Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > ”правл≥нн¤ формуванн¤м та використанн¤м прибутку торговельного п≥дприЇмства У  азкаФ


” 1998 роцi постачальники поставили товарiв на суму 299,1 тис.грн., що Ї меньшим на 6,3 тис.грн. в пор≥вн¤нн≥ з надходженн¤м товар≥в у 1997 роц≥. ƒол¤ поставок, рiзними постачальниками, наочно наведено дiаграмою на рисунку 2.1.1.

” 1998 роц≥ найб≥льше над≥йшло товар≥в в≥д товариства з обмеженою в≥дпов≥дальн≥стю "—в≥т ƒистрибуц≥¤", сума ¤ких складаЇ 146,3 тис.грн. Ќа суму 64,6 тис.грн. було завезено товар≥в п≥дприЇмством "”крањнська ƒистрибТюторська орган≥зац≥¤". ¬ищеперечислен≥ постачальники


–ис. 2.1.1. ƒол¤ постачальльник≥в у загальному обТЇм≥ постачанн¤ (1998 р.)



представники м. Ћьвова. ≤вано-‘ранк≥вська гуртова база "Ѕерест-ѕродторг" завезла у цьому ж роц≥ товар≥в на суму 50,7 тис.грн, а дол¤ постачанн¤, в загальному обТЇм≥ поставок, ≤вано-‘ранк≥вського представництва п≥дприЇмства " ока- ола јмат≥л ”крањна Ћ“ƒ" та ≥нших постачальник≥в Ї незначною, в≥дпов≥дно 21,8 ≥ 15,7 тис.грн.

ќрган≥зац≥¤ обл≥ку та контролю за гуртовими закупками Ц важлива частина комерц≥йноњ роботи. ƒан≥й робот≥ на ф≥рм≥ прид≥л¤Їтьс¤ велика увага, ¤ка починаЇтьс¤ з вивченн¤ джерел закупок.  омерц≥йн≥ прац≥вники ф≥рми складають на кожного постачальника спец≥альн≥ карточки, ¤к≥ групують по м≥сцевих, м≥жобласних, м≥жреспубл≥канських постачальниках. ¬ карточках вказують дан≥ про виробничу потужн≥сть п≥дприЇмства, к≥льк≥сть товар≥в у асортимент≥, умови постачанн¤ товар≥в.

÷≥ллю оперативного обл≥ку ≥ контролю гуртових закупок на ф≥рм≥ Ї зд≥йсненн¤ повс¤кденного нагл¤ду за виконанн¤м постачальниками договор≥в поставок дл¤ забезпеченн¤ своЇчасного ≥ безпереб≥йного поступанн¤ товар≥в в узгодженому асортимент≥, належноњ ¤кост≥ ≥ к≥лькост≥. ќбл≥к виконанн¤ договор≥в постачанн¤ зд≥йснюЇтьс¤ в ф≥рм≥ в спец≥альних журналах, де ф≥ксуютьс¤ дан≥ про фактичну в≥дгрузку ≥ надходженн¤ товар≥в, про випадки порушенн¤ постачальниками договор≥в. ¬се це необх≥дно дл¤ своЇчасного предТ¤вленн¤ претенз≥й постачальникам. ƒана робота Ї дуже трудом≥сткою, тому актуальною задачею дл¤ ф≥рми ¤вл¤Їтьс¤ механ≥зац≥¤ ≥ автоматизац≥¤ обл≥ку поставок з допомогою ≈ќћ ≥ ≥ншоњ компТютерноњ техн≥ки. –обоч≥ м≥сц¤ прац≥вник≥в ф≥рми сл≥д обладнати персональними компТютерами, створити автоматизован≥ робоч≥ м≥сц¤, ¤к≥ забезпечать безперервний щоденний контроль за постачанн¤м товар≥в по кожн≥й позиц≥њ асортименту ≥ кожному постачальнику.

”сп≥шному проведенню закуп≥вельноњ роботи допомагаЇ розробка комерц≥йним апаратом оперативних план≥в закупок, передбачаЇмих сум товар≥в, ¤к≥ належать закупц≥, терм≥ни заключенн¤ договор≥в, а також узгодженн¤ ≥ уточненн¤ специф≥к ≥ в≥дгрузки товар≥в, в≥дпов≥дальних ос≥б за проведенн¤ закупок.

