–еклама > ласиф≥кац≥¤ реклами на основ≥ етап≥в життЇвого циклу товар≥в
1. ѕор≥вн¤льна реклама забезпечуЇ б≥льш повне ≥ об'Їктивне ≥н≠формуванн¤ споживач≥в. 2. ѕор≥вн¤льна реклама спри¤Ї розвитку конкуренц≥њ, бо даЇ змогу малим ф≥рмам пор≥внювати своњ товари з виробами пров≥дних ф≥рм галуз≥. 3. ѕор≥вн¤льна реклама даЇ великий прост≥р вигадц≥, винах≥дли≠вост≥, гумору, що може стати вир≥шальним дл¤ забезпеченн¤ усп≥ху рекламноњ кампан≥њ. ≤м≥туюча реклама використовуЇтьс¤ тод≥, коли де¤к≥ товари не в≥др≥зн¤ютьс¤ в≥д под≥бних до них, Ї дуже ординарними. “ому рек≠ламодавцев≥ треба пост≥йно тиснути на споживача, щоб примусити його хоча б один раз купити товар, що рекламуЇтьс¤. ÷≥й реклам≥ властив≥ простота та одноман≥тн≥сть: т≥ сам≥ засоби ≥нформац≥њ, т≥ сам≥ нос≥њ, та сама рекламна мова. ѕредмет реклами. «а ц≥Їю ознакою рекламу под≥л¤ють на рек≠ламу продукту, рекламу ф≥рми та сп≥льну. ѕредметом рекламуванн¤ Ї майже завжди продукт (вир≥б, пос≠луга, ≥де¤). «аруб≥жна л≥тература розр≥зн¤Ї вироби за довгов≥чн≥стю: вироби тривалого користуванн¤ (матер≥альн≥ ц≥нност≥, що витримують бага≠торазове використанн¤) та вироби короткострокового використанн¤ (матер≥альн≥ ц≥нност≥, що повн≥стю споживаютьс¤ за один або к≥ль≠ка цикл≥в використанн¤). ѕослугами називають об'Їкти продажу у вигл¤д≥ нематер≥альних ц≥нностей: д≥й та вигод, ¤к≥ задовольн¤ють певн≥ потреби. ѕослуги класиф≥кують за такими ознаками: 1. ’арактер послуги (промислова, споживча, громадська). 2. ѕрисутн≥сть кл≥Їнта (обов'¤зкова чи н≥). 3. ћотиви придбанн¤ послуги кл≥Їнтом (особист≥ чи д≥лов≥). 4. —пособи використанн¤ послуг (комерц≥йн≥ чи некомерц≥йн≥). 5. ‘орма обслуговуванн¤ (обслуговуванн¤ окремих ос≥б чи ор≠ган≥зац≥й, ф≥рм, п≥дприЇмств). «а призначенн¤м розр≥зн¤ють товари широкого вжитку та товари промислового призначенн¤. ” свою чергу, товари широкого вжитку под≥л¤ютьс¤ на п≥дстав≥ повед≥нки покупц≥в на: 1. “овари повс¤кденного попиту (товари, ¤к≥ споживач купуЇ ча≠сто, без вагань ≥ з м≥н≥мальними зусилл¤ми дл¤ њх пор≥вн¤нн¤ м≥ж собою; вони бувають пост≥йного попиту, ≥мпульсивноњ покупки, дл¤ екстремальних випадк≥в). 2. “овари попереднього вибору (товари, ¤к≥ споживач у процес≥ вибору та куп≥вл≥, ¤к правило, пор≥внюЇ м≥ж собою за показниками ¤кост≥, ц≥ни, зовн≥шнього оформленн¤ тощо, причому вони можуть бути под≥бн≥ один до одного або р≥зн≥). 3. “овари особливого попиту (товари з ун≥кальними характерис≠тиками чи окрем≥ марочн≥ товари, заради придбанн¤ ¤ких значна к≥льк≥сть покупц≥в готова витратити додатков≥ зусилл¤ ¤к ф≥зичн≥, так ≥ матер≥альн≥). 4. “овари пасивного попиту (товари, про ¤к≥ покупець не знаЇ або коли й знаЇ, то заздалег≥дь не плануЇ њх куп≥вл≥). ласиф≥кац≥¤ товар≥в промислового призначенн¤ передбачаЇ њх умовний розпод≥л на: 1. ћатер≥али та детал≥, тобто товари, що повн≥стю споживаютьс¤ дл¤ виготовленн¤ вироб≥в рекламодавц¤. 2. ап≥тальне майно (товари, варт≥сть ¤ких частково переносить≠с¤ на готовий вир≥б рекламодавц¤ ≥ ¤к≥ ≥снують у вигл¤д≥ стац≥онар≠них споруд та допом≥жного устаткуванн¤). 