ћаркетинг > ’арактеристика маркетинговоњ д≥¤льност≥ ћѕ Ќовинка
–ис. 1.1. —хема торгового товарообороту. Ќа схем≥ видно, що сума товарообороту з участю в розрахунках складаЇтьс¤ з вартост≥ товар≥в, що постачаютьс¤ з оптових п≥дприЇмств ≥ транзитом в випадках, коли розрахунки за них виконуютьс¤ оптовими п≥дприЇмствами (ј+Ѕ). ќбс¤г цього обороту безпосередньо впливаЇ на результати господарськоњ д≥¤льност≥ оптовоњ ланки, так ¤к визначаЇ суму збутовоњ знижки, що отримуЇ в≥д промисловост≥ дл¤ в≥дшкодуванн¤ витрат. ќборот, що орган≥зовуютьс¤ без участ≥ в розрахунках включаЇ оборот товар≥в, що постачаютьс¤ промисловими п≥дприЇмствами ≥ оплачуЇтьс¤ покупц¤ми (¬). ≈фективн≥сть орган≥зац≥њ товароруху передбачаЇ максимальну швидк≥сть обороту товар≥в в оптовому ≥ роздр≥бному в≥дтинку ≥ м≥н≥мальний розм≥р сукупних витрат об≥гу, повТ¤заних з перем≥щенн¤м товар≥в з пункт≥в виробництва в райони споживанн¤ . 3. √осподарськ≥ звТ¤зки з постачальниками та њх характеристика √осподарськ≥ звТ¤зки м≥ж постачальниками ≥ покупц¤ми товар≥в широке пон¤тт¤. ¬оно включаЇ економ≥чн≥, орган≥зац≥йн≥, комерц≥йн≥, адм≥н≥стративно-правов≥, ф≥нансов≥ ≥ ≥ндив≥дуальн≥, що виникають м≥ж покупц¤ми ≥ постачальниками в процес≥ поставок товар≥в. —истема господарських звТ¤зк≥в торг≥вл≥ з промислов≥стю представл¤Ї собою сукупн≥сть форм, метод≥в ≥ важел≥в взаЇмод≥њ п≥дприЇмств, обТЇднань, ф≥рм, галузей народного господарства з≥ споживачами. —истема господарських звТ¤зк≥в включаЇ: господарськ≥ договори ≥ контракти; контроль за дотриманн¤м догов≥рних зобовТ¤зань; застосуванн¤ економ≥чних санкц≥й; участь у робот≥ товарних б≥рж та оптових ¤рмарок; перев≥рку ¤кост≥ (експертизи) товар≥в, що надход¤ть; встановленн¤ оптимальних ф≥нансових взаЇмов≥дносин; застосуванн¤ адм≥н≥стративно правових норм та ≥нших взаЇмов≥дносин. ¬ умовах ринковоњ економ≥ки основним документом що регулюЇ звТ¤зки м≥ж постачальниками ≥ споживачами Ї догов≥р поставки, ¤кий базуЇтьс¤ на сукупност≥ правових норм законодавства. ÷ей документ обумовлюЇ права ≥ обовТ¤зки стор≥н по орган≥зац≥њ постачанн¤ товар≥в. омерц≥йн≥ прац≥вники повинн≥ забезпечувати своЇчасне ≥ правильне заключенн¤ договору з постачальниками ≥ покупц¤ми товар≥в, встановленн¤ рац≥ональних пр¤мих догов≥рних звТ¤зк≥в по поставках товар≥в, ¤к правило на тривалий терм≥н (б≥льше 1 року) ≥ пост≥йний контроль за њх виконанн¤м. ѕо договору поставки особа-постачальник зобовТ¤зуЇтьс¤ передати в певн≥ строки чи строк особ≥-покупцю в власн≥сть певну продукц≥ю (товар); особа-покупець зобовТ¤зуЇтьс¤ прийн¤ти продукц≥ю ≥ оплатити њњ по встановленим ц≥нам. ƒогов≥р постачанн¤ товар≥в заключаЇтьс¤ в письмов≥й форм≥ шл¤хом складанн¤ одного документу п≥дписаного сторонами, а також шл¤хом обм≥ну документами через пошту, телеграф, телетайп чи ≥ншими видами звТ¤зку, ¤к≥ дозвол¤ють встановити що документ виходить з сторони по договору . ћѕ УЌовинкаФ д≥Ї на основ≥ заключеного внутр≥шньосистемного договору ( є149 в≥д 27.06.96 р.) з оптовим п≥дприЇмством УЅерест Ц ѕродторгФ, ¤ке знаходитьс¤ в м.