Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

–еклама > ѕол≥тична реклама та њњ особливост≥


ѕол≥тична реклама та њњ особливост≥

—тор≥нка: 1/2

ѕол≥тична реклама р≥знитьс¤ в≥д комерц≥йноњ т≥льки одним Ч товаром, що рекламуЇтьс¤, Ї людина. ѕри цьому, ¤к ≥ у звичайн≥й реклам≥, в реклам≥ пол≥тичн≥й на перший план виход¤ть не за≠гальн≥ характеристики об'Їкта, а його переваги дл¤ конкретних виборц≥в. ѕол≥тична парт≥¤ маЇ ч≥тко п≥дкреслювати те, ¤к ≥дењ њњ л≥дера пол≥пшать житт¤ перес≥чних громад¤н. ќтже, проблема влади ц≥лком аналог≥чна проблем≥ продажу товару.

“ак само аналог≥чною Ї й методолог≥¤ створенн¤ ≥м≥джу пол≥≠тика. Ќедарма, починаючи з 50-х рок≥в XX ст., американц≥ вва≠жають, що вони Ђпродаютьї своњх майбутн≥х президент≥в, ство≠рюючи пол≥тикам бажаний ≥м≥дж. ≤ справд≥, уже в 1933Ч1934 pp. з'¤вилас¤ перша профес≥йна ≥м≥джева ф≥рма ¬айтекера ≥ ¬аксте-ра, ¤ка забезпечувала перемогу республ≥канц≥в прот¤гом наступ≠них двадц¤ти рок≥в. ÷¤ кал≥форн≥йська ф≥рма з 1935 по 1958 р. спланувала 75 значних пол≥тичних кампан≥й ≥ перемогла у 90 в≥д≠сотках таких кампан≥й. ” 60-х роках ф≥рми пол≥тичноњ реклами почали з'¤вл¤тись у значн≥й к≥лькост≥.

—учасна пол≥тична реклама маЇ так≥ в≥дм≥тн≥ особливост≥:

Х товаром, що рекламуЇтьс¤, Ї людина або певна соц≥альна ф≥≠лософ≥¤, а не продукт, послуга чи п≥дприЇмство;

Х тривал≥сть пол≥тичноњ рекламноњ кампан≥њ, ¤к правило, обме≠жуЇтьс¤ точно визначеним часом;

Х у пол≥тичн≥й реклам≥ найгостр≥шими проблемами Ї мораль≠но-етичн≥, бо усп≥х чи неусп≥х пол≥тичноњ рекламноњ кампан≥њ завжди маЇ далекос¤жн≥ насл≥дки дл¤ великих груп людей, а ≥нод≥ дл¤ вс≥Їњ крањни;

Х створенн¤ ≥м≥джу пол≥тику або пол≥тичн≥й парт≥њ Ї не зам≥н≠ником пол≥тики, а т≥льки додатком до нењ;

Х створенн¤ ≥м≥джу пол≥тику або пол≥тичн≥й парт≥њ треба почи≠нати задовго до початку виборчоњ кампан≥њ.

Х «ростанн¤ рол≥ пол≥тичноњ реклами потребувало розробки спе≠ц≥альних передвиборчих технолог≥й проведенн¤ рекламних кам≠пан≥й. як стверджують фах≥вц≥, використанн¤ таких не забезпе≠чуЇ абсолютноњ гарант≥њ перемоги, але ≥гноруванн¤ обов'¤зково призводить до поразки.

Ѕеручи загалом, можна сказати, що основна засада пол≥тичноњ кампан≥њ пол¤гаЇ в т≥м, що ≥м≥джмейкери сам≥ виступають ¤к тво≠рц≥ необх≥дних пол≥тику под≥й та рекламують заздалег≥дь пере≠дбачен≥ позитивн≥ результати цих под≥й. «розум≥ло, що так≥ под≥њ треба попередньо в≥дрепетирувати. јнал≥зуючи х≥д цих репети≠ц≥й, ≥м≥джмейкери, ц≥ пол≥тичн≥ реклам≥сти, створюють умови, що в них пол≥тик може бути найб≥льш виг≥дно пред'¤вленим електорату.

