ћенеджмент > ≤нформац≥йне забезпеченн¤ в процес≥ управл≥нн¤
≤нформац≥йне забезпеченн¤ в процес≥ управл≥нн¤—тор≥нка: 1/5
ѕлан 1. Ќауковий метод управл≥нн¤....................................................................4 2. ”правл≥нський цикл.................................................................................5 3. —хема ≥нформац≥йноњ системи.............................................................Е6 4. ”правл≥нська ≥нформац≥¤ ≥ законом≥рност≥ њњ руху...............................7 5. ќсобливост≥ обм≥ну письмовою ≥нформац≥Їю..................................Е9 6. «≥бранн¤ ≥ наради ¤к форми обм≥ну управл≥нською ≥нформац≥ЇюЕ.10 7. ќрган≥зац≥¤ д≥лових бес≥д.................................................................Е.12 8. “еор≥¤ ≥нформац≥њ................................................................................Е14 9. ќрган≥зац≥¤ комун≥кативних процес≥в.................................................Е16 10. Ћ≥тератураЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ.20 ∆одна орган≥зац≥¤ н≥¤к не може зд≥йснювати свою д≥¤льн≥сть без ≥нформац≥њ. ¬ процес≥ нормального функц≥онуванн¤ орган≥зац≥њ, управл≥нн¤ нею в р≥зноман≥тному род≥ ≥нформац≥њ потребують вс≥ њњ роб≥тники, в≥д простого роб≥тника до директора. ¬ даному реферат≥ розгл¤даютьс¤ р≥зноман≥тн≥ вигл¤ди ≥нформац≥њ, шл¤хи њњ передач≥ ≥ багато ≥ншого. 1. Ќауковий метод управл≥нн¤. —постереженн¤ (зб≥р ≥ анал≥з ≥нформац≥њ) | | ‘ормулюванн¤ г≥потез ≥ втсановленн¤ залежностей | | √≥потеза не правильна √≥потеза правильна | | –еал≥зац≥¤ прин¤тт¤ р≥шень | | “еор≥¤ ≥ ц≥л≥ управл≥нн¤. ƒосл≥джуютьс¤ два трансформац≥йних процеси: ћатер≥альн≥ процеси; ≤нформац≥йн≥ процеси, в ¤кому управл≥нн¤ розгл¤даЇтьс¤ ¤к ≥нформац≥йний вплив. ÷≥ два процеси в≥дбивають дв≥ сторони управл≥нн¤: ¬м≥ст; ‘орма або зас≥б вивченн¤ процесу. «м≥стовною стороною процесу займаютьс¤ прикладн≥ науки, а формою процесу управл≥нн¤ займаютьс¤ управл≥нськ≥ науки Ч менеджмент. ≤нформац≥йн≥ процеси Ї не самоц≥ллю, вони закликан≥ в к≥нцевому п≥дсумку управл¤ти матер≥альними потоками, взаЇмод≥Їю матер≥альних ≥ ≥нформац≥йних поток≥в. 2. ”правл≥нський цикл. ”правл≥нський цикл м≥стить в соб≥ чотири функц≥њ, Ч це плануванн¤, орган≥зац≥¤, мотивац≥¤, контроль. ƒан≥ функц≥њ охоплюють вс≥ види управл≥нськоњ д≥¤льност≥ по створенню матер≥альних ц≥нностей, ф≥нансуванню, маркет≥нгу ≥ т. д. ѕлануванн¤. ÷¤ функц≥¤ ¤вл¤Ї собою по сут≥ процес п≥дготовки р≥шень. ≈тапи плануванн¤: ј) порушенн¤ мети; Ѕ) визначенн¤ вх≥дних передумов; ¬) ви¤вленн¤ альтернатив; √) виб≥р найкращоњ альтернативи; ƒ) введенн¤ ≥ виконанн¤ плану. ќрган≥зац≥¤. ‘ункц≥¤ орган≥зац≥њ нац≥лена на упор¤дкуванн¤ д≥¤льност≥ менеджера ≥ виконавц≥в. ÷е передус≥м оц≥нка менеджером своњх можливостей, вивченн¤ п≥длеглих, визначенн¤ потенц≥йних можливостей кожного роб≥тника, розстановка сил ≥ т. д. ¬с¤ ц¤ орган≥заторська д≥¤льн≥сть прот≥каЇ на тл≥ про¤в ц≥лком конкретних структур п≥дприЇмства. ћотивац≥¤. ѕ≥сл¤ проведенн¤ п≥дготовчих заход≥в менеджер повинен забезпечити усп≥шне виконанн¤ роботи. ¬ цих мет≥ використовуютьс¤: а) стимулюванн¤, тобто заохоченн¤ роб≥тник≥в до активноњ д≥¤льност≥ за допомогою зовн≥шн≥х чинник≥в (матер≥альне ≥ моральне стимулюванн¤); б) власне мотивуванн¤, тобто створенн¤ у роб≥тник≥в внутр≥шн≥х (психолог≥чних) заохочень до прац≥. √оловним тут Ї: зац≥кавлен≥сть в прац≥, потреба в трудов≥й активност≥, переживанн¤ почутт¤ задоволенн¤ в≥д трудовоњ д≥¤льност≥. ћенеджер, щоб усп≥шно зд≥йснити цю функц≥ю управл≥нн¤ повинен бути компетентний в р≥зноман≥тних