≤вано-‘ранк≥вськ. ” цьому договор≥ передбачено: дата заключенн¤; повна назва стор≥н ¤к≥ заключили догов≥р; к≥льк≥сть ≥ асортимент товар≥в, що належать поставц≥; строки виконанн¤; пор¤док постачанн¤; ¤к≥сть ≥ к≥льк≥сть, упаковка ≥ маркуванн¤ товар≥в; ц≥ни ≥ пор¤док розрахунк≥в; майнова в≥дпов≥дальн≥сть. р≥м основного внутр≥шньосистемного договору ћѕ УЌовинкаФ укладаЇ ≥ пр¤м≥ договори з виробниками продукц≥њ, ¤к≥ наприклад оломийський сирзавод (масло, сир, йогурти та ≥нш≥), ¬ј“ У риничкаФ, с. орол≥вка (м≥неральна вода та ≥нш≥ ароматизован≥ напоњ) та з де¤кими п≥дприЇмствами. ‘ункц≥ональний звТ¤зок оптового п≥дприЇмства з постачальниками ≥ споживачами можна граф≥чно в≥добразити так, ¤к на рис. 1.2. ¬≥д того ¤к оптов≥ ланки будуть виконувати вказан≥ функц≥њ, в значному ступен≥ будуть залежати ≥ стимули виробництва товар≥в, вир≥шенн¤ актуальних проблем орган≥зац≥њ рац≥ональних господарських звТ¤зк≥в по поставках товар≥в. ѕостачальники ѕокупц≥ –ис. 1.2. ‘ункц≥ональний звТ¤зок оптового п≥дприЇмства з постачальниками ≥ споживачами. Ќа вище вказаному п≥дприЇмств≥ використовуЇтьс¤ система за¤вок. «а¤вка Ц це документ торгових орган≥зац≥й, що в≥дображаЇ њх потребу в товарах. ÷ей процес на ћѕ УЌовинкаФ проходить наступним чином. ¬≥н на п≥дприЇмств≥ повн≥стю комп'ютерезований. Ќа адресу електронноњ бази УЅерест Ц ѕродторгФ в м. ≤вано-‘ранк≥вську, ¤ка Ї основним постачальником товар≥в на п≥дприЇмство, поступаЇ за¤вка про товари, ¤к≥ необх≥дн≥ на даний момент, тобто њх розгорнутий асортимент. ” той же день за парт≥Їю товару ≥ ≤вано-‘ранк≥вськ з ћѕ УЌовинкаФ вирушаЇ вантажний автомоб≥ль, ¤кий доставл¤Ї вс≥ замовлен≥ товари на склади п≥дприЇмства. «акуп≥вельна робота Ї основою комерц≥йноњ д≥¤льност≥ в торг≥вл≥. ѕо своњй економ≥чн≥й природ≥ закупки представл¤ють собою оптовий чи др≥бнооптовий товарооборот, що зд≥йснюЇтьс¤ торговими п≥дприЇмствами з ц≥ллю майбутнього перепродажу закуплених товар≥в. ѕравильно орган≥зован≥ оптов≥ закупки дають можлив≥сть сформувати необх≥дний торговий асортимент товар≥в дл¤ постачанн¤ населенню чи роздр≥бн≥й торг≥вл≥, зд≥йснювати вплив на виробник≥в товар≥в в в≥дпов≥дност≥ з потребами споживчого попиту, забезпечують ефективну роботу торгового п≥дприЇмства . омерц≥йна робота по оптовим закупкам товар≥в складаЇтьс¤ з наступних етап≥в: вивченн¤ ≥ прогнозуванн¤ споживчого попиту; ви¤вленн¤ ≥ вивченн¤ джерел поступленн¤ ≥ постачальник≥в товар≥в; орган≥зац≥¤ рац≥ональних господарських звТ¤зк≥в з постачальником товар≥в, включаючи розробку ≥ заключенн¤ договор≥в поставки, представленн¤ замовлень ≥ за¤вок постачальникам; орган≥зац≥¤ ≥ технолог≥¤ закупок безпосередньо у виробник≥в товар≥в, посередник≥в, на товарних б≥ржах, аукц≥онах у ≥мпортер≥в ≥ ≥нших постачальник≥в; орган≥зац≥¤ обл≥ку ≥ контроль за оптовими закупками. омерц≥йна робота по оптовим закуп≥вл¤м товар≥в в ринкових умовах повинна базуватись на