–еклама > ласиф≥кац≥¤ рекламних засоб≥в, њх оц≥нка та виб≥р
«астосуванн¤ вс≥х цих ≥нструмент≥в ≥нформативного характеру маЇ на мет≥ спростити комун≥кативн≥ контакти торгового закладу з кожним в≥дв≥дувачем, щоб допомогти йому зробити покупку (≥ не т≥льки допомогти, а й спонукати до цього). “ому вони динам≥≠чно видозм≥нюютьс¤, з'¤вл¤ютьс¤ нов≥ види устаткуванн¤ (обла≠днанн¤), так≥, ¤к замкнут≥ в≥деосистеми, ¤к≥ дають можлив≥сть в≥дв≥дувачам торгового закладу негайно знайти необх≥дний в≥дд≥л чи стелаж, а також м≥кро≥нформатика, коли комп'ютер в≥дпов≥сть на вс≥ запитанн¤ в≥дв≥дувача щодо на¤вних у магазин≥ товар≥в. ќбладнанн¤ рекламного характеру даЇ добр≥ результати, тому що воно допомагаЇ бачити товар на власн≥ оч≥, а ≥нод≥ ще й пома≠цати ≥ нав≥ть понюхати його. ¬оно повинно само по соб≥ зац≥кав≠лювати в≥дв≥дувача торгового закладу. ѕроте воно Ї досить скла≠дним, швидко застар≥ваЇ та потребуЇ регул¤рноњ зам≥ни. ¬икорис≠товуютьс¤ в основному спец≥альн≥ автоматизован≥ демонстрац≥й≠н≥ стенди. ƒо рекламного обладнанн¤ в≥днос¤ть ≥ звуков≥ системи, ¤к≥ передають рекламн≥ тексти та створюють загальний музичний фон. ќсобливо д≥йовим Ї поЇднанн¤ звуковоњ реклами парфум≥в, наприклад, з одночасною подачею через вентил¤ц≥йну систему в≥дпов≥дно ароматизованого пов≥тр¤. –екламним обладнанн¤м Ї ≥ також р≥зноман≥тн≥ в≥зки та стелаж≥ дл¤ друкованоњ рекламноњ 1 продукц≥њ. якщо обладнанн¤ ≥нформативного характеру забезпечуЇ ор≥Ї≠нтац≥ю в≥дв≥дувача в торгов≥й зал≥, тобто спр¤мовуЇ його пошуки в необх≥дному напр¤мку, то реклама торговоњ зали Ч це завер≠шенн¤ реклами виробника й ус≥х рекламних заход≥в торгового п≥дприЇмства. ќбладнанн¤ стимулюючого характеру забезпечуЇ в≥дв≥дувачу доступ до товару та п≥дштовхуЇ його до куп≥вл≥, при≠чому негайноњ. ƒо стимулюючого обладнанн¤ належить спец≥≠альне рекламне обладнанн¤ дл¤ демонстрац≥њ товару, демонстра≠ц≥йн≥ стенди, комп'ютери, телев≥зори ≥нтерактивноњ д≥њ, сучасн≥ би в≥ртуальноњ реклами. ¬они дають змогу в≥дв≥дувачев≥ спочатку стати тимчасовим господарем товару, тобто вз¤ти його ≥ розгл¤нути з ус≥х бок≥в, а пот≥м або ≥мпульсивне його купити в≥дчути нестримне бажанн¤ його колись придбати. ƒо ц≥Їњ категор≥њ належать ≥ так зван≥ д≥алогов≥ комп'ютерн≥ стенди, що видають на запит покупц¤ докладну рекомендац≥ю, що саме йому в то купити. “ак≥ техн≥чн≥ новинки, за даними заруб≥жних фах≥вц≥в зб≥льшують к≥льк≥сть покупок щонайменше на третину. ¬ сучасний ƒизайн та елементи оформленн¤ торгового закладу спри¤ють створенню певного ≥м≥джу такого