ѕеред спец≥ал≥стами в галуз≥ пол≥тичноњ реклами сто¤ть так≥ завданн¤:

Х з'¤сувати, чого саме бажаЇ громадськ≥сть в≥д л≥дера та його парт≥њ;

Х забезпечити бажан≥ позитивн≥ особист≥сн≥ характеристики л≥≠дера з допомогою в≥дбору та посиленн¤ тих, ¤к≥ в≥н уже маЇ;

Х навчити л≥дера мистецтву сп≥лкуванн¤ з аудитор≥Їю, ≥з засо≠бами ≥нформац≥њ, тобто навчити його аз≥в акторського мистецтва: добрий пол≥тик сьогодн≥ той, хто вм≥Ї Ђподати себеї з екрана те≠лев≥зора, знаЇ, ¤к примусити людей усм≥хнутись чи зажуритись;

Х наблизити л≥дера до мас, показавши, ¤к багато важить дл¤ нього с≥м'¤, ¤к в≥н займаЇтьс¤ спортом, ¤к ставитьс¤ до своЇњ к≥ш≠ки чи свого собаки, ¤ке в нього хоб≥ тощо.

—учасне телебаченн¤ даЇ можлив≥сть л≥дерам сп≥лкуватис¤ з електоратом в≥ч-на-в≥ч. Ќа жаль, це ви¤вилос¤ не п≥д силу бага≠тьом пол≥тикам. “ому наприк≥нц≥ 50-х рок≥в у сусп≥льств≥ нам≥ти≠вс¤ певний злам: перес≥чному громад¤нину набридли пол≥тики, а натом≥сть у центр≥ його уваги опинилис¤ Ђкумириї Ч актори, к≥≠норежисери, футбол≥сти тощо, њх почали насл≥дувати в од¤з≥, ма≠нер≥ повед≥нки, способ≥ житт¤. ’оч це ≥ зрозум≥ло з психолог≥ч≠ного боку, бо людин≥ значно прост≥ше у¤вити себе к≥ноз≥ркою, н≥ж президентом держави, це, однак, дуже ускладнило працю су≠часних ≥м≥джмейкер≥в, ¤ким треба додатково подолати цю в≥д≠стань. ¬≥дтак дл¤ зб≥льшенн¤ ефективност≥ пол≥тичноњ реклами спец≥ал≥сти рад¤ть провести њњ квал≥ф≥коване позиц≥юванн¤ за та≠кими напр¤мками:

перший Ч створенн¤ достатньо привабливоњ особист≥сноњ ха≠рактеристики пол≥тика, щоб в≥др≥знити його в≥д ≥нших;

другий Ч просуванн¤ л≥дера на р≥вень Ђсв≥й серед своњхї;

трет≥й Ч пристосуванн¤ особистост≥ пол≥тичного д≥¤ча до загальних у¤влень про л≥дера, наголошуванн¤ на його харизматичних особливост¤х (чар≥влив≥сть, ум≥нн¤ вести за собою, талант, ум≥нн¤ керувати тощо);

четвертий Ч репрезентуванн¤ нового пол≥тичного л≥дера ¤к наступника ¤когось колишнього й дуже попул¤рного л≥дера (за потреби);

п'¤тий Ч на¤вн≥сть обставин, ¤к≥ давали б змогу пол≥тичному д≥¤чев≥ опрацювати елементи акторськоњ повед≥нки;

шостий Ч побудова стратег≥њ комун≥кативноњ повед≥нки пол≥≠тика, зокрема по в≥зуальному каналу, з тим, щоб в≥н на телеекран≥ або на фото вигл¤дав л≥пше, н≥ж це Ї в реальному житт≥ (був мо≠лодшим, гарн≥шим, ≥нтел≥гентн≥шим тощо);

сьомий Ч активне використанн¤ збор≥в, парад≥в та ≥нших по≠л≥тичних перформанс≥в;

