¬≥йськова справа, ƒѕё > ѕрийом та здача справ ≥ посад ос≥б, що в≥дають в≥йськовим господарством
подальше в≥дображенн¤ операц≥й за субрахунками, ¤к≥ кореспондують з рахунком
32 в мемор≥альних ордерах, книз≥ анал≥тичного обл≥ку касових видатк≥в (ф.295),
книз≥ обл≥ку розрахунк≥в (ф. 292);
дотриманн¤ встановленого пор¤дку обл≥ку, збер≥ганн¤ матер≥альних ц≥нностей
¤к закуплених за рахунок бюджетних кошт≥в в≥йськовоњ частини, так ≥ отриманих
в централ≥зованому пор¤дку. Ќеобх≥дно звернути увагу на пор¤док оприбуткуванн¤
ц≥нностей ¤к у ф≥нансово-економ≥чн≥й служб≥, так ≥ в службах тилового, медичного,
техн≥чного забезпеченн¤. р≥м цього, перев≥р¤Їтьс¤ законн≥сть, доц≥льн≥сть,
списанн¤ на витрати матер≥альних ц≥нностей;
стан деб≥торськоњ та кредиторськоњ заборгованостей в≥йськовоњ частини, своЇчасн≥сть
та правильн≥сть в≥дображенн¤ в мемор≥альних ордерах є 4 та є 6 господарських
операц≥й. —тан розрахунк≥в по договорам з п≥дприЇмствами ≥ орган≥зац≥¤ми;
на¤вн≥сть незавершених справ по нестачах, втратах ≥ крад≥жках кошт≥в ≥ матер≥альних
ц≥нностей, з простроченими терм≥нами ст¤гненн¤ми сум у в≥дшкодуванн¤ запод≥¤ного
держав≥ матер≥ального збитку, стан розрахунк≥в за виконавчими документами, документами
судових та нотар≥альних орган≥в;
стан розрахунк≥в за грошовим забезпеченн¤м (зароб≥тною платою) особового
складу, на¤вн≥сть невир≥шених скарг ≥ за¤в;
стан розрахунк≥в з державою по сплат≥ податк≥в та спец≥альних платеж≥в до
пенс≥йного фонду, фонду соц≥ального страхуванн¤ та ≥нших фонд≥в, а також з одержувачами
ал≥мент≥в;
забезпечен≥сть кер≥вними документами з ф≥нансово-господарських питань;
стан д≥ловодства, обл≥ку ≥ зв≥тност≥ у ф≥нансово-економ≥чному орган≥ (до
акту додаютьс¤ описи книг ≥ справ з виправдальними документами та листуванн¤м,
а також описи виконавчих лист≥в на ст¤гненн¤ ал≥мент≥в ≥ в≥дшкодуванн¤ матер≥альних
збитк≥в);
виконанн¤ пропозиц≥й за актом останньоњ рев≥з≥њ ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥,
проведеноњ вищесто¤щим ф≥нансовим органом;
на¤вн≥сть гот≥вки ≥ ц≥нностей в грошовому сейф≥, кошт≥в на реЇстрац≥йних
та спец≥альних реЇстрац≥йних рахунках в орган≥ ƒержавного казначейства, у п≥дзв≥тних
ос≥б ≥ в≥дпов≥дн≥сть њх даним обл≥ку;
на¤вн≥сть бланк≥в суворого обл≥ку ≥ в≥дпов≥дн≥сть њх даним ниги обл≥ку бланк≥в
суворого обл≥ку та кер≥вних документ≥в ф≥нансово-економ≥чноњ служби (форма є46).
якщо при перев≥рц≥ будуть ви¤влен≥ зловживанн¤, приймаючий посаду допов≥даЇ
командиру про необх≥дн≥сть призначенн¤ документальноњ рев≥з≥њ.
ѕо зак≥нченн≥ документальноњ перев≥рки ф≥нансового господарства зд≥йснюЇтьс¤
перев≥рка гот≥вки, ц≥нностей нагородного фонду, бланк≥в суворого обл≥ку ≥ д≥ловодства.