«г≥дно договору, приведеного в додатку 11, “зќ¬ "—в≥т-ƒистрибуц≥¤", п≥дприЇмства "”крањнська ƒистрибТюторська ќрган≥зац≥¤", " ока- ола Ѕевер≥джиз ”крањна Ћ“ƒ" поставл¤ють товари власним транспортом. “овари ≥нших постачальник≥в ѕ¬ ‘ "Ѕћ¬-≤мпекс" завозить своњм сласним транспортом та за св≥й рахунок.

ћ≥сцев≥ постачальники, зокрема, √алицький хл≥бзавод постачаЇ продукц≥ю своњми спец≥ал≥зованими машинами зг≥дно граф≥ку завозу хл≥бо-булочних вироб≥в.

«г≥дно угоди на поставку продукц≥њ, приведеного в додатку 12, “зќ¬ "—в≥т-ƒистрибуц≥¤" зобовТ¤зане постачати покупцев≥ продукц≥ю в повному асортимент≥ по за¤вц≥ покупц¤ на прот¤з≥ 2-х дн≥в, пост≥йно проводити поповненн¤ асортименту продукц≥њ, контролювати ¤к≥сть продукц≥њ зг≥дно д≥ючих на територ≥њ ”крањни стандарт≥в, забезпечувати обладнанн¤м, котре на терм≥н д≥њ даноњ угоди передаЇтьс¤ покупцев≥ на безкоштовне тимчасове користуванн¤. ўодо ц≥н, то покуцець оплачуЇ продукц≥ю по ц≥нах, ¤к≥ д≥ють на момент в≥двантаженн¤ на прот¤з≥ 14 дн≥в. “оргова нац≥нка на поставлену продукц≥ю зазначаЇтьс¤ в угод≥, у цьому випадку вона становить 20%. ѕ≥дписанн¤ угоди куп≥вл≥-продажу,приведеного в додатку 13 з п≥дприЇмством "”крањнська ƒистрибТюторська ќрган≥зац≥¤", дало право покупцю приймати участь у заходах, ¤к≥ провод¤тьс¤ цим п≥дприЇмством сп≥льно з компан≥Їю "ѕроктер енд √ембел" дл¤ п≥двищенн¤ попиту на продукц≥ю ц≥Їњ компан≥њ, рекламних кампан≥¤х та першочергово отримувати рекламну продукц≥ю, торгове обладнанн¤, а також безкоштовний товар з метою реклами, переважним асортиментом цього п≥дприЇмства ¤вл¤ютьс¤ господарськ≥ товари, косметика, г≥г≥Їн≥чн≥ засоби.

як зазначалос¤ вище, постачанн¤ маЇ проводитись на основ≥ споживчого попиту та платоспроможност≥ населенн¤.

ѕроанал≥зуЇмо постачанн¤ товар≥в за 1994 Ц 98 роки за допомогою граф≥ка наведеного на рисунку 2.1.2.

як бачимо, у 1994 ≥ 1995 роках постачанн¤ товар≥в плавно зростало, це повТ¤зано в першу чергу ≥з незначним зб≥льшенн¤м ≥ндексу ц≥н, по друге, на ц≥ роки припадала попул¤рн≥сть торгових обТЇкт≥в ф≥рми. ¬ цей пер≥од "Ѕћ¬-≤мпекс" зробила Ївроремонт обТЇкт≥в ≥ поповнила асортимент товар≥в в магазин≥ ≥ кафе-бар≥. ” 1996 роц≥ платоспроможна криза заполонила всю ”крањну, найпом≥тн≥ше ц¤ ситуац≥¤ в≥добразилас¤ на торгових п≥дприЇмствах, бо населенн¤ Ї неплатоспроможним. ÷им ≥ по¤снюЇтьс¤ зниженн¤ постачанн¤ товар≥в у 1996 роц≥. ” 1997 роц≥ було в≥дкрито ще 3 торгов≥ обТЇкти в селах √алицького району. « цим повТ¤зане р≥зке зб≥льшенн¤ постачанн¤ товар≥в. ƒещо зменшилис¤ поставки товар≥в у 1998 роц≥. ƒана ситуац≥¤ по¤снюЇтьс¤ зб≥льшенн¤м конкуренц≥њ та макроеконом≥чними причинами: зб≥льшенн¤ ≥ндексу ц≥н при незростаюч≥й зароб≥тн≥й платн≥, тобто знизивс¤ життЇвий р≥вень.

