‘≥нанси > ƒержавн≥ ц≥льов≥ фонди
‘≥зичн≥ особи, ¤к≥ використовують працю найманих пра≠ц≥вник≥в, сплачують платеж≥ до ‘онду щом≥с¤ц¤ не п≥зн≥ше 5 числа м≥с¤ц¤, наступного за м≥с¤цем виплати зароб≥тноњ плати. Ќе внесен≥ платником суми платеж≥в у встановлений строк вважаютьс¤ недоњмкою ≥ ст¤гуютьс¤ в безсп≥рному по≠р¤дку з нарахуванн¤м пен≥. ¬она нараховуЇтьс¤ з суми не≠доњмки за кожний прострочений день у розм≥р≥, встановлено≠му законодавством. ” раз≥, ¤кщо зароб≥тна плата не виплачувалась за в≥дсут≠н≥стю кошт≥в на рахунку п≥дприЇмства, пен¤ за несвоЇчасне перерахуванн¤ платеж≥в до ‘онду не ст¤гуЇтьс¤. ѕри ст¤гненн≥ недоњмки за платежам до ‘онду строки давност≥ не застосовуютьс¤. ошти ‘онду соц≥ального страхуванн¤ ”крањни збер≥га≠ютьс¤ та обл≥ковуютьс¤ на окремих поточних рахунках в ус≠тановах банк≥в. ¬они використовуютьс¤ виключно за призна≠ченн¤м ≥ вилученню не п≥дл¤гають. онтроль за правильн≥стю нарахуванн¤, своЇчасн≥стю ≥ повнотою перерахуванн¤ та надходженн¤ збору, ≥нших плате≠ж≥в до ‘онду, а також за ц≥льовим ≥ правильним витрачанн¤м його кошт≥в зд≥йснюють страхувальники, профсп≥лков≥ орга≠ни й органи ‘онду соц≥ального страхуванн¤ ”крањни. 3. «б≥р на обов'¤зкове соц≥альне страхуванн¤ до ‘онду спри¤нн¤ зайн¤тост≥ населенн¤ ”крањни ƒл¤ спри¤нн¤ ≥ оперативного вир≥шенн¤ ф≥нансових та управл≥нських проблем зайн¤тост≥ населенн¤ створено ‘онд зайн¤тост≥ населенн¤ ”крањни. ¬≥н Ї самост≥йною ланкою ф≥нансовоњ системи ≥ функц≥о≠нуЇ на державному та м≥сцевому р≥вн¤х за рахунок: Ч асигнувань з державного та м≥сцевих бюджет≥в, обс¤г ¤ких встановлюЇтьс¤ ¬ерховною –адою ”крањни (1% в≥д кош≠т≥в, одержаних в≥д продажу спец≥альних торгових патент≥в); Ч обов'¤зкових внеск≥в п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й вс≥х форм власност≥, ¤к≥ зд≥йснюють виробничо-господарську або комерц≥йну д≥¤льн≥сть. Ќорми в≥драхувань визначаютьс¤ при затвердженн≥ дер≠жавного бюджету ”крањни на наступний р≥к. ѕри цьому 20% кошт≥в централ≥зуютьс¤ у ƒержавному центр≥ зайн¤тост≥ ћ≥≠н≥стерства прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни; Ч добров≥льних внеск≥в об'Їднань громад¤н, громад¤н ≥ заруб≥жних ф≥рм, ≥нших надходжень; Ч кошт≥в служби зайн¤тост≥, отриманих в≥д надходжень платних послуг п≥дприЇмствам, орган≥зац≥¤м ≥ частини при≠бутку п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й, що створюютьс¤ державною службою зайн¤тост≥. ¬ажливим джерелом доход≥в ‘онду Ї збори на обов'¤зкове соц≥альне страхуванн¤ у раз≥ безроб≥тт¤. ѕлатниками збору Ї: а) —ѕƒ незалежно в≥д форм власност≥, њхн≥ об'Їднанн¤, бюджетн≥, громадськ≥, ≥нш≥ установи та орган≥зац≥њ, об'Їднанн¤ громад¤н ≥ юридичн≥ особи, а також ф≥зичн≥ особи (—ѕƒ), ¤к≥ використовують працю найманих прац≥вник≥в; б) ф≥л≥њ, в≥дд≥ленн¤ та ≥нш≥ в≥докремлен≥ п≥дрозд≥ли плат≠ник≥в збору, зазначених в п. Ђаї, що не мають статусу юри≠дичноњ особи, розташован≥ на територ≥њ ≥ншоњ, н≥ж платники збор≥в, територ≥альноњ громади; в) ф≥зичн≥ особи (—ѕƒ), ¤к≥ не використовують працю найманих прац≥вник≥в, а також адвокати, приватн≥ нотар≥уси; г) ф≥зичн≥ особи, ¤к≥ працюють на умовах трудового дого≠вору (контракту), та ф≥зичн≥ особи, ¤к≥ виконують роботи зг≥дно з цив≥льно-правовими договорами, у тому числ≥ члени творчих сп≥лок, творч≥ прац≥вники, ¤к≥ не Ї членами творчих сп≥лок тощо. ќб'Їкти оподаткуванн¤ та ставки збор≥в Ї р≥з≠ними дл¤ платник≥в. ƒл¤ першоњ ≥ другоњ групи (п.