ћаркетинг > ћ≥жнародний кодекс маркетингових досл≥джень
ћ≥жнародний кодекс маркетингових досл≥джень—тор≥нка: 1/3
≤. ¬ступ ≈фективне двостороннЇ сп≥вроб≥тництво м≥ж постачальниками ≥ споживачами товар≥в ≥ послуг ус≥х вид≥в Ї життЇво необх≥дним дл¤ будь-¤кого сучасного сусп≥льства. «ростаюч≥ м≥жнародн≥ зв'¤зки ≥ взаЇмозалежн≥сть п≥дкреслюють цю необх≥дн≥сть. ƒл¤ цього постачальник прагне ≥нформувати споживача за допомогою р≥зноман≥тних форм ≥нформац≥йно-рекламноњ д≥¤льност≥ про те, що ≥ де можна придбати. « ≥ншого боку, р≥зноман≥тн≥ запити споживача повинн≥ бути в≥дом≥ тим, хто в≥дпов≥даЇ за задоволенн¤ потреб ¤к у приватному, так ≥ в державному секторах економ≥ки, ≥ це викликаЇ необх≥дн≥сть розширенн¤ досл≥джень. ћаркетингов≥ досл≥дженн¤ спр¤мован≥ на вивченн¤ ринк≥в товар≥в ≥ послуг ус≥х вид≥в. «окрема, маркетинг м≥стить у соб≥ систематичне вивченн¤ повед≥нки, чекань ≥ думок ¤к окремих людей, так ≥ орган≥зац≥й. ѕерший кодекс був виданий у 1948 р, а останн≥й - перегл¤нутий у 1972 р. ™вропейским товариством по вивченню сусп≥льноњ думки ≥ маркетингу (≈—ќћј–). ÷ей кодекс викликав по¤ву ц≥лого р¤ду кодекс≥в, п≥дготовлених нац≥ональними орган≥зац≥¤ми, що займаютьс¤ маркетинговими досл≥дженн¤ми. ” 1971 р. ћ≥жнародна торговельна палата (ћ“ѕ), що представл¤Ї м≥жнародне сп≥втовариство по маркетингу, поставила метою проанал≥зувати ≥ в≥д≥брати найб≥льше рац≥ональн≥ положенн¤ кодекс≥в, що ≥снували, ≥, п≥сл¤ проведенн¤ сум≥сних консультац≥й ≥з вс≥ма орган≥зац≥¤ми, що займаютьс¤ маркетингом, опубл≥кувала св≥й м≥жнародний кодекс. « 1971 р. практика маркетингових досл≥джень продовжувала розвиватис¤. —клалис¤ нов≥ ситуац≥њ, з'¤вилас¤ необх≥дн≥сть захисту р¤ду положень, що вв≥йшли в ц≥лий р¤д нац≥ональних кодекс≥в. ” 1976 р. ≈—ќћј– ≥ ћ“ѕ вир≥шили, що прийшов час сп≥льними зусилл¤ми перегл¤нути ≥снуючий кодекс, уз¤ти до уваги вс≥ зм≥ни ≥ п≥дготувати Їдиний м≥жнародний кодекс зам≥сть двох р≥зноман≥тних. ƒл¤ цього була орган≥зована сп≥льна робоча група з представник≥в двох орган≥зац≥й, що п≥дготувала новий вар≥ант кодексу, схвалений ≥ прийн¤тий цими орган≥зац≥¤ми. ƒ≥йсний м≥жнародний кодекс призначений дл¤ того, щоб спец≥ал≥сти, п≥дприЇмства й орган≥зац≥њ керувалис¤ основними правилами, прийн¤тими у усьому св≥т≥. II. ќсновн≥ принципи ћаркетингов≥ досл≥дженн¤ залежать в≥д дов≥ри з боку громадськост≥: повинна бути впевнен≥сть, що так≥ досл≥дженн¤ провод¤тьс¤ чесно, об'Їктивно, без небажаного втручанн¤ ≥ без нанесенн¤ збитку опитуваним