”крањнознавство > ”крањнськ≥ обереги, традиц≥њ ≥ сучасн≥сть
’очетьс¤ в≥рити, що пл≥дний досв≥д Ђсоф≥йськихї керам≥ст≥в у створенн≥ п≥знавальних сувен≥р≥в ≥ оберег≥в буде вивчений ≥ п≥дхоплений молодими митц¤ми. ѕовертаючись до оберег≥в, нагадаймо, що, за в≥руванн¤ми древн≥х, оберег Ч це матер≥ал≥зована метафора доброго ангела, модель сили, котра при нагод≥ заступитьс¤ за тебе, а у Ђпереклад≥ї на наше наукове сучасне мисленн¤ Ч сконцентруЇ твоњ ж таки сили, допоможе провести аутогенну регул¤ц≥ю (на тривалий час або в екстремальн≥й ситуац≥њ). ’то сказав, що це погано? јдже людина за своЇю природою в≥дкрита до в≥ри. « в≥рою легше жити, њњ вбивати не можна. јпотропењчн≥ ж реч≥, тобто т≥ з них, в ¤к≥ Ђвт≥леної людську в≥ру, Ч сам≥ наповнен≥ доброю енерг≥Їю ≥ мають властив≥сть трансформувати њњ до ≥ншоњ людини, а в≥дтак Ч бути пересторогою лиход≥йству. “о чи не в≥дродити обереги? Ћ≥тература 1. ”крањнськ≥ народн≥ звичањ та традиц≥њ. Ц Ћьв≥в, 1994. 2. –ибаков Ѕ. ƒpевние элементы в русском народном творчестве. Ч —ов. этнографи¤, 1948, є 1, с. 90Ч106. 3. Ѕop¤к ќ., √ерасимчук ќ. ¬еретено та пp¤слиц¤ у слов'¤нськ≥й м≥фолог≥чн≥й тpадиц≥њ. Ч Ќар. творч≥сть та етнограф≥¤, 1990, є 1, с. 30Ч36. 4. ѕлачинда —. ињвськ≥ фрески, Ч .: молодь, 1982. 5. —пасська ™. √лечик з хрестиком.Ч ” зб.; ћатер≥али до етнолог≥њ ≥ атрополог≥њ, т. 21Ч 22. ч. 1. Ћьв≥в, 1929, с. 35Ч41.
Ќазва: ”крањнськ≥ обереги, традиц≥њ ≥ сучасн≥сть ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (2649 прочитано) |