≥ матер≥али, матер≥али дл¤ зав'¤зуванн¤, заклеюванн¤ тощо. —поживацька тара Ч упаковка дл¤ безпосереднього продажу або дл¤ доставки покупц¤м (банки, коробки, футл¤ри, пачки тощо). “ранспортна тара Ч елемент упаковки товару, уже розфасо≠ваного в споживацьку тару. “ранспортну тару призначено дл¤ захисту товар≥в ≥ спожива≠цькоњ тари в≥д впливу зовн≥шн≥х фактор≥в ≥ дл¤ забезпеченн¤ зру≠чност≥ перевантажувальних роб≥т, транспортуванн¤, складуванн¤ ≥ т.п. ƒо транспортноњ тари належать м≥шки, ¤щики, бочки, барабани, балони, фл¤ги, цистерни, контейнери тощо. як прокладочн≥ та амортизуюч≥ матер≥али використовують ƒеревину, пап≥р, картон, тканину, п≥нопласт, вату, стружку тощо.} ¬они Ї додатковими елементами упаковки, ¤к≥ призначено дл¤ захисту товар≥в в≥д механ≥чного ушкодженн¤ ≥ дл¤ зб≥льшенн¤ м≥цност≥ тари. ѕрийманн¤ товар≥в у транспортн≥й упаковц≥ в≥дбуваЇтьс¤ з попередн≥м розпаковуванн¤м ≥ без нього. –озпаковують товари тод≥ коли це погоджено м≥ж оптовим покупцем ≥ в≥дправником товару. як правило, дл¤ перевезенн¤ товар≥в у оптовому та др≥бнооптовому продажу використовують транспортну тару. «астосуванн¤ споживацькоњ тари Ї обов'¤зковим за роздр≥бного продажу р≥дких продовольчих ≤ непродовольчих товар≥в, не кажучи про оптовий. ¬≥дпуск таких товар≥в може в≥дбуватис¤ в розфасованому вигл¤д≥ у споживацьк≥й тар≥ виробника чи продавц¤, а та, кож за допомогою зважуванн¤ або в≥дм≥рюванн¤ в тару споживача. ласиф≥кують тару також ≥ за такими ознаками: м≥сце паку≠ванн¤; матер≥али, що застосовуютьс¤; форма, вантажоп≥дйом≠н≥сть ≥ габарити; кратн≥сть використанн¤. «а м≥сцем пакуванн¤ тару под≥л¤ють на виробничу, коли цю технолог≥чну операц≥ю зд≥йснюЇ виробник товару, ≥ торгову, ко≠ли це виконуЇ торговець. ÷¤ торгова послуга може бути безплат≠ною або платною, хоча будь-¤ку упаковку оплачуЇ покупець. «алежно в≥д здатност≥ зберегти свою форму тара под≥л¤Їтьс¤ на тверду (жорстку), нап≥втверду (нап≥вжорстку) ≥ м'¤ку. ƒо твердоњ тари належать так≥ њњ види, ¤к металева (банки, ту≠би, контейнери, цистерни), скл¤на (банки, пл¤шки, балони), де≠рев'¤на (¤щики, контейнери, лотки, корзини, бочки, кадоби) ≥ по≠л≥мерна тара (¤щики, бочки). ƒо нап≥втвердоњ тари в≥днос¤ть картонну упаковку (короби) ≥ комб≥новану (тетрапаки, перпаки тощо). ћ'¤ка тара Ч це пол≥мерна (паки, м≥шки, пакети), паперова (м≥шки, пакети, обгортковий та ≥нший пап≥р) ≥ тканева (м≥шки, матер≥али дл¤ перев'¤зуванн¤ Ч шпагат, р≥зноман≥тн≥ мотузки, стр≥чки тощо). “верда тара над≥йно захищаЇ упакован≥ товари в≥д механ≥чних пошкоджень (в≥д удар≥в, тиску, проколюванн¤). √ерметизована металева ≥ скл¤на тара запоб≥гають шк≥дливо≠му впливу на товари атмосферного кисню та проникненню сто≠ронньоњ м≥крофлори, що зменшуЇ окисне пошкодженн¤ товар≥в (зг≥ркненн¤, осалюванн¤ жир≥в, розкладанн¤ в≥там≥н≥в, барвник≥в тощо), а також њхнЇ м≥кроб≥олог≥чне псуванн¤ (гнитт¤, пл≥сн¤ва, розвиток хворобливих бактер≥й та ≥н.). ћеталева тара ≥ пл¤шки з темного скла захищають товари в≥д д≥њ сон¤чних промен≥в, що також спов≥льнюЇ шк≥длив≥ процеси окисленн¤. ѕроте тверда тара маЇ значн≥ недол≥ки. ÷е передовс≥м њњ вели≠ка вага та об'Їм.; ” середньому маса та об'Їм такоњ тари в мас≥ та об'Їм≥ брутто товару становить у середньому до 25-30%, а в де≠¤ких випадках ≥ значно б≥льше. ƒо недол≥к≥в належить також ви≠сока варт≥сть тари, що складаЇтьс¤ ≥з закуп≥вельноњ ц≥ни, ц≥ни ек≠сплуатац≥њ та ц≥ни транспортуванн¤. ÷е призводить до зб≥льшен≠н¤ витрат на тару ≥ њњ оборот, ¤к≥ закладаютьс¤ у витрати вироб≠ництва або обороту, що п≥двищуЇ ц≥ну товар≥в. Ќап≥втверда тара маЇ меншу масу та об'Їм. Ѕудучи порож≠ньою, вона легко складаЇтьс¤ або вкладаЇтьс¤ одна в одну, полегшуЇ ≥ здешевлюЇ њњ перевезенн¤ ≥ збереженн¤. ¬арт≥сть такоњ упаковки значно нижча, н≥ж твердоњ, тому що застосовуютьс¤ дешев≥ матер≥али, отриман≥ здеб≥льшого за допомогою вторинноњ обробки. ’оч вона й деформуЇтьс¤ за великих навантажень або сильних удар≥в (п≥д час транспортуванн¤, навантажуванн¤ й ви≠вантажуванн¤), але за нормальних умов Ї достатньо м≥цною. як правило, у картонну (плетену) тару пакують товари, в≥дносно ст≥йк≥ до механ≥чних ушкоджень. «а дотриманн¤ належних умов (максимально допустима висо≠та завантаженн¤, використанн¤ прокладок тощо) нап≥втверда тара забезпечуЇ достатнЇ збереженн¤ товар≥в за м≥н≥мальних витрат. ћ'¤ка тара не захищаЇ вм≥щений у н≥й товар в≥д механ≥чних ушкоджень. ¬≥дтак нею користуютьс¤ або дл¤ упаковки товар≥в з високою механ≥чною ст≥йк≥стю, або додатково застосовують тверду тару. ƒо переваг м'¤коњ тари належить те, що вона в порожньому стан≥ займаЇ мало м≥сц¤ ≥ Ї в≥дносно дуже дешевою. ќсновне призначенн¤ м'¤коњ тари Ч забезпеченн¤ транспортуванн¤ й збе≠р≥ганн¤ сипких та ≥нших под≥бних матер≥ал≥в, ст≥йких до механ≥≠чних поштовх≥в та удар≥в. ќкрем≥ види м'¤коњ тари можна вико≠ристовувати дл¤ герметичноњ упаковки, завд¤ки чому створю≠ютьс¤ ≥ п≥дтримуютьс¤ стаб≥льн≥ умови збер≥ганн¤ продукту (во≠лог≥сть пов≥тр¤, газовий склад тощо). ћ'¤ка тара (пол≥етиленов≥ м≥шки) застосовуЇтьс¤ також дл¤ збер≥ганн¤ де¤ких б≥олог≥чних продукт≥в. –≥ч у т≥м, що пол≥етиленовий м≥шок пропускаЇ назовн≥ кисень значно ≥нтенсивн≥ше, н≥ж вуглець. ÷е дуже важливо дл¤ збереженн¤ св≥жих плод≥в ≥ овоч≥в Ч так зване збереженн¤ в мо≠диф≥кованому газовому середовищ≥. ¬углець, ¤кий вид≥л¤Їтьс¤ в процес≥ диханн¤ цих б≥ооб'Їкт≥в, накопичуЇтьс¤ в пол≥етиленов≥й упаковц≥, зменшуючи швидк≥сть м≥кроб≥олог≥чних процес≥в ≥ га≠льмуючи диханн¤. “акий спос≥б упаковки н≥би консервуЇ плоди та овоч≥, значно зб≥льшуючи строки њхнього збер≥ганн¤. «а вантажоп≥дйомн≥стю вид≥л¤ють великовантажну тару; за габаритами Ч велико-, середньо- ≥ малогабаритну; за кратн≥стю використанн¤ Ч одноразову та багаторазову. «а матер≥алами, з ¤ких виготовл¤Їтьс¤ тара, њњ под≥л¤ють на дерев'¤ну, картонну, паперову, пол≥мерну, металеву, текстильну. скл¤ну, керам≥чну, комб≥новану тощо. ƒерев'¤на тара Ї-дуже поширеною. ƒл¤ пакуванн¤ використовуЇтьс¤ дощата й фанерна тара, а також тара з деревностружкових ≥ деревноволокнистих плит. ƒл¤ виготовленн¤ ¤щиковоњ тари використовують шпильков≥ та лист¤н≥ породи, а дл¤ фанерних ¤щик≥в Ч фанеру з берези, бука, в≥льхи, осини, сосни. «начною перевагою фанери Ї те, що вона легша й м≥цн≥ша, н≥ж ≥нш≥ дерев≥њ н≥ матер≥али. ƒерев'¤на тара у вигл¤д≥ ¤щик≥в застосовуЇтьс¤ дл¤ пакуванн¤ такоњ продукц≥њ, ¤к взутт¤, спецод¤г, скл¤н≥, фарфоров≥ вироби, ме≠таловироби, запасн≥ частини, обладнанн¤ тощо. ƒл¤ великих виро≠б≥в користуютьс¤ окремими дерев'¤ними щитами, ¤к≥ з'Їднують м≥ж собою безпосередньо на м≥сц≥ пануванн¤. ƒетал≥ тари з'Їднують цв¤хами, дл¤ додаткового кр≥пленн¤ використовують стале≠ву стр≥чку, др≥т, шурупи, болти, металев≥ кутники, скоби тощо. ящики дл¤ експортних товар≥в виготовл¤ютьс¤ з≥ струганих дощок. ƒерев'¤н≥ реш≥тки використовуютьс¤, головне, дл¤ пакуванн¤ мебл≥в, великих вузл≥в ≥ деталей р≥зноман≥тних машин. ƒл¤ паку≠ванн¤, перевезенн¤ та збереженн¤ електрод≥в, кр≥пильних деталей, метало та ≥нших вироб≥в вагою до 40 кг рекомендують використо≠вувати ц≥льнокорпусн≥ ¤щики з деревноволокнистоњ маси, ¤к≥ мають зручну конструкц≥ю ≥ герметичн≥сть. ƒерев'¤н≥ та фанерн≥ барабани використовують дл¤ пакуванн¤ х≥м≥чних продукт≥в: барвники, густотерт≥ фарби, п≥гменти тощо, а також харчових продукт≥в типу ¤Ї≠чного порошку, сухого молока тощо. отушки р≥зноман≥тних кон≠струкц≥й застосовуютьс¤ дл¤ перевезенн¤ кабел≥в ≥ дрот≥в.
Ќазва: ”паковка товару, вплив на споживача ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (1144 прочитано) |