ћ≥кроеконом≥ка > ≤нфл¤ц≥¤ в ”крањн≥ та шл¤хи њњ усуненн¤
ўодо неем≥с≥йних джерел ф≥нансуванн¤ видатк≥в держави, можливо, позитивно оц≥нити розм≥щенн¤ у 1995 роц≥ ƒержавних обл≥гац≥й внутр≥шньоњ позики. ѕочинаючи з другого траншу њх розм≥щенн¤, вони знайшли попит серед комерц≥йних банк≥в завд¤ки тому, що передбачаЇтьс¤ наданн¤ кредит≥в Ќац≥онального банку ”крањни п≥д њх заставу, 50,0% ƒ ќ, ¤к≥ придбали комерц≥йн≥ банки, будуть прийматис¤ нац≥ональним банком ”крањни у вигл¤д≥ резерв≥в, частина нарахованих в≥дсотк≥в по обл≥гац≥¤х неоподатковуЇтьс¤. ћожна зробити висновок, що в умовах подальшого зниженн¤ темп≥в ≥нфл¤ц≥њ попит на ƒ ќ зростатиме. ¬исновок “аким чином, ≥ експанс≥йна, й рестрикц≥йна пол≥тика стосовно до умов ”крањни мають своњ переваги та недол≥ки. ¬ умовах п≥кових темп≥в ≥нфл¤ц≥њ доц≥льною Ї рестрикц≥йна пол≥тика Ц пол≥тика стримуванн¤. ѓњ характерн≥ риси: скороченн¤ витрат бюджету та позичкового процента, стримуванн¤ експорту ≥ грошовоњ ем≥с≥њ, п≥двищенн¤ податкових ставок. ” к≥нцевому результат≥, зазначен≥ заходи дають скороченн¤ сукупного попиту. јле серед позитивних насл≥дк≥в Ї й негативн≥, що зокрема стосуЇтьс¤ економ≥ки ”крањни. јдже в ”крањн≥ станом на початок 1995 року 27,9% всього населенн¤ ≥ 49,3% трудових ресурс≥в ”крањни становл¤ть пенс≥онери. Ќа перше п≥вр≥чч¤ 1995 року ≥з загальноњ к≥лькост≥ промислових п≥дприЇмств ”крањни - 8888, 4359 - державноњ власност≥, тобто 49,0%. ” зведеному бюджет≥ ”крањни за с≥чень-вересень 1995 року 40,3% загальноњ суми видатк≥в припадаЇ на ф≥нансуванн¤ соц≥ально-культурних заход≥в. ”с≥ ц≥ елементи потребують державного ф≥нансуванн¤. ќбмеженн¤ останнього маЇ призвести ≥ призводить до т¤жких насл≥дк≥в в украњнськ≥й економ≥ц≥. —аме тому за умов керованост≥ ≥нфл¤ц≥йними процесами стосовно умов ”крањни доц≥льно надавати п≥дтримку виробництву. јдже саме у виробництв≥ створюютьс¤ умови дл¤ товарного забезпеченн¤ грошей ≥ реально л≥кв≥дувати тим самим ≥нфл¤ц≥йн≥ чинники. Ќа зак≥нченн¤ вважаЇмо за необх≥дне звернути увагу на те, що суттЇво пол≥пшити ситуац≥ю можна лише за умов комплексного впровадженн¤ заход≥в анти ≥нфл¤ц≥йного регулюванн¤. јдже економ≥ку будь-¤коњ крањни сл≥д розгл¤дати ¤к систему, орган≥зм з обмеженою к≥льк≥стю пр¤мих та опосередкованих звТ¤зк≥в. ћехан≥зм д≥њ ≥нфл¤ц≥йних фактор≥в залежить в≥д сп≥вв≥дношенн¤ багатьох економ≥чних проце≥в Ц внутр≥шн≥х ≥ зовн≥шн≥х. ¬≥н неоднор≥дний на часовому пром≥жку становленн¤ ринковоњеконом≥ки в ”крањн≥. “акож неоднакова активн≥сть конкретних ≥нфл¤ц≥йних фактор≥в. ÷е обумовлено тим, що ≥нфл¤ц≥¤ Ц це, пердус≥м, динам≥чний иакронконом≥чний процес. ” б≥льшост≥ випадк≥в т≥ негативн≥ процеси, ¤к≥ прогл¤даютьс¤ на р≥вн≥ макроеконом≥ки, Ї насл≥дком значних деформац≥й внутр≥шн≥х економ≥чних процес≥в, ¤к макроеконом≥чних, так ≥ м≥кроеконом≥чних. —аме тому без системного п≥дходу, без комплексного оздоровленн¤ ф≥нансовоњ ситуац≥њ, що мають бути узгоджен≥ з конкретними нац≥ональними особливост¤ми, конкретними зм≥еами процес≥в у кожн≥й ланц≥ економ≥чноњ системи крањни, њх розвитком прот¤гом незупинного плину часу. ≤накше, ¤кщо засоби щодо оздоровленн¤ економ≥чноњ ситуац≥њ використовуютьс¤ частково, то результат нагадуватиме лище тимчасову УкосметичнуФ операц≥ю. «аходи по оздоровленню ф≥нансовоњ ситуац≥њ в ”крањн≥ можуть дати позитивн≥ результати лише за умов початкового, обовТ¤зкового ≥ суттЇвого оздоровленн¤ ф≥нанс≥в базовоњ ланки економ≥ки Ц ф≥нанси п≥дприЇмств та орган≥зац≥й, ефективного стимулюванн¤ д≥ловоњ активност≥ та п≥дприЇмництва, продукуючого процесу. «д≥йснюван≥ заходи по стаб≥л≥зац≥њ ф≥нансовоњ та грощовоњ системи дають утворити передумови дл¤ проведенн¤ комплексноњ грошовоњ реформи та запровадженн¤ в об≥г повноц≥нноњ нац≥ональноњ валюти ”крањни Ц гривн≥. «д≥йсненн¤ оздоровленн¤ ф≥нансовоњ ситуац≥њ в ”крањн≥ надасть змогу зупинити негативн≥ процеси в економ≥ц≥ Ц пад≥нн¤ р≥вн¤ виробництва, знец≥ненн¤ грошей, деф≥цит держбюджету Ц та забезпечити передумови дл¤ подальшого економ≥чного росту. рањни, що р≥шуче п≥шла шл¤хом ринкових перетворень, частково вже мають певн≥ позитивн≥ результати, ¤к≥ в≥дображаютьс¤, передус≥м, у стримуванн¤ ≥нфл¤ц≥йних процес≥в, зростанн≥ обс¤г≥в виробництва, п≥двищенн≥ р≥вн¤ житт¤ населенн¤. Ѕезперечно, що й ”крањна, маючи значний економ≥чний потенц≥ал, не лише стаб≥л≥зуЇ ф≥нансову ситуац≥ю в крањн≥, але й забезпечить умови Укерованост≥Ф ≥нфл¤ц≥йним факторам, що надасть њй змогу зайн¤ти належне м≥сце серед ≥нших економ≥чно та соц≥ально розвинутих крањн ™вропи.
Ќазва: ≤нфл¤ц≥¤ в ”крањн≥ та шл¤хи њњ усуненн¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (2210 прочитано) |