ѕ≥дприЇмництво > ћехан≥зм створенн¤ б≥знесу
¬икористовувати кошти статутного фонду на зароб≥тну плату, заохоченн¤ та ≥нш≥ потреби заборон¤Їтьс¤. —татутний фонд Ї власн≥стю засновник≥в (учасник≥в) у межах њх вклад≥в. ѕри виход≥ засновника (учасника) з≥ складу п≥дприЇмства (това≠риства з обмеженою в≥дпов≥дальн≥стю) або в раз≥ л≥кв≥дац≥њ п≥дпри≠Їмства засновнику сплачуЇтьс¤ варт≥сть частини майна, пропорц≥йно до його частки у статутному фонд≥. ћайно, передане у користуванн¤, повертаЇтьс¤ в натуральн≥й форм≥ без винагороди. —татутний фонд Ї не т≥льки Дп≥дставою" дл¤ державноњ реЇстрац≥њ, а й стартовим кап≥≠талом, в≥д ¤кого залежить функц≥онуванн¤ п≥дприЇмства (ф≥рми). ƒержавна реЇстрац≥¤ ƒержавна реЇстрац≥¤ завершуЇ процес створенн¤ п≥дприЇмства (ф≥рми). ¬она зд≥йснюЇтьс¤ у виконавчому ком≥тет≥ м≥ськоњ (районноњ) –ади народних депутат≥в державною адм≥н≥страц≥Їю за м≥сцем д≥¤ль≠ност≥ або проживанн¤ суб'Їкт≥в б≥знесу. ƒл¤ державноњ реЇстрац≥њ необх≥дно подати так≥ документи: заповнену реЇстрац≥йну картку встановленого зразка (видаЇтьс¤ органами реЇстрац≥њ,), статут чи засновницький догов≥р, ¤кщо це необх≥дно дл¤ створюваноњ ор≠ган≥зац≥йноњ форми п≥дприЇмництва, письмове п≥дтвердженн¤ про на≠¤вн≥сть юридичноњ адреси, ¤ке подаЇтьс¤ власником або уповнова≠женим ним органом, квитанц≥ю, що п≥дтверджуЇ оплату за державну реЇстрац≥ю. ѕ≥дприЇмц≥-громад¤ни, ¤к≥ зд≥йснюють св≥й б≥знес без отриманн¤ статусу юридичноњ особи, подають т≥льки заповнену реЇстрац≥йну картку та документ, ¤кий п≥дтверджуЇ оплату за реЇстрац≥ю. ƒержавна реЇстрац≥¤ провадитьс¤ при на¤вност≥ вс≥х документ≥в прот¤гом п'¤ти робочих дн≥в. ќрган, ¤кий зд≥йснюЇ реЇстрац≥ю, зобов'¤заний прот¤гом дес¤ти дн≥в видати св≥доцтво про реЇстрац≥ю та подати в≥домост≥ до податковоњ ≥нспекц≥њ та орган≥в державноњ статистики. —в≥доцтво про державну реЇстрац≥ю Ї основою дл¤ в≥дкритт¤ ра≠хунк≥в в установах банку за м≥сцем реЇстрац≥њ п≥дприЇмства (ф≥рми) або у будь-¤ких установах банк≥в за погодженн¤м стор≥н. Ѕанк, у свою чергу, зобов'¤заний в≥дкрити банк≥вський рахунок ≥ прот¤гом трьох дн≥в пов≥домити про це податкову ≥нспекц≥ю. ѕеререЇстрац≥¤ суб'Їкт≥в п≥дприЇмницького б≥знесу зд≥йснюЇтьс¤ у пор¤дку, встановленому дл¤ реЇстрац≥њ. ѕеререЇстрац≥¤ провадитьс¤ у раз≥ зм≥ни: форм власност≥, орган≥зац≥йноњ форми чи назви суб'Їкта б≥знесу; основних положень статуту. —уб'Їкти п≥дприЇмницького б≥знесу мають право в≥дкривати своњ ф≥л≥њ (в≥дд≥ленн¤), представництва без статусу юридичноњ особи. ¬≥д≠критт¤ цих п≥дрозд≥л≥в не потребуЇ реЇстрац≥њ. —уб'Їкт б≥знесу т≥льки спов≥щаЇ про це в реЇстрац≥йний орган внесенн¤м допом≥жноњ ≥нфор≠мац≥њ до своЇњ реЇстрац≥йноњ картки. —касуванн¤ державноњ реЇстрац≥њ зд≥йснюЇтьс¤ за особистою за≠¤вою п≥дприЇмц¤, на основ≥ р≥шенн¤ суду, арб≥тражного суду у випад≠ках визнанн¤ д≥й п≥дприЇмц¤ нед≥йсними або такими, що суперечать чинному законодавству, засновницьким документам, а також при зд≥йсненн≥ нестатутноњ д≥¤льност≥. ¬≥дмова у