восьмий Ч активне керуванн¤ процесами масовоњ комун≥кац≥њ, своЇчасне оприлюдненн¤ статей потр≥бного зм≥сту, швидкоњ реа≠кц≥њ пол≥тика на певн≥ важлив≥ под≥њ;

дев'¤тий Ч боротьба з автономними потоками комун≥кац≥й, зокрема з пл≥тками й чутками, продумуванн¤ способ≥в залаго≠джуванн¤ можливих скандал≥в;

дес¤тий Ч символ≥зац≥¤ таких ≥м≥джевих елемент≥в, ¤к од¤г, зач≥ска, погл¤д тощо (класичн≥ приклади Ч портрети „ерч≥лл¤ з неодм≥нною сигарою в рот≥ або —тал≥на в солдатськ≥й шинел≥).

≤м≥дж пол≥тика маЇ в≥дпов≥дати оч≥куванн¤м електорату, духо≠в≥ часу, оц≥нкам ≥ у¤вленн¤м його електорату. ќск≥льки ≥м≥дж створюЇтьс¤ приблизно так, ¤к розв'¤зуЇтьс¤ кросворд, Ч у кож≠ну пусту кл≥тинку щось вписуЇтьс¤, то Ї вкрай необх≥дним за до≠помогою рекламних заход≥в заповнити вс≥ ≥нформац≥йн≥ кл≥тинки задуманого типажу того чи того пол≥тичного д≥¤ча або парт≥њ. ≤накше њх заповнить масова св≥дом≥сть на власний розсуд або су≠противна сторона (що набагато г≥рше).

ѕроцес створенн¤ ≥м≥джу пол≥тика, на думку в≥домих ≥м≥джмейкер≥в, в≥дбуваЇтьс¤ за такими етапами. ѕередовс≥м окреслюЇ≠тьс¤ пол≥тична та економ≥чна платформа пол≥тика чи його парт≥њ, а також ч≥тко визначаЇтьс¤ програма парт≥њ. ѕот≥м вивчаютьс¤ реальн≥ характеристики пол≥тика Ч його характер, звички, мане≠ра повед≥нки тощо. ≤ т≥льки пот≥м починають вигадувати потр≥б≠ний типаж (з урахуванн¤м оч≥кувань електорату), оск≥льки люди легше сприймають саме типаж, а не реальну людину. “ипаж≥ мо≠жуть бути найр≥зноман≥тн≥шими: хитрий лис, батько нац≥њ, гар≠ний хлопець, сильна людина, ¤ка може захистити, аскет, св¤тий,

котрий н≥чого не хоче дл¤ себе, або навпаки Ч д≥лова людина, п≥дприЇмець, ¤кий сам заробив грош≥ ≥ знаЇ, ¤к зробити так, щоб ус≥ стали багатими (цього типу украњнськ≥ виборц≥ поки що не сприймають).

“еоретики комун≥кац≥й розробили так≥ р≥зновиди ≥м≥дж≥в: функ≠ц≥ональний, контекстний та пор≥вн¤льний.

функц≥ональний п≥дх≥д класиф≥куЇ ≥м≥дж≥ ¤к дзеркальн≥, пото≠чн≥, бажан≥, корпоративн≥ та множинн≥.

ƒзеркальний Ч це ≥м≥дж, ¤кий в≥дпов≥даЇ нашому у¤вленню про самих себе. “обто перес≥чний виборець, слухаючи ¤когось кандидата на державну посаду, бачить себе н≥би в дзеркал≥ та анал≥зуЇ, ¤кий в≥н Ї насправд≥. «вичайно, цей тип ≥м≥джу Ї пози≠тивним, бо психолог≥чно виборець (¤к ≥ кожна людина) не буде поганоњ думки про самого себе! ќднак тут Ї ≥ недол≥к Ч люди дуже р≥зн≥ й не виключено, що хтось вир≥шить, що його портрет спотворено, ¤к у кривому дзеркал≥.

