Маркетинг > Оцінювання макро- та мікросередовища фірми
В залежності від того, наскільки організація адаптована до змін в оточенні, виділяється два типи управління організацією: 1)механічний тип управління; 2)органічний тип управління. Механічний тип управління організацією характеризується набором слідуючи характеристик: - консервативна, негнучка структура; - чітко визначені, стандартизовані та стійкі задачі; - опір змінам; - влада постає з ієрархічних рівнів в організації та з позиції в організації; - командний тип комунікацій, що йдуть зверху вниз; - змістом комунікацій переважно являються розпорядження, інструкції та прийняті керівництвом рішення. Для органічного типу управління організацією характерні: - гнучка структура; - динамічні, не жорстоко визначені задачі; - готовність до змін; - влада базується на знаннях та досвіді; - самоконтроль та контроль колег; - багато спрямованість комунікацій (вертикальні, горизонтальні, діагональні та ін.); - змістом комунікацій є інформація та поради. Кожен з наведених типів має визначені переваги. Відповідно кожному з них можуть бути надані певні переваги в залежності від характеру оточення та рівня невизначеності. У тому випадку, якщо оточення є динамічним, якщо рівень невизначеності є високим, більш ефективним є тоді органічний тип управління організацією. Якщо є оточення є стабільним та невизначеність знаходиться на низькому рівні, перевага може бути надана механічному типу управління. Використана література: Основи маркетингу та менеджменту. – К., 2000. Економічний словник-довідник .- К., 2001. Ансофф И. Стратегическое управление. - М.: Прогресс, 1987. Белошапка В.А., Загорий Г.В. Стратегическое управление. Принципы и международная практика.- К.: Абсолют-В.- 1998.- 351с. Виханский О.С. Стратегическое управление: Учебник.- 2-е изд., перераб. И доп.-М.: Гардарика, 1998.- 296с.
Назва: Оцінювання макро- та мікросередовища фірми Дата публікації: 2005-03-03 (3740 прочитано) |