јнал≥зуючи орган≥зац≥ю господарських звТ¤зк≥в з постачальниками можна зробити висновок, що в 1998 роц≥ д≥¤льн≥сть ф≥рми "Ѕћ¬-≤мпекс"
м. √алич зд≥йснювалас¤ в складних умовах, повТ¤заних з розбалансуванн¤м кредитно-грошовоњ системи, загального спаду виробництва, в≥дсутн≥стю власних кошт≥в у замовник≥в ≥ обмеженост≥ централ≥зованих кап≥тальних вкладень. Ќе зважаючи на те, ф≥рмою своЇчасно були заключен≥ договори на поставку товар≥в з р≥зними п≥дприЇмствами м≥ста, крањни. ѕостачальники в основному дотримувались умов обумовлених договорами.

ќтже, в умовах переходу до ринковоњ економ≥ки розвиток пр¤мих господарських звТ¤зк≥в з виробниками ≥ торговими посередниками товар≥в сл≥дуЇ розгл¤дати ¤к важливу задачу в розвитку господарських звТ¤зк≥в по


–ис. 2.1.2. ѕостачанн¤ товар≥в на ѕ¬ ‘ "Ѕћ¬-≤мпекс" (1994 Ц1998 рр.)



поставкам товар≥в, забезпечуючих стаб≥льне джерело поступленн¤ товарних ресурс≥в у роздр≥бну торгову мережу з найменшими витратами.

¬становлюючи пр¤м≥ догов≥рн≥ звТ¤зки з виробниками товар≥в, ѕ¬ ‘ "Ѕћ¬-≤мпекс" м. √алич маЇ реальну можлив≥сть впливати на асортимент ≥ ¤к≥сть виготовлених вироб≥в, њх ц≥ну шл¤хом безпосереднього узгодженн¤ з виробниками основних догов≥рних умов поставок товар≥в; добиватис¤ випуску необх≥дних дл¤ населенн¤ товар≥в, ставити питанн¤ про зниженн¤ ц≥н.


2.2. ќрган≥зац≥¤ проведенн¤

асортиментноњ пол≥тики

јсортимент товар≥в Ц це сукупн≥сть њх вид≥в, р≥зноман≥тност≥ ≥ сорт≥в, ¤к≥ обТЇднан≥ конкретною ознакою.

‘ормуванн¤ асортименту товар≥в в ф≥рм≥ Ї складним процесом, ¤кий зд≥йснюЇтьс¤ з урахуванн¤м д≥њ ц≥лого р¤ду фактор≥в. ÷≥ фактори под≥л¤ютьс¤ на загальн≥ та специф≥чн≥. ƒо загальних фактор≥в в≥днос¤ть споживчий попит та виробництво товар≥в. —пециф≥чними факторами ¤вл¤ютьс¤ тип ≥ розм≥р магазин≥в ф≥рми, умови товаропостачанн¤, чисельн≥сть ≥ склад населен¤, ¤ке обслуговуЇтьс¤, транспортн≥ умови, на¤вн≥сть ≥нших торгових п≥дприЇмств в зон≥ д≥¤льност≥ даноњ ф≥рми.

—поживчий попит Ї основним фактором, ¤кий впливаЇ на формуванн¤ асортименту, ≥ направлений на максимальне задоволенн¤ попиту населенн¤ ≥ разом з цим Ц на активний вплив на попит в сторону його розширенн¤. ‘ормуванн¤ асортименту ≥ споживчий попит в своЇму розвитку взаЇмозвТ¤зан≥. —уттЇв≥ зм≥ни в попит≥ повинн≥ в≥дбиватис¤ в сформованому асортимент≥.

ѕри формуванн≥ асортименту продовольчих товар≥в, враховуютьс¤ де¤к≥ особливост≥ попиту на продукти харчуванн¤. ѕопиту на продовольч≥ товари, в пор≥вн¤нн≥ з попитом на непродовольч≥ товари, притаманна висока степ≥нь ст≥йкост≥, а в окремих випадках Ц консервативн≥сть. —поживач звикаЇ до конкретних вид≥в продукц≥њ, тому важливо дос¤гнути стаб≥льност≥ в формуванн≥ асортименту таких товар≥в, забезпечуючи њх безпереб≥йний продаж.

