Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћ≥кроеконом≥ка > ƒержавний бюджет ”крањни, доходи та видатки


ƒержавний бюджет ”крањни, доходи та видатки

—тор≥нка: 1/3

¬идатки з державного бюджету ”крањни Ч це економ≥чн≥ в≥дносини, ¤к≥ виникають у зв'¤зку з розпод≥лом централ≥зова-пого фонду грошових кошт≥в держави ≥ його використанн¤ за ц≥льовим призначенн¤м.

«начна к≥льк≥сть певних вид≥в бюджетних видатк≥в обумов≠лена низкою фактор≥в: природою ≥ функц≥¤ми держави, р≥в≠нем соц≥ально-економ≥чного розвитку крањни, адм≥н≥стратив≠но-територ≥альним устроЇм держави, формами наданн¤ бюд≠жетних кошт≥в тощо. ѕоЇднанн¤ цих фактор≥в породжуЇ сис≠тему видатк≥в державного бюджету ”крањни. ќднак соц≥аль≠но-економ≥чний розвиток ”крањни останн≥ми роками карди≠нально зм≥нив ¤к систему, так ≥ структуру та класиф≥кац≥ю видатк≥в.  омандно-адм≥н≥стративн≥ методи господарюванн¤ засв≥дчили, що бюджет був дуже перевантажений видатками, ¤к≥ пов'¤зан≥ з економ≥чною функц≥Їю держави. Ћевова частка бюджетних кошт≥в, майже 65-70%, спр¤мовувалась у галуз≥ матер≥ального виробництва. —оц≥альна функц≥¤ бюджету, що поширена у розвинених крањнах, ≥ ¤ка зор≥Їнтована безпосе≠редньо на забезпеченн¤ благ людини, не маЇ свого ф≥нансо≠вого вт≥ленн¤. “ому з реформою системи господарюванн¤ в ”крањн≥ акценти в розпод≥л≥ бюджетних кошт≥в повинн≥ зм≥с≠титись, насамперед, у б≥к посиленн¤ соц≥альноњ функц≥њ дер≠жави ≥ зм≥ни напр¤мку та зм≥сту економ≥чноњ функц≥њ.

” зв'¤зку з переходом економ≥ки ”крањни на ринков≥ засади господарюванн¤ у бюджет≥ держави з'¤вились нов≥ на≠пр¤мки спр¤муванн¤ кошт≥в централ≥зованого фонду, ¤ких не було за умов командно-ад≥м≥н≥стративноњ системи. “ак, низку видатк≥в перекладено на позабюджетн≥, соц≥альн≥ та економ≥ч≠н≥ фонди у державному бюджет≥ ”крањни та м≥сцевих бюдже≠тах. «найшли також в≥дображенн¤ нов≥ напр¤мки витрачанн¤ ≥ бюджетних кошт≥в, а саме Ч соц≥альний захист населенн¤, наданн¤ бюджетних позик, зовн≥шньопол≥тична та зовн≥шньо≠економ≥чна д≥¤льн≥сть, нац≥ональна оборона, обслуговуванн¤ державного зовн≥шнього боргу, нац≥ональна косм≥чна програ≠ма тощо.

¬идатки бюджету под≥л¤ютьс¤ на певн≥ види, ¤к≥ можуть характеризуватись ¤к≥сно та к≥льк≥сно.

як≥сна ознака видатк≥в характеризуЇ њхнЇ сусп≥льне призначенн¤, а к≥льк≥сна Ч загальний обс¤г. ÷≥ дв≥'ќзнаки можуть бути у протир≥чч≥. “ак, наприклад, потреби держави, що ви≠значаютьс¤ ¤к≥сною ознакою, часто перевищують к≥льк≥сну, тобто суму видатк≥в, ¤ка потр≥бна дл¤ задоволенн¤ в≥дпо≠в≥дних потреб держави. ÷е призводить до негативних насл≥д≠к≥в, а саме Ч до недоф≥нансуванн¤ видатк≥в, передбачених законом про державний бюджет, зростанн¤ зовн≥шнього та внутр≥шнього боргу, деф≥циту бюджету та ≥нфл¤ц≥њ.

ѕ≥д час кризи ф≥нансов≥ можливост≥ держави обмежен≥, тому потреби сусп≥льства не в≥дпов≥дають обс¤гам наданих кошт≥в. ¬идатки бюджету у повному та всеб≥чному обс¤з≥ характеризуютьс¤ тим, ¤ку вони в≥д≥грають роль ≥ ¤ке м≥сце пос≥дають у процесах сусп≥льного в≥дтворенн¤, ¤ке њхнЇ соц≥≠альне призначенн¤.

«а соц≥альним призначенн¤м видатки державного бюджету ”крањни под≥л¤ютьс¤ на: соц≥альний захист населенн¤; ф≥нан≠суванн¤ соц≥ально-культурних заклад≥в, установ; ф≥нансуван≠н¤ науки, народного господарства ≥ державних кап≥тальних вкладень; ф≥нансуванн¤ нац≥ональноњ оборони; правоохорон≠ноњ д≥¤льност≥ та .забезпеченн¤ безпеки держави; утриманн¤ орган≥в законодавчоњ, виконавчоњ та судовоњ влади; ф≥нансу≠ванн¤ зовн≥шньопол≥тичноњ д≥¤льност≥; заход≥в, пов'¤заних ≥з л≥кв≥дац≥Їю насл≥дк≥в „орнобильськоњ катастрофи та соц≥аль≠ним захистом населенн¤; видатки з обслуговуванн¤ держав≠ного зовн≥шнього та внутр≥шнього борг≥в та ≥нш≥ видатки.

—п≥вв≥дношенн¤ видатк≥в м≥ж окремими групами визна≠чаЇтьс¤ спр¤мован≥стю бюджетноњ пол≥тики. ќстанн≥ми ро≠ками найб≥льша частка видатк≥в припадаЇ на соц≥ально-куль≠турн≥ заходи та соц≥альний захист населенн¤. ÷е викликано кризою в економ≥ц≥ та необх≥дн≥стю соц≥ального захисту гро≠мад¤н з невеликим р≥внем доход≥в.

 ошти державного бюджету ”крањни витрачаютьс¤ лише на ц≥л≥ ≥ в межах, затверджених законом про державний бюд≠жет.  ошти республ≥канського бюджету јвтономноњ –еспуб≠л≥ки  рим, м≥сцевих бюджет≥в витрачаютьс¤ лише на ц≥л≥ ≥ в межах, затверджених в≥дпов≥дно ¬ерховною –адою јвтоном≠ноњ –еспубл≥ки  рим, м≥сцевими радами народних депутат≥в. ƒо державного бюджету ”крањни не включаютьс¤ видатки, ¤к≥ не передбачен≥ законами ”крањни.

¬идатки ус≥х бюджет≥в под≥л¤ютьс¤ на поточн≥ ≥ видатки

розвитку.

ѕоточн≥ видатки Ч це витрати бюджет≥в на ф≥нансуванн¤ мереж≥ п≥дприЇмству установ, орган≥зац≥й ≥ орган≥в на початок бюджетного року, а також на ф≥гшнсуванн¤ заход≥в ≥з соц≥аль≠ного захисту населенн¤ та ≥нших, що не належать до видатк≥в

розвитку. ” склад≥ поточних видатк≥в окремо вир≥зн¤ютьс¤ видатки бюджету, зумовлен≥ зростанн¤м мереж≥ перел≥чених вище об'Їкт≥в ≥з зазначенн¤м ус≥х фактор≥в, ¤к≥ вплинули на обс¤г видатк≥в.

¬идатки розвитку Ч це витрати бюджет≥в на ф≥г≥ансуван-н¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥, зокрема, ф≥нансуванн¤ кап≥≠тальних вкладень виробничого ≥ невиробничого призначенн¤, ф≥нансуванн¤ структурноњ перебудови народного господарст≠ва, субвенц≥њ та ≥нш≥ видатки, пов'¤зан≥ з розширеним в≥дтво≠ренн¤м.

«аборон¤Їтьс¤ використанн¤ бюджетних кошт≥в дл¤ ф≥нан≠суванн¤ позабюджетних фонд≥в. ѕозабюджетн≥ фонди можуть бути утворен≥ за рахунок надходженн¤ в≥д необов'¤зкових платеж≥в, добров≥льних внеск≥в ф≥зичних ≥ юридичних ос≥б, ≥нших позабюджетних джерел.

ƒержавний бюджет ”крањни передбачаЇ видатки на:

Ч ф≥нансуванн¤ загальнодержавних централ≥зованих програм п≥дтриманн¤ та п≥двищенн¤ життЇвого р≥вн¤ населенн¤, захо≠д≥в щодо соц≥ального захисту;

Ч ф≥нансуванн¤ заход≥в у галуз≥ осв≥ти, культури, науки, охорони здоров'¤, ф≥зичноњ культури, молод≥жноњ пол≥тики, соц≥ального забезпеченн¤, що маЇ загальнодержавне значенн¤;

Ч ф≥нансуванн¤ виробничого ≥ невиробничого буд≥вництва, геологорозв≥дувальних, проектно-пошукових та ≥нших роб≥т, що зд≥йснюютьс¤ в≥дпов≥дно до загальнодержавних програм;

Ч нац≥ональну оборону;

Ч охорону навколишнього природного середовища;

Ч утриманн¤ правоохоронних ≥ митних орган≥в;

Ч утриманн¤ орган≥в законодавчоњ, виконавчоњ, судовоњ вла≠ди та прокуратури;

Ч зд≥йсненн¤ зовн≥шньоеконом≥чноњ та зовн≥шньопол≥тич≠ноњ д≥¤льност≥;

Ч трансферти, що передаютьс¤ з державного бюджету ”крањни до бюджет≥в јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, областей, м≥ст  иЇва ≥ —евастопол¤;

Ч виплату ус≥х вид≥в пенс≥й, видатк≥в, спр¤мованих на захист громад¤н, ¤к≥ постраждали в≥д „орнобильськоњ катас≠трофи, виплату допомог з безроб≥тт¤, витрати на профес≥йне навчанн¤ незайн¤того населенн¤ та заходи дл¤ створенн¤ до≠даткових робочих м≥сць;

Ч утворенн¤ державних матер≥альних ≥ ф≥нансових резер≠в≥в;

обслуговуванн¤ внутр≥шнього та зовн≥шнього державних борг≥в та њх поверненн¤;

Ч ≥нш≥ заходи, що ф≥нансуютьс¤ з державного бюджету ”крањни в≥дпов≥дно до закон≥в ”крањни.

” державному бюджет≥ ”крањни передбачаЇтьс¤ резервний фонд  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в сумою не б≥льше, н≥ж два в≥дсотки в≥д обс¤г≥в видатк≥в державного бюджету ”крањни дл¤ ф≥нан≠суванн¤ нев≥дкладних витрат у народному господарств≥, соц≥≠ально-культурних та ≥нших заход≥в, що не могли бути перед≠бачен≥ п≥д час затвердженн¤ державного бюджету ”крањни.

” державному бюджет≥ ”крањни понад передбачен≥ видатки утворюЇтьс¤ оборотна касова гот≥вка сумою не б≥льше двох в≥дсотк≥в в≥д загального обс¤гу видатк≥в бюджету. ќборотна касова гот≥вка може бути використана прот¤гом року на по≠критт¤ тимчасових касових розрив≥в ≥ повинна бути поновле≠на у тому ж роц≥ до обс¤г≥в, встановлених п≥д час затверджен≠н¤ державного бюджету ”крањни.

« республ≥канського бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки  рим та м≥сцевих бюджет≥в зд≥йснюютьс¤ видатки на:

Ч ф≥нансуванн¤ установ та орган≥зац≥й осв≥ти, культури, науки, охорони здоров'¤, ф≥зичноњ культури, молод≥жноњ пол≥≠тики, соц≥ального забезпеченн¤ ≥ соц≥ального захисту населен≠н¤, що п≥дпор¤дкован≥ органам державноњ влади та управл≥н≠н¤ јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, областей, м≥ст  иЇва ≥ —е≠вастопол¤, а також соц≥ально-культурних заход≥в зг≥дно з пок≠ладеними на ц≥ органи влади функц≥¤ми;

Ч утриманн¤ орган≥в влади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, м≥сцевих орган≥в державноњ влади ≥ самовр¤дуванн¤;

Ч ф≥нансуванн¤ п≥дприЇмств ≥ господарських орган≥зац≥й, що вход¤ть до складу м≥сцевого господарства, природоохо≠ронних заход≥в;

Ч ≥нш≥ заходи, що ф≥нансуютьс¤ в≥дпов≥дно до законодав≠ства ”крањни з республ≥канського бюджету јвтономноњ –ес≠публ≥ки  рим та м≥сцевих бюджет≥в.

” республ≥канському бюджет≥ јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, обласних, м≥сцевих, м≥ських, (м≥ст  иЇва ≥ —евастопол¤ та м≥ст обласного п≥дпор¤дкуванн¤) ≥ районних бюджетах ут≠ворюютьс¤ резервн≥ фонди ур¤ду јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, виконавчих орган≥в обласних, м≥ських (м≥ст  иЇва ≥ —евастопол¤ та м≥ст обласного п≥дпор¤дкуванн¤) районних рад народних депутат≥в сумою не б≥льше одного в≥дсотка в≥д обс¤гу видатк≥в кожного з в≥дпов≥дних бюджет≥в дл¤ ф≥нан≠суванн¤ нев≥дкладних заход≥в, ¤к≥ не могли бути передбачен≥ п≥д час затвердженн¤ зазначених бюджет≥в.

” республ≥канському бюджет≥ јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, обласних, м≥ських, районних, селищних, с≥льських бюд≠жетах утворюЇтьс¤ оборотна касова гот≥вка. ќборотна касова

гот≥вка може бути використана прот¤гом року на покритт¤ тимчасових касових розрив≥в ≥ повинна бути поновлена у тому ж роц≥ до обс¤г≥в, встановлених п≥д час затвердженн¤ в≥дпов≥дного бюджету.

–озмежуванн¤ вид≥в видатк≥в м≥ж бюджетами, що вход¤ть до складу бюджет≥в јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, областей, м≥ст  иЇва ≥ —евастопол¤, зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно ¬ерхов≠ною –адою јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, обласними, м≥ськи≠ми (м≥ст  иЇва ≥ —евастопол¤) радами.

Ќазва: ƒержавний бюджет ”крањни, доходи та видатки
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (2674 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
cheap hotel rate - loss disorder - audio car cheap - insurance more - virgin atlantic - for yahoo - student calculator
Page generation 0.126 seconds
Хостинг от uCoz