закладу. ™дн≥сть образу торгового закладу забезпечуЇтьс¤ вс≥м тим, що оточуЇ в≥дв≥дувача вже на п≥дход≥ до нього, ≥ тим, що знаходитьс¤ всередин≥. ” торговому заклад≥ майже вс≥ площ≥, за вин¤тком п≥д≠собних, мають служити одн≥й мет≥ Ч показу товар≥в та њхньому продажу, створенню затишноњ обстановки та налагодженню три≠валих зв'¤зк≥в ≥з покупцем, тобто мет≥ перетворити людину, що випадково потрапила до цього торгового закладу, на пост≥йного та виг≥дного покупц¤. ƒизайн та внутр≥шнЇ оформленн¤ торгового п≥дприЇмства стаЇ нин≥ своЇр≥дним р≥зновидом реклами на м≥сц≥ продажу, р≥знови≠дом, ¤кий визначаЇтьс¤ товаром, що його пропонуЇ в≥дв≥дувачу торгове п≥дприЇмство, загальним стилем його ≥нтер'Їру, оформ≠ленн¤, формами обслуговуванн¤. “ак, дл¤ невеликих вироб≥в не треба використовувати велик≥ площ≥ (вони там просто загубл¤ть≠с¤), а велик≥ за розм≥ром вироби не можна розм≥щувати на неве≠лик≥й площ≥ (вони будуть пригн≥чувати в≥дв≥дувача). —учасне або Ђп≥д старовинуї оформленн¤ прим≥щенн¤ залежить в≥д товару та т≥Їњ ц≥льовоњ аудитор≥њ, дл¤ ¤коњ цей товар призначено. –озплановуючи торгове прим≥щенн¤, необх≥дно розробити маршрути руху в≥дв≥дувач≥в, щоб не утворювалось небажаного натовпу ≥ можна було визначити оптимальне м≥сце дл¤ прилавк≥в, в≥трин, дл¤ збер≥ганн¤ товару на к≥лька годин торг≥вл≥. р≥м того, оптимальн≥ маршрути значно скорочують час обслуговуванн¤ в≥д≠в≥дувач≥в, тобто теж Ї засобом стимулюючого характеру. ¬ оформленн≥ прим≥щень рекомендують дотримувати таких правил: Х завелика к≥льк≥сть елемент≥в оформленн¤, особливо в малих прим≥щенн¤х, дуже погано сприймаЇтьс¤ в≥дв≥дувачем; Х не рекомендуЇтьс¤ використовувати занадто контрастн≥ кольо≠ри (це може спричинитис¤ до швидкого втомленн¤ в≥дв≥дувача); Х добираючи кольори, треба виходити з того, на ¤ку ц≥льову ауди≠тор≥ю розраховано торговий заклад ≥ ¤ке призначенн¤ маЇ товар; Х головний елемент, ¤кий повинен привертати увагу в≥дв≥ду≠вач≥в, найл≥пше розм≥стити трохи осторонь в≥д ≥нших елемент≥в. \ ѕринципов≥ особливост≥ маЇ оформленн¤ магазин≥в-склад≥в та магазин≥в-демонстрац≥йних зал≥в, а також оформленн¤ в≥трин на≠в≥ть у звичайних магазинах. ћагазин-склад Ч це торгове п≥дприЇмство, ¤ке зд≥йснюЇ оп≠тову реал≥зац≥ю товар≥в за зниженими ц≥нами з м≥н≥мумом торго≠вих послуг. ¬≥дтак оформленн¤ такого магазину маЇ бути суто утил≥тарним та ≥нформативним. ћагазини-демонстрац≥йн≥ зали, ¤к правило, мають обладнанн¤ дл¤ всеб≥чного показу товар≥в покупц¤м, особливо тод≥, коли во≠ни працюють за каталогами. ≈стетичний фактор в