ѕри формуванн≥ в ф≥рм≥ асортименту продовольчих товар≥в, враховуЇтьс¤ фактор взаЇмноњ зам≥ни. ” випадку в≥дсутност≥ у продаж≥ потр≥бного товару покупець, ¤к правило, не в≥дкладаЇ покупку, а буде шукати йому зам≥ну.  р≥м цього на продовольч≥ товари попит Ї комплексним, тобто при зд≥йсненн≥ покупки покупець купл¤Ї, доповнюючи один до одного товари.

Ќа попит також впливають фактори соц≥ального та економ≥чного характеру крањни:

розм≥ри грошових доход≥в населенн¤, його чисельн≥сть, соц≥альний, профес≥йний ≥ в≥ковий склад;

р≥вень роздр≥бних ц≥н ≥ њх сп≥вв≥дошенн¤;

д≥¤льн≥сть п≥дприЇмств громадського харчуванн¤;

обТЇм завозу продукт≥в тваринництва ≥ рослинництва з ≥нших рег≥он≥в;

географ≥чн≥ ≥ кл≥матичн≥ особливост≥ проживанн¤ населенн¤;

нац≥ональн≥ ≥ ≥сторичн≥ особливост≥ прац≥ та побуту населенн¤.

Ќа формуванн¤ асортименту впливаЇ також характер попиту. –озр≥зн¤ють попит ст≥йкий, альтернативний ≥ ≥мпульсивний.

—уттЇвим фактором формуванн¤ асортименту ¤вл¤Їтьс¤ ц≥на товару. ѕокупець обовТ¤зково визначаЇ дл¤ себе граничну ц≥ну, або д≥апазон ц≥н в границ¤х ¤кого в≥н збираЇтьс¤ заплатити за покупку. “ому одним ≥з критер≥њв рац≥онального формуванн¤ асортименту товар≥в в магазин≥ Ї забезпеченн¤ сп≥≠вставленн¤ товар≥в з р≥зною ц≥ною.

‘ормуванн¤ асортименту товар≥в в ф≥рм≥ дозвол¤Ї забезпечити задоволенн¤ споживчого попиту, п≥двищенн¤ економ≥чноњ ефективност≥ п≥дприЇмства ≥ р≥вн¤ торгового обслуговуванн¤ населенн¤.

¬≥д складу ≥ своЇчасного оновленн¤ асортименту товар≥в в ф≥рм≥, в значн≥й м≥р≥, залежить степ≥нь задоволенн¤ попиту, витрати потреб населенн¤, ¤к≥ повТ¤зан≥ з покупкою товар≥в, к≥льк≥сн≥ та ¤к≥сн≥ показники господарськоњ д≥¤льност≥ ф≥рми "Ѕћ¬-≤мпекс". ¬≥дсутн≥сть в ф≥рм≥ окремих товар≥в, њх вузький, не стаб≥льний або не в≥дпов≥даючий запитам покупц≥в асортимент, породжують незадоволений попит, зб≥льшуючи витрати часу населенн¤ на пошук необх≥дних товар≥в, негативно в≥дбиваЇтьс¤ на њњ економ≥чн≥й ефективност≥. “ому при формуванн≥ асортименту товар≥в важливою вимогою ¤вл¤Їтьс¤ максимальне задоволенн¤ попиту покупц≥в при м≥н≥мальних витратах часу на зд≥йсненн¤ покупки ≥ забезпеченн¤ ефективноњ роботи ф≥рми.

ѕроцес формуванн¤ асортименту товар≥в в магазинах складаЇтьс¤ з 3-х етап≥в.

Ќа першому етап≥ ф≥рма встановлюЇ груповий асортимент товар≥в. ÷¤ робота проводитьс¤ на основ≥ маркетингових досл≥джень в област≥ ц≥льового ринку. ¬ залежност≥ в≥д цього визначен≥ м≥сце та роль ф≥рми в загальн≥й систем≥ торгового обслуговуванн¤ населенн¤ району та м≥ста.

