Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ѕедагог≥ка > ¬ихованн¤ в молодших школ¤р≥в культури повед≥нки


≤нш≥ правила д≥ти знають, але не вм≥ють њх виконувати. Ќаприклад, вони знають, що дорослому треба поступитис¤ м≥сцем у транспорт≥, ≥ уступають, але часто робл¤ть це нав'¤зливо ≥ п≥дкреслено. ¬иходить, учитель повинний не т≥льки розпов≥сти ох т≥м чи ≥нш≥м правил≥, але ≥ показати, ¤к треба його виконувати.

¬ ≥нших випадках д≥ти знають правила, але не виконують њх. Ќаприклад, вони знають, що треба дотримувати г≥г≥Їн≥чн≥ правила: чистити зуби, користатис¤ носовою хусткою, бути охайним, стежити за своњм од¤гом ≥ взутт¤м, але не робл¤ть цього, головним чином, через л≥нь, в≥дсутност≥ вольового зусилл¤, коли треба змусити себе зробити те", чого не хочетьс¤. ƒе¤кого правила д≥ти не виконують, вважаючи њх непотр≥бними ≥ неважливими. ¬они переконан≥, що багато правил придумали доросл≥ ≥ змушують њх виконувати, а насправд≥ дл¤ житт¤ ц≥ правила не мають н≥¤кого значенн¤. ” цьому випадку д≥ти св≥домо не дотримують в≥домих њм норм. Ќаприклад, у своЇму дит¤чому сусп≥льств≥, у колектив≥ однол≥тк≥в вони не говор¤ть сл≥в ув≥чливост≥ (Ђспасиб≥ї, Ђбудь ласкаї ≥ ≥н.), не вважають соромним бути брудним ≥ грубоњ. ¬иходить, т≥льки знанн¤ правила повед≥нки не робить школ¤р≥в вихованими ≥ культурними. «асвоЇнн¤ правил повед≥нки припускаЇ позитивне в≥дношенн¤ до них школ¤р≥в ≥ активне прагненн¤ випливати правилам.

¬ажливо домогтис¤ того, щоб вимоги, зв'¤зан≥ з виконанн¤м правил культурного повед≥нки, йшли не т≥льки в≥д дорослих, але ≥ в≥д самих школ¤р≥в. ƒе¤к≥ п≥дл≥тки вважають, що! можна бути гарним громад¤нином, не виконуючи правил культурного повед≥нки. ѕ≥д впливом таких Ђн≥г≥л≥ст≥вї ≥ молодш≥ перестають, виконувати нав≥ть прост≥ правила вв≥чливост≥, бо¤чись бути осм≥¤ними. ѕодоланн¤ такоњ думки Ч важлива задача вчител¤ ≥ п≥онерськоњ орган≥зац≥њ. ѕочинаючи роботу з вихованн¤ культури повед≥нки, учителю необх≥дно формувати сусп≥льна думка в дит¤чому колектив≥, що регулювало би ≥ в≥дпов≥дним чином оц≥нило виконанн¤ (чи невиконанн¤) простих норм повед≥нки.  олектив д≥тей за допомогою дорослих повинний виробити правила, виконанн¤ ¤ких вважаЇтьс¤ необх≥дним. “од≥ вимоги дотримувати визначених норм будуть виходити не т≥льки в≥д дорослих, але ≥ в≥д самих д≥тей, в≥д шк≥льного колективу.

ќдна ≥з серйозних причин невиконанн¤ д≥тьми правил повед≥нки лежить у навколишн≥х дитину люд¤х. —права в т≥м, що доросл≥ далеко не завжди ви¤вл¤ють собою зразок повед≥нки в громадських м≥сц¤х, будинку, на вулиц≥. ¬они бувають нервовими ≥ грубими, безтактними ≥ нечемними, тобто дозвол¤ють соб≥ таке повед≥нки, що р≥зко засуджуЇтьс¤ в д≥тей.

ќтже, виховуючи культуру повед≥нки, сам≥ доросл≥ повинн≥ пост≥йно строго ≥ причепливо стежити за своњм повед≥нким, бути зразком дл¤ д≥тей. ÷е одне з основних положень педагог≥ки повинне бути донесене до батьк≥в ≥ ≥нших виховател≥в д≥тей.

„асто д≥ти не випливають правилам культурного повед≥нки тому, що доросл≥ не дотримують Їдност≥ в тих вимогах, що пред'¤вл¤ють д≥т¤м. –≥зноб≥й у вимогах буваЇ значним. Ќе однаков≥ вимоги пред'¤вл¤Ї школа ≥ родина. ”середин≥ школи не вс≥ педагоги бувають одностайн≥ у вимогах до учн≥в, точно так само в родин≥ не вс≥ доросл≥ сол≥дарн≥ в педагог≥чних погл¤дах. “ак, характер вимог, њхн¤ посл≥довн≥сть ≥ обс¤г бувають р≥зними в батька ≥ матер≥, бабусь ≥ д≥дус≥в ≥ ≥нш≥ члени родини. “ому дитина не завжди виконуЇ обов'¤зков≥ правила, а пристосовуЇтьс¤ до вимог р≥зних дорослих. ” цьому випадку будинку в≥н може бути вв≥чливим, а в школ≥ грубим, ≥ навпаки. „и бути попереджувальним стосовно батьк≥в ≥, неуважним ≥ безтактноњ стосовно бабус≥.

