≈коном≥чна теор≥¤ > ѕ≥дприЇмництво ≥ п≥дприЇмство
ќбов'¤зки п≥дприЇмц¤: Х укладати трудов≥ договори (контракти, угоди) з громад¤нами, ¤ких вони беруть на роботу за наймом; Х зд≥йснювати оплату прац≥ особам, що працюють за наймом на р≥вн≥, що не нижчий за м≥н≥мальн≥ розм≥ри, встановлен≥ законодав≠ством, забезпечити в≥дпов≥дн≥ умови та охорону прац≥, а також ≥нш≥ соц≥альн≥ гарант≥њ; Х дотримуватись прав, щоб реал≥зувати законн≥ ≥нтереси спожи≠вач≥в; Х забезпечувати високу ¤к≥сть ≥ над≥йн≥сть вироблених товар≥в (наданих послуг); Х отримувати л≥ценз≥ю на д≥¤льн≥сть у сферах, ¤к≥ п≥дл¤гають л≥≠цензуванню в≥дпов≥дно до чинного законодавства. ¬≥дпов≥дальн≥сть п≥дприЇмц¤ пол¤гаЇ в тому, що в≥н персональ≠но в≥дпов≥даЇ: за зобов'¤занн¤ми, пов'¤заними з ц≥Їю д≥¤льн≥стю, ус≥м своњм майном, за вин¤тком того майна, на ¤ке зг≥дно з законодавством ”крањни не може бути поширене ст¤гненн¤; за охорону навколишньо≠го середовища, додержанн¤ заход≥в щодо техн≥ки безпеки, охорони прац≥, виробничоњ г≥г≥Їни ≥ сан≥тар≥њ, за завдан≥ шкоду ≥ збитки. —уб'Їкт п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ може бути визнаний судом або арб≥тражем банкрутом, ¤кщо майна, ¤ке йому належить, не вис≠тачаЇ дл¤ покритт¤ заборгованост≥ та немаЇ можливост≥ дл¤ ф≥нан≠сового оздоровленн¤ п≥дприЇмства. Ќайманому прац≥внику, ¤кий втратив працездатн≥сть, п≥дприЇмець зобов'¤заний в≥дшкодувати витрати у випадках ≥ пор¤дку, передба≠чених законодавством. як бачимо, п≥дприЇмництво спр¤моване на ефективне веденн¤ господарства, спри¤Ї розвитку особистост≥ людини, њњ зд≥бностей ≥ потреб, передбачаЇ персональну економ≥чну ≥ адм≥н≥стративну в≥дпо≠в≥дальн≥сть п≥дприЇмц¤. ” п≥дприЇмницьк≥й д≥¤льност≥ повною м≥рою використовуютьс¤ комерц≥йний талант людини, њњ честолюбство. ќсобливе м≥сце у цив≥л≥зованому п≥дприЇмництв≥ у партнерських в≥дносинах належить чесност≥ та пор¤дност≥, дотриманню слова, збе≠реженню комерц≥йноњ таЇмниц≥. ≈тика п≥дприЇмц¤ Ч нев≥д'Їмна складова його особистост≥. ¬ажливою умовою формуванн¤ та розвитку п≥дприЇмництва в ”крањн≥ Ї гарант≥њ та всеб≥чна п≥дтримка з боку держави. ¬она зако≠нодавче забезпечуЇ гарант≥њ дл¤ вс≥х п≥дприЇмц≥в незалежно в≥д об≠раних ними форм п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ та власност≥, однаков≥ права та можливост≥ щодо доступу до матер≥ально-техн≥чних, ф≥нан≠сових, трудових, ≥нформац≥йних, природних та ≥нших ресурс≥в, сво≠боду конкуренц≥њ м≥ж п≥дприЇмц¤ми, захищаЇ споживач≥в в≥д ви¤в≥в несумл≥нноњ конкуренц≥њ та монопол≥зму в будь-¤к≥й сфер≥ п≥дприЇм≠ницькоњ д≥¤льност≥. ƒержава маЇ гарантувати не т≥льки правове забезпеченн¤, а й