п. Ђаї ≥ Ђбї) це фактичн≥ витрати на оплату прац≥ прац≥вник≥в, ¤к≥ вклю≠чають витрати на виплату основноњ ≥ додатковоњ зароб≥тноњ плати та ≥нших вид≥в заохочень. ƒо цих витрат не належать витрати на оплату виконаних роб≥т зг≥дно з цив≥льно-пра≠вовими договорами, виплата доход≥в у вигл¤д≥ див≥денд≥в, процент≥в тощо. —тавка збору становить 1,5%. ѕлатники третьоњ групи (п. Ђвї сплачують зб≥р в розм≥р≥ 0.5 в≥дсотка в≥д суми оподатковуваного доходу (прибутку). —тавка збору дл¤ платник≥в четвертоњ групи (п. <<гї) ста≠новить 0,5% в≥д сукупного оподатковуваного доходу. ѕри визначенн≥ об'Їкта оподаткуванн¤ треба враховувати, що при одержанн≥ прац≥вниками доход≥в у натуральн≥й форм≥ (продукц≥¤ власного виробництва) розм≥р доходу обчислю≠Їтьс¤ за ц≥ною продукц≥њ, але не нижчою в≥д соб≥вартост≥ у м≥с¤ц≥ нарахуванн¤ доход≥в. «б≥р з оплати прац≥, одержаний в ≥ноземн≥й валют≥, сплачуЇтьс¤ нац≥ональною грошовою оди≠ницею ”крањни за курсом ЌЅ”, що д≥Ї на дату одержанн¤ доходу. ќбчисленн¤ збору зд≥йснюЇтьс¤ платниками щом≥с¤≠ц¤. —плачуЇтьс¤ зб≥р одночасно з одержанн¤м кошт≥в в уста≠новах банк≥в на оплату прац≥ ≥ зараховуЇтьс¤ на балансовий рахунок державного бюджету ”крањни, в≥дкритий в органах державного казначейства. ѕри одержанн≥ кошт≥в на оплату прац≥ з виручки в≥д реал≥зац≥њ платники можуть вносити зб≥р гот≥вкою в день одержанн¤ зароб≥тноњ плати. «б≥р дл¤ ф≥зичних ос≥б (—ѕƒ), ¤к≥ не використовують пра≠цю найманих прац≥вник≥в, адвокат≥в, приватних нотар≥ус≥в, д≥¤льн≥сть ¤ких заснована на приватн≥й власност≥ та виключ≠но на њњ прац≥ Ч нараховуЇтьс¤ на доход (прибуток), що п≥дл¤гаЇ оподаткуванню. ¬≥н визначаЇтьс¤ ¤к р≥зниц¤ м≥ж валовим доходом та документально п≥дтвердженими валови≠ми витратами. ÷≥ платники сплачують зб≥р на обов'¤зкове соц≥альне стра≠хуванн¤ у раз≥ безроб≥тт¤ щоквартально ≥з фактично одержа≠ного доходу (прибутку) за зв≥тний пер≥од, не п≥зн≥ше 20 кв≥т≠н¤, 20 липн¤, 20 жовтн¤ та 20 с≥чн¤. ѕри зд≥йсненн≥ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, що п≥дл¤гаЇ патентуванню, зб≥р сплачуЇтьс¤ одночасно з придбанн¤м па≠тенту. онтроль за своЇчасним та повним надходженн¤м в≥драху≠вань ≥з бюджет≥в до ‘онду спри¤нн¤ зайн¤тост≥ населенн¤ ”крањни ≥ правильним нарахуванн¤м, своЇчасним ≥ повним перерахуванн¤м збору зд≥йснюють органи ƒержавноњ служби зайн¤тост≥. 4. «б≥р до ƒержавного ≥нновац≥йного фонду ”крањни « метою ф≥нансуванн¤ заход≥в щодо забезпеченн¤ розвитку ≥ використанн¤ дос¤гнень науки ≥ техн≥ки створено ƒержавний ≥нновац≥йний фонд, зг≥дно з постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 18.12.1992 року Ђѕро створенн¤ ƒержавного ≥нно≠вац≥йного фондуї ≥ на виконанн¤ «акону ”крањни Ђѕро основи державноњ пол≥тики у сфер≥ науки ≥ науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥ї. ‘онд маЇ в≥дд≥ленн¤ в ј– рим, област¤х, м≥стах иЇв≥ ≥ —евастопол≥. ошти ƒержавного ≥нновац≥йного фонду формуютьс¤ за рахунок: 1) бюджетних надходжень, у тому числ≥: Ч збору до ƒержавного ≥нновац≥йного фонду; Ч частини кошт≥в, ¤к≥ вид≥л¤ютьс¤ державою дл¤ п≥дтрим≠ки науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥; 2) позабюджетних надходжень: Ч кошти повернутих ƒержавному ≥нновац≥йному фонду та його рег≥ональним в≥дд≥ленн¤м виконавц¤ми ≥нновац≥й≠них проект≥в позик, ф≥нансових ≥нвестиц≥й, л≥зингових плате≠ж≥в, надходжень в≥д реал≥зац≥њ договор≥в про сум≥сну д≥¤ль≠н≥сть; Ч добров≥льних внеск≥в юридичних ≥ ф≥зичних ос≥б; Ч ≥нших надходжень, що не суперечать законодавству. «б≥р до ƒержавного ≥нновац≥йного фонду п≥дприЇмства ≥ орган≥зац≥њ справл¤ють в розм≥р≥ одного в≥дсотка в≥д обс¤гу реал≥зац≥њ продукц≥њ (роб≥т, послуг) за вин¤тком ѕƒ¬ та ак≠цизного збору, ≥ в≥днос¤ть його на валов≥ витрати. ѕосередницьк≥, торговельн≥, страхов≥ орган≥зац≥њ та банки визначають суму збору, виход¤чи з обс¤г≥в валового доходу без урахуванн¤ зазначених непр¤мих податк≥в. ƒл¤ забезпеченн¤ ф≥нансуванн¤ галузевоњ науки платники перераховують 70% в≥д суми збору до спец≥ального фонду позабюджетних кошт≥в, ¤кий утворюЇтьс¤ у м≥н≥стерствах, корпорац≥¤х та ≥нших формуванн¤х. Ѕюджетн≥ надходженн¤ вход¤ть до складу доход≥в та ви≠датк≥в державного бюджету ”крањни. «араховуютьс¤ кошти ƒержавного ≥нновац≥йного фонду в≥дпов≥дно: на балансов≥ рахунки ƒержавного казначейства Ч бюджетн≥ надходженн¤, а позабюджетн≥ Ч на рахунки ƒер≠жавного ≥нновац≥йного фонду та його реі≥ональних в≥дд≥лень, ¤к≥ в≥дкрит≥ в установах Ќац≥онального банку та банк≥в, упов≠новажених аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни та Ќац≥ональним банком зд≥йснювати обслуговуванн¤ кошт≥в державного бюд≠жету ≥ ƒержавного ≥нновац≥йного фонду. ошти фонду вход¤ть до складу доход≥в ≥ видатк≥в в≥дпо≠в≥дних бюджет≥в ≥ обл≥ковуютьс¤ на окремих рахунках. “реба зауважити також ≥ про особливост≥ справл¤нн¤ збору до ƒержавного ≥нновац≥йного фонду. “ак, зокрема: Ч платники мають право залишати в своЇму розпор¤джен≠н≥ кошти збору в частин≥, належн≥й галузевому позабюджет≠ному фонду, за умов письмового погодженн¤ з вищесто¤щим органом, ¤ким створено фонд, та проведенн¤ науково-досл≥д≠них роб≥т; Ч платники залишають зб≥р у своЇму розпор¤дженн≥, ¤кщо њхн¤ п≥дпор¤дкован≥сть не визначена, за вин¤тком в≥драхувань 30% до ƒержавного ≥нновац≥йного фонду, ≥ використовують ц≥ кошти лише за ц≥льовим призначенн¤м; Ч зб≥р, ¤кий в≥днесено на валов≥ витрати платника, але не перераховано до галузевого позабюджетного фонду, вилуча≠Їтьс¤ податковими органами до державного бюджету. ошти ƒержавного ≥нновац≥йного фонду ≥ його реі≥ональних в≥дд≥лень вилученню не п≥дл¤гають. √оловним розпор¤дником кошт≥в Ї ƒержавний ≥нновац≥й≠ний фонд. ѕерерахуванн¤ збору до державного ≥нновац≥йного фонду провадитьс¤ не п≥зн≥ше 15 числа м≥с¤ц¤, наступного за зв≥т≠ним. ‘≥нансов≥ санкц≥њ за несплату збору не застосовуютьс¤, оск≥льки за цим збором не встановлено обов'¤зкове поданн¤ розрахунк≥в податковим органам. 5. ѕлатеж≥ до ‘онду соц≥ального захисту ≥нвал≥д≥в «аконом ”крањни Ђѕро основи соц≥ального захисту ≥нвал≥≠д≥в в ”крањн≥ї передбачено встановленн¤ дл¤ вс≥х п≥дпри≠Їмств, установ та орган≥зац≥й норматив≥в робочих м≥сць, при≠значених дл¤ працевлаштуванн¤ ≥нвал≥д≥в. « ц≥Їю метою на основ≥ пропозиц≥й ћ≥н≥стерства прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики
Ќазва: ƒержавн≥ ц≥льов≥ фонди ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (6969 прочитано) |