3. ƒопом≥жн≥ матер≥али (об'Їкти, варт≥сть ¤ких не переноситьс¤ нав≥ть частково на готовий вир≥б ≥ ¤к≥ ≥снують у вигл¤д≥ матер≥ал≥в дл¤ техн≥чного обслуговуванн¤ та ремонту, а також д≥лов≥, техн≥чн≥ та консультативн≥ послуги). р≥м того, товари та послуги класиф≥куютьс¤ за галузевими оз≠наками (буд≥вельн≥, с≥льськогосподарськ≥, електронн≥, юридичн≥, медичн≥ тощо). –еклама ф≥рми маЇ створювати, п≥дтримувати й зб≥льшувати по≠пул¤рн≥сть ф≥рми та њњ товару. ¬≥дтак будь-¤ке вдосконаленн¤ това≠ру, марки, самоњ ф≥рми потребуЇ оновленн¤ рекламних логотип≥в, ¤ке провадитьс¤ за результатами рекламного досл≥дженн¤ ринку, стилю житт¤ ц≥льовоњ аудитор≥њ, њњ вимог до оновленн¤ асортименту товар≥в ≥ послуг, що пропонуЇ рекламодавець. –екламу ф≥рми часто називають престижною рекламою, оск≥льки во≠на спри¤Ї не ст≥льки зб≥льшенню продажу њњ продукц≥њ, ск≥льки попул¤≠ризац≥њ самоњ ф≥рми (орган≥зац≥њ, установи, нав≥ть крањни) та њњ д≥¤льнос≠т≥, що маЇ позитивним насл≥дком зростанн¤ нац≥ональноњ економ≥ки, за≠гального добробуту, збереженн¤ довк≥лл¤, забезпеченн¤ зайн¤тост≥ на≠селенн¤, розвиток фундаментальних чи прикладних досл≥джень тощо. ќтже, ц≥л¤ми престижноњ реклами можуть бути ¤к комерц≥йн≥ (наприклад, реклама консультативних, досл≥дних, проектних орган≥≠зац≥й, банк≥в, страхових компан≥й тощо), так ≥ некомерц≥йн≥: 1) захист ≥м≥джу ф≥рми (орган≥зац≥њ, установи) в очах сусп≥льст≠ва; такою рекламою, ¤к правило, користуютьс¤ ф≥рми, д≥¤льн≥сть ¤ких Ї з погл¤ду громадськост≥ неморальною (наприклад, торг≥вл¤ зброЇю), або п≥дприЇмства, ¤к≥ швидко збагат≥ли, або п≥дприЇмства, д≥¤льн≥сть ¤ких загрожуЇ довк≥ллю, тощо. 2) створенн¤ та п≥дтримка ≥м≥джу ф≥рми в очах партнер≥в ≥ влас≠ного персоналу. —п≥льна реклама подаЇтьс¤ в≥д ≥мен≥ групи спец≥ал≥ст≥в ¤коњсь галуз≥ виробництва з ≥н≥ц≥ативи групи виробник≥в або посередник≥в, чи виробник≥в та посередник≥в. “ака реклама даЇ змогу знизити вит≠рати на рекламуванн¤, а тим самим ≥ ц≥ну на товари. ¬она ірунтов≠н≥ша, уможливлюЇ покупцев≥ всеб≥чне вивченн¤ переваг одного продукту та недол≥к≥в ≥ншого. ƒуже часто така реклама нагадуЇ ≥нс≠трукц≥ю з користуванн¤ тим чи ≥ншим товаром. —уб'Їкт рекламуванн¤. ÷¤ ознака даЇ змогу под≥лити рекламну аудитор≥ю на значну к≥льк≥сть ц≥льових груп, щоб краще вивчити та максимально задовольнити њхн≥ потреби. ÷≥л≥ рекламуванн¤. «а ц≥Їю ознакою реклама под≥л¤ють на ≥нфо≠рмативну, умовл¤ючу, нагадуючу та ≥нформац≥йну (рубричну). ≤нформативна реклама Ч це розпов≥дь про новинку або нове ви≠користанн¤ в≥домого товару, ≥нформуванн¤ про зм≥ни в ц≥нах, по¤с≠ненн¤ принцип≥в д≥њ товару, опис послуг, що надаютьс¤, спросту≠ванн¤ неправильних у¤влень про товар чи ≥м≥дж ф≥рми. ”мовл¤юча реклама маЇ на мет≥ стимулювати покупц¤ перейти на куп≥влю товару ф≥рми-рекламодавц¤, причому негайно. як пра≠вило, в њњ основу покладено точний анал≥з попиту ≥ ринкових ц≥н на аналог≥чн≥ товари. ћета нагадуючоњ реклами ц≥лком в≥дпов≥даЇ њњ назв≥. ¬она маЇ п≥дтримувати в пам'¤т≥ споживач≥в ≥нформац≥ю про те, що такий товар ≥снуЇ, про його характеристики й особливост≥, нагадувати, де його можна придбати, а також спов≥щати про п≥сл¤продажний серв≥с. ≤нформац≥йна (рубрична) реклама Ч це звичайна ≥нформац≥¤ про розпродаж товар≥в за зниженими ц≥нами. ≤нтенсивн≥сть реклами. «а