—трахуванн¤ > —тратег≥¤ страховоњ компан≥њ
ѕроанал≥зувавши на цьому тл≥ позитивн≥ та негативн≥ зм≥ни в умовах д≥¤льност≥ страховика, доц≥льно знайти в≥дпов≥д≥ на так≥ за≠питанн¤: * чи може компан≥¤ надавати своњ послуги за ц≥нами, нижчими або такими самими, ¤к конкуренти (¤кщо н≥, то що цьому зава≠жаЇ); * ¤кий доступ маЇ компан≥¤ до страхувальник≥в. ўо заважаЇ њй розширювати коло своњх прихильник≥в; * чи маЇ компан≥¤ належний персонал дл¤ оперативноњ пере≠ор≥Їнтац≥њ роботи на нов≥ послуги та ринки; * що необх≥дно дл¤ посиленн¤ мотивац≥њ прац≥вник≥в до кра≠щого виконанн¤ м≥с≥њ компан≥њ? ѕрактика управл≥нн¤ виробила низку загальних п≥дход≥в щодо стратег≥чного плануванн¤. –озгл¤немо њх. «агальна стратег≥¤ компан≥њ в≥дпрацьовуЇтьс¤ групою експер≠т≥в ≥ маЇ бути схвалена вищим кер≥вництвом ще до зд≥йсненн¤ перших ≥нвестиц≥й. —тавитьс¤ реальна мета перед компан≥Їю, визначаютьс¤ етапи њњ дос¤гненн¤ ≥ способи контролю за ходом виконанн¤ завдань. ¬изначаЇтьс¤ коло фах≥вц≥в, ¤к≥ об≥йматимуть ключов≥ посади. ѕродумуЇтьс¤ система набору та профес≥йноњ п≥дготовки персоналу. Ѕагато компан≥й користуютьс¤ такою схемою побудови стратег≥њ: 1) загальн≥ положенн¤; 2) пер≥од, на ¤кий розрахована стратег≥¤; 3) стратег≥чн≥ ор≥Їнтири: майбутн¤ роль ≥ завданн¤ компан≥њ; 4) анал≥з ≥ оц≥нюванн¤ становища компан≥й: конкурентна по≠зиц≥¤, стосунки з≥ страхувальниками, ф≥нансовий стан; 5) визначенн¤ пр≥оритет≥в: нов≥ страхов≥ послуги, нов≥ страху≠вальники, досконал≥ш≥ методи маркетингу тощо. 6) розрахунок к≥нцевих ф≥нансових результат≥в. Ќадзвичайно важливе значенн¤ дл¤ ефективноњ реал≥зац≥њ стратег≥њ страховика маЇ б≥знес-план. …ого мета Ч конкретизу≠вати д≥¤льн≥сть компан≥њ на найближчу перспективу (3Ч5 рок≥в) зг≥дно з потребами ринку ≥ можливост¤ми моб≥л≥зац≥њ дл¤ цього в≥дпов≥дних ресурс≥в. Ќа жаль, ≥ дос≥ б≥знес-плани у страхових компан≥¤х ще не пос≥ли належного м≥сц¤. Ќер≥дко про них зга≠дують лише п≥д час реЇстрац≥њ страхових компан≥й. ћ≥н≥стерство ф≥нанс≥в вимагаЇ поданн¤ з цього приводу економ≥чного обірунтуванн¤ компан≥њ, ¤ке м≥стить дуже обмежений перел≥к показни≠к≥в, а саме: види страхуванн¤, к≥льк≥сть договор≥в страхуванн¤, страхову суму, страхов≥ платеж≥, страхов≥ в≥дшкодуванн¤, в≥дра≠хуванн¤ до резерв≥в, витрати на веденн¤ справи, прибуток в≥д страховоњ д≥¤льност≥. «в≥сно, що цього замало, аби б≥знес-план допомагав страхови≠ков≥ вир≥шити так≥ проблеми: Х визначити конкретн≥ напр¤мки д≥¤льност≥ компан≥њ, ц≥льов≥ ринки ≥ своЇ м≥сце на них; Х сформулювати ту частину стратег≥њ компан≥њ (≥ тактику ѓѓ до≠с¤гненн¤), ¤ка припадаЇ на пер≥од д≥њ б≥знес-плану; Х ви¤вити в≥дпов≥дн≥сть на¤вних кадр≥в компан≥њ, умов моти≠вац≥њ њхньоњ прац≥ вимогам дос¤гненн¤ поставленоњ мети; Х оц≥нити ф≥нансовий стан компан≥њ з погл¤ду можливостей реал≥зац≥њ њњ м≥с≥њ; Х передбачити можлив≥ перешкоди на шл¤ху до мети. «а на¤вност≥ грамотно складеного б≥знес-плану кер≥вники ма≠ють змогу досконало вивчати перспективи розвитку компан≥њ, ко≠ординувати зусилл¤, спр¤мован≥ на дос¤гненн¤ мети, визначати систему показник≥в, необх≥дних дл¤ контролю за д≥¤льн≥стю омпан≥њ, готувати компан≥ю до можливих зм≥н у ринков≥й ситуа≠ц≥њ, ч≥тко формулювати обов'¤зки в≥дпов≥дальних ос≥б. Ѕ≥знес-план даЇ в≥дпов≥дь на запитанн¤ про те, ¤кий кап≥тал потр≥бний ƒл¤ розвитку компан≥њ зг≥дно з визначеною метою ≥ ¤ка оч≥куЇть≠с¤ ефективн≥сть його використанн¤. “ут перел≥чен≥ лише де¤к≥ з тих позиц≥й, ¤к≥ сл≥д уз¤ти до ува≠ги, опрацьовуючи нову або коригуючи на¤вну стратег≥ю д≥¤льно≠ст≥ страховоњ компан≥њ. «начне м≥сце маЇ бути в≥дведене форму≠ванню рац≥ональноњ структури компан≥њ, њњ ресурсному забезпеченню, кадров≥й пол≥тиц≥, мотивац≥њ та контролю. ÷≥ та ≥нш≥ аспекти стратег≥њ д≥¤льност≥ компан≥њ розгл¤даютьс¤ в цьому роз≠д≥л≥ дал≥. ¬ажливо, щоб менеджери вс≥х р≥вн≥в були добре ≥ своЇчасно ознайомлен≥ з≥ стратег≥чною л≥н≥Їю та пр≥оритетами компан≥њ. —аме в≥д них ≥стотно залежить, чи зосеред¤тьс¤ зусилл¤ прац≥в≠ник≥в на дос¤гненн≥ мети компан≥њ. ¬ умовах переходу до ринко≠вих в≥дносин б≥знес-план маЇ бути в ус≥х компан≥¤х ≥ розгл¤датись ¤к основний документ, що визначаЇ стратег≥ю д≥¤льност≥ кожноњ з них на конкретний пер≥од. —в≥товий досв≥д показуЇ, що жодна, нав≥ть високорозвинена, крањна не може не зазнавати цикл≥чних п≥дйом≥в ≥ спад≥в у еконо≠м≥ц≥. Ќе вс≥ п≥дприЇмницьк≥ структури однаково в≥дчувають ц≥ коливанн¤. ¬играють т≥, хто вм≥Ї прогнозувати ситуац≥ю ≥ своњми продуманими й оперативними д≥¤ми повертати справи на краще.
Ќазва: —тратег≥¤ страховоњ компан≥њ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-23 (1339 прочитано) |