особам, що ц≥ досл≥дженн¤ грунтуютьс¤ на добров≥льному сп≥вроб≥тництв≥ з громадськ≥стю. √ромадськ≥сть або будь-¤ка зац≥кавлена особа повинн≥ бути упевнен≥, що при будь-¤кому маркетинговому досл≥дженн≥ не будуть порушен≥ права особистост≥. «окрема, представники громадськост≥ повинн≥ бути абсолютно упевнен≥ в тому, що особиста ≥/або конф≥денц≥йна ≥нформац≥¤, отримана в процес≥ проведенн¤ маркетингового досл≥дженн¤, не буде передана без њхньоњ згоди ¤к≥йсь особ≥ або орган≥зац≥њ, ¤к приватн≥й, так ≥ державн≥й, кр≥м т≥Їњ, що проводить д≥йсне досл≥дженн¤, ≥ що така ≥нформац≥¤ не буде використана дл¤ ≥нших ц≥лей, кр≥м тих, що пересл≥дуЇ маркетингове досл≥дженн¤. ƒосл≥дженн¤ повинн≥ також проводитис¤ в≥дпов≥дно до прийн¤тих принцип≥в сумл≥нноњ конкуренц≥њ, ¤к це розум≥Їтьс¤ ≥ приймаЇтьс¤ скр≥зь, на р≥вн≥ високих техн≥чних стандарт≥в. —пец≥ал≥сти, що провод¤ть маркетингов≥ досл≥дженн¤, повинн≥ бути пост≥йно готов≥ представити необх≥дну ≥нформац≥ю дл¤ ч≥ткоњ оц≥нки ¤кост≥ њхньоњ роботи й обгрунтованост≥ висновк≥в. ≤≤≤. ¬изначенн¤ ” даному кодекс≥: 1. ѕ≥д терм≥ном Ђмаркетингов≥ досл≥дженн¤ї розум≥Їтьс¤ систематичний зб≥р ≥ об'Їктивний запис, класиф≥кац≥¤, анал≥з ≥ представленн¤ даних, ¤к≥ в≥днос¤тьс¤ до повед≥нки, потребам, в≥дношенн¤м, думкам, мотивац≥¤м ≥ т.д. окремих особистостей, п≥дприЇмств, державних установ у контекст≥ њх п≥дприЇмницькоњ, економ≥чноњ, сусп≥льноњ, щоденноњ д≥¤льност≥. ¬иход¤чи з ц≥лей даного кодексу, терм≥н Ђмаркетингов≥ досл≥дженн¤ї м≥стить у соб≥ також пон¤тт¤ Ђсоц≥альн≥ досл≥дженн¤ї, оск≥льки при њхньому проведенн≥ використовуютьс¤ однаков≥ прийоми ≥ методи у вивченн≥ ¤вищ ≥ проблем, не пов'¤заних пр¤мо з маркетингом товар≥в ≥ послуг. ÷ей терм≥н м≥стить у соб≥ також так≥ форми досл≥дженн¤, що звичайно називаютьс¤ Ђдосл≥дженн¤ промислового маркетингуї ≥ Ђкаб≥нетн≥ досл≥дженн¤ї, особливо, ¤кщо ц≥ пон¤тт¤ в≥днос¤тьс¤ до одержанн¤ первинноњ (польовий) ≥нформац≥њ ≥ не Ї результатом повторного анал≥зу вже на¤вних даних. 2. “ерм≥н Ђдосл≥дникї визначаЇ будь-¤ку особист≥сть, п≥дприЇмство, групу, державний або приватний ≥нститут, в≥дд≥л, п≥дрозд≥л ≥ т.д., що пр¤мо або поб≥чно провод¤ть маркетингов≥ досл≥дженн¤, готують огл¤ди, розробл¤ють проекти або пропонують своњ послуги в дан≥й галуз≥. “ерм≥н Ђдосл≥дникї також м≥стить у соб≥ будь-¤кий в≥дд≥л, п≥дрозд≥л ≥ т.д., що належать або Ї частиною орган≥зац≥њ Ђкл≥Їнтаї. ѕ≥д терм≥ном Ђдосл≥дникї також розум≥Їтьс¤ д≥¤льн≥сть субп≥др¤дника, ¤кому доручено провести ¤кусь частину досл≥дницькоњ роботи (зб≥р або анал≥з ≥нформац≥њ, виданн¤, фахов≥ консультац≥њ ≥ т.