“ехн≥чн≥ науки > —истема техн≥чного обслуговуванн¤ й ремонту автомоб≥л≥в
—истема техн≥чного обслуговуванн¤ й ремонту автомоб≥л≥в—тор≥нка: 1/3
” процес≥ експлуатац≥њ автомоб≥л¤ його функц≥ональн≥ власти≠вост≥ поступово пог≥ршуютьс¤ внасл≥док спрацьовуванн¤, короз≥њ, пошкодженн¤ деталей, утомленост≥ матер≥алу, з ¤кого њх виготовле≠но, й т. ≥н. ¬ автомоб≥л≥ виникають р≥зн≥ несправност≥ (дефекти), що знижують ефективн≥сть його експлуатац≥њ. ƒл¤ запоб≥ганн¤ по¤в≥ де≠фект≥в ≥ своЇчасного усуненн¤ њх автомоб≥ль п≥ддають техн≥чному об≠слуговуванню та ремонту. “ехн≥чне обслуговуванн¤ (“ќ) Ч це комплекс опера≠ц≥й (операц≥¤) дл¤ п≥дтриманн¤ автомоб≥л¤ в працездатному чи справному стан≥ п≥д час використанн¤ його за призначенн¤м, сто¤н≠ки, збер≥ганн¤ або транспортуванн¤. “ќ ¤к проф≥лактичний зах≥д зд≥йснюЇтьс¤ примусово в плановому пор¤дку через точно встанов≠лен≥ пер≥оди використанн¤ автомоб≥л¤. «а пер≥одичн≥стю, перел≥ком ≥ трудом≥стк≥стю виконуваних роб≥т розр≥зн¤ють так≥ види “ќ автомоб≥л≥в: Х щоденне; Х пер≠ше; Х друге; Х сезонне. ўоденне техн≥чне обслуговуванн¤ (ў“ќ) передбачаЇ: Х контроль стану автомоб≥л¤; Х п≥дтриманн¤ належного зовн≥шнього вигл¤ду; Х заправленн¤ паливом, мастильним матер≥алом та охолодною р≥ди≠ною. ƒл¤ автомоб≥л≥в з≥ спец≥альними кузовами в ў“ќ входить сан≥≠тарне обробленн¤ кузова. ў“ќ виконують п≥сл¤ зак≥нченн¤ роботи автомоб≥л¤ або перед вињздом його на л≥н≥ю. ¬ раз≥ зм≥ни вод≥њв на л≥≠н≥њ автомоб≥ль огл¤дають ≥ перев≥р¤ють його техн≥чний стан. ѕерше (“ќ-1) та друге (“ќ-2) техн≥чн≥ обслуговуванн¤ передбача≠ють так≥ роботи: Х контрольно-д≥агностичн≥, Х кр≥пильн≥, Х регулю≠вальн≥, Х мастильн≥, Х ≥нш≥, спр¤мован≥ на запоб≥ганн¤ та ви¤вленн¤ несправностей автомоб≥л¤, зниженн¤ ≥нтенсивност≥ спрацьовуванн¤ його деталей, економ≥ю палива, мастильних матер≥ал≥в, зменшенн¤ викид≥в шк≥дливих речовин в атмосферу, забезпеченн¤ безв≥дмовноњ роботи автомоб≥л¤ в межах установлених проб≥г≥в. ѕер≥одичн≥сть “ќ-1 ≥ “ќ-2 визначаЇтьс¤ проб≥гом автомоб≥л¤, що встановлюЇтьс¤ залежно в≥д умов його експлуатац≥њ (табл. 1.2, 1.3). ¬ пер≥од обкатуванн¤ нового автомоб≥л¤ встановлюють менший про≠б≥г м≥ж “ќ-1 та “ќ-2. “аблиц¤ 1. ’арактеристика категор≥й умов експлуатац≥њ автомоб≥л≥в атегор≥¤ умов експлуатац≥њ автомоб≥л≥в | ”мови руху автомоб≥л≥в | “ехн≥чна категор≥¤ дор≥г | ≤ | јвтомоб≥льн≥ дороги з асфальтобетонним ≥ прир≥вненими до нього покритт¤ми за межа≠ми прим≥ськоњ зони | ≤, II | ≤≤ | јвтомоб≥льн≥ дороги з асфальтобетонним, це≠ментно-бетонним ≥ прир≥вненими до них по≠критт¤ми в прим≥ськ≥й зон≥, проњзн≥ частини вулиць невеликих м≥ст (до 100 тис. жител≥в) | ≤, II | ≤≤≤ | јвтомоб≥льн≥ дороги з асфальтобетонним, це≠ментно-бетонним ≥ прир≥вненими до них по≠критт¤ми в г≥рськ≥й м≥сцевост≥, проњзн≥ части≠ни вулиць великих м≥ст | I-IV | ≤V | јвтомоб≥льн≥ дороги з≥ щебеневим або грав≥й≠ним покритт¤м у г≥рськ≥й м≥сцевост≥, автомо≠б≥льн≥ грунтов≥ проф≥льован≥ та л≥совозн≥ до≠роги | II-IV | V | Ќепроф≥льован≥ дороги й стерн¤, кар'Їри, котловани та тимчасов≥ п≥д'њзн≥ шл¤хи, при≠родн≥ грунтов≥ дороги в г≥рськ≥й м≥сцевост≥ | IV, V | “аблиц¤ 2 ѕер≥одичн≥сть “ќ автомоб≥л≥в дл¤ ≤ категор≥њ умов експлуатац≥њ | ѕроб≥г, KM | “ќ-1 | “ќ-2 | Ћегков≥ | 4000 | 16000 | јвтобуси | 3500 | 14000 | ¬антажн≥, автобуси на | | | баз≥ вантажних | | | автомоб≥л≥в | 3000 | 12 000 |
Ќазва: —истема техн≥чного обслуговуванн¤ й ремонту автомоб≥л≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (1762 прочитано) |