¬елике значенн¤ у вихованн≥ культури повед≥нки маЇ особистий приклад батьк≥в. ƒ≥ти спостер≥гають за дорослими, њхн≥м повед≥нким, взаЇминами, манерами. якщо батьки уважн≥ друг до друга, прив≥тн≥, ув≥члив≥, попереджувальн≥, в≥рн≥ .своЇму слову, т≥ ≥ њхн≥ д≥ти, ¤к правило, виростають добре вихованими. «начно сутужн≥ше виховати навички ≥ звички культурного повед≥нки в дитини, ¤кщо в родин≥ не прийн¤то бути вв≥чливими, доросл≥ не поважають один одного, лихословл¤ть, а в будинку не дотримуЇтьс¤ чистота ≥ .пор¤док.

¬ихованн¤ культури повед≥нки проходить усп≥шно, ¤кщо батьки ≥ школа знаход¤ть загальну мову, зд≥йснюють однаков≥ вимоги до повед≥нки д≥тей.


5. ќсновн≥ умови ефективност≥ роботи

–обота з вихованн¤ культури повед≥нки проходить усп≥шно, ¤кщо в н≥й беруть участь ус≥ вчител≥ початкових клас≥в. «усилл¤ одного вчител¤, що веде роботу т≥льки у своЇму клас≥, не можуть дати ст≥йкого позитивного результату. ƒ≥ти, виход¤чи за ст≥ни своЇњ класноњ к≥мнати, будуть пост≥йно зустр≥чатис¤ з ≥ншими школ¤рами, в≥д ¤ких не вимагають виконанн¤ необх≥дних правил культурного повед≥нки. ¬ажко буде створити ≥ загальношк≥льну сусп≥льну думку, що засуджуЇ порушенн¤ правил повед≥нки.

ѕред'¤вленн¤ однакових вимог до повед≥нки учн≥в складаЇ обов'¤зкова умова в робот≥ з вихованн¤ культури повед≥нки. Ђ...“ам, де виховател≥ не з'Їднан≥ в колектив ≥ колектив не маЇ Їдиного плану роботи, Їдиного тону, Їдиного точного п≥дходу до дитини, там не може бути н≥¤кого виховного процесуї, Ч писав ј. —. ћакаренко.

Ќа педагог≥чн≥й рад≥, на методичному об'Їднанн≥ вчител≥в початкових клас≥в треба визначити зм≥ст ≥ методи роботи з вихованн¤ культури повед≥нки, обов'¤зков≥сть њњ проведенн¤ у вс≥х початкових класах. ƒоц≥льно проводити в≥дкрит≥ зан¤тт¤ по культур≥ повед≥нки, обговорювати методичну сторону њхнього проведенн¤ колективно, знаходити б≥льш зроблен≥ форми роботи з д≥тьми.

–обота з вихованн¤ культури повед≥нки буде ефективна, ¤кщо вона проводитьс¤ не в≥д випадку до випадку, а у визначен≥й систем≥, що повинна забезпечити нагромадженн¤ в д≥тей досв≥ду повед≥нки, корисних звичок, придбанн¤ моральних представлень.

¬еличезне значенн¤ дл¤ усп≥ху роботи маЇ обстановка в школ≥: чистота, пор¤док.  расиво оформлен≥ класн≥ прим≥щенн¤, з≥ смаком оформлен≥ ≥нтер'Їри. якщо в будинку брудно ≥ незатишно, дозвол¤Їтьс¤ по школ≥ ходити у верхньому од¤з≥, немаЇ побутового куточка, дзеркала, де можна привести себе у пор¤док, те важко жадати в≥д школ¤р≥в чистоти, охайност≥, п≥дт¤гнут≥сть в зовн≥шньому вигл¤д≥.

ѕовед≥нки вчител¤, його зовн≥шн≥й вигл¤д, тон ≥ стиль звертанн¤ з ≥ншими вчител¤ми, батьками, учн¤ми мають вир≥шальне значенн¤ у формуванн≥ вихованост≥ школ¤ра. ”читель повинний бути тим зразком повед≥нки, ¤кому хот≥в би випливати учень. –≥зкий тон, драт≥влив≥сть у сп≥лкуванн≥ з д≥тьми, безтактн≥ зауваженн¤, що батьки ≥нод≥ ще одержують у школах, безумовно, утрудн¤ють вихованн¤ культури повед≥нки. ѕравила вв≥чливост≥, культура мови, точн≥сть, обов'¤зков≥сть формуютьс¤ набагато швидше, ¤кщо в школ≥ створена загальна атмосфера дружелюбност≥, уваги друг до друга, товариськ≥й допомоз≥ ≥ дбайливост≥.

