Музика > Ансамблеве музикування - одна із складових комплексного розвитку учня - піаніста
В художній творчості 20 століття, після Першої світової війни, кріпнуть антиромантичні тенденції, що відбилось і в зменшенні ролі фортепіано, цього "лицаря романтизму". Тепер інтереси художників у більшій мірі були пов'язані з пошуками нових тембрів і тембрових поєднань. Написання творів в жанрі фортепіанного дуету майже не приваблювало провідних композиторів 20 століття. Поширення засобів масової інформації, особливо грамзапису, відсунуло і пізнавальну функцію дуету, пов'язану з грою перекладень симфонічної, оперної та ансамблевої літератури. Домашні фонотеки витіснили традиції домашнього музикування. Після Другої світової війни зріс інтерес до мистецтва епохи барокко. Відродження музики 17-18 ст. супроводжувалось відродженням інструментарію того часу, виконавських традицій і умов побутування. З'являється багато нових камерних колективів - оркестрів, хорів, ансамблів. Це було початком відродження камерності музичного мистецтва на новому витку спіралі історії. Так з'явились передумови і для відродження жанру, який може вважатись емблемою камерного музикування - фортепіанного дуету. В останній третині 20 століття в Європі і США спостерігається активне відродження інтересу піаністів-виконавців до гри в 4 руки, це продовжується й донині. В жанрі фортепіанного дуету існують художні скарби, які ще належить відкрити виконавцям, дослідникам, слухачам. Вибрані фортепіанні дуети, рекомендовані для учнів початкових і старших класів ДМШ: А.Аренський - 6 дитячих п'єс ор.34. Й.Андре - легкі сонати. А.Брукнер - Три маленькі п'єси. Л.Вайнер - Три маленькі п'єси. Я.Ваньхал - Дуже легка Соната C-dur, ор. 64; Соната ор.65. Е.Вольф - Соната C-dur. Й.Гайдн - "Учитель та учень". Р.Глієр - 24 п'єси, ор.38, 12 п'єс, ор.48 О.Гречанінов - "На зеленому лузі". 10 легких п'єс, опус 99. І.Гурнік - Вальси. Даніель Лесюр - Букет Беатриси №1, №2. К.Дельвенкур - Образи казок давніх часів. А.Діабеллі - Шість сонатин ор.163; 28 мелодійних вправ. ор.149; Вальси 164 О.Дюбюк - Дитячий музичний квітник, 18 п'єс. О.Дютш - 5 п'ятиклавішних п'єс. Л.Кожелух - Соната С-dur, ор.12 №1 Я.Кржишка - 6 колискових. Ф.Кулау - сонатини ор.44,66 Г.Кохан - 11 маленьких п'єс. М.Клементі - 7 дует. Сонат. Ц.Кої - 10 п'ятиклавішних п'єс, ор.74 М.Ладухін - Дитячий репертуар. 4 п'єси. Є.Лєє - Аліса в країні чудес. 12 легких дуетів. Й.Накада - За фортепіано в 4 руки. 8 п'єс. Ж.Орик - 5 багателів. К.Рейнеке - 10 мал. Фантазій на теми німецьких дитячих пісень ор.181, 12 п'єс ор.54 А.Роулі - 5 п'ятиклавішних п'єс. Пліч - о - пліч. С.Скотт - дитячі рими. 6 п'єс. І.Стравінський - П'ять легких п'єс в 4 руки. №1 - Анданте, №5 - Галоп. У.Уолтон - Дуети для дітей. 2 зошити. З.Зібіх - Маленькі п'єси та етюди дітям. №12-16. П.Чайковський - 50 народних пісень. З.Шестак - Книжка для учнів. 7 п'єс. Ф.Шмітт - На п'яти нотах. Маленька сюїта. Ор.34 Три п'єси ор.37 - Кадриль, Гавот, Марш. Тиждень маленького ельфа. 7 п'єс ор.58 Ф.Шуберт - 4 лендлера. Дитячий марш. Вальси. К.Черні - "Практична школа" ор.824. 3бірник вправ ор.239 Оригінальні твори для фортепіано в 4 руки різноманітні, і їх багато: сонати, варіації, сюїти, програмні цикли, різні танці, марші, етюди, концерти, акомпанементи до хорів, вокальних ансамблів та ін. Музику для фортепіано в 4 руки писали майже всі композитори 19 століття.
Назва: Ансамблеве музикування - одна із складових комплексного розвитку учня - піаніста Дата публікації: 2005-03-07 (901 прочитано) |