‘≥зкультура > ƒжерела виникненн¤ ≥ розвитку теор≥њ ф≥зичного вихованн¤
Х функц≥онально-забезпечуючу, представлену вс≥м тим ц≥нним, що створюЇтьс¤ ≤ використовуЇтьс¤ сусп≥льством ¤к спец≥альн≥ засоби, методи й умови њх застосуванн¤, що дозвол¤ють оптим≥зувати ф≥зичний розвиток та забезпечити певний р≥вень ф≥зичноњ п≥дготовленост≥ людей, Х результативну, представлену позитивними результатами у ф≥зичному розвитку ≤ п≥дготовленост≥, що стали насл≥дком використанн¤ цих засоб≥в, метод≥в ≤ умов Ќазван≥ сторони ф≥зичноњ культури Їдин≥ ѕерша сторона н≥би переходить у другу завд¤ки практичн≥й д≥¤льност≥ у процес≥ ф≥зичного вихованн¤, ф≥зкультурно-оздоровч≥й д≥¤льност≥ та масовому ф≥зкультурно-спортивному рус≥ ѕроте м≥ж сторонами ф≥зичноњ культури на певних етапах й розвитку можуть виникати несуттЇв≥ ≤ нав≥ть суттЇв≥ нев≥дпов≥дност≥ њх причиною Ї неузгоджен≥сть окремих елемент≥в зм≥сту Ќаприклад, при високому р≥вн≥ матер≥ального забезпеченн¤ ≤ низькому р≥вн≥ квал≥ф≥кац≥њ фах≥вц≥в неможливо дос¤гти належного р≥вн¤ ф≥зичноњ п≥дготовленост≥ ‘≥зична культура Ї результатом багатогранноњ творчоњ д≥¤льност≥ сусп≥льства ¬она успадковуЇ культурн≥ ц≥нност≥, створен≥ сусп≥льством на попередн≥х етапах, ≤ розвиваЇ њх залежно в≥д пол≥тичних, економ≥чних, матер≥альних можливостей певноњ ≤сторичноњ епохи ќсновн≥ сфери та напр¤мки впровадженн¤ ф≥зичноњ культури передбачен≥ √лавою II «акону ”крањни "ѕро ф≥зичну культуру ≤ спорт" ѕоказниками стану розвитку ф≥зичноњ культури Ї Х р≥вень здоров'¤, ф≥зичного розвитку та п≥дготовленост≥ р≥зних верств населенн¤, Х ступ≥нь використанн¤ ф≥зичноњ культури в р≥зних сферах д≥¤льност≥, Х р≥вень розвитку системи ф≥зичного вихованн¤, Х р≥вень розвитку самод≥¤льного масового спорту, Х р≥вень забезпеченост≥ квал≥ф≥кованими фах≥вц¤ми, Х р≥вень впровадженн¤ у ф≥зичну культуру дос¤гнень науково-техн≥чного прогресу, Х в≥дображенн¤ ¤вищ ф≥зичноњ культури у творах мистецтва ≤ л≥тератури, Х матер≥альна база, Х р≥вень спортивних дос¤гнень. 3.2. ‘≥зичний розвиток ћабуть, кожна доросла людина колись дивувалась енерг≥йност≥ й рухливост≥ маленьких д≥тей якщо дорослий спробуЇ повторювати вс≥ рухи в такому самому режим≥, йому буде важко витримати й к≥лька годин ∆иттЇва енерг≥¤ новонародженого насамперед прагне ¤кнайшвидше розвинути його ф≥зичне т≥ло ѕ≥зн≥ше починаЇтьс¤ активний розвиток емоц≥йноњ сфери, пот≥м Ч ≤нтелектуальноњ яка з названих сфер Ї найб≥льш важливою, потр≥бною7 Ѕез розвинених ф≥зичних ¤костей, без ф≥зичного здоров'¤ ≤ можливост≥ повноц≥нно зд≥йснювати основн≥ функц≥њ орган≥зму людина часто в≥дчуваЇ себе неповноц≥нною Ѕез достатньоњ сформованост≥ та здатност≥ до культурного про¤ву емоц≥йних ¤костей вона не спроможна брати участь в емоц≥йному житт≥ с≥м'њ та соц≥уму Ѕез ≤нтелектуальних напрацювань неможливо повноц≥нно анал≥зувати ситуац≥ю, зд≥йснювати лог≥чно щленаправлену д≥¤льн≥сть, а в≥дсутн≥сть моральних надбань в≥ддал¤Ї в≥д реал≥зац≥њ в соб≥ духовних ¤костей, що викликаЇ природне почутт¤ невдоволенн¤, внутр≥шнього розладу ¬≥дсутн≥сть високоњ мети, духовного ор≥Їнтиру спри¤Ї виникненню бар'Їра нерозум≥нн¤ сенсу житт¤ ¤к ≤ндив≥ду ќтже, кожна сфера по-своЇму важлива ≤, ¤к справедливо вважали предки, "в людин≥ немаЇ н≥чого зайвого" ¬заЇмопов"¤зан≥сть названих сфер зумовлюЇ необх≥дн≥сть њх гармон≥йного розвитку, а ф≥зична культура Ї нев≥д'Їмною ланкою на шл¤ху до культури духовноњ ¬рахуванн¤ ц≥Їњ природноњ посл≥довност≥ знайшло в≥дображенн¤ у фундаментальних концепц≥¤х багатьох духовних шк≥л ƒл¤ прикладу доц≥льно звернутис¤ до стародавньоњ системи йоги, проте, на жаль, розум≥нн¤ цього терм≥ну нер≥дко асоц≥юЇтьс¤ лише з першим п розд≥лом Ч хатха-иогою ƒл¤ своЇр≥дноњ духовноњ реаб≥л≥тац≥њ цього стародавнього вченн¤ достатньо –озгл¤нути взаЇмопов'¤зан≥сть його основних розд≥л≥в (табл 1) “аблиц¤ 1. ќсновн≥ розд≥ли йоги та њх призначенн¤ є п/п | –озд≥л йоги | ѕризначенн¤ | 1 | ’атха | –озвиток ф≥зичноњ сфери | 2 | Ўакт≥ | ќволод≥нн¤ внутр≥шн≥ми енерг≥¤ми | 3 | Ћай¤ | ќволод≥нн¤ вольовими ¤кост¤ми | 4 | ћантра | ќволод≥нн¤ звуковими в≥брац≥¤ми | 5 | арма | орекц≥¤ зовн≥шньоњ д≥¤льност≥ | 6 | —ахаджа | ”правл≥нн¤ нервовою системою | 7 | ƒх'¤на | ќволод≥нн¤ силами ≥нтелекту | 8 | –аджа | ћентальна дисципл≥на | 9 | Ѕхакт≥ | –озкритт¤ сили духовноњ любок≥ | 10 | ƒжнана | ќволод≥нн¤ духовними знанн¤ми | 11 | ≤нтегральна йога Ўр≥ јуроб≥ндо | ќдухотворенн¤ ментальноњ, в≥тальноњ та ф≥зичноњ природи | 12 | јгн≥-йога (∆ива ≈тика) ќ.–ер≥х | –озвиток св≥домост≥ в повс¤кденному житт≥ |
Ќазва: ƒжерела виникненн¤ ≥ розвитку теор≥њ ф≥зичного вихованн¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (3534 прочитано) |