Ќа другому етап≥ формуванн¤ асортименту провод¤тьс¤ розрахунки структури групового асортименту, визначаютьс¤ к≥льк≥сн≥ сп≥вв≥дношенн¤ окремих груп товар≥в. —труктура групового асортименту встановлюЇтьс¤ з урахуванн¤м торговоњ площ≥ ф≥рми, його розм≥щенн¤ та ≥нших фактор≥в.

Ќа третьому Ц заключному етап≥ визначаЇтьс¤ внутр≥шньогруповий асортимент, зд≥йснюЇтьс¤ п≥дб≥р конкретних вид≥в товар≥в в границ¤х кожноњ групи. ÷е найб≥льш в≥дпов≥дальний етап, ≥ в≥д того, наск≥льки в≥рно сформовано тут асортимент товар≥в, залежить задоволенн¤ попиту покупц≥в ц≥льового ринку.

Ќа к≥нцевому етап≥ робота по формуванню асортименту ведетьс¤ з урахуванн¤м оч≥куванн¤ зм≥н в попит≥ населенн¤, а також виход¤чи ≥з на¤вних торгових ≥ складських площ, розрахункових показник≥в товарооб≥гу, контингенту обслуговуючих покупц≥в та ≥нших фактор≥в.

‘ормуванн¤ асортименту залежить в≥д асортиментного перел≥ку товар≥в ф≥рми.

ќтже, розробка кожним конкретним магазином ф≥рми асортиментного перел≥ку товар≥в ≥ зд≥йсненн¤ контролю за його дотриманн¤м веде до кращого обслуговуванн¤ покупц≥в ц≥льового ринку ≥ створенн¤ ст≥йкого асортименту. ” випадку ви¤вленн¤ в≥дсутност≥ в продаж≥ товар≥в, ¤к≥ передбачен≥ асортиментом, ф≥рма повинна приймати м≥ри по њх завозу в магазин.

Ќа¤вн≥сть асортиментного перел≥ку дозвол¤Ї не т≥льки рац≥онально регулювати асортимент товар≥в, але ≥ систематично контролювати його повноту ≥ стаб≥льн≥сть.

ѕовнота ≥ ст≥йк≥сть асортименту ф≥рми "Ѕћ¬-≤мпекс" визначена з допомогою загальнов≥домих показник≥в: коеф≥ц≥Їнти повноти ≥ ст≥йкост≥ товарного асортименту, приведен≥ в додатку 14.  оеф≥ц≥Їнт повноти товарного асортименту становить 0,6. ќтже, фактичний асортимент товар≥в ф≥рми Ї далеким до передбаченого асортиментним перел≥ком. Ќа даний факт вплинули р≥зн≥ фактори, зокрема: низький профес≥онал≥зм прац≥вник≥в, в≥дпов≥дальних за розробку асортиментного перел≥ку, ¤к≥ не врахували реальний попит населенн¤; а також загальнов≥дом≥ процеси, повТ¤зан≥ з економ≥чною кризою промислових п≥дприЇмств.

ўодо ст≥йкост≥, то коеф≥ц≥Їнт становить 0,7. ¬ момент проведенн¤ перев≥рок, по формуванню асортимента товар≥в ≥ його в≥дпов≥дн≥сть асортиментному перел≥ку, бачимо що в жодному раз≥ асортимент не був повним. ј зв≥дси випливають недовиконанн¤ плану динам≥ки показник≥в обс¤гу та асортиментноњ структури роздр≥бного товарообороту, ¤к≥ анал≥знютьс¤ в третьому розд≥л≥ роботи.