принципах сучасного маркетингу. «а допомогою метод≥в маркетингу на ћѕ УЌовинкаФ комерц≥йн≥ прац≥вники, кер≥вники, менеджери отримують необх≥дну ≥нформац≥ю про те, ¤к≥ вироби ≥ чому хочуть купл¤ти споживач≥, про ц≥ни, ¤к≥ споживач≥ готов≥ заплатити за товари, про те в ¤ких рег≥онах попит на дан≥ вироби (тобто м≥стк≥сть ринку) найб≥льш високий, де збут чи закупка продукц≥њ може принести найб≥льший прибуток. ¬ивченн¤ ≥ прогнозуванн¤ споживчого попиту ¤вл¤ютьс¤ необх≥дним маркетинговим принципом дл¤ проведенн¤ усп≥шних комерц≥йних роб≥т по закуп≥вл≥ товар≥в. ћаркетингова наука розробила ц≥лий арсенал засоб≥в вивченн¤ ≥ прогнозуванн¤ споживчого попиту, ¤к≥ необх≥дно використовувати при закупц≥ оптових парт≥й товар≥в. “ому оптов≥ закупки потр≥бно починати з вивченн¤ попиту ≥ потреб покупц≥в на товари, покупних можливостей, нам≥р≥в ≥ ≥нших фактор≥в, що формують попит. ќптов≥ бази, що ¤вл¤ютьс¤ торговими п≥дприЇмствами ≥ обслуговують певний територ≥ально економ≥чний район, вивчають в основному обс¤г покупного попиту на т≥ чи ≥нш≥ види (групи) товар≥в ≥ в окремих випадках асортиментну структуру попиту. ƒл¤ цього на оптових п≥дприЇмствах використовують р≥зноман≥тн≥ методи винесенн¤ ≥ прогнозуванн¤ попиту. ƒо цих метод≥в сл≥д в≥днести оперативний обл≥к продаж товар≥в ≥ руху товарних запас≥в за минулий пер≥од, вивченн¤ ≥ узагальненн¤ за¤вок ≥ замовленн¤ роздр≥бних торгових п≥дприЇмств на потребу ≥ постачанн¤ товар≥в, обл≥к ≥ анал≥з незадоволеного попиту оптових покупц≥в, проведенн¤ асортиментних ≥ конТюнктурних збор≥в з покупц¤ми та ≥нше. ƒл¤ проведенн¤ роботи по вивченню ≥ прогнозуванню попиту на крупних та середн≥х торгових п≥дприЇмствах створюютьс¤ маркетингов≥ служби, одною з основних функц≥й ¤ких Ї вивченн¤ загального попиту, так ≥ внутр≥шньогруповоњ структури попиту на замовлен≥ товари. ƒл¤ усп≥шного виконанн¤ комерц≥йних операц≥й по закупц≥ товар≥в оптов≥ бази повинн≥ систематично займатис¤ ви¤вленн¤м ≥ вивченн¤м джерел закупки ≥ постачальник≥в товар≥в. омерц≥йн≥ роб≥тники повинн≥ добре знати св≥й економ≥чний район ≥ цого природн≥ багатства, промислов≥сть, с≥льське господарство, виробнич≥ можливост≥ ≥ асортимент вироб≥в що виготовл¤ютьс¤ на промислових п≥дприЇмствах. ¬ажлива роль в комерц≥йн≥й робот≥ в≥дводитьс¤ розшукуванню додаткових ресурс≥в з м≥сцевоњ сировини, продукц≥њ кооператив≥в, п≥дсобних та фермерських господарств, продукц≥њ ≥нв≥дуальноњ господарськоњ д≥¤льност≥. омерц≥йним прац≥вникам необх≥дно пост≥йно сл≥дкувати за рекламними обТ¤вами в газетах та журналах, спец≥альн≥й прес≥, за б≥ржовими даними, проспектами, каталогами. ‘ормуванн¤ товарних ресурс≥в ¤вл¤Їтьс¤ предметом пост≥йноњ њх роботи торгового апарата оптових баз. ¬ загальному вс≥х постачальник≥в можна под≥лити на дв≥ категор≥њ: постачальник≥в Ц виробник≥в ≥ постачальник≥в Ц посередник≥в.
Ќазва: ’арактеристика маркетинговоњ д≥¤льност≥ ћѕ Ќовинка ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (3436 прочитано) |