—оц≥олог≥¤ > —оц≥олог≥¤ осв≥ти
¬исновок —оц≥олог≥¤ вивчаЇ осв≥ту ¤к соц≥окультурний ≥нститут, його розвиток, функц≥онуванн¤, структуру, способи орган≥зац≥њ, динам≥ку соц≥альноњ структури сфери осв≥ти, њњ взаЇмод≥њ ≥ншими соц≥альними та сусп≥льними ≥нститутами ≥ сферу житт¤ людини. ¬изначають основн≥ напр¤мки соц≥олог≥њ осв≥ти: м≥сце осв≥ти ¤к соц≥ального ≥нституту в систем≥ сусп≥льного в≥дтворенн¤; взаЇмов≥дносини процесу осв≥ти з ≥ншими процесами сусп≥льного житт¤ (економ≥чними, демограф≥чними, пол≥тичними); взаЇмозв'¤зок системи осв≥ти з соц≥альною структурою сусп≥льства; соц≥альне визначенн¤ осв≥ти ≥ динам≥ка зм≥н; соц≥альне становище ≥ сп≥льна роль учител¤ ≥ викладача; динам≥ка взаЇмов≥дносин м≥ж учн¤м ≥ вчител¤ми та ≥н. ќб'Їкт соц≥олог≥њ осв≥ти Ч це сфера осв≥ти, Ї саме те соц≥альне середовище, де розгортаЇтьс¤ функц≥онуванн¤ процес≥в осв≥ти, де д≥ють певн≥ суб'Їкти у форм≥ р≥зноман≥тних навчальних зан¤ть з в≥дпов≥дною системою взаЇмод≥њ людей. —оц≥олог≥чна осв≥та в ”крањн≥ Ч це пор≥вн¤но нова галузь вищоњ профес≥йноњ осв≥ти ¤к соц≥ального ≥нституту. ћетою соц≥олог≥чноњ осв≥ти Ї створенн¤, онов≠ленн¤ та поширенн¤ соц≥олог≥чних знань ≥ п≥дготовка квал≥ф≥кова≠них фах≥вц≥в. ѕол≥пшенн¤ соц≥олог≥чноњ осв≥ти в навчальних закладах ”крањни вимагаЇ розв'¤занн¤ двох основних проблем: проблеми адекватного зм≥сту сучасноњ соц≥олог≥њ викладанн¤ њњ в непроф≥льних закладах осв≥ти та проблеми ¤к≥сноњ на р≥вн≥ сучасних вимог п≥дготовки фа≠х≥вц≥в з соц≥олог≥њ. ¬икористана л≥тература 1. —оц≥олог≥¤: короткий енциклопедичний словник. ”клад. ¬.≤. ¬олович, ¬.≤. “арасенко, ћ.¬. «ахарченко та ≥н. ѕ≥д заг. ред. ¬.≤. ¬оловича. Ц .: ”кр. центр духовн. культури, 1998. Ц 736 с. 2. —оц≥олог≥¤. ѕос≥бник дл¤ студент≥в вищих навчальних заклад≥в. / «а редакц≥Їю ¬.√.ѕород¤ненка. Ц .: ¬идавничий центр Дјкадем≥¤Ф, 1999. Ц 384 с. 3. оваль ј.“., «вЇрЇва ≤.ƒ., ’лЇб≥к —.–. —оц≥альна педагогика / —оц≥альна робота: Ќавчальний пос≥бник.- .: ≤«ћЌ, 1997.-392с.
Ќазва: —оц≥олог≥¤ осв≥ти ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-23 (5298 прочитано) |