јсортимент формуЇтьс¤ на ѕ¬ ‘ "Ѕћ¬-≤мпекс" в≥дпов≥дно до спец≥ал≥зац≥њ магазин≥в. ÷е роздр≥бна торг≥вл¤ продовольчими та непродоволь≠чими товарами. Ўирина асортименту, ¤к дл¤ неспец≥ал≥зованого магазину Ї невеликою.ј щодо глибини асортименту, в≥н не Ї повним ≥ запропонований малою к≥льк≥стю вид≥в товар≥в у кожн≥й п≥дгруп≥. ÷е стосуЇтьс¤ в б≥льшост≥ непродовольчого асортименту. ўодо продукт≥в харчуванн¤, то асортимент у кожн≥й п≥дгруп≥ Ї оптимальний. ¬ б≥льшост≥, асортимент представлений вс≥ма виробами виробник≥в-постачальник≥в. ÷е стосуЇтьс¤ хл≥бо-булочних вироб≥в ≥ молочноњ продукц≥њ. ўодо кондиторських вироб≥в, то тут асортимент дуже обмежений: на¤вн≥ т≥льки добре розрекламован≥ вироби торгових марок "—в≥точ", " орона" та "ј¬ ". ÷е по¤снюЇтьс¤ конкуренц≥Їю неподал≥к розм≥щеного ф≥рмового магазину ф≥рми "—в≥точ", де постачанн¤ Ї безпосередн≥м в≥д виробника. “ому ц≥ни в цьому магазин≥ на вище згадану продукц≥ю нижч≥, чим у "Ѕћ¬-≤мпекс". јсортимент мТ¤сноњ та рибноњ продукц≥њ сформований на досв≥д≥ багатьох рок≥в ≥ вивченн≥ попиту населенн¤. ¬ асортимент≥ представлен≥ недорог≥ ковбаси, сосиски (молочн≥ ≥ кур¤ч≥), а також дорог≥ копчен≥ ковбаси "„еркаська" ≥ "Ћьв≥вська". –иба в невеликому асортимент≥ представлена Ѕурштинським рибним господарством Ц це жива ≥ копчена риба.

“ютюнов≥, ≥ вино-гор≥лчан≥ вироби запропонован≥ в асортимент≥, в≥д найнижчих ≥ до високих ц≥н, в≥домих торгових марок, ¤к≥ ведуть активну рекламну кампан≥ю.

ўодо бакал≥йних вироб≥в, тут асортимент обмежуЇтьс¤ безалкогольними напо¤ми: газованими водами компан≥й " ока- ола" та "ѕепс≥ о", а також соками "—мак" в асортимент≥.

Ќа в≥дм≥ну в≥д продовольчих товар≥в, де асортимент Ї в≥дносно широким та глибоким, непродовольч≥ товари в дуже обмеженому асортимент≥. ÷е по¤снюЇтьс¤ на¤вн≥стю в √алич≥ великоњ к≥лькост≥ спец≥ал≥зованих магазин≥в "ѕосуд", "¬се дл¤ дому", "√осподарськ≥ товари" та ≥нш≥. ѕроте асортимент побутовоњ х≥м≥њ Ї досить широким Ц це засоби особистоњ г≥г≥Їни, порошки дл¤ пранн¤, дл¤ митт¤ в≥кон та посуду, а також лако-фарбов≥ товари.

Ќа умовах переходу до ринкових в≥дносин робота по оформленню асортименту в ф≥рм≥ значно ускладнюЇтьс¤. Ўирина ≥ глибина асортименту реал≥зуЇмих товар≥в залежить в значн≥й м≥р≥ в≥д квал≥ф≥кац≥њ прац≥вник≥в магазин≥в ≥ комерц≥йних служб, ¤к≥ повинн≥ волод≥ти широкою ≥нформац≥Їю про попит покупц≥в, джерел можливого поступленн¤ товар≥в, ц≥ни на товари тощо.

¬елика к≥льк≥сть товар≥в призначен≥ дл¤ прдажу на прот¤з≥ обмеженого терм≥ну. ћ≥н¤ютьс¤ запити ≥ смаки покупц≥в, м≥н¤ютьс¤ технолог≥чн≥ можливост≥ промисловост≥. “овари стар≥ють Ц ¤к техн≥чно, так ≥ морально, психолог≥чно.“обто товар проходить певний життЇвий цикл, фази розвитку.