державн≥й реЇстрац≥њ може бути оскаржена у суд≥. ¬≥дпов≥дальн≥сть за в≥дпов≥дн≥сть засновницьких документ≥в, ¤к≥ реЇструютьс¤, несе власник або уповноважений ним орган, що подаЇ документи на реЇстрац≥ю. ƒержавна реЇстрац≥¤ дл¤ п≥дприЇмств пов'¤зана з певними витра≠тами, що включають у себе реЇстрац≥йний зб≥р (мито), витрати на роз≠робку засновницьких документ≥в (¤кщо засновник не може сам скла≠сти њх), нотар≥альне засв≥дченн¤, оплату статистичному управл≥нню за присвоЇнн¤ код≥в д≥¤льност≥. р≥м того, необх≥дно оплатити л≥ценз≥ю (¤кщо д≥¤льн≥сть п≥дприЇмства п≥дл¤гаЇ л≥цензуванню), в≥дкрити роз≠рахунковий рахунок у комерц≥йному банку, виготовити печатки, штампи, бланки, товарн≥ знаки та ≥нш≥ атрибути, без ¤ких п≥дприЇм≠ство не може д≥¤ти. « моменту отриманн¤ св≥доцтва про реЇстрац≥ю п≥дприЇмство на≠буваЇ статусу юридичноњ особи. ѕроте сл≥д зазначити, що ≥ п≥сл¤ юри≠дичного оформленн¤ створенн¤ п≥дприЇмства (ф≥рми) орган≥зац≥йний пер≥од ще триваЇ. ¬≥дбуваЇтьс¤, зокрема, остаточне формуванн¤ ор≠ган≥в управл≥нн¤, розроблюють ≥ затверджують в≥дпов≥дн≥ внутр≥шн≥ орган≥зац≥йн≥ регламенти функц≥онуванн¤ п≥дприЇмства, встановлю≠ють процедури роботи ≥ взаЇмод≥њ структурних п≥дрозд≥л≥в, сп≥вроб≥т≠ник≥в та ≥н. ÷ей процес у структурах п≥дприЇмницького б≥знесу в≥дбу≠ваЇтьс¤ по-р≥зному. орективи тут вносить ринок, прискорюючи чи гальмуючи орган≥зац≥йний пер≥од. ѕрипиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмств б≥знесу –инок неординарний. онкуренц≥¤, що в≥дбуваЇтьс¤ на ньому, одн≥ п≥дприЇмства, ф≥рми приводить до багатства, ≥нш≥ - до банкрутства. “епер кожне п≥дприЇмство, будь-¤ка структура п≥дприЇмницького б≥знесу повинн≥ самост≥йно вир≥шувати своњ проблеми. якщо п≥дпри≠Їмство змушене припинити свою д≥¤льн≥сть, то зробити це потр≥бно цив≥л≥зованим способом. «вичайно, у раз≥ припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥д≠приЇмств (ф≥рм) виникаЇ безл≥ч питань, в≥д вир≥шенн¤ ¤ких залежить майбутнЇ багатьох людей. “ому в ус≥х державах, у тому числ≥ ≥ в ”к≠рањн≥, в≥дпрацьован≥ нормативи, механ≥зм повед≥нки в таких ситуац≥¤х ¬они знайшли в≥дображенн¤ у законах ”крањни Дѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥" (ст. 34, 35, 36), Дѕро господарськ≥ товариства" (ст. 19, 20, 21), Дѕро п≥дприЇмництво" (ст. 11) та ≥н. ƒержава гарантуЇ при реорган≥зац≥њ та л≥кв≥дац≥њ п≥дприЇмств за≠хист прав та ≥нтерес≥в прац≥вник≥в, ¤ких зв≥льн¤ють, в≥дпов≥дно до тру≠дового законодавства ”крањни. ѕ≥дприЇмства можуть припинити свою д≥¤льн≥сть не т≥льки з причини нерентабельност≥, а й тому, що зм≥ню≠ють форму функц≥онуванн¤, об'Їднуютьс¤ з ≥ншим п≥дприЇмством, в≥докремлюютьс¤ з розпод≥лом майна та ≥н. ѕроте в ус≥х цих випадках порушуютьс¤ ≥нтереси ¤к власник≥в, так ≥ найманих прац≥вник≥в, ¤к≥ потребують допомоги, захисту ≥ можуть розраховувати у цих випад≠ках на державу. ѕрипиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмств (ф≥рм) зд≥йснюЇтьс¤ двома шл¤хами - реорган≥зац≥њ та