ћаркетинг > ћ≥жнародний кодекс маркетингових досл≥джень
ѕрава ≥нформатора —татт¤ 6. ¬с≥ розумн≥ м≥ри повинн≥ бути прийн¤т≥, щоб ≥нформатор ≥ ≥нш≥ т≥сно пов'¤зан≥ з ним люди не в≥дчували н≥¤ковост≥ ≥ неприЇмних почутт≥в у результат≥ любого ≥нтерв'ю. ÷¤ вимога поширюЇтьс¤ на отриману ≥нформац≥ю, сам процес ≥нтерв'юванн¤, а також на поводженн¤ з використовуваними ≥ тестуЇмими товарами. ÷≥ль опитуваннн¤ повинна бути ц≥лком розкрита з тим, щоб ≥нформац≥¤, дана без знанн¤ ц≥л≥ досл≥дженн¤, не могла завдати шкоди ≥нтересам ≥нформатора. —татт¤ 7. ѕовинне шануватис¤ право ≥нформатора припинити або в≥дмовитис¤ сп≥вроб≥тничати з досл≥дником на будь-¤к≥й стад≥њ ≥нтерв'ю. яка б форма ≥нтерв'ю не використовувалас¤, повна або часткова ≥нформац≥¤, дана ≥нформатором, повинна бути л≥кв≥дована без звол≥канн¤, ¤кщо цього зажадаЇ ≥нформатор. Ќе може застосовуватис¤ н≥¤ка методика або техн≥ка ≥нтерв'юванн¤, що не дозвол¤Ї ≥нформатору скористатис¤ цим правом. ≤нформатор повинний бути спов≥щений заздалег≥дь у випадках, коли використовуЇтьс¤ метод спостереженн¤ або пристроњ, що записують. ÷¤ вимога не в≥дноситьс¤ до д≥й або за¤в окремих ос≥б, що спостер≥галис¤ або записувалис¤ в сусп≥льних м≥сц¤х, де вони нормально можуть припускати, що за ними спостер≥гають ≥ њх можуть чути ≥нш≥ присутн≥ особи, наприклад, у магазин≥ або на вулиц≥. ” останньому випадку принаймн≥ одна з таких умов повинна бути дотримана: а) прийн¤т≥ необх≥дн≥ м≥ри дл¤ забезпеченн¤ анон≥мност≥ даноњ людини, ≥/або б) в≥дразу ж п≥сл¤ цього пов≥домити людин≥ про те, що його д≥њ ≥/або за¤ви були записан≥ або зн¤т≥ на пл≥вку, ≥ дати йому можлив≥сть перегл¤нути або прослухати дану частину запису або пл≥вки, ≥ ¤кщо в≥н хоче, то знищити або вир≥зувати його частину пл≥вки , що стосуЇтьс¤ запису. якщо п≥сл¤ зйомки або запису задаЇтьс¤ р¤д посл≥довних питань, необх≥дно дотримувати вищевказаноњ умови (пункт б)- —постереженн¤ або реЇстрац≥¤ будь-¤кими засобами нормального функц≥онуванн¤ таких точок, ¤к м≥сц¤ продажу, доступн≥ дл¤ звичайних споживач≥в, у тому числ≥ контроль за функц≥онуванн¤м системи розпод≥лу, не жадають в≥д досл≥дника ¤ких-небудь дозвол≥в або згод дл¤ проведенн¤ такого роду роб≥т, проте при цьому досл≥дник повинний бути упевнений, що його д≥њ не викликають незручностей у будь-¤ких ос≥б, що присутн≥ у цих м≥сц¤х, ≥ не розкривають њхн≥х особистостей. —татт¤ 8. ” ¤кост≥ частини задуму досл≥дженн¤ в огл¤д може бути включена реальна або штучно створена ситуац≥¤ продажу (наприклад, коли застосовуЇтьс¤ техн≥ка ≥мпров≥зованого ринкового тестуванн¤). ” цих випадках п≥сл¤ завершенн¤ досл≥дженн¤ надзвичайно важливо, щоб у респондента або будь-¤ких ≥нших учасник≥в ≥мпров≥зац≥њ склалос¤ повне переконанн¤, що вони брали участь н≥ в чому ≥ншому, ¤к т≥льки в реальному досл≥дницькому проект≥. ѕ≥сл¤ завершенн¤ досл≥дженн¤ повинний бути по¤снений експериментальний характер створеноњ ситуац≥њ ≥, ¤кщо це можливо, респонденту повинн≥ бути повернут≥ витрачен≥ ним грош≥ або ж в≥н повинний одержати компенсац≥ю в придатн≥й дл¤ нього форм≥. —татт¤ 9. якщо кр≥м досл≥дника п≥д час ≥нтерв'ю присутн≥ ≥нш≥ спостер≥гач≥, то досл≥дник зобов'¤заний переконатис¤ в тому, що вони знайом≥ з в≥дпов≥дними положенн¤ми д≥йсного кодексу ≥ згодн≥ сл≥дувати њм. —татт¤ 