оформленн≥ такого магазину в≥д≥граЇ першор¤дну роль. ¬≥трина Ч це основний зас≥б торговоњ реклами на м≥сц≥ про≠дажу. —учасн≥ засоби передач≥ ≥нформац≥њ покупц¤м через пресу, телебаченн¤, рад≥о, зовн≥шню рекламу не зменшили значенн¤ традиц≥йних способ≥в показу товару за допомогою в≥трин. ¬≥трина ¤к зас≥б реклами виконуЇ р≥зноман≥тн≥ функц≥њ. ¬она ≥нформуЇ про на¤вн≥сть товар≥в у продажу або про можлив≥сть надходженн¤ ¤коњсь суперновинки в майбутньому, що створюЇ привабливу дл¤ де¤коњ категор≥њ покупц≥в атмосферу чеканн¤ та таЇмничост≥. ¬она стимулюЇ продаж товар≥в, указуючи на ¤рли≠ках виставлених товар≥в ≥нформац≥ю про ц≥ни та знижки з них. 1 ¬она нагадуЇ про наближенн¤ сезону в≥дпочинку або св¤та. ¬она | не т≥льки прикрашаЇ вулицю, а й виховуЇ естетичн≥ смаки. ≤ ¬иконанн¤ цих завдань залежить в≥д ефективност≥ психолог≥≠чного впливу в≥трини, њњ мистецького р≥вн¤, в≥дпов≥дност≥ смакам перехожих та в≥дв≥дувач≥в торгового закладу. Ѕезпосередн≥й контакт з товаром, ¤к ≥ ран≥ше, в≥д≥граЇ основну роль у процес≥ куп≥вл≥, тому що найусп≥шн≥ше рекламуЇ себе сам товар. ¬≥трина впливаЇ передовс≥м на зорове сприйн¤тт¤ товару. Ћюдина досить часто переносить своЇ задоволенн¤ й здивуванн¤ майстерно зробленою в≥триною на сам товар ¤к нев≥д'Їмний њњ елемент. ¬≥дтак предмет реклами Ч товар впливаЇ на псих≥ку людини сильн≥ше, н≥ж його образ на фотограф≥њ або на рисунку. Ѕезпосередн≥й зоровий контакт з товаром надаЇ людин≥ найточ≠н≥шу ≥нформац≥ю про його форми, розм≥ри, кол≥р, фактуру, нови≠зну, в≥дпов≥дн≥сть стилю та модним тенденц≥¤м тощо. ”се це Ї також стимулюючим щодо процесу куп≥вл≥ фактором. ¬ основу психолог≥чного впливу в≥тринноњ реклами покладено п≥знавально-ор≥Їнтувальний рефлекс Ђщо це таке?ї. ƒ≥¤ цього рефлексу починаЇтьс¤ з привертанн¤ уваги. —в≥дома зупинка б≥л¤ в≥трини та ознайомленн¤ з товаром мають конкретний результат Ч задоволенн¤ ≥нтересу. ¬плив ус≥Їњ в≥тринноњ композиц≥њ або одного з ѓѓ компонент≥в ви¤вл¤Їтьс¤ у формуванн≥ п≥дсв≥домих мотив≥в. ѕроблема залученн¤ уваги потенц≥йних покупц≥в нин≥ Ї дуже актуальною, тому що з'¤вилось багато торгових п≥дприЇмств ≥ перегл¤нути вс≥ в≥трини практично неможливо. ‘ах≥вц≥ стверджують, що такими елементами Ї св≥тло (осв≥тленн¤ товару, створенн¤ св≥тових ефект≥в), динам≥чн≥ установки (п≥дставки, що обертаютьс¤; частини композиц≥њ, що рухаютьс¤), звуков≥ ефекти, а також елементи справжньоњ новизни в оформленн≥. —прийн¤тт¤ в≥трини в≥дбуваЇтьс¤ миттЇво, прот¤гом к≥лькох секунд. “ому важливою вимогою до оформленн¤ в≥трин Ї