ѕоточний Ч це тип ≥м≥джу, що називаЇтьс¤ Ђна перший по≠гл¤дї. ” цьому раз≥ недостатн¤ ≥нформован≥сть, нерозум≥нн¤ й упереджен≥сть формують ≥м≥дж пол≥тика або парт≥њ не менше, н≥ж реальн≥ вчинки. “ут найважлив≥шим завданн¤м ≥м≥джмейкер≥в Ї створенн¤ правдивого (зрозум≥ло, на погл¤д електорату) типу ≥м≥джу.

ћножинний ≥м≥дж створюЇтьс¤ за на¤вност≥ зам≥сть одн≥Їњ корпорац≥њ низки незалежних структур. јктивно застосовуЇтьс¤ одним-один ≥м≥дж дл¤ проведенн¤ парт≥йних збор≥в, зас≥дань ¬ерховноњ –ади ”крањни, м≥тинг≥в, демонстрац≥й тощо. ѕри цьо≠му кожна його складова працюЇ на загальний результат, бо лише один недогл¤д може перекреслити все ≥нше.

“еоретики комун≥кац≥й класиф≥кують ≥м≥дж ≥ в≥дпов≥дно до галуз≥ застосуванн¤, тобто ≥м≥дж пол≥тика зовс≥м ≥нший, н≥ж ≥м≥дж б≥знесмена або поп-з≥рки.

ѕор≥вн¤льний тип ≥м≥джу передбачаЇ пост≥йне пор≥внюванн¤ ≥м≥джевих характеристик (щир≥сть, компетентн≥сть, ≥нтел≥гент≠н≥сть, ум≥нн¤ керувати та господарювати, схильн≥сть до силових заход≥в, розумовий р≥вень тощо) з реальними. ѕом≥тивши значну р≥зницю, ≥м≥джмейкери повинн≥ коригувати х≥д передвиборчоњ кампан≥њ.

≤м≥джева пол≥тична кампан≥¤ будуЇтьс¤ з використанн¤м на≠бору традиц≥йних прийом≥в. « одного боку, пол≥тик намагаЇтьс¤ стати одним ≥з нас. « ≥ншого Ч в≥н не може бути таким ¤к ми, бо нав≥що тод≥ його обирати. ” нього мають бути харизматичн≥ ри≠си, в≥н мусить активно демонструвати почутт¤ агресивност≥, суперництва, його завжди мають супроводжувати р≥зн≥ пом≥чники та охоронц≥, що додаЇ значущост≥ особ≥ л≥дера. ўо б там з ним не було, але в жодному раз≥ гл¤дач≥ не повинн≥ пом≥тити, що в≥н хворий, погано себе почуваЇ або Ї розгубленим чи схвильованим.

ƒл¤ пол≥тичноњ реклами важливою Ї та обставина, що св≥т, в ¤кому ми живемо, може постати у вигл¤д≥ трьох р≥зних ≥постасей: св≥ту реального, св≥ту ≥нформац≥йного та св≥ту символ≥чного.

«аведено вважати, що реальн≥ под≥њ т≥льки тод≥ стають значу≠щими, коли вони знайшли в≥дображенн¤ в засобах масовоњ ≥н≠формац≥њ. ѕод≥њ н≥би-то й немаЇ, ¤кщо про нењ не написано в газе≠т≥ чи не пов≥домлено по рад≥о (телебаченню). —аме тому пол≥≠тична реклама стаЇ ≥нформац≥йним м≥стком м≥ж електоратом та парт≥¤ми.

12

Ќазва: ѕол≥тична реклама та њњ особливост≥
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-22 (1711 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' escape(document.referrer)+((typeof(screen)=='undefined')?'': ';s'+screen.width+'*'+screen.height+'*'+(screen.colorDepth? screen.colorDepth:screen.pixelDepth))+';u'+escape(document.URL)+ ';i'+escape('∆ж'+document.title)+';'+Math.random()+ '" alt="liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤" '+ 'border=0 width=88 height=31>')//-->
tickets cheap - cheap cheap - price pill - cheap gas - - york cheap - low cost car insurance
Page generation 0.128 seconds
Хостинг от uCoz