еко≠ном≥чну, матер≥ально-техн≥чну та орган≥зац≥йну п≥дтримку. ≈коном≥чна п≥дтримка передбачаЇ: Х запровадженн¤ над≥йноњ ф≥нансово-кредитноњ бази п≥дтримки п≥дприЇмництва завд¤ки створенню мереж≥ спец≥ал≥зованих комерц≥й≠них банк≥в ≥ страхових компан≥й дл¤ наданн¤ ≥ндив≥дуальних позик; Х в≥дкритт¤ доступу до ≥ноземних кредит≥в; Х формуванн¤ розгалуженоњ мереж≥ сусп≥льних ≥ приватних не≠прибуткових фонд≥в розвитку п≥дприЇмництва, ¤к≥ б надавали гарант≥њ за кредитами; Х запровадженн¤ державного страхуванн¤ комерц≥йного ризику п≥дприЇмств на випадок ф≥нансових та ≥нших витрат, що зумовлен≥ д≥¤ми орган≥в державноњ влади; Х встановленн¤ п≥льгового оподаткуванн¤ прибутк≥в п≥дприЇмц≥в, що зд≥йснюють ≥нновац≥йн≥ проекти, модерн≥зац≥ю ≥ в≥дкритт¤ но≠вих виробництв та ≥нших напр¤м≥в, що мають визначальне значенн¤ дл¤ розвитку економ≥ки крањни, вир≥шенн¤ соц≥альних проблем. ћатер≥ально-техн≥чна п≥дтримка охоплюЇ: Х передаванн¤ або продаж на п≥льгових умовах п≥дприЇмниць≠ким структурам з державного сектора р≥зноман≥тного устаткуванн¤ виробничого призначенн¤ в≥дпов≥дно до процесу роздержавленн¤ ≥ приватизац≥њ; Х комерц≥ал≥зац≥ю сфери торг≥вл≥ та громадського харчуванн¤; Х корпоратизац≥ю великих ≥ середн≥х п≥дприЇмств р≥зних галузей економ≥ки; Х передаванн¤ в оренду недовантажених потужностей п≥дпри≠Їмств; Х продаж на конкурсн≥й основ≥ об'Їкт≥в незавершеного буд≥вниц≠тва, нежилих прим≥щень та невстановленого обладнанн¤ державноњ власност≥ п≥дприЇмц¤м за умови, ¤кщо це в≥дпов≥даЇ ≥нтересам роз≠витку економ≥ки; Х створенн¤ технопарк≥в ≥ баз прокату обладнанн¤ дл¤ прискоре≠ного розвитку ≥нновац≥йноњ д≥¤льност≥. ќрган≥зац≥йна п≥дтримка маЇ спри¤ти: Х налагодженню процедури регулюванн¤ п≥дприЇмництва з боку державних ≥нституц≥й виробленн¤м рац≥ональних форм обов'¤зко≠воњ зв≥тност≥ та пор¤дку реЇстрац≥њ нових суб'Їкт≥в п≥дприЇмництва; Х доступност≥ до документ≥в, що регулюють створенн¤, пор¤док реЇстрац≥њ та функц≥онуванн¤ суб'Їкт≥в п≥дприЇмництва; Х п≥дготовц≥ п≥дприЇмницьких кадр≥в, ≥нформованост≥ њх з цих питань, що потребуЇ в≥дкритт¤ спец≥альних навчальних заклад≥в; пе≠реп≥дготовц≥ викладач≥в, орган≥зац≥њ ≥нформац≥йних центр≥в, прове≠денню наукових досл≥джень з питань п≥дприЇмництва у державних наукових та навчальних закладах. ќтже, закони ”крањни створюють умови дл¤ розвитку в≥льноњ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤ка охоплюЇ р≥зн≥ сторони економ≥чно≠го житт¤ ≥ ви¤вл¤Їтьс¤ ¤к економ≥чна категор≥¤, метод господарю≠ванн¤, тип економ≥чного мисленн¤.
Ќазва: ѕ≥дприЇмництво ≥ п≥дприЇмство ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (3232 прочитано) |