‘≥лософ≥¤ > ѕарадигми ос¤гненн¤ ≥стор≥њ. ‘≥лософ≥¤ ≥стор≥њ, предмет ≥ напр¤мки
Ќа сучасному етап≥ розвитку св≥товоњ соц≥ально-ф≥лософськоњ думки поступово утверджуЇтьс¤ таке розум≥нн¤ ≥стор≥њ, ¤ке умовно можна означити ¤к монадне. …ого характерною рисою Ї тлумаченн¤ всесв≥тньо-≥сторичного процесу ¤к Їдност≥. јле Їдност≥ такоњ, що в свою чергу утворюЇтьс¤ множиною великих ≥сторичних ≥ндив≥д≥в. ќтже, монадне розум≥нн¤ ≥стор≥њ, враховуючи ≥ реал≥зуючи можливост≥ узагальнюючого (формац≥йного) та ≥ндив≥дуал≥зуючого (цив≥л≥зац≥йного) п≥дход≥в до вивченн¤ ≥сторичного процесу, водночас уникаЇ одноб≥чност≥ кожного з них, оск≥льки не розгл¤даЇ њх у протиставленн≥, а виходить з њхньоњ глибинноњ Їдност≥, взаЇмодоповнюваност≥. «авд¤ки цьому уможливлюЇтьс¤ з'¤суванн¤ автентичного зм≥сту основоположних категор≥й Ч "сусп≥льно-економ≥чна формац≥¤" ≥ "цив≥л≥зац≥¤" Ч кожного з даних двох п≥дход≥в та ≥нтервалу њхньоњ продуктивноњ застосовност≥. ‘ормац≥йний п≥дх≥д грунтуЇтьс¤ на мон≥стичному, ун≥версал≥стському розум≥нн≥ ≥стор≥њ. ¬≥н трактуЇ всесв≥тню ≥стор≥ю ¤к Їдиний л≥н≥йно-поступальний природно-≥сторичний процес посл≥довноњ зм≥ни сусп≥льно-економ≥чних формац≥й.
Ќазва: ѕарадигми ос¤гненн¤ ≥стор≥њ. ‘≥лософ≥¤ ≥стор≥њ, предмет ≥ напр¤мки ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (2811 прочитано) |