ћузика > ¬икладанн¤ гри на скрипц≥
¬икладанн¤ гри на скрипц≥—тор≥нка: 1/4
ѕрофес≥йне волод≥нн¤ скрипкою розкриваЇ перед учителем музики, музичним вихователем широк≥ можливост≥ дл¤ музично-естетичноговихованн¤ д≥тей. —крипка, ¤к н≥¤кий ≥нший ≥нструмент, впливаЇ на почутт¤ людини. « ≥ншоњ сторони Ц людське вухо гостр≥ше реагуЇ на нетомперований стр≥й, ¤ким над≥лена скрипка. Ќеби¤кий ≥той факт, що учень Ц скрипаль п≥д час навчанн¤ у коледж≥ отримуЇ навики волод≥нн¤ ф≥ортеп≥ано, а за бажанн¤м Ц ба¤ном чи акордеоном, що у подальшому в≥д≥граЇ позитивну роль у педагаг≥чн≥й д≥¤льност≥. ќрган≥зовуючи роботу з учн¤ми, педагогу потр≥бно враховувати р≥зний р≥вень п≥дготовки при вступ≥ в коледж та ч≥тко визначити ≥ндив≥дуальн≥ напр¤мки њх профес≥йного розвитку. ¬ажливим фактором усп≥шного розвитку музично-виконавськоњ майстерност≥ учн¤ Ї вихованн¤ у нього правильноњ постановки ¤к правоњ так ≥ л≥воњ рук, при належн≥й свобод≥ та в≥дсутност≥ надм≥рних затиснень у вс≥х њњ ланках Ц плече, передпл≥чч¤, кисть, пальц≥; оволод≥нн¤ рухами, викликаними художньо-виконавськими нам≥рами, розвиток в≥дчутт¤ пластичноњ орган≥зованост≥ рух≥в. ¬елику увагу потр≥бно прид≥л¤ти робот≥ над ≥нтонац≥Їю, звуковидобуванню, р≥зноман≥тн≥ст динам≥ки. –обота над розвитком техн≥ки гри повинна бути систематичною ≥ пост≥йно контролюватис¤ педагогом. ¬ажливим засобом зростанн¤ зац≥кавленост≥ до прац≥ над техн≥ко Ї звС¤зок вправ ≥ етюд≥вз зхудожн≥м музичним матер≥алом, а також Ї теоретичними знанн¤ми. јле в ц≥й робот≥ не можна обмежуватис¤ вузькотехн≥чними завданн¤ми. Ќе можна забувати, що робота над засобами виразност≥ (звук, динам≥ка, фразуванн¤, ритм, в≥брац≥¤ тощо) звС¤зана не т≥льки з звуковим контролем, але ≥ з в≥дпов≥дними рухами. ” повс¤кденн≥й робот≥ педагогу сл≥д виходити х ≥ндив≥дуальних даних учн¤, уникати фолрсового розвитку, оск≥льки такий метод роботи приводить до перенапруги сил учн¤, повноњ його безпорадност≥, невм≥нн¤ працювати самост≥йно, байдужост≥ до сут≥ музики та ≥нше. ƒуже корисною формою розвитку в учн≥в виконавськоњ майстерност≥ Ї зв≥тн≥ концерти, де беруть участь кращ≥ виконавц≥ Ц сол≥сти, ансамбл≥. ¬елику користь приносить гра в ансамбл≥ скрипал≥в, орган≥зац≥¤ ¤кого можлива в рамках гуртковоњ роботи. ≤≤. «м≥ст навчальноњ дисципл≥ни. √јћћ» ≤ ј–ѕ≈ƒ∆≤ќ. ¬ивчають прот¤гом семи сеестр≥в. —юди включено вивченн¤ трьох ≥ чотирьох Ц октавних гам, р≥зноман≥тних штрих≥в, арпедж≥о та його вид≥в. –екомендуЇтьс¤ за семестр вивчити дв≥ гами Ц мажорну ≥ м≥норну. ќбовС¤зково дл¤ вс≥х учн≥в Ц скрипал≥в, Ї гра гам терц≥¤ми, секстами та