“рудове право ”крањни > ƒержавний нагл¤д ≥ контроль за додержанн¤м трудового законодавства
Ч державн≥ ≥нспектори прац≥ територ≥альних держав≠них ≥нспекц≥й прац≥ Ч штраф до 7 неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н. «г≥дно ≥з ст. 188-6 пјѕ невиконанн¤ законних вимог посадових ос≥б ƒержавноњ ≥нспекц≥њ прац≥ ћ≥н≥стерства прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни про усуненн¤ порушень за≠конодавства про працю спричин¤Ї накладенн¤ штрафу на посадових ос≥б в≥д 5 до 9 неоподатковуваних податком м≥н≥≠мум≥в доход≥в громад¤н. ом≥тет по нагл¤ду за охороною прац≥ ”крањни д≥Ї на основ≥ ѕоложенн¤, затвердженого ”казом ѕрезидента ”крањ≠ни в≥д 9 березн¤ 1998 p. є182/98 (ќф≥ц≥йн≥й в≥сник ”крањ≠ни. Ч 1998. Ч „исло 10), Ї центральним органом виконавчоњ влади, п≥длеглим ћ≥н≥стерству прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни. Ѕезпосередньо зд≥йснюЇ державну пол≥тику в сфер≥ охорони прац≥, зд≥йснюЇ нагл¤д за додержанн¤м вимог зако≠нодавчих та ≥нших нормативно-правових акт≥в з охорони прац≥, державний г≥рський нагл¤д, проф≥лактику травматиз≠му виробничого ≥ невиробничого характеру. ¬≥дпов≥дно до затвердженого ѕоложенн¤ основними за≠дачами ом≥тету по нагл¤ду за охороною прац≥ Ї: Ч комплексне управл≥нн¤ охороною прац≥; Ч державний нагл¤д за додержанн¤м вимог законодав≠чих та ≥нших нормативно-правових акт≥в з безпеки, г≥г≥Їни прац≥ й виробничого середовища, а також за проведенн¤м роб≥т, пов'¤заних з геолог≥чним вивченн¤м надр, њх охороною ≥ використанн¤м, переробкою м≥неральноњ сировини; Ч координац≥¤ роб≥т з проф≥лактики травматизму неви≠робничого характеру; Ч проведенн¤ експертизи проектноњ документац≥њ ≥ ви≠дача дозвол≥в на введенн¤ в експлуатац≥ю нових ≥ реконстру≠йованих п≥дприЇмств, об'Їкт≥в ≥ засоб≥в виробництва; Ч координац≥¤ науково-досл≥дних роб≥т з питань охоро≠ни прац≥ й п≥двищенн¤ ефективност≥ державного нагл¤ду за охороною прац≥, контроль за њх виконанн¤м, державне замов≠ленн¤ наукових досл≥джень з цих питань; Ч встановленн¤ ≥ розвиток м≥жнародних зв'¤зк≥в з пи≠тань нагл¤ду за охороною прац≥. ом≥тет по нагл¤ду за охороною прац≥ в≥дпов≥дно до по≠кладених задач виконуЇ, зокрема, наступн≥ функц≥њ: Ч бере участь у формуванн≥ державноњ пол≥тики з охо≠рони прац≥ та проф≥лактики травматизму виробничого ≥ невиробничого характеру, охорон≥ надр, розробл¤Ї механ≥зм њњ реал≥зац≥њ; Ч бере участь у формуванн≥ ƒержавного фонду надр; Ч зд≥йснюЇ управл≥нн¤ ƒержавним