ƒл¤ перев≥рки гот≥вки у кас≥ касир зобовТ¤заний провести за обл≥ком вс≥ прибутков≥
та видатков≥ документи, вивести в касов≥й книз≥ п≥дсумки оборот≥в ≥ залишок
кошт≥в, п≥сл¤ чого приймаючий посаду перев≥р¤Ї гот≥вку, ¤ка знаходитьс¤ у грошовому
сейф≥ ≥ робить запис в касов≥й книз≥.
ѕрибутков≥ або сплачен≥ видатков≥ документи, ¤к≥ не проведен≥ за обл≥ком,
знов призначений начальник ф≥нансово-економ≥чного органу в≥д попереднього начальника
ф≥нансово-економ≥чного органу не приймаЇ.
—ума гот≥вки мусить точно в≥дпов≥дати залишку, що виведений в касов≥й книз≥.
ѕро на¤вн≥сть гот≥вки в касов≥й книз≥ робитьс¤ запис такого зм≥сту:
У√от≥вка в сум≥ 145 (—то сорок п`¤ть) грн. 77 коп. в≥дпов≥даЇ залишку виведеному
в касов≥й книз≥ на день перев≥рки. (ѕ ќЕ, ¬ ќЕ).
лейтенант —. Ќј«ј–≈Ќ ќ
касир ≤. ѕ≈“–≈Ќ ќ
8 жовтн¤ 2004 рокуФ.
ѕриймаючий посаду оф≥цер зобовТ¤заний зв≥рити залишки, виведен≥ в касов≥й
книз≥, по реЇстрац≥йним та спец≥альним реЇстрац≥йним рахункам на день прийому
посади з залишками, виведеними у касов≥й книз≥ ≥ вит¤гах з цих рахунк≥в, отриманих
з ƒержавного казначейства. «алишки кошт≥в у п≥дзв≥тних ос≥б зв≥р¤ютьс¤ з даними
за обл≥ком, а також безпосередньо перев≥р¤ютьс¤ у п≥дзв≥тних ос≥б.
ѕередача кошт≥в, ц≥нностей нагородного фонду ≥ д≥ловодства оформлюЇтьс¤ актом
(ƒодаток 2).
¬ акт записуютьс¤ дан≥ про перев≥рку вищевказаних питань ≥, кр≥м того, факти
незаконних витрат кошт≥в та ≥нших порушень ф≥нансовоњ дисципл≥ни, ви¤влених
в пер≥од прийманн¤ ≥ здаванн¤ ф≥нансового господарства.
јкт п≥дписуЇтьс¤ здаючою та приймаючою особами, а також головою внутр≥шньоњ
перев≥рочноњ ком≥с≥њ ≥ затверджуЇтьс¤ командиром в≥йськовоњ частини.
«апереченн¤ щодо акту з≥ сторони здаючою та приймаючою ос≥б, у письмов≥й
форм≥ додаютьс¤ до акту ≥ розгл¤даютьс¤ командиром в≥йськовоњ частини при затвердженн≥
акту.
«нов призначений начальник ф≥нансово-економ≥чного органу приступаЇ до виконанн¤
посади з дн¤ прийманн¤ гот≥вки, ц≥нностей ≥ справ, про що оголошуЇтьс¤ наказом
командира в≥йськовоњ частини [4].
3.2.ѕроблеми та шл¤хи удосконаленн¤ прийому та здач≥ справ ≥ посад.
Ќа сьогодн≥шн≥й день розроблен≥ де¤к≥ рекомендац≥њ по методиц≥ прийому ≥
здач≥ справ та посади, але њх недостатньо.
ѕрактично пор¤док та орган≥зац≥¤ прийому та здач≥ справ та посади залежить
в≥д конкретноњ обстановки, в ¤к≥й може опинитис¤ приймаючий. ƒл¤ прикладу можна
навести де¤к≥ з таких обставин:
оли пер≥од прийому справ та посади сп≥впадаЇ з≥ строком проведенн¤ документальноњ
рев≥з≥њ господарськоњ д≥¤льност≥ в≥йськовоњ частини.