л≥кв≥дац≥њ. ѕ≥дприЇмство реорган≥зуЇтьс¤ у таких випадках: злитт¤ з ≥ншим п≥дприЇмством та утворенн¤ в результат≥ нового п≥дприЇмства, до ¤кого переход¤ть ус≥ майнов≥ права та обов'¤зки обох п≥дприЇмств; приЇднанн¤ одного п≥дприЇмства до ≥ншого. ¬ результат≥ до остан≠нього переход¤ть ус≥ майнов≥ права та обов'¤зки п≥дприЇмства, що приЇднуЇтьс¤; под≥лу п≥дприЇмства. Ќовим п≥дприЇмствам, ще виникли, перехо≠д¤ть за домовлен≥стю стор≥н, у в≥дпов≥дних частинах (частках) май≠нов≥ права ≥ обов'¤зки розд≥леного п≥дприЇмства; вид≥ленн¤ з п≥дприЇмства одного або к≥лькох нових, ¤ким перехо≠д¤ть за актом (балансом) у в≥дпов≥дних частинах (частках) майнов≥ права ≥ обов'¤зки реорган≥зованого п≥дприЇмства; перетворенн¤ одного п≥дприЇмства в ≥нше. ƒо нового п≥дприЇм≠ства переход¤ть ус≥ майнов≥ права ≥ обов'¤зки реорган≥зованого. Ћ≥кв≥дац≥¤ п≥дприЇмства (ф≥рми) зд≥йснюЇтьс¤: за особистою ≥н≥ц≥ативою власника, п≥дприЇмц¤; п≥сл¤ зак≥нченн¤ строку, на ¤кий воно створювалос¤, або п≥сл¤ дос¤гненн¤ мети, поставленоњ при його орган≥зац≥њ; за р≥шенн¤м вищого органу п≥дприЇмства (ф≥рми); зг≥дна з р≥шенн¤м суду або арб≥тражного суду: за клопотанн¤м банк≥вських орган≥в в раз≥ неплатоспроможност≥ та визнанн¤ його банкрутом; контролюючих орган≥в за систематичне або грубе пору≠шенн¤ чинного законодавства; за ≥ншими п≥дставами, передбаченими засновницькими докумен≠тами та законодавчими актами ”крањни. Ћ≥кв≥дац≥¤ п≥дприЇмства (ф≥рми) зд≥йснюЇтьс¤ л≥кв≥дац≥йною ком≥≠с≥Їю, ¤ка створюЇтьс¤ власником або уповноваженим ним органом, а у випадку банкрутства - судом або арб≥тражним судом. «а р≥шен≠н¤м судових орган≥в л≥кв≥дац≥¤ може провадитис¤ ≥ органом управ≠л≥нн¤ п≥дприЇмством (ф≥рмою). Ћ≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤ або орган, ¤кий провадить л≥кв≥дац≥ю, публ≥куЇ в оф≥ц≥йн≥й прес≥ ≥нформац≥ю про л≥кв≥дац≥ю п≥дприЇмства (ф≥рми); пов≥домл¤Ї пор¤док ≥ строк прийн¤тт¤ претенз≥й; оц≥нюЇ на¤вне майно п≥дприЇмства; ви¤вл¤Ї деб≥тор≥в ≥ кредитор≥в (розраховуЇтьс¤ з ними); зд≥йснюЇ заходи щодо сплати борг≥в трет≥м особам; складаЇ л≥кв≥≠дац≥йний баланс ≥ подаЇ його власнику або органу, ¤кий призначив л≥кв≥дац≥йну ком≥с≥ю. ћайно п≥дприЇмства (ф≥рми), його кошти п≥сл¤ розрахунк≥в з бюд≠жетом, кредиторами, оплатою прац≥ прац≥вник≥в розпод≥л¤ютьс¤ м≥ж засновниками (учасниками) пропорц≥йно до частки њх у майн≥ п≥д≠приЇмства, в пор¤дку та за умов, передбачених засновницькими до≠кументами ≥ законодавчими актами ”крањни. ѕретенз≥њ, не задоволен≥ у зв'¤зку з в≥дсутн≥стю майна, а також не визначен≥ л≥кв≥дац≥йною ко≠м≥с≥Їю, вважають погашеними. —пори, що виникають у процес≥ л≥к≠в≥дац≥њ м≥ж ф≥зичними та юридичними особами, розгл¤дають у судо≠вому пор¤дку. Ћ≥кв≥дац≥ю п≥дприЇмства (ф≥рми) вважають завершеною, а п≥дпри≠Їмство (ф≥рму) таким, що припинило свою д≥¤льн≥сть, з моменту за≠несенн¤ запису до реЇстру державноњ реЇстрац≥њ.
Ќазва: ћехан≥зм створенн¤ б≥знесу ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-17 (3771 прочитано) |