≈фективн≥сть виховноњ роботи багато в чому залежить в≥д погодженоњ роботи педагог≥чного колективу ≥ родини. Ѕатьки повинн≥ знати, ¤к≥ вимоги пред'¤вл¤ютьс¤ до повед≥нки д≥тей, ¤к≥ манери в них виховуютьс¤, ≥, що найважлив≥ше, у цьому ж напр¤мку вести роботу будинку, у родин≥.

ƒуже важливо пост≥йно перев≥р¤ти ефективн≥сть проведеноњ роботи. ќсновним показником њњ усп≥шност≥ Ї загальний ≥ моральний розвиток д≥тей. ”читель систематично повинний стежити за тим, ¤к зм≥нюЇтьс¤ повед≥нки д≥тей, ¤к вони повод¤тьс¤ без його пост≥йного контролю, наск≥льки ст≥йк≥ придбан≥ позитивн≥ звички, ¤к розвиваЇтьс¤ дит¤ча св≥дом≥сть. ¬ивченн¤ д≥тей дозвол¤Ї обірунтовано вносити необх≥дн≥ корективи в систему роботи, удосконалити њњ.


6. ќсновн≥ правила культурного повед≥нки

I. ѕравила особистоњ г≥г≥Їни, акуратност≥ й охайност≥

ўодн¤ вставай у те саме час, пров≥трюй к≥мнату ≥ роби зар¤дку.

–анком треба умиватис¤, чистити зуби, мити уш≥ ≥ шию.

ѕеред сном треба умитис¤, добре пров≥трити к≥мнату.

«авжди мий руки перед њжею, п≥сл¤ роботи ≥ п≥сл¤ в≥дв≥дуванн¤ туалету.

 ористайс¤ носовою хусткою, стеж, щоб н≥с у тебе завжди був чистим.

ѕри чиханн≥ ≥ кашл≥ в≥двертайс¤, прикриваючи рот носовою хусткою.

“римай у пор¤дку волосс¤: вони повинн≥ бути акуратно п≥дстрижен≥ ≥ причесан≥ чи заплетен≥ в коси.

“реба навчитис¤ ≥ завжди робити самому: красиво застел¤ти л≥жко, пришивати ком≥рець, стирати ≥ гладити його, пришивати іудзика, чистити черевики.

”м≥й накривати на ст≥л, правильно сид≥ти за столом, користатис¤ приладом, культурно њсти.

Ѕудь завжди акуратно й охайно од¤гненим. ќд¤г повинний бути чистоњ, вигладженоњ.

” школ≥ треба бути в шк≥льн≥й форм≥, будинку Ч переод¤гтис¤ в домашн≥й од¤г, у гост≥ прийн¤тий вд¤гатис¤ особливо охайно, св¤тково, ошатно.

≤дучи з будинку, подивис¤ на себе в дзеркало: чи вс≥ в пор¤дку?

“реба дбайливо в≥дноситис¤ до свого од¤гу ≥ взутт¤, самому стежити за њњ чистотою.

Ќавчис¤ красиво носити св≥й од¤г, нехай вона тебе не стискуЇ, буде Ђсправжньоњ ≥ вигладженою.

“римай у пор¤дку своњ домашн≥ ≥ шк≥льн≥ реч≥.

ѕ≥дтримуй у своЇму робочому куточку пор¤док: витирай пил, книги ≥ зошити п≥сл¤ зан¤ть укладай завжди на те саме м≥сце.

Ѕудь-¤ку р≥ч, що вз¤в, поклади на њњ пост≥йне м≥сце: ножиц≥, голку, греб≥нець, книжку.

ѕальто завжди в≥шай на свою в≥шалку, не кидай його на ст≥лець. ƒомашн≥й од¤г завжди, лежить на своЇму чи м≥сц≥ в≥шаЇтьс¤ на пл≥чка, на ¤ких висить форма.

≤грашки теж тримай у пор¤дку. ѕ≥сл¤ гри ус≥ забери на м≥сце.

II. ѕравила вв≥чливост≥ ≥ культури мови

” вв≥чливост≥ ви¤вл¤Їтьс¤ в≥дношенн¤ до ≥нших людей. ”в≥члива людина не запод≥юЇ ≥ншому неприЇмностей ≥ образ.

Ќазва: ¬ихованн¤ в молодших школ¤р≥в культури повед≥нки
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-17 (5047 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' 'target=_blank>liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤')//-->
to calculate - low cost airfare - архитектура - groups car - online effect - dirt tickets - town houses
Page generation 0.348 seconds
Хостинг от uCoz