Ќа початок прийому справ ≥ посади у в≥йськов≥й частин≥ була проведена ≥нвентаризац≥¤
матер≥альних засоб≥в внутр≥шньою перев≥рочною ком≥с≥Їю.
оли обмежений час ≥ немаЇ можливост≥ провести прийом та здачу справ та посади
у повному обс¤з≥.
≤ ¤кщо приймаючий справи ≥ посаду не буде ор≥Їнтуватис¤ в цих ситуац≥¤х,
то в≥н не зможе ефективно використати той час, ¤кий буде в≥дведено йому або
кер≥вним документом, або обставинами в ¤ких в≥н опинитьс¤.
як зазначалос¤ ран≥ше, одне ≥з значень прийому здач≥ справ ≥ посад заключаЇтьс¤
в тому, щоб захистити приймаючого справи та посаду в≥д в≥дпов≥дальност≥ за помилки
або зловживанн¤ в робот≥, ¤к≥ могли бути допущен≥ тим, хто здаЇ справи та посаду.
“ому вважаю, що це питанн¤ необх≥дно висв≥чувати значно ширше, в≥дпрацювати
б≥льш ч≥тку методику ≥ посл≥довн≥сть зд≥йсненн¤ даноњ роботи з урахуванн¤м р≥зних
обставин, ¤к≥ можуть виникнути в пер≥од прийому ≥ здач≥ справ та посади.
¬исновки.
ѕрийом та здача справ ≥ посади ¤вл¤Їтьс¤ основним станом становленн¤ оф≥церу
тилу, призначеного на посаду.
јнал≥зуючи методику прийому ≥ здач≥ справ ≥ посади, можна зробити наступн≥
висновки:
ѕовний ≥ ¤к≥сний прийом справ та посади дозвол¤Ї призначеному оф≥церу в повному
обс¤з≥ п≥знати вс≥ сторони господарськоњ д≥¤льност≥ служби ≥ впевнено приступити
до виконанн¤ своњх службових обовТ¤зк≥в.
¬ результат≥ прийому справ та посади у приймаючого створюЇтьс¤ загальне враженн¤
про п≥длеглих. ¬≥н ви¤снюЇ т≥ питанн¤, ¤к≥ вимагають подальшого уточненн¤, перев≥рки
або наданн¤ допомоги.
ѕ≥д час прийому ≥ здач≥ справ та посади п≥двищуЇтьс¤ в≥дпов≥дальн≥сть посадових
ос≥б за виконанн¤ своњх функц≥ональних обовТ¤зк≥в та ефективного витрачанн¤
державного майна ≥ кошт≥в.
як≥сний прийом даЇ можлив≥сть ви¤снити д≥йсне положенн¤ справ по служб≥,
пом≥тити конкретн≥ шл¤хи покращенн¤ орган≥зац≥њ в≥йськового ≥ ф≥нансового господарства.
ѕор¤док ≥ орган≥зац≥¤ прийому ≥ здач≥ справ та посади залежить в≥д конкретних
обставин ≥ може зд≥йснюватис¤ по р≥зним вар≥антам, але завжди зг≥дно вимог кер≥вних
документ≥в.
23 грудн¤ 2005 року курсант рючок ќ.—.
—писок використаних джерел.
—татути «бройних —ил ”крањни - ињв:- ¬арта. 1999р.
ѕоложенн¤ про в≥йськове (корабельне) господарство «бройних —ил ”крањни Ц
.:- ¬арта, Ќаказ ћ≥н≥стра оборони ”крањни 1997р. є300.
“имчасова ≥нструкц≥¤ про бухгалтерський обл≥к в «бройних —илах ”крањни. Ц
.: Ќаказ ћ≥н≥стра оборони ”крањни 2001р. є71.
Ќазва: ѕрийом та здача справ ≥ посад ос≥б, що в≥дають в≥йськовим господарством ƒата публ≥кац≥њ: 2006-01-18 (1720 прочитано) |