—трахуванн¤ > —трахуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥ власник≥в транспортних засоб≥в
ћ“—Ѕ” в≥дшкодовуЇ шкоду, запод≥¤ну т≥льки життю ≥ здоров'ю третьоњ особи, у раз≥: Ч коли транспортний зас≥б, ¤кий спричинив дорожньо-транспортну пригоду, не встановлений, або коли власник транспортного засобу, ¤кий не мав договору обов'¤зкового страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥, був винний у споЇнн≥ дорожньо-транспортноњ пригоди ≥ загинув; Ч коли дорожньо-транспортна пригода скоњлась внасл≥док угону чи викраденн¤ транспортного засобу страхувальника; Ч наданн¤ страхувальником свого транспортного засобу прац≥вникам м≥л≥ц≥њ та охорони здоров'¤ зг≥дно з чинним законодавством; Ч коли страховик (страхова орган≥зац≥¤) Ч член ћ“—Ѕ” неплатоспроможний за своњми зобов'¤занн¤ми зг≥дно з договорами обов'¤зкового страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥; Ч коли дорожньо-транспортна пригода була скоЇна ≥нвал≥домЧгромад¤нином ”крањни, що керував спец≥ально обладнаним автомоб≥лем дл¤ перевезенн¤ ≥нвал≥д≥в. ћ“—Ѕ” забезпечуЇ також в≥дшкодуванн¤ збитк≥в, коли страховий випадок спричинений транспортним засобом, власник ¤кого застрахував цив≥льну в≥дпов≥дальн≥сть у держав≥, з уповноваженою орган≥зац≥Їю ¤коњ ћ“—Ѕ” уклало угоду про взаЇмне врегулюванн¤ питань щодо в≥дшкодуванн¤ збитк≥в. —траховик (страхова орган≥зац≥¤) та ћ“—Ѕ” мають право в межах, визначених чинним законодавством ”крањни, вимагати компенсац≥њ зд≥йснених страхових виплат в≥д страхувальника або особи, що керувала транспортним засобом, у раз≥: Ч навмисного запод≥¤нн¤ шкоди трет≥й особ≥; Ч керуванн¤ транспортним засобом у стан≥ алкогольного сп'¤н≥нн¤, п≥д впливом наркотичних чи токсичних речовин, що знижують швидк≥сть реакц≥њ та увагу; Ч в≥дсутност≥ посв≥дченн¤ на право керуванн¤ транспортним засобом даноњ категор≥њ; Ч коли винуватець залишив м≥сце дорожньо-транспортноњ пригоди, на порушенн¤ встановлених правил; Ч коли страховий випадок ставс¤ через нев≥дпов≥дн≥сть техн≥чного стану та обладнанн¤ транспортного засобу вимогам д≥ючих ѕравил дорожнього руху ”крањни; Ч коли страхувальник без повноважних причин прот¤гом трьох робочих дн≥в не пов≥домив страховиков≥ про настанн¤ страхового випадку, не подав йому письмового по¤сненн¤ про обставини дорожньо-транспортноњ пригоди або у раз≥ потреби не надав св≥й транспортний зас≥б дл¤ огл¤ду й експертизи; Ч коли п≥сл¤ виплати страхового в≥дшкодуванн¤ з'¤суЇтьс¤, що страхувальник або трет¤ особа надали неправдив≥ в≥домост≥, ¤к≥ призвели до п≥двищенн¤ суми страхового в≥дшкодуванн¤ або безп≥дставноњ виплати. якщо за р≥шенн¤м судових орган≥в дорожньо-транспортна пригода сталас¤ через незадов≥льне експлуатац≥йне утриманн¤ автомоб≥льних дор≥г, вулиць та зал≥зничних перењзд≥в або через ≥нш≥ перешкоди у зд≥йсненн≥ руху, страховик (страхова орган≥зац≥¤) виплачуЇ трет≥й особ≥ страхове в≥дшкодуванн¤ ≥ маЇ право одержати в≥дпов≥дну компенсац≥ю в≥д юридичних та ф≥зичних ос≥б, винних у створенн≥ таких умов. ѕ≥сл¤ сплати страхового платежу страхувальник одержуЇ в≥д страховика страховий пол≥с, ¤кий Ї договором (письмовою угодою) обов'¤зкового страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥. —траховий пол≥с складаЇтьс¤ за формою, що м≥стить: назву та адресу страховика, тип, марку транспортного засобу та державний номерний знак, номери двигуна, шас≥ (кузова), початок та зак≥нченн¤ д≥њ договору обов'¤зкового страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥, розм≥ри страхового платежу та страховоњ суми, дл¤ страхувальника Ч юридичноњ особи Ч њњ найменуванн¤ та адресу, дл¤ страхувальника Ч ф≥зичноњ особи Ч пр≥звище, ≥м'¤ та по батьков≥ власника транспортного засобу, домашню адресу, п≥дписи стор≥н. ” раз≥ зм≥ни власника транспортного засобу д≥¤ договору обов'¤зкового страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥ може поширюватис¤ на нового власника за умови переоформленн¤ страхового пол≥су на його ≥м'¤. ” раз≥ в'њзду на територ≥ю ”крањни незастрахований власник (вод≥й) транспортного засобу маЇ укласти звичайний догов≥р обов'¤зкового страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥. ÷е не поширюЇтьс¤ на випадки, коли власник транспортного засобу застрахував цив≥льну в≥дпов≥дальн≥сть у держав≥, з уповноваженою орган≥зац≥Їю з≥ страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥ ¤коњ ћ“—Ѕ” уклало угоду про взаЇмне визнанн¤ договор≥в такого страхуванн¤. ” раз≥ настанн¤ страхового випадку страхувальник (вод≥й транспортного засобу, ¤кий спричинив дорожньо-транспортну пригоду) зобов'¤заний: Чдодержуватис¤ правил дорожнього руху, встановлених чинним законодавством; Ч вживати вс≥х заход≥в з метою запоб≥гати зб≥льшенню розм≥ру шкоди; Ч надавати трет≥м особам необх≥дну ≥нформац≥ю дл¤ ≥дентиф≥кац≥њ страхувальника ≥ страховика (страховоњ орган≥зац≥њ1); Ч пов≥домити прот¤гом трьох робочих дн≥в страховиков≥ (страхов≥й орган≥зац≥њ) про настанн¤ страхового випадку, надати йому письмове по¤сненн¤ про обставини дорожньо-транспортноњ пригоди та, у раз≥ потреби, надати транспортний зас≥б дл¤ огл¤ду й експертизи. якщо страхувальник з поважних причин не мав змоги виконати зазначен≥ д≥њ, в≥н повинен довести це документально. ѕ≥д час оформленн¤ в≥дпов≥дних документ≥в про дорожньо-транспортну пригоду прац≥вники орган≥в внутр≥шн≥х справ зг≥дно з чинним законодавством установлюють та ф≥ксують необх≥дн≥ в≥домост≥ про обов'¤зкове страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥ учасник≥в ц≥Їњ пригоди та зобов'¤зан≥ надавати страховиков≥ (страхов≥й орган≥зац≥њ) або ћ“—Ѕ”, п≥сл¤ њх зверненн¤, в≥домост≥, що стосуютьс¤ страхового випадку. онтроль за на¤вн≥стю страхового пол≥су обов'¤зкового страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥ у власника (вод≥¤) транспортного засобу зд≥йснюЇтьс¤ органами внутр≥шн≥х справ зг≥дно з чинним законодавством. «авд¤ки впровадженню обов'¤зкового страхуванн¤ власник≥в транспортних засоб≥в ”крањна приЇдналас¤ до м≥жнародноњ системи страхуванн¤ в≥дпов≥дальност≥ автовласник≥в Ђ«елена карткаї, ¤ка функц≥онуЇ з ≤ с≥чн¤ 1953 року. ќсновним завданн¤м ц≥Їњ системи Ї створенн¤ ефективного захисту потерп≥лих у дорожньо-транспортних пригодах за участю автовласник≥в Ч нерезидент≥в крањни, в ¤к≥й трапилась така пригода. “ака система мала насамперед запровадити механ≥зм гарантованих виплат компенсац≥й потерп≥лим з вини автовласник≥в ≥нших крањн. ÷е забезпечуЇтьс¤ виконанн¤м певних умов крањнами Ч членами системи Ђ«елена карткаї. ѕо-перше, у таких крањнах маЇ зд≥йснюватись обов'¤зкове страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥ власник≥в транспортних засоб≥в. ѕо-друге, у кожн≥й крањн≥ маЇ бути Їдина орган≥зац≥¤, що забезпечуЇ врегулюванн¤ збитк≥в, запод≥¤них автовласниками ц≥Їњ крањни на територ≥њ ≥нших держав, а також Їдина орган≥зац≥¤, що врегульовуЇ збитки автовласник≥в-нерезидентњв на територ≥њ свого перебуванн¤. ѕо-третЇ, держава Ч член системи Ђ«елена карткаї, не повинна зд≥йснювати перешкод при трансфер≥ в≥льно конвертованоњ валюти, що спр¤мовуЇтьс¤ на страхов≥ виплати. «битки у крањнах Ч членах системи Ђ«елена карткаї врегульовуютьс¤, ¤к правило, через уповноважену нац≥ональну орган≥зац≥ю (моторне страхове бюро), ¤ке переадресовуЇ матер≥альн≥ претенз≥њ, висунут≥ до автовласника-резидента ≥ншоњ крањни, на в≥дпов≥дне моторне страхове бюро ц≥Їњ крањни. ѕри цьому перше моторне страхове бюро розгл¤даЇтьс¤ ¤к бюро-регулювальник збитк≥в, а друге Ч ¤к бюро-платник. ¬≥дносини м≥ж моторними страховими бюро крањнЧчлен≥в системи Ђ«елена карткаї регулюютьс¤ двосторонн≥ми угодами, що укладаютьс¤ за ун≥ф≥кованою формою. ќтже, ¤кщо автовласник Ї резидентом крањни Ч членом системи Ђ«елена карткаї, в≥н безперешкодно може проњжджати територ≥¤ми вс≥х крањн Ч член≥в ц≥Їњ системи без укладенн¤ додаткового договору обов'¤зкового страхуванн¤ на умовах крањни в≥дв≥данн¤. ‘ункц≥онуванн¤ ц≥Їњ м≥жнародноњ системи довело њњ ефективн≥сть, насамперед ¤к механ≥зму захисту потерп≥лих в≥д транспортних засоб≥в, що зад≥¤н≥ в м≥жнародних сполученн¤х.
Ќазва: —трахуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥ власник≥в транспортних засоб≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-23 (2359 прочитано) |