10. ≤м'¤ й адреса досл≥дника повинн≥ пов≥домл¤тис¤ ≥нформатору п≥д час ≥нтерв'ю. ” випадку використанн¤ адреси м≥сц¤ проживанн¤ дл¤ опитуваннь поштою або псевдон≥ма, повинн≥ бути запроваджен≥ вс≥ м≥ри дл¤ того, щоб ≥нформатор згодом без вс¤ких утруднень м≥г одержати ≥м'¤ й адресу досл≥дника. ≤нтерв'юванн¤ д≥тей —татт¤ 11. ѕри ≥нтерв'юванн≥ д≥тей необх≥дно починати особлив≥ запоб≥жн≥ заходи. ѕеред тим, ¤к просити њх дати ≥нтерв'ю або заповнити анкету, необх≥дно одержати дозв≥л батьк≥в, оп≥куна або ≥ншоњ в≥дпов≥дальноњ особи (класного кер≥вника). ѕри одержанн≥ такоњ згоди досл≥дник повинний по¤снити достатньо докладно характер ≥нтерв'ю, щоб в≥дпов≥дальн≥ за д≥тей особи могли прийн¤ти правильне р≥шенн¤. Ќеобх≥дно також особо пов≥домити, чи збираЇтьс¤ досл≥дник просити д≥тей провести тестуванн¤ ¤когось продукту або зразка Ѕ. ¬≥дношенн¤ з громадськ≥стю ≥ д≥ловими колами —татт¤ 12. Ќ≥¤ка ≥нша д≥¤льн≥сть не може св≥домо або випадково представл¤тис¤ неправдиво ¤к маркетингове досл≥дженн¤. ќсобливо не можуть бути в≥днесен≥ до маркетингу (пр¤мо або поб≥чно) так≥ види д≥¤льност≥, ¤к: а) розсл≥дуванн¤ в особистих або ≥нших ц≥л¤х дл¤ одержанн¤ легальноњ, пол≥тичноњ, нагл¤довоњ або ≥ншоњ приватноњ ≥нформац≥њ про приватн≥ особи ¤к так≥; б) комплектуванн¤ списк≥в, рег≥стр≥в або банк≥в даних ≥з будь-¤кими ц≥л¤ми, кр≥м ц≥лей маркетингових досл≥джень; в) промисловий, комерц≥йний або ≥нший вид шпигунства; г) одержанн¤ ≥нформац≥њ дл¤ використанн¤ з метою кредитного рейтингу ≥ наданн¤ ≥нших под≥бних послуг; д) використанн¤ ≥нформатора з метою продаж≥ або стимулюванн¤ збуту; е) зб≥р борг≥в; ж) пр¤м≥ або непр¤м≥ спроби, включаючи спец≥альне п≥дбиранн¤ питань, ≥з метою вплинути на думку або в≥дношенн¤ ≥нформатора до ¤коњсь теми. —татт¤ 13. ƒосл≥дники не повинн≥ наводити своњ квал≥ф≥кац≥ю, досв≥д, знанн¤, доступ до техн≥чних засоб≥в б≥льшими, н≥ж вони Ї насправд≥. —татт¤ 14. Ќе припускаЇтьс¤ невиправдана критика ≥ приниженн¤ конкурент≥в. —татт¤ 15. Ќ≥хто не управ≥ св≥домо поширювати висновки з проведених досл≥дницьких проект≥в або наданих послуг, що не в≥дпов≥дають або не п≥дтверджуютьс¤ з≥браними даними. ¬. ¬заЇмн≥ обов'¤зки кл≥Їнт≥в ≥ досл≥дник≥в —татт¤ 16. ¬≥дношенн¤ м≥ж кл≥Їнтом ≥ досл≥дником Ї предметом де¤коњ форми контракту, укладеного м≥ж ними. ƒ≥йсний кодекс не маЇ своЇю ц≥ллю обмежити свободу стор≥н у нам≥р≥ укласти будь-¤ку угоду м≥ж ними. ѕроте така угода не повинна розходитис¤ з положенн¤ми кодексу, за вин¤тком де¤ких спец≥альних статей, таких, ¤к ст. 17-20 включно, 30 ≥ 32. “≥льки ц≥ статт≥ можуть бути зм≥нен≥ за узгодженн¤м м≥ж кл≥Їнтом ≥ досл≥дником. ѕраво власност≥ на тексти маркетингових досл≥джень —татт¤ 17. ѕропозиц≥њ на проведенн¤ маркетингових досл≥джень, зроблен≥ досл≥дником по запит≥ кл≥Їнта без узгодженн¤ ц≥ни, залишаютьс¤ власн≥стю досл≥дника, що п≥дготував њх. «окрема, потенц≥йн≥ кл≥Їнти не повинн≥ передавати пропозиц≥њ одного досл≥дника другому, за вин¤тком тих випадк≥в, коли останн≥й д≥Ї ¤к консультант кл≥Їнта по даному досл≥дженню; також кл≥Їнт не повинний використовувати пропозиц≥њ одного досл≥дника, щоб впливати на пропозиц≥њ ≥ншого досл≥дника. “аким же чином план-проспект маркетингового досл≥дженн¤ ≥ специф≥кац≥њ, п≥дготовлен≥ кл≥Їнтом, залишаютьс¤ власн≥стю кл≥Їнта. —татт¤ 