д.). ” таких випадках Ђдосл≥дникї в≥дпов≥даЇ за те, щоб д≥¤льн≥сть субп≥др¤дника велас¤ в сувор≥й в≥дпов≥дност≥ з правилами даного кодексу. 3. “ерм≥ном Ђкл≥Їнтї визначаЇтьс¤ будь-¤ка особист≥сть, п≥дприЇмство, група, приватна або державна орган≥зац≥¤, в≥дд≥л, п≥дрозд≥л ≥ т.д. (включаючи також будь-¤кий в≥дд≥л, п≥дрозд≥л ≥ т.д., що належать або Ї частиною орган≥зац≥њ Ђдосл≥дникаї), що ц≥лком або частково доручають, прос¤ть, дають повноваженн¤ або згоду на проведенн¤ маркетингових досл≥джень. 4. ѕ≥д Ђ≥нформаторомї розум≥Їтьс¤ будь-¤ка особист≥сть, п≥дприЇмство, група або орган≥зац≥¤, у ¤коњ досл≥дник одержуЇ ≥нформац≥ю з метою зд≥йсненн¤ проекту маркетингового досл≥дженн¤, п≥дготовки огл¤ду ≥ т.д., незалежно в≥д типу ≥нформац≥њ, а також методу ≥ техн≥ки њњ одержанн¤. “аким чином, Ђ≥нформаторї - це не т≥льки одержанн¤ словесноњ ≥нформац≥њ, але й ≥нформац≥¤, отримана ≥ншим шл¤хом - спостереженн¤м, ≥з стор≥нок газет ≥ журнал≥в, перегл¤дом пошти, застосуванн¤м механ≥чних, електричних ≥ ≥нших пристроњв , що записують. 5. “ерм≥ном Ђ≥нтерв'юї визначаЇтьс¤ будь-¤ка форма пр¤мого або непр¤мого контакту (включаючи спостереженн¤, використанн¤ електронно-механ≥чних засоб≥в ≥ т.д.) ≥з Ђ≥нформаторамиї, у результат≥ чого накопичуЇтьс¤ ≥нформац≥¤ або дан≥, що можуть бути використан≥ ц≥лком або частково з метою виконанн¤ конкретного маркетингового досл≥дженн¤, проекту, огл¤ду ≥ т.п. 6. ѕ≥д терм≥ном Ђзаписуї розум≥Їтьс¤ будь-¤ке зведенн¤, пропозиц≥¤, запитальник, опитувальний лист, список, ауд≥о-в≥зуальний запис, ф≥льм, цифровий запис, комп'ютерна роздрук≥вка, пл≥вка або будь-¤к≥ ≥нш≥ засоби нагромадженн¤ ≥нформац≥њ, формули, д≥аграми, зв≥ти ≥ т.д., у загальному будь-¤кий запис, що в≥дноситьс¤ до проведенн¤ даного маркетингового досл≥дженн¤, ц≥лком або частково. —юди в≥днос¤тьс¤ записи, зроблен≥ ¤к Ђкл≥Їнтомї, так ≥ Ђдосл≥дникомї. IV. ѕравила ј. ќбов¤зки стосовно ≥нформатор≥в —татт¤ 1. Ѕудь-¤ка за¤ва, зроблена з метою сп≥вроб≥тництва, або запевн¤нн¤, дан≥ ≥нформатору усно або в письмов≥й форм≥, повинн≥ бути фактично точними й обов'¤зковими до виконанн¤. јнон≥мн≥сть ≥нформатор≥в —татт¤ 2. ≤нформатори повинн≥ залишатис¤ ц≥лком анон≥мними, кр≥м випадк≥в, зазначених у ст. 3. ¬арто приймати особлив≥ запоб≥жн≥ заходи, щоб будь-¤кий запис, що м≥стить посиланн¤, що розкриваЇ особист≥сть ≥нформатора, збер≥галос¤ в над≥йн≥й конф≥денц≥альност≥ прот¤гом усього пер≥оду досл≥дженн¤ доти, поки це посиланн¤ не буде вилучене з запису ≥/або знищене. ≤нформац≥¤, за допомогою ¤коњ можна встановити особист≥сть ≥нформатора пр¤мо або поб≥чно, не може бути розкрита кому-небудь, кр≥м штату досл≥дник≥в, що працюють в орган≥зац≥њ досл≥дника ≥ потребувають у даних записах дл¤ перев≥рки ≥нтерв'ю, опрацюванн¤ даних ≥ т.