–иторика, ораторське мистецтво > –иторика та њњ роль у розвитку гуман≥тарних наук
¬ихованн¤ культури мовленн¤ учн≥в Ц це справа не лише вчител¤-словесника. ожен учитель повинен волод≥ти здоровим, неупередженим в≥дчутт¤м мови (без архањзаторства, прим≥тив≥зму, пуризму), пост≥йно стежить за зм≥нами, ¤к≥ в≥дбуваютьс¤ в нормах вимови, наголошенн¤, слововживанн¤ у звТ¤зку з глибинним вивченн¤м загальнонародноњ мови, вир≥внюванн¤м д≥алект≥в, дос¤гненн¤м високого р≥вн¤ мовленнЇвоњ культури. —л≥д говорити не лише про мовленнЇвий етикет, але й про стиль мовленн¤ педагога. …ого визначальними рисами Ї в≥дпов≥дн≥сть д≥ючим мовним нормам, бездоганне волод≥нн¤ невербальними засобами сп≥лкуванн¤ (м≥м≥кою, жестами, правилами членуванн¤ мовного потоку, темпом мовленн¤, тембром голосу), майстерн≥сть виразного читанн¤. Ѕагатство та р≥зноман≥тн≥сть мовленн¤ вчител¤ Ц це джерело збагаченн¤ мовленн¤ вчител¤, чистота й досконал≥сть, образн≥сть мовленн¤ вчител¤ Ц запорука поваги учн¤ до естетичних ц≥нностей, створених засобами мови. ќтже, педагог≥чне мовленн¤ повинне в≥дзначатис¤ такими ознаками: виразн≥сть Ц зм≥стова, ≥нтонац≥йна (й експресивне), в≥зуальна; правильн≥сть Ц орфоеп≥чна, граматична, орфограф≥чна, пунктуац≥йна; чистота Ц що не допускаЇ ультратуризму (словникового, стильового чи колоритного), штучност≥, фальшивого профес≥онал≥зму; лакон≥зм Ц у сполученн≥ з≥ зм≥стовою вичерпн≥стю, р≥зноман≥тн≥сть мовленнЇвих засоб≥в. —л≥д прагнути оволод≥ти виразним, ¤скравим переконливим профес≥йним мовленн¤м з метою максимально ефективного комун≥кативного впливу у навчально-виховному процес≥. Ћ≥тература 1. «акон ”крањна Уѕро осв≥туФ/ Уќсв≥таФ, 1991, 25.06
Ќазва: –иторика та њњ роль у розвитку гуман≥тарних наук ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-22 (2515 прочитано) |