ц≥Їю ознакою розр≥зн¤ють рекламу низькоњ, середньоњ та високоњ ≥нтенсивност≥. «а низько≥нтенсивноњ реклами користуютьс¤ в≥д часу до часу ¤кимось одним каналом ≥н≠формац≥њ, за середньо≥нтенсивноњ Ч теж в≥д часу до часу, але вже к≥лькома каналами, за високо≥нтенсивноњ Ч пост≥йно використову≠Їтьс¤ багато канал≥в передач≥ ≥нформац≥њ. “ип рекламодавц≥в. ласиф≥кац≥¤ за ц≥Їю ознакою виокремлюЇ рекламу безпосередн≥х виробник≥в товар≥в (вироб≥в, послуг та ≥дей), рекламних агенц≥й, торгових посередник≥в, орган≥в м≥сцевого само≠вр¤дуванн¤, державних орган≥в, приватних ос≥б. ќсобливост≥ класиф≥кац≥њ рекламодавц≥в та рекламних агенц≥й розгл¤датимутьс¤ у в≥дпов≥дних розд≥лах. ўо ж до реклами посе≠редник≥в, то останн≥ в процес≥ маркетингових комун≥кац≥й в≥д≥≠грають подв≥йну роль. ¬они можуть бути або своЇр≥дними спожи≠вачами (дистриб'ютори, ¤к≥ спочатку купують, а вже пот≥м реал≥≠зують товари), або т≥льки посередниками (≥нш≥ учасники канал≥в розпод≥лу, кр≥м дистриб'ютор≥в). ” зв'¤зку з цим серед них Ї ≥ ре≠кламодавц≥ ≥ Ђспоживач≥ї реклами. р≥м того, щоб скоротити вит≠рати на такий коштовний напр¤м п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤ким Ї рекламуванн¤, дуже часто виробник ≥ посередник прово≠д¤ть сп≥льну рекламну кампан≥ю. ќсновну частину реклами посередник≥в становить реклама на м≥сц≥ продажу, ¤ка Ї надзвичайно ефективним засобом комерц≥йно≠го ≥нформуванн¤ споживача. «а ц≥л¤ми рекламуванн¤ реклама на м≥сц≥ продажу буваЇ ≥нфор≠мативною, власне рекламуючою та стимулюючою. ѕро останн≥ два види њњ ми вже говорили. ≤нформативна реклама на м≥сц≥ продажу Ч це реклама, ¤ка орган≥зуЇ прост≥р торговельного залу, ≥нформуЇ в≥дв≥дувач≥в про розм≥щенн¤ р≥зних в≥дд≥л≥в у магазин≥, правила торг≥вл≥ тощо. ¬она Ї пост≥йно на¤вною в кожному торговельному заклад≥. ‘орма використанн¤ нос≥њв реклами товару. «а ц≥Їю ознакою реклама под≥л¤Їтьс¤ на: 1. «вичайн≥ рекламн≥ об'¤ви, що мають сухий, ≥нформативний, д≥ловий характер ≥ розпов≥дають про атрибути товару взагал≥ та його де¤к≥ характеристики зокрема. ÷е даЇ ≥нод≥ можлив≥сть приховати комерц≥йн≥ нам≥ри та надати реклам≥ де¤коњ оф≥ц≥йност≥ та б≥льшоњ переконливост≥. 2. –екламу з використанн¤м в≥дгук≥в Ђзнаменитостейї, що н≥би переносить ≥м≥дж Ђзнаменитост≥ї на ≥м≥дж ф≥рми. 3. –екламу, ¤ка використовуЇ св≥дченн¤ перес≥чних споживач≥в на користь товару, що робить його приваблив≥шим в очах таких са≠мих перес≥чних громад¤н. 4. –екламу, ¤ка використовуЇ оточенн¤, що породжуЇ мимов≥ль≠ну симпат≥ю, наприклад д≥тей, рослини, тварин. ÷¤ реклама нале≠жить до так званоњ емоц≥йноњ реклами. —тосовно нос≥њв рекламн≥ зверненн¤ под≥л¤ютьс¤ на: рекламн≥ об'¤ви в газетах; рекламн≥ оголошенн¤ на рад≥о; рекламн≥ об'¤ви на телебаченн≥; рекламн≥ проспекти; презентац≥йн≥ книги; каталоги; бланки замовлень; купони дл¤ замовлень; рекламн≥ листки; анкети; магн≥тофонн≥ записи; в≥деозаписи тощо. ” ц≥лому всю рекламу ¤к таку под≥л¤ють на групи за такими оз≠наками: Х форма рекламного зверненн¤ (друкована, ауд≥о, видавнича, в≥дер);
Ќазва: ласиф≥кац≥¤ реклами на основ≥ етап≥в життЇвого циклу товар≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-22 (3269 прочитано) |