стис≠л≥сть, зрозум≥л≥сть та миттЇве сприйн¤тт¤ декорац≥й. Ќеобх≥дно брати до уваги так≥ фактори, ¤к контрасти кольору за в≥дт≥нками, ≥нтенсивн≥стю та глибиною, гармон≥ю кольор≥в (використанн¤ колористичних схем) та вплив осв≥тленн¤ на кол≥р. Ќеобх≥дно пам'¤тати про три принципи поЇднанн¤ кольор≥в Ч ритм, баланс та пропорц≥¤. –итм Ч за допомогою кольору можна створити певний ритм у в≥трин≥, повторюючи таку саму кольорову гаму через певний ≥нтервал. Ѕаланс Ч барвист≥ кольори треба вр≥вноважувати приглуше≠ними тонами, темн≥ Ч св≥тлими, тепл≥ Ч холодними. ѕропорц≥¤ Ч невеликий за розм≥ром прост≥р в≥трини, пофар≠бований у св≥тл≥ тони, н≥би наближаЇтьс¤ до перехожих. Ќавпаки, тьм¤н≥, приглушен≥ кольори н≥би в≥ддал¤ютьс¤ в≥д них. ” природному денному св≥тл≥ переважають блакитн≥ тони, а штучне св≥тло в основному складаЇтьс¤ з промен≥в жодноњ час≠тини спектра. “ому, ¤к правило, дл¤ осв≥тленн¤ веч≥рнього од¤≠гу, наприклад, необх≥дно використовувати лампи жовтого св≥т≠ла, денного Ч лампи денного св≥тла, що випром≥нюють бла≠китн≥ промен≥. ∆овте осв≥тленн¤ нейтрал≥зуЇ блакитн≥ тони, тобто блакитна тканина вигл¤датиме тьм¤ною та с≥рою, зате те≠пл≥ кольори стануть б≥льш ≥нтенсивними, тобто червоний, на≠приклад, кол≥р буде значно ¤скрав≥шим. ’олодне денне осв≥т≠ленн¤ нейтрал≥зуЇ тепл≥ кольори, тобто помаранчевий кол≥р вигл¤датиме майже ¤к беж, а холодн≥ кольори стають б≥льш ≥н≠тенсивними, тобто зелений кол≥р (скаж≥мо, на в≥трин≥ овочевоњ крамниц≥) у промен¤х лампи денного св≥тла набере ¤скравого й св≥жого вигл¤ду. ≤ образ, ≥ кол≥р, ≥ експрес≥¤ мають взаЇмод≥¤ти у в≥трин≥ так, щоб спинити перехожого та привернути його увагу до викладе≠них у в≥трин≥ товар≥в. Ќайголовн≥ше Ч це образне розкритт¤ у виставлених товарах њхн≥х р≥зноман≥тних властивостей. ѕривер≠танн¤ уваги Ч це перший етап в процес≥ куп≥вл≥ товар≥в. Ќаступ≠н≥ д≥њ можливого покупц¤ залежатимуть в≥д правильного, зручно≠го дл¤ ознайомленн¤ розм≥щенн¤ товар≥в у в≥трин≥. ¬ажливо створити так≥ умови сприйн¤тт¤ в≥тринноњ композиц≥њ, щоб спо≠живач м≥г легко запам'¤тати, а пот≥м пригадати, де в≥н бачив то≠вар, ¤кий йому сподобавс¤. ƒл¤ цього необх≥дно створити трива≠лу асоц≥ац≥ю м≥ж товаром та в≥дпов≥дною потребою перехожого, використовуючи так≥ фактори, ¤к ≥нтенсивн≥сть подразнювача та новизна стимул¤тора. «апам'¤товуванню товар≥в ≥ самоњ в≥трини спри¤ють граф≥чн≥ елементи (ф≥рмовий знак або слоган).
Ќазва: ласиф≥кац≥¤ рекламних засоб≥в, њх оц≥нка та виб≥р ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-22 (3850 прочитано) |