Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћузика > ’оровий сп≥в


ѕ≥д час розучуванн¤ п≥сн≥ можуть постати труднощ≥ з в≥д≠творенн¤м ритм≥чного ≥ звуковисотного малюнку мелод≥њ. ўоб подолати њх, доц≥льно посилити анал≥тичний п≥дх≥д: рукою показати напр¤м руху мелод≥њ або проплескати ритм≥чний малюнок, ≥нод≥ промовити л≥тературний текст у ритм≥ п≥сн≥.

«вичайно п≥сню розучують прот¤гом двох урок≥в, њњ ана≠л≥з, що доповнюЇ й уточнюЇ попередню бес≥ду, провод¤ть на другому уроц≥. ѕовторюють п≥сню також на наступних уро≠ках. якщо тв≥р подобаЇтьс¤ д≥т¤м, то в подальшому, коли в≥н буде дл¤ них Ђпройденим етапомї, його можна використати ¤к вокально-хорову вправу. Ќескладну п≥сню (або њњ фраг≠мент) доц≥льно просольфеджувати.

як показали спостереженн¤ шк≥льних урок≥в музики, ти≠повими недол≥ками сп≥ву учн≥в молодших клас≥в Ї в≥дсут≠н≥сть насп≥вност≥, скандуванн¤ кожного складу.  рикливий сп≥в св≥дчить, що в д≥тей ще не розвинено художн≥й смак, не виховано естетичне ставленн¤ до сп≥вацького звучанн¤. як≠що ц≥ завданн¤ не розв'¤зати в початкових класах, надм≥рно голосний сп≥в буде звичним, ≥ в подальшому учн¤м нелегко усунути так≥ недол≥ки.


“ема уроку: ћузика, що передаЇ любов до р≥дного краю, до людей прац≥ (IV чверть).

¬иховна мета: пробудити почутт¤ прихильност≥ до р≥дно≠го краю, виховати повагу до працьовитих людей.

ƒидактична мета: закр≥пити вм≥нн¤ визначати характер му≠зики й виразно передавати його в музично-виконавськ≥й д≥≠¤льност≥.

“ип уроку Ч комб≥нований.

«авданн¤ навчанн¤

1. Ќа матер≥ал≥ сп≥вацьких вправ формувати вокально-хоров≥ навички (звукоутворенн¤, дикц≥њ).

2. «акр≥пити знанн¤ про тон≥ч≠ний тризвук.

3. ¬м≥ти визначити мелод≥ю за нотним записом.

4. «акр≥пити знанн¤ про р≥зн≥ засоби музичноњ виразност≥, про в≥дпов≥дн≥сть музики й л≥тературного тексту в п≥сн≥.

5. ¬м≥ти п≥д час сп≥ву користу≠ватис¤ р≥зними виконавськи≠ми прийомами, передаючи в≥дпов≥дн≥ емоц≥њ.

«авданн¤ розвитку

1. –озвивати навички слухово≠го контролю й оц≥нки влас≠ного сп≥ву.

2. ¬изначати на слух, де в ме≠лод≥њ звучить тон≥чний три≠звук.

3. ”св≥домити звуковисотний ≥ ритм≥чний малюнок сп≥≠вацьких вправ.

4. –озвивати музичний слух ≥ пам'¤ть з≥ставленн¤м нових ≥ знайомих посп≥вок.

5. –озвивати внутр≥шн≥й слух шл¤хом зм≥ни звуковисотного малюнка мелод≥й.

6. –озвивати за допомогою ритм≥чних рух≥в почутт¤ метроритму, емоц≥йну чут≠лив≥сть до музики.

Ч ƒобрий день, учн≥! —ьогодн≥ ми продовжимо те≠му Ђћузика, що виражаЇ любов до р≥дного краю, до людей прац≥ї. —ьогодн≥ Ч гарний весн¤ний день, ≥ в нас з вами прекрасний наст≠р≥й! “акий, що хочетьс¤ сп≥вати! ”с≥ приготувалис¤?

ѕочнемо з такоњ вправи:

÷ю вправу сп≥ваЇмо к≥лька раз≥в, стежачи за чистотою ≥нтону≠ванн¤ й додержуючи правил орфоеп≥њ.

Ќаступна розсп≥вка складн≥ша, будьте уважними:

ƒо вокальних завдань додаЇмо розсп≥вуванн¤ одного складу на два звуки.

Ч ƒ≥ти, ¤ знаю, що в багатьох з вас добрий музичний слух. —про≠буйте визначити, в ¤к≥й з цих мелод≥й Ї тон≥чний тризвук. ”с≥ пам'¤≠тають, що це таке? ’то нагадаЇ нам?

Ч “он≥чний тризвук Ч це ст≥йк≥ звуки ладу: ≤, III ≥ V ступ≥нь.

Ч ” ¤к≥й з цих мелод≥й чуЇмо тон≥чний тризвук?..

Ч “ак, у друг≥й, молодц≥. ј хто може визначити за нотним запи≠сом, де ¤ка мелод≥¤? (вив≥шую на дошц≥ плакат з нотним записом обох вправ, д≥ти виконують запропоноване завданн¤).

ј чи можна переробити першу мелод≥ю так, щоб у н≥й також був тон≥чний тризвук?