аспектах комун≥кац≥њ, в≥н зобов'¤заний розвивати у себе в≥дпов≥дн≥ вм≥нн¤ ≥ навики. онтроль. ÷¤ функц≥¤, ¤к говорив √. ‘айоль, Упол¤гаЇ в п≥дтвердженн≥ того, що все йде в в≥дпов≥дност≥ з прийн¤тим планом, ≥снуючими директивними документами ≥ прийн¤тими принципами управл≥нн¤Ф. ≤ншими словами, контроль Ч це процес перев≥рки ≥ з≥ставленн¤ фактичних результат≥в з завданн¤ми. руговорот управл≥нського циклу. як в≥домо, менеджер пост≥йно зайн¤тий зд≥йсненн¤м управл≥нських функц≥й. якщо в≥н хоче забезпечити майбутнЇ своЇму п≥дприЇмству (орган≥зац≥њ), йому потр≥бно по серйозному включатис¤ у вс≥ детал≥ управл≥нн¤. ≤ починати потр≥бно з плануванн¤. ожен профес≥онал плануЇ свою роботу: Ч керуючий з ол≥вцем в руках ≥ з звичайною канцел¤рською гумкою проводить б≥льш≥сть годин над бюджетом; Ч продавець ретельно обм≥рковуЇ св≥й процес сп≥лкуванн¤ з покупц¤ми; Ч плотник перш н≥ж зробити надр≥з на шматку дерева, виробл¤Ї розм≥тку. ¬≥н сл≥дуЇ мудр≥й приказц≥: У—≥м раз в≥дм≥рь, один раз в≥др≥жФ. якщо робота спланована, то вона повинна бути орган≥зована, а роб≥тники п≥дготовлен≥ дл¤ ц≥леспр¤мованоњ д≥¤льност≥. ¬они повинн≥ мати ч≥тку л≥н≥ю повед≥нки ≥ розум≥ти, що њх чекаЇ попереду. –об≥тники т¤гнутьс¤ до детального усв≥домленн¤ своЇњ роботи, вони в≥дкриваютьс¤ дл¤ д≥лового контролю своњх виробничих операц≥й. «в≥дси, необх≥дн≥сть в контрол≥. ¬≥н включаЇ: а) простий ≥ зрозум≥лий план д≥¤льност≥; б) ефективн≥ ≥ ненавТ¤злив≥ засоби контролю; в) зворотний зв'¤зок, тобто над≥йну ≥нформац≥ю про прогрес в робот≥; г) д≥њ,що корегують. ƒосить часто корекц≥¤ забезпечуЇтьс¤ без будь-¤ких зусиль: п≥длеглому достатньо почути в≥д кер≥вника ¤ку-небудь побуджуючу фразу або нав≥ть слово: У“ак тримати!Ф УЅудь уважн≥шим!Ф Уƒобре!Ф ≤ т. д. ¬се це впливаЇ на емоц≥йну сферу роб≥тника. –еакц≥¤ роб≥тника тут миттЇва. «начно складн≥ше зд≥йснювати корекц≥ю, ¤кщо потр≥бно звертатис¤ до орган≥зац≥йних чинник≥в. —кажемо, роб≥тник ви¤вив суть своЇњ д≥¤льност≥, включивс¤ в роботу, але усп≥ху не було. ѕроблема може пол¤гати в тому, що роботи ви¤вилос¤ б≥льше, н≥ж оч≥кувалос¤. “ут вимагаЇтьс¤ в≥доме перегрупуванн¤ зусиль, а може бути ≥ в≥дпов≥дна допомога. ≤нколи виникаЇ необх≥дн≥сть вступу зм≥н в плануванн¤. як видно, вс≥ чотири функц≥њ управл≥нн¤ (плануванн¤, орган≥зац≥¤, мотивац≥¤ ≥ контроль) знаход¤тьс¤ в певному круговорот≥. ¬они взаЇмно зв'¤зан≥ ≥ взаЇмообумовлен≥: жодноњ ланка з цього ланцюга не викинеш. лючов≥ проблеми: ј) д≥¤льн≥сть менеджера укладена в чотирьох основних функц≥¤х (плануванн¤, орган≥зац≥¤, мотивац≥¤, контроль). Ѕудь-¤к≥ ≥нш≥ види д≥¤льност≥ працюють на ц≥ ключов≥ функц≥њ, що в≥др≥зн¤ють менеджера в≥д ≥нших ос≥б б≥знесу; Ѕ) оск≥льки менеджер дос¤гаЇ мети орган≥зац≥њ за допомогою своњх п≥длеглих, то функц≥¤ мотивац≥њ сьогодн≥ Ї самою ≥стотною; ¬) мета орган≥зац≥њ може бути дос¤гнута т≥льки за умови добре налагодженого зворотного зв'¤зку, тобто при зд≥йсненн≥ над≥йного контролю. ќднак контроль Ч це не оп≥ка. ≈фективний контроль Ч це рада, допомога, сучасна п≥дказка, заохоченн¤, схваленн¤ ≥ т. д. онтроль не несе в соб≥ в≥дплати за недогл¤ди; √) вс≥ основн≥ функц≥њ менеджменту цементуютьс¤ д≥¤ми менеджера по прийн¤ттю р≥шенн¤. ≈фективн≥ р≥шенн¤, п≥дкреслюЇ американський теоретик менеджменту . ≥ллен Ч Узастава ≥снуванн¤ комерц≥йного п≥дприЇмстваФ. ¬они Ї ≥стотним елементом кожноњ з розгл¤нутих вище чотирьох функц≥й управл≥нн¤. —хема ≥нформац≥йноњ системи.
Ќазва: ≤нформац≥йне забезпеченн¤ в процес≥ управл≥нн¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (4755 прочитано) |