Педагогіка > Закріплення вивченого про дієслово як частину мови
Закріплення вивченого про дієслово як частину мови
Зміст уроку І. Організаційна частина. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Діти, уже кілька уроків підряд ми присвячуємо дієслову. А сьогодні на уроці ми пригадаємо все те, що ми про нього вивчили. Але для цього треба активно працювати на уроці, допомагати мені. ІІІ. Хвилинка каліграфії. Спочатку почнемо з того, що попрацюємо над каліграфією. Послухайте загадку (1 учень читає з переносної дошки) Бачить – не бачить, Чути – не чує, Мовчки говорить, Добре мудрує. Кривду соромить, Правди навчає, Часом жартує. Смішки справляє. Діти, здогадались, що це? (Книжка) У цьому слові є буква К і такі буквосполучення: кн ни жк книжка. Запишим рядочок бук К, буквосполучення і слово. Відшукайте слова, які допомогли відгадати загадку (Діти по черзі називають слова). Що означають ці слова? (Дію). Отже, за допомогою дій можна впізнати предмет. ІV. Закріплення знань учнів. Вступна бесіда. Ми відгадали загадку про книгу. Книги відіграють велике значення в нашому житті.- Вони супроводжують нас все життя – з дитинства і до старості. Люди це знають і недарма кажуть: “Книга вчить як на світі жить”. А ось ця книга зараз поведе нас у мандрівку своїми сторінками. (Показую дітям велику саморобну книгу) Роль дієслів у мовленні. Повторення правила. На першій сторінці зображені веселі чоловічки. А хто вони такі? Послухайте. Вони хочуть діяти, а не сидіти, Творити, співати, радіти, летіти. Вони будь-яку дію означають сміло – Що робить? Що буде робить? Що зробила? Питають нас всі – ми відкажем слова: Виблискує, буде світить, запалила. А мова із ними багата й жива – Така їхня суть – бо вони дієслова. Так, ці чоловіки – дієслова. Пригадаємо правило. Яка частина мови називається дієсловом? Для чого нам у нашій мові потрібні дієслова? (Щоб мова була багатшою, живою, красивою). Вибірковий диктант. Діти, наша книга кличе далі у мандрівку своїми сторінками. Наступна сторінка дуже яскрава. Кого ви тут побачили? (Героїв казок). Так, багато дієслів у казок. Вашій увазі я пропоную уривок з відомої казки, а ваше завдання – “зловити” дієслова і записати собі в зошити. Сидить півник на печі, Їсть смачненькі калачі. Тут лисичка прибігає, Мерщій півника хапає, Біжить котик рятувати, В лиски півника забрати. 1 учень працює біля дошки. Перевірка написаного в зошитах, з дошки. Зв’язок дієслів з іменниками. Цікавою була сторінка з казками. А що нас чекає далі? Творча робота. Діти, а ця сторінка закликає нас до творчості. Дописати іменники. На дошці: Іде, мрячить, мочить людей, ллє... Дує, свище, виє... Пливуть, закривають сонце, вкривають небо... До якої частини мови відносяться записані на дошці слова? То з якою частиною мови зв’язані дієслова? Добре, діти, впоралися ви з цим завданням. Але нам треба трохи відпочити і вирушати далі. Фізкультхвилинка. Роль дієслів у реченні. Нас чекає наступна сторінка. Запис речення під диктовку. Книжка допомагає мені у навчанні. У реченні відшукати і підкреслити головні члени речення. Які ви знаєте головні члени речення. Як знайти підмет? Як знайти присудок? Відшукайте в реченні дієслово. Яким членом речення виступає дієслово? (Присудком) Зміна дієслів за числами. – Не барімося, бо у нашій книжці ще є сторінки. На наступній сторінці зміна дієслів за числами. – Як змінюються дієслова? (За числами). – Скільки є чисел? Які вони? Завдання. Змінити словосполучення так, щоб вони позначали багато предметів. Усно покласти до них питання. Учень читав Учні читали Вчитель розповідає Вчителі розповідають Лікар лікуватиме Лікарі лікуватимуть 1 учень біля дошки. Самостійна робота. Ось і наступна сторінка книги. Які бувають дієслова за значенням? На цій сторінці завдання для двох варіантів. І в. Дібрати протилежні за значенням слова. Придає – Говорить – Плаче – ІІ в. Дібрати близькі за значенням дієслова. Говорю,... Крокую,... Міркую,... Зачитує свої роботи кілька учнів. V. Розвиток мовлення. Ми дійшли до передостанньої сторінки нашої чарівної книги. І тут вона просить скласти розповідне, питальне і спонукальне речення про неї, тобто про книгу. Але спершу пригадаємо яке речення називається розповідним? Яке речення називається питальним? Яке речення називається спонукальним? Які ви знаєте спонукання до дії? Діти придумують і усно кажуть свої речення. VІ. Виховна бесіда. Ось і остання сторінка нашої гості. Давайте прочитаємо, що ж тут пише? (Читаю з книжки) То для чого нам потрібні книжки? Як ми маємо до них ставитися? VІІ. Підсумок уроку. Яку частину мови ми закінчили вивчати? Яка частина мови називається дієсловом? Яку роль відіграють дієслова у мовленні? З якою частиною мови зв’язані дієслова? Яким членом речення вони виступають? Як змінюються дієслова? (За числами). Які є дієслова за значення? Ви дуже гарно попрацювали сьогодні на уроці. Я задоволена вашою роботою.
| 1 |
Назва: Закріплення вивченого про дієслово як частину мови Дата публікації: 2005-03-17 (971 прочитано) |