” процес≥ сп≥льноњ роботи з'¤вл¤ютьс¤ так≥ вар≥анти:

Ч ƒ≥ти, а хто згадаЇ, на ¤ку знайому вам п≥сеньку схожий пер≠ший вар≥ант ц≥Їњ присп≥вки?

ѕравильно, на украњнську народну п≥сеньку Ђќй лет≥в жукї. ƒовед≥ть, що ви њњ пам'¤таЇте ≥ можете добре засп≥вати:

Ч ’то чув, ¤к прозвучала п≥сенька?.. ѕравильно, трохи грубува≠то, њњ треба виконувати швидше, тих≥ше й легше. (ƒ≥ти виконують п≥сню ще раз.)

Ч “епер уже краще, молодц≥.

ƒ≥ти, ми знаЇмо, що весною оживаЇ природа, пробуджуютьс¤ жу≠ки, мушки й ≥нш≥ комахи, прил≥тають з теплих крањв пташки. ѕоет √. Ћадонщиков написав в≥рш про весну. ѕослухайте його ≥ скаж≥ть: ¤кби ви були композиторами, то ¤ку б музику створили? ¬ ¤кому характер≥, темп≥, лад≥? ≤ ¤к би ви њњ назвали?

„итаю л≥тературний текст п≥сн≥ Ђѕоверненн¤ шпачкаї

1. —трумочки дзв≥нко так сп≥вали,

ўе сн≥г розтанути не встиг,

ј вже додому прил≥тали

Ўпачки Ч пров≥сники весни.

2. ј д≥ти, жмур¤чись в≥д сонц¤,

ѕочули вранц≥ гарний сп≥в:

“о це ж шпачок понад в≥концем

¬еселу п≥сеньку зав≥в.

3. ¬≥н славив ¤сний день кв≥тневий,

÷ю п≥сню дл¤ д≥тей збер≥г.

≤ так виводив сп≥в майстерно,

ўо соловей навр¤д чи б зм≥г.

4. ¬≥кно в≥дкрили д≥ти тр≥шки,

’ороший настр≥й њх пройн¤в.

Ўпачка заслухалась ≥... к≥шка,

≤ це пот≥шне кошен¤.

” бес≥д≥ з'¤совуЇтьс¤, що п≥сн¤ маЇ бути написана в рухливому темп≥, мажорному лад≥, бо це надаЇ рад≥сного настрою. ƒ≥ти пропо≠нують своњ назви, п≥сл¤ чого пов≥домл¤ю, ¤к назвали п≥сню автори.

¬иконую п≥сню й розучую з учн¤ми перший куплет, звертаючи увагу на одночасний початок сп≥в≥в (мелод≥¤ починаЇтьс¤ ≥з затакту). —трибки в мелод≥њ в≥дпрацьовуЇмо в трохи упов≥льненому темп≥. –озучуЇмо з допомогою диригентських жест≥в учител¤.

Ч –озкв≥таЇ земл¤ п≥д пром≥нн¤м сонц¤. ™ чимало п≥сень про вес≠ну, про нашу ”крањну.  ожен з нас любить св≥й край, пам'¤таЇ, де в≥н народивс¤, де зустр≥в хороших друз≥в. ѕослухаЇмо, ¤к сп≥ваЇ про р≥дний край дит¤чий хор. ѕ≥сн¤ називаЇтьс¤ ЂЋюбимо землю своюї, њњ автори Ч композитор Ѕ. ‘≥льц ≥ поет ћ. —ингањвський. ѕрошу вас знайти дл¤ характеристики цього твору п≥дхож≥ слова (лунаЇ п≥сн¤ в грамзапис≥).

Ч ¬она насп≥вна, красива, урочиста, велична.

Ч ѕравильно, д≥ти. ѕ≥сн¤ сповнена любов'ю до природи, до р≥дноњ земл≥. ћи шануЇмо людей працьовитих, чињ руки будують школи, заводи, саджають дерева, кв≥ти. јле не вс≥ люди любл¤ть працювати.

ј ¤к, на вашу думку, про тих, хто не дуже любить працювати, мож≠на створити п≥сню?.. „и не пам'¤таЇте ви таку з тих, що вам в≥дом≥?..

Ч ÷е украњнська народна п≥сн¤ Ђ√рицю, √рицю, до роботиї. ¬о≠на весела, жарт≥влива.

Ч ѕравильно, д≥ти. Ѕудь ласка, згадайте њњ спочатку тихенько, пот≥м засп≥ваймо уголос. ”с≥ готов≥? («вучить настройка в зручн≥й тональност≥, учн≥ сп≥вають.)

ј тепер засп≥ваймо ¤к на концерт≥ (д≥ти виконують сто¤чи).

ƒомашнЇ завданн¤: повторити п≥сн≥, ¤к≥ виконували на уроц≥, ≥ постаратис¤ створити п≥сню або в≥рш про р≥дний край.

12

Ќазва: ’оровий сп≥в
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-07 (869 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' document.write('liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤')//-->
aston bmw - songs - маги¤ - map quest - cheap car - cheap wedding favor - distance australia
Page generation 0.089 seconds
Хостинг от uCoz