Страхування > Пластиковий бум
«Анонімна» картка На «пластиковому» ринку України з’явився принципово новий платіжний продукт — безіменна картка Maestro Prepaid. Новинку декларують як картку «анонімну» й таку, що має гарні перспективи маніпулювання фінансами. Тимчасом як банкіри роблять наголос на перевагах «анонімності» картки для клієнта, деякі експерти вважають, що можливість оформлення картки на іншу особу або передання її в треті руки нібито дозволить безперешкодно давати хабарі або навіть відмивати гроші. Першим запустити картку «в народ» наважився Приватбанк — улітку цього року. Майже водночас вона з’явилася на розвиненішому російському ринку, а в грудні пробний запуск продукту збирається здійснити банк «Надра». Українські споживачі вже користуються безіменними картками, такими як Visa Plus, Visa Travel Money. Нарешті й MasterCard Europe «розродився» на такий продукт. Однак, як кажуть банкіри, Maestro Prepaid за багатьма параметрами переважає свої аналоги із системи Visa. Однією із суттєвих переваг цього пластикового гаманця банкіри називають оперативність: карта оформлюється протягом 5 хвилин (для прикладу: аналоги на кшталт VTM оформлюються так само швидко, проте активізація рахунку клієнта відбувається щонайменше кілька годин). Клієнтові просто видають готову картку, «прив’язуючи» її до відповідного рахунка, що дуже зручно в разі термінового виїзду за кордон. Легко й поповнити рахунок — для цього не обов’язково навіть пред’являти карточку, достатньо пам’ятати її номер. Водночас Maestro Prepaid зберігає високий рівень безпеки завдяки PIN-підтвердженню кожної операції. З іншого боку, максимальна сума, що може міститися на картковому рахунку, обмежена — від EUR10 до EUR10 тис. До того ж банк повинен мати всю необхідну інформацію і довіряти клієнтові, якому видано картку Maestro Prepaid. Тобто бажано, аби він мав рахунок у цій фінансовій установі і, звичайно, не перший день. Щодо інших плюсів продукту, тут питання теж спірне: більшість торгових точок в Україні поки не готові обслужити власника картки Maestro Prepaid — їх не обладнано POS-терміналами та PIN-падами (пристроями для введення PIN-коду), а отже, вони не можуть обслуговувати неперсоніфіковані картки. Є й ті, хто просто боїться приймати їх до оплати, оскільки існує сумнів щодо справжньої належності картки (хоча, як стверджують у Приватбанку, з 12 тис. торговельних точок з відповідним обладнанням жодна не відмовляла в обслуговуванні власникові Maestro Prepaid). Питання безпеки залишає ще один пропуск: у разі втрати картки, як уже було сказано, без знання PIN-коду нею не можна буде скористатися. Проте й ідентифікувати власника для поновлення такої картки після її крадіжки чи втрати теж проблематично, особливо у випадках, коли її було передано третій особі. Проте в банку «Надра» впевнені, що картка матиме популярність серед теперішніх та потенційних клієнтів. На першому етапі вона буде переважно банкоматною, а надалі функціональні можливості цього фінансового продукту суттєво розширяться.
Назва: Пластиковий бум Дата публікації: 2005-03-23 (1116 прочитано) |