октавами, починаючи з другого курсу. ≈“ёƒ». “акож вивчаютьс¤ прот¤гом семи семестр≥в. —л≥д планувати вивченн¤ одного етюда прот¤гом м≥с¤ц¤. “аким чином учень оволод≥Ї р≥зноман≥тними видами техн≥ки набаз≥ чотирьох Ц пС¤ти етюд≥в за семестр. ƒац≥льно вивчити штрихи на етюдах –. рецера є1 та 2. Ќаприк≥нц≥ учбового семестру на зал≥ку або екзамену учень виконуЇ напамС¤ть один етюд або каприз. ¬ѕ–ј¬». —л≥д вивчати прот¤гом чотирьох семестр≥в. ќсобливу увагу сл≥д звернути на техн≥ку смичка (√. Ўрад≥к. ¬прави, т.1). у процес≥ вивченн¤ художн≥х твор≥в техн≥чн≥ труднощ≥ можуть бути використан≥ ¤к вправи. ≤≤≤. «ал≥ков≥ вимоги. ≤ п≥вр≥чч¤ | ≤≤ п≥вр≥чч¤ | “ехн≥чний зал≥к √ама, арпедж≥о, штрихи, етюд, дв≥ п≥сн≥ дошк. репертуару (жовтень - листопад) | “ехн≥чний зал≥к √ама, арпедж≥о, штрихи, етюд, дв≥ п≥сн≥ дошк. репертуару ( поч. Ћютий) | «ал≥к ƒв≥ р≥зн≥ за характером пСЇси, дв≥ п≥сн≥ дошк. репертуару (к≥нець грудн¤) | јкадем≥чний концерт ƒв≥ р≥зн≥ за характером пСЇси, дв≥ п≥сн≥ дошк. репертуару (березень, кв≥тень) | «ал≥к “в≥р великоњ форми ≥ пСЇса або дв≥ р≥зних за характером пСЇси (червень) | «ал≥к “в≥р великоњ форми ≥ пСЇса або дв≥ р≥зних за характером пСЇси (червень) | “ехн≥чний зал≥к √ама, штрихи, етюд, (жовтень - листопад) | “ехн≥чний зал≥к √ама, арпедж≥о, штрихи, етюд, дв≥ п≥сн≥ дошк. репертуару (лютий) | јкадем≥чний концерт ƒв≥ р≥зн≥ за характером пСЇси, дв≥ п≥сн≥ дошк. репертуару (грудень) | јкадем≥чний концерт ƒв≥ р≥зн≥ за характером пСЇси, (березень, кв≥тень) | | ≤спит “в≥р великоњ форми ≥ пСЇса або дв≥ пСЇси дл¤ слабо п≥дготовлених учн≥в (червень) | ≤≤≤-й курс | “ехн≥чний зал≥к √ама, арпедж≥о, подв≥йн≥ звуки, етюд або каприс (жовтень) | “ехн≥чний зал≥к √ама, арпедж≥о, подв≥йн≥ звуки, етюд або каприс, дв≥ п≥сн≥ дошк. репертуару (лютий) | јкадем≥чний концерт ƒв≥ р≥зн≥ за характером пСЇси, дв≥ п≥сн≥ дошк. репертуару (грудень) | ≤спит ¬елика форма ≥ пол≥фон≥чний тв≥р (зам≥сть пол≥фон≥њ дл¤ учн≥в з≥ слабкою п≥дготовкою можна грати одну пСЇсу)(травень) | IV. курс | “ехн≥чний зал≥к √ама, арпедж≥о, подв≥йн≥ етюд або каприс дв≥ п≥сн≥ дошк. репертуару (жовтень) | “ехн≥чний зал≥к ѕрослуховуванн¤ вс≥Їњ програми державного ≥спиту, дв≥ пСЇси, в тому числ≥ один пол≥фон≥чний тв≥р (березень - кв≥тень) | ѕрослуховуванн¤ прогами частини державного ≥спиту. “в≥р великоњ форми або дв≥ пСЇси (грудень) | ƒержавний ≥спит ѕол≥фон≥чний тв≥р (може бути зам≥нений пСЇсою), тв≥р великоњ форми, пСЇса великого автора (червень) |
Ќазва: ¬икладанн¤ гри на скрипц≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-07 (2308 прочитано) |