‘≥рма "Ѕћ¬-≤мпекс" реал≥зуЇ товари, ¤к≥ перебувають на стад≥¤х росту чи зр≥лост≥. —аме на цих етапах, витрати на впровадженн¤ зменшуютьс¤, а прибутки в≥д реал≥зац≥њ ростуть. ‘≥рма не продаЇ товари, ¤к≥ перебувають на стад≥њ впровадженн¤, тому що потр≥бн≥ додатков≥ витрати на рекламу ≥ значно зменшуЇтьс¤ товарооб≥г. јле, в де¤ких випадках, ризик виправдовуЇтьс¤. Ќадходженн¤ повинно бути невеликими парт≥¤ми ≥ в≥д в≥домих постачальник≥в, ¤к≥ завжди в≥др≥зн¤лис¤ добросов≥стн≥стю ≥ готовн≥стю до сп≥вроб≥тництва. Ќа стад≥њ росту товар пропонують багато постачальник≥в, тому потр≥бно:

забезпечувати магазини великими парт≥¤ми товару р≥зних вид≥в;

шукати нових постачальник≥в, щоб забезпечити непреривний зав≥з товару в магазини;

орган≥зовувати швидкий зав≥з через коротк≥ ≥нтервали;

встановити над≥йний контроль за вс≥ма джерелами постачанн¤;

створити достатн≥ запаси нового товару, щоб пост≥йно в≥н був у на¤вност≥.

” випадку коли купл¤ютьс¤ товари, ¤к≥ перебувають на стад≥њ зр≥лост≥, спец≥ал≥стам в≥дпов≥дальним за формуванн¤ асортименту, потр≥бно:

вимагати у постачальник≥в зниженн¤ оптових ц≥н;

вибирати з пом≥ж великоњ к≥лькост≥ постачальник≥в, дек≥лька Ц з найкращими умовами постачанн¤;

звести обТЇм товарних запас≥в до оптимального.

Ќа останн≥й стад≥њ, товар приносить низький р≥вень прибутку (збиток). “ому ф≥рм≥ потр≥бно розпродати залишки запас≥в ≥ проанал≥зувати всю "торгову б≥ограф≥ю" товару на прот¤з≥ життЇвого циклу.

Ќа м≥й погл¤д, при оформленн≥ товарного асортименту важливо враховувати географ≥чний фактор, тобто на жител≥в ¤коњ м≥сцевост≥ розрахований магазин. ѕри досл≥дженн≥ ц≥Їњ проблеми, ¤ звернув увагу на формуванн¤ товарного асортименту продуктами харчуванн¤ у с≥льськ≥й м≥сцевост≥. ќбТЇктами досл≥дженн¤ Ї магазин "√алич" (що знаходитьс¤ у
м. √алич≥) та магазин "ѕридн≥стровТ¤" (с. ѕридн≥стровТ¤, √алицького району). ћатер≥алами дл¤ досл≥дженн¤ Ї дан≥ про реал≥зац≥ю. якщо враховувати, що магазин "√алич" розрахований дл¤ обслуговуванн¤ 2 тис. населенн¤, а магазин "ѕридн≥стровТ¤" на 4 тис.,тому реал≥зац≥¤ в останньому повинна бути вдв≥ч≥ б≥льшою. –езультати досл≥дженн¤ показан≥ на
рисунку 2.2.1.

ѕроанал≥зуЇмо граф≥к. Ќа ньому показано реал≥зац≥ю товар≥в у кожн≥й п≥дгруп≥, у процентному в≥дношенн≥ до реал≥зац≥њ товар≥в у магазин≥ "√алич".

–еал≥зац≥¤ хл≥бо-булочних вироб≥в у магазин≥ "ѕридн≥стровТ¤" Ї на 60% нижчою, н≥ж у магазин≥ "√алич". ÷е повТ¤зано з платоспроможною кризою.  олективн≥ с≥льськогосподарськ≥ п≥дприЇмства в б≥льшост≥ розраховуютьс¤ по зарплат≥ товаром, отже, у с≥льськ≥й м≥сцевост≥ населенн¤ маЇ меньше грошовоњ маси, н≥ж у м≥ст≥. “аким чином, с≥льське населенн¤ шукаЇ ≥нш≥ можливост≥: вип≥кають хл≥б вдома, мають власне молоко та мТ¤со. ќтже,


–ис. 2.2.1. –еал≥зац≥¤ продовольчих товар≥в у магазин≥ "ѕридн≥стровТ¤"

у процентному в≥дношенн≥ до магазину "√алич"



Ќазва: ”правл≥нн¤ формуванн¤м та використанн¤м прибутку торговельного п≥дприЇмства У  азкаФ
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (8640 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.462 seconds
Хостинг от uCoz