18. –езультати досл≥дженн¤ ≥ дан≥, що утримуютьс¤ в проект≥ маркетингового досл≥дженн¤, Ї власн≥стю кл≥Їнта. –езультати досл≥дженн¤ ≥ дан≥ не можуть бути розкрит≥ досл≥дником трет≥й сторон≥, кр≥м тих випадк≥в, коли на це Ї попередн¤ письмова згода кл≥Їнта. —татт¤ 19. “ехн≥чн≥ засоби ≥ методи досл≥дженн¤ (включаючи програмний продукт) не стають власн≥стю кл≥Їнта, у ¤кого виникаЇ виключне право на њхнЇ використанн¤. —татт¤ 20. ¬с≥ записи, п≥дготовлен≥ досл≥дником, кр≥м самого зв≥ту, залишаютьс¤ власн≥стю досл≥дника, що маЇ право знищити њх через два роки п≥сл¤ зак≥нченн¤ досл≥дженн¤ без опов≥щенн¤ кл≥Їнта. ќриг≥нали заповнених анкет та ≥нш≥ базов≥ польов≥ дан≥ можуть бути знищен≥ ран≥ше обговореного вище строку за умови, що: а) ус≥ дан≥, що стосуютьс¤ досл≥дженн¤, перенесен≥ ≥ збережен≥ дл¤ подальшого анал≥зу (на магн≥тних нос≥¤х, перфокартах або дискетах) на обговорений строк повних двох рок≥в збереженн¤; б) б≥льш короткий терм≥н збереженн¤ може бути узгоджений ≥з кл≥Їнтом в≥дпов≥дно до положень ст. 16. —татт¤ 21. ѕ≥сл¤ передач≥ досл≥дником зв≥ту ¤к результату виконаного в≥дпов≥дно до узгодженоњ специф≥кац≥њ досл≥дженн¤, кл≥Їнт маЇ право одержати в≥д досл≥дника коп≥њ заповнених анкет або ≥нших запис≥в за умови оплати кл≥Їнтом розумних витрат досл≥дника, пов'¤заних ≥з п≥дготуванн¤м додаткових коп≥й, ≥ в межах терм≥н≥в, установлених ст. 20. —т. 19 не д≥Ї, ¤кщо досл≥дженн¤ проводилость досл≥дником ≥з ч≥ткою установкою, що його результати будуть доступн≥ дл¤ загального користуванн¤ на основ≥ групового замовленн¤ або по п≥дписц≥. Ѕудь-¤ка коп≥¤ документа не повинна розкривати особист≥сть ≥нформатора. онф≥денц≥альн≥сть —татт¤ 22. ƒосл≥дник не маЇ права пов≥домл¤ти ≥нформаторам або ≥ншим особам, не пов'¤заним пр¤мо з проведенн¤м досл≥дженн¤, ≥м'¤ кл≥Їнта, що замовив досл≥дженн¤, ¤кщо т≥льки на це не отримано дозволу кл≥Їнта. —татт¤ 23. ¬с¤ конф≥денц≥йна ≥нформац≥¤ або матер≥али, що стосуютьс¤ кл≥Їнта, не повинн≥ пов≥домл¤тис¤ н≥кому, кр≥м ос≥б, ц≥лком або в достатньому ступен≥ працюючих за договором ≥з досл≥дником, включаючи субп≥др¤дника, котрому така ≥нформац≥¤ або матер≥али необх≥дн≥ дл¤ ефективного проведенн¤ досл≥дницьких роб≥т. ѕрава кл≥Їнта на одержанн¤ ≥нформац≥њ про зд≥йснюваний проект —татт¤ 24. ƒосл≥дник повинний ¤сно зазначити кл≥Їнту, ¤ку частину проекту будуть зд≥йснювати субп≥др¤дники, ≥, у випадку запиту кл≥Їнта, назвати цих субп≥др¤дник≥в. —татт¤ 25. «а бажанн¤м кл≥Їнт або його повноважний представник можуть бути присутн≥м при проведенн≥ обмеженого числа ≥нтерв'ю, щоб оц≥нити фаховий р≥вень проведених польових роб≥т. ѕри де¤ких видах досл≥джень може знадобитис¤ попередн¤ згода ≥нформатора на присутн≥сть такого спостер≥гача. л≥Їнт повинний компенсувати досл≥днику ус≥ витрати, пов'¤зан≥ з бажанн¤м бути присутн≥м при ≥нтерв'ю, оск≥льки його присутн≥сть може перешкоджати, затримати або зб≥льшити варт≥сть польових досл≥джень. якщо опитуваннн¤ провод¤тьс¤ в≥дразу дл¤ багатьох кл≥Їнт≥в, досл≥дник може зажадати, щоб був призначений один, незалежний в≥д ≥нших кл≥Їнт≥в, спостер≥гач, ¤кому дов≥рено перев≥р¤ти ¤к≥сть проведених польових досл≥джень.
Ќазва: ћ≥жнародний кодекс маркетингових досл≥джень ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (2260 прочитано) |