д. ÷ей штат досл≥дник≥в повинний усв≥домлювати неможлив≥сть використанн¤ ≥нформац≥њ в ≥нших ц≥л¤х. ¬с≥ ≥нформатори повинн≥ одержувати ч≥тк≥ запевн¤нн¤ в цьому. —татт¤ 3. ¬ин¤тками з положень ст. 2 Ї так≥ випадки: а) ¤кщо ≥нформатору було сказано про особист≥сть кл≥Їнта ≥ по¤снен≥ ц≥л≥, чому йому необх≥дно пов≥домити своЇ ≥м'¤, ≥ в≥д ≥нформатора отримана письмова згода на це; б) ¤кщо необх≥дно пов≥домити ≥мена ≥нформатор≥в трет≥й сторон≥ (тобто субп≥др¤днику) дл¤ опрацюванн¤ ≥нформац≥њ з метою перев≥рки наступних опитуваннь тих же ≥нформатор≥в (див. також положенн¤ ст. 4). ” таких випадках досл≥дник, в≥дпов≥дальний за перше досл≥дженн¤, повинний бути упевнений, що трет¤ сторона також згодна додержуватис¤ положенн¤ даного кодексу; в) ¤кщо ≥нформатор пов≥домл¤Ї ≥нформац≥ю не ¤к приватна особа, а ¤к сп≥вроб≥тник, оф≥ц≥йна особа або власник орган≥зац≥њ або п≥дприЇмства, за умови, що дотримуютьс¤ положенн¤ ст. 5. —татт¤ 4. ѕовторн≥ ≥нтерв'ю п≥сл¤ першого з тим самим ≥нформатором припускаютьс¤ т≥льки при одн≥й ≥з перерахованих нижче умов: а) ¤кщо це робитьс¤ в процес≥ нормального контролю ¤кост≥ ≥нтерв'ю, або б) ¤кщо отриманий дозв≥л ≥нформатора п≥д час проведенн¤ попереднього ≥нтерв'ю, або в) ¤кщо ≥нформатору було сказано п≥д час першого ≥нтерв'ю, що за ним п≥де ≥нше, ≥ ≥нформатор дав згоду на це до збору наступних даних, або г) ¤кщо використовувана техн≥ка опитуваннн¤ припускаЇ незнанн¤ ≥нформатором того, що друге ≥нтерв'ю Ї продовженн¤м першого ≥ в≥н дав на цю згоду до збору наступних даних. —татт¤ 5. якщо ≥нформатор пов≥домл¤Ї ≥нформац≥ю не ¤к приватна особа, а ¤к сп≥вроб≥тник орган≥зац≥њ, оф≥ц≥йна особа або власник орган≥зац≥њ або ф≥рми, тод≥ бажано вказувати назву його орган≥зац≥њ або ф≥рми в зв≥т≥. «в≥т, проте, не повинний дозвол¤ти в≥днести ¤кусь конкретну частину ≥нформац≥њ до д≥¤льност≥ конкретноњ орган≥зац≥њ або особи, кр≥м випадк≥в, коли Ї на це згода ≥нформатора, що повинен бути поставлений у в≥дом≥сть про обс¤г пов≥домлюваноњ ≥нформац≥њ.
Ќазва: ћ≥жнародний кодекс маркетингових досл≥джень ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (2260 прочитано) |