ћовознавство > ћ≥жпредметна координац≥¤ в п≥дготовц≥ нац≥ональних ≥нженерних кадр≥в на уроках украњнськоњ мови
÷икл урок≥в з курсу У”крањнська наукова моваФ повТ¤зуЇтьс¤ з обраним студентом фахом, маЇ комун≥кативну настанову, ¤ка реал≥зуЇтьс¤ частинами щоуроку на конкретному текстовому матер≥ал≥. «алежно в≥д мети конкретного уроку сп≥вв≥днесенн¤ вид≥в мовленнЇвоњ д≥¤льност≥ може бути р≥зним, але переважаЇ пост≥йне поЇднанн¤ читанн¤ фахового тексту, говор≥нн¤ (переробка ≥ в≥дтворенн¤ в усн≥й форм≥ ≥нформац≥њ, складанн¤ монолог≥чного вислову, веденн¤ д≥алогу ≥ пол≥логу) ≥ письма (згортанн¤ ≥нформац≥њ Ц ус≥ види план≥в, м≥кротекст≥в, резюме ≥ реферат≥в). ќсоблива роль в≥дводитьс¤ таким мовним жанрам сп≥лкуванн¤, ¤к монолог Ц пов≥домленн¤, опис, доказ, м≥ркуванн¤, д≥алог Ц бес≥да, обговоренн¤ дискус≥¤ та ≥н. ‘онетичн≥, орфограф≥чн≥, граматичн≥, стил≥стичн≥ норми ≥ правила мовного етикету закр≥плюютьс¤ паралельно. ѕрот¤гом семестру студенти набувають ст≥йких навичок прогнозуванн¤ зм≥сту тексту за заголовком, правильного визначенн¤ його типу, лог≥чноњ структури, моделей наукових речень, властивих даному текстов≥; ум≥ють з першого прочитанн¤ викласти текст про предмет, про процес, про властивост≥ та ¤кост≥, про звТ¤зки та в≥дносини, про людину ≥ результат њњ д≥¤льност≥; здатн≥ в≥льно висловлювати науковою мовою власну думку ≥ вести д≥алог на задану тему; пост≥йно розвивають ≥ удосконалюють своњ навички, ц≥леспр¤мовано використовуючи њх дл¤ опануванн¤ ≥нших навчальних дисципл≥н, ¤к≥ вже не здаютьс¤ њм надто складними. ѕ≥д час роботи у переважноњ б≥льшост≥ студент≥в удаЇтьс¤ сформувати так званий рефлекс мети (терм≥н ≤.ѕ. ѕавлова). ѕри цьому буде реал≥зовано загальнодидактичн≥ (усв≥домлен≥сть, прак-тична спр¤мован≥сть, перех≥д в≥д простого до складного, в≥д в≥домого до нев≥-домого, в≥д конкретного до абстрактного) ≥ методичн≥ (комун≥кативноњ спр¤-мованост≥, усного випередженн¤, функц≥ональност≥ та ≥н.) принципи, а також ≥ндив≥дуал≥зац≥¤ навчанн¤ на уроц≥ (використанн¤ одночасно дек≥лькох вид≥в презентац≥њ навчального матер≥алу, урахуванн¤ особистих ≥нтерес≥в студент≥в у вибор≥ завдань, р≥зного р≥вн¤ п≥дготовки ≥ р≥зноњ швидкост≥ засвоЇнн¤ нового матер≥алу, стимулюванн¤ бажанн¤ виступити та ≥н.).
Ќазва: ћ≥жпредметна координац≥¤ в п≥дготовц≥ нац≥ональних ≥нженерних кадр≥в на уроках украњнськоњ мови ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-07 (1222 прочитано) |