ѕ≥дприЇмництво > омерц≥йна д≥¤льн≥сть п≥дприЇмницьких структур
–азом з тим розвиток б≥рж в ”крањн≥ триваЇ. “ак, ¤кщо у 1990 р. д≥¤ло 66 товарних б≥рж, ¤к≥ запропонували дл¤ продажу товар на 74,7 млрд крб. ≥ уклали договор≥в на 2,8 млрд крб., то у 1994 р. таких б≥рж вже було 90 ≥ дл¤ продажу вони запропонували товар≥в на 223646 млрд крб., уклавши контракт≥в на 4800 млрд крб. омерц≥йн≥ угоди ≥ посередництво омерц≥йна угода - це згода м≥ж двома або к≥лькома сторонами на поставку товар≥в, роб≥т або послуг в≥дпов≥дно до умов, встановле≠них угодою. якщо в угод≥ беруть участь представники р≥зних крањн (ф≥рми, ¤к≥ не зареЇстрован≥ на територ≥њ крањни продавц¤ або покупц¤), то вона Ї м≥жнародною. якщо в угод≥ беруть участь представники одн≥Їњ крањни, а також ≥ноземн≥ ф≥рми, зареЇстрован≥ у крањн≥ покупц¤ або продавц¤, то така угода вважаЇтьс¤ внутр≥шньою. ”с≥ комерц≥йн≥ угоди можна розпод≥лити на два види: основн≥ та допом≥жн≥. ƒо основних можна в≥днести угоди, пов'¤зан≥: з куп≥влею-продажем продукц≥њ; з куп≥влею-продажем та обм≥ном науково-техн≥чних знань (патенти, л≥ценз≥њ, Дноу-хау" тощо); з куп≥влею-продажем тех≠н≥чних послуг (впровадженн¤ нових технолог≥й, спри¤нн¤ при бу≠д≥вництв≥ ун≥кальних об'Їкт≥в); з орендою засоб≥в виробництва, то≠вар≥в, роб≥т та послуг; з орган≥зац≥Їю туризму, в тому числ≥ м≥жнарод≠ного. ƒо допом≥жних в≥днос¤ть угоди, пов'¤зан≥ з передаванн¤м товар≥в, роб≥т та послуг в≥д продавц¤ до покупц¤, серед них вид≥л¤ють так≥: перевезенн¤ вантаж≥в, у тому числ≥ м≥жнародних; страхуванн¤ ван≠таж≥в; складуванн¤, переробка та збереженн¤ вантаж≥в; проведенн¤ розрахунк≥в м≥ж сторонами (банк≥вськ≥ операц≥њ). Ѕартерними, або комленсац≥йними, вважають угоди, що зд≥йсню≠ютьс¤ без залученн¤ кошт≥в у гот≥вковому або безгот≥вковому вигл¤≠д≥, тобто на основ≥ пр¤мого товарообм≥ну. Ѕартерн≥ угоди характерн≥ дл¤ недостатньо розвиненого ринку. —аме з бартеру почалис¤ ринко≠в≥ в≥дносини. ¬ сучасних умовах в крањнах з ринковою економ≥кою бартер маЇ певне поширенн¤, але ц≥ угоди мають допом≥жний, друго≠р¤дний характер. ” наш≥й крањн≥ бартер маЇ суттЇву роль через роз≠ладнан≥сть систем постачанн¤, ф≥нанс≥в, ≥нфл¤ц≥йних процес≥в. ѕравовим документом, що скр≥плюЇ необх≥дн≥ умови дл¤ реал≥зац≥њ комерц≥йноњ угоди, Ї угода, або контракт. “ак, в≥дпов≥дно до класиф≥≠кац≥њ угод можна вид≥лити так≥ форми угод, або контракт≥в: куп≥вл¤-продаж, л≥ценз≥йн≥, маркетингов≥, орендн≥ угоди, страхуванн¤, пере≠везенн¤, поставки, збер≥ганн¤ та ≥н. —труктура торговельного контракту може включити так≥ розд≥ли: Д¬изначенн¤ стор≥н", Дѕредмет контракту", Д÷≥на ≥ сума контракту", Д—троки поставки", Дяк≥сть товару", Д√арант≥њ", Д–екламац≥њ", Дѕор¤≠док в≥двантаженн¤", Д«даванн¤ - прийманн¤ товар≥в", Дѕлатеж≥", Д”паковка ≥ маркуванн¤", Д—анкц≥њ", Д—трахуванн¤", Д‘орс-мажор", Дјрб≥траж", Д–ешта умов", Дёридичн≥ адреси стор≥н". ” комерц≥йн≥й практиц≥ найчаст≥ше використовуЇтьс¤ два основних методи реал≥зац≥њ комерц≥йних угод: безпосередньо з виробником та через посередника. –ешта метод≥в - це комб≥нац≥¤ двох основних. Ќин≥, коли к≥льк≥сть комерсант≥в у наш≥й крањн≥ дедал≥ зростаЇ, ду≠же важливо визначити критер≥њ, ¤к≥ дають змогу з найб≥льшою ефективн≥стю зд≥йснювати комерц≥йн≥ угоди. ѕр¤м≥ торговельн≥ угоди - це операц≥њ м≥ж безпосередн≥ми спожи≠вачами ≥ виробниками товар≥в, роб≥т, послуг. ¬они мають значн≥ пере≠ваги, але б≥знесмену потр≥бно мати своњх фах≥вц≥в, ¤к≥ здатн≥ забезпе≠чити перевезенн¤, збер≥ганн¤. √оргосельно-посерейницьк≥ угоди - це операц≥њ, пов'¤зан≥ з куп≥влею-продажем товар≥в, роб≥т, послуг, ¤к≥ виконуютьс¤ за дорученн¤м покупц¤ або продавц¤ незалежним торговельним посередником зг≥дно з укладеною м≥ж ними угодою. “орговельно-посередницьк≥ угоди за характером взаЇмов≥дносин м≥ж п≥дприЇмством ≥ посередником можна розпод≥лити на так≥ види: операц≥њ з перепродажу - посередник купуЇ товари у виробника, тобто стаЇ њх власником; ком≥с≥йн≥ - посередник не купуЇ товар у виробника, а зд≥йснюЇ угоди куп≥вл≥-продажу за його рахунок ≥ за винагороду, обумовлену договором ком≥с≥њ (до 10 % в≥д суми угоди); агентськ≥ операц≥њ - зд≥йснюютьс¤ на основ≥ агентськоњ угоди (ук≠ладаЇтьс¤ на певний пер≥од ≥ рег≥он) м≥ж п≥дприЇмством ≥ посередни≠ком на зд≥йсненн¤ операц≥њ куп≥вл≥-продажу за рахунок ≥ в≥д ≥мен≥ п≥д≠приЇмства; брокерськ≥ операц≥њ - посередник зд≥йснюЇ контракт м≥ж продав≠цем ≥ покупцем. Ѕрокер за ≥нформац≥ю стор≥н отримуЇ винагороду до 2-3 %. “ак≥ операц≥њ майже завжди використовуютьс¤ на б≥ржах та аукц≥онах, а також при куп≥вл≥-продажу одного-двох товар≥в. —ьогодн≥ в умовах становленн¤ ринку к≥льк≥сть посередницько-ко≠мерц≥йних орган≥зац≥й ≥ брокерських контор пост≥йно зростаЇ. “ак, ¤кщо у 1991 р. в ”крањн≥ њх функц≥онувало 4000 одиниць з торговим оборотом 2,7 млрд крб., то в 1994 р. њх вже було 7200 одиниць з тор≠говим оборотом 59 млрд крб. “орговельн≥ посередники Ї серйозними партнерами, ¤к≥ повн≥стю вив≥льн¤ють виробника ≥ продавц¤ в≥д потреби створювати збутову мережу, що потребуЇ, у свою чергу, значних ≥нвестиц≥й (реклама, транспорт, складське господарство та ≥н.). ѕосередництво - категор≥¤ ринку. ÷е в≥дносини, що виникають м≥ж людьми за участю третьоњ особи при зд≥йсненн≥ комерц≥йноњ угоди. як в≥дносини воно об'Їктивне. ≤снувало воно в спотворен≥й форм≥ ≥ в ко≠лишньому —оюз≥ (у вигл¤д≥ Дпостач≥в"). —ьогодн≥ без нього не можуть об≥йтис¤ п≥дприЇмницьк≥ структури та державн≥ п≥дприЇмства, оск≥ль≠ки т≥льки посередництво може прискорити рух товар≥в до к≥нцевого споживача ≥ зам≥нити фондуванн¤, л≥м≥туванн¤ та ≥нш≥ розпод≥льники. ѕосередник - це повноц≥нний суб'Їкт економ≥чних в≥дносин. омерц≥йна угода зд≥йснюЇтьс¤ в к≥лька етап≥в: пошук ≥ виб≥р контрагента; п≥дготовка до п≥дписанн¤ контракту куп≥вл≥-продажу; укладанн¤ контракту; реал≥зац≥¤ умов контракту. ожний етап можна розбити на певн≥ посл≥довн≥ стад≥њ. Ќайб≥льш складне завданн¤ - виб≥р контрагента, в≥д чого залежить результат угоди. —л≥д також визначити, ¤кий товар необх≥дно закупи≠ти, кому ≥ ¤к продати його. ƒуже важливо вир≥шити питанн¤ ф≥нансуванн¤ угоди: гот≥вка, кре≠дит, обм≥н частини продукц≥њ, за рахунок реал≥зац≥њ ≥ншого товару, ви≠значити постачальника, п≥дготувати оферту (комерц≥йну пропозиц≥ю), механ≥зм реал≥зац≥њ умов контракту.
Ќазва: омерц≥йна д≥¤льн≥сть п≥дприЇмницьких структур ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-17 (7188 прочитано) |