÷≥нн≥ папери > ѕроблеми формуванн¤ ринку ц≥нних папер≥в в ”крањн≥
Ќин≥ значн≥ зусилл¤ необх≥дно спр¤мувати на пол≥пшенн¤ ≥нвестиц≥йного кл≥мату. ≈фективна ≥нтеграц≥¤ ”крањни до св≥тового економ≥чного простору Ї загальним завданн¤м побудови њњ державност≥, прискоренн¤ радикального оновленн¤ нац≥ональноњ економ≥ки та побудови њњ ринковоњ соц≥ально зор≥Їнтованоњ модел≥. ¬ ”крањн≥ Ї досить велик≥ можливост≥ дл¤ розвитку ≥ноземного б≥знесу та ≥нвестиц≥й, а саме : на¤вн≥сть в≥дносно розвиненоњ ≥нфраструктури; низька варт≥сть ресурс≥в; спри¤тливе географ≥чне положенн¤; висока ¤к≥сть ≥ дешевизна робочоњ сили; ненасичений в≥тчизн¤ний ринок. ќднак залученн¤ ≥ноземних кредит≥в ставить перед ур¤дом завданн¤ подв≥йного характеру. « одного боку, залученн¤ кредит≥в Ї необх≥дним (за п≥драхунками економ≥ст≥в, на душу населенн¤ припадаЇ 23 дол. пр¤мих ≥ноземних ≥нвестиц≥й), а з другого - ≥ноземн≥ кредити формують зовн≥шн≥й борг крањни ≥ нерац≥ональне њх використанн¤ призведе до поглибленн¤ борговоњ кризи в крањн≥. ќтже, особливоњ актуальност≥ набуваЇ п≥двищенн¤ ефективност≥ використанн¤ ≥ноземних кредит≥в, а також залученн¤ на ф≥нансовий ринок нереал≥зованого ≥нвестиц≥йного потенц≥алу домашн≥х господарств. Ѕанк≥вською системою моб≥л≥зовано в депозити близько 2 млрд. грн населенн¤, у той час ¤к майже 70 % працюючих громад¤н —Ўј регул¤рно спр¤мовують своњ пенс≥йн≥ заощадженн¤ не на банк≥вськ≥ рахунки, а в ≥нвестиц≥йн≥ фонди, ¤к≥ розм≥щують ц≥ кошти в акц≥њ та ≥нш≥ ÷ѕ. «а р≥зними розрахунками в ”крањн≥ у населенн¤ знаходитьс¤ 10-15 млрд. грн. ќбс¤г заощаджень св≥дчить, що нав≥ть за умов довготривалоњ економ≥чноњ кризи ≥нвестиц≥йний потенц≥ал домашн≥х господарств ¤к постачальник≥в ≥нвестиц≥й Ї вельми суттЇвими. «а цих умов основними пр≥оритетними напр¤мами розвитку украњнського ф≥нансового ринку повинн≥ бути: - стаб≥л≥зац≥¤ законодавчоњ бази, запровадженн¤ системи врегульованих оптимальних норм ≥ метод≥в через найвпливов≥ш≥, а головне, ефективн≥ та стимулююч≥ важел≥; - проведенн¤ адм≥н≥стративноњ реформи ≥ , зокрема, реформи ћ≥н≥стерства ф≥нанс≥в у напр¤м≥ вдосконаленн¤ його орган≥зац≥йноњ структури, уточненн¤ функц≥њ, п≥двищенн¤ рол≥ ≥ статусу; - централ≥зац≥¤ та орган≥зац≥йна оформлен≥сть об≥гу ÷ѕ в ”крањн≥ через створенн¤ Їдиноњ б≥ржовоњ системи; - зд≥йсненн¤ заход≥в щодо стимулюванн¤ внутр≥шнього ринку кап≥тал≥в, обмеженн¤ доступу до нього нерезидент≥в, що спри¤тиме зростанню обс¤г≥в кап≥талу; - запровадженн¤ та розвиток таких ≥нститут≥в, ¤к ринок застави, ≥потечн≥ кредити, споживч≥ кредити, на умовах доступност≥ дл¤ в≥тчизн¤ного ≥нвестора; - обмеженн¤ зовн≥шн≥х запозичень й розширенн¤ випуску державних ≥ м≥сцевих позик; - залученн¤ на ф≥нансовий ринок нереал≥зованого ≥нвестиц≥йного потенц≥алу домашн≥х господарств; - розвиток р≥зноман≥тноњ дов≥рчоњ д≥¤льност≥, операц≥йного страхуванн¤; - створенн¤ системи захисту прав ≥нвестор≥в на ф≥нансовому ринку; - формуванн¤ учасника ф≥нансового ринку ¤к сусп≥льного ≥нституту, тобто такого учасника, дл¤ ¤кого соц≥ально зумовлен≥ й ≥сторично обмежен≥ закони, норми, звички ≥ стереотипи, що склалис¤ у сусп≥льств≥, Ї наст≥льки очевидними, що не потребують оф≥ц≥йних угод м≥ж контрагентами, ¤к≥ д≥ють в економ≥ц≥.
Ќазва: ѕроблеми формуванн¤ ринку ц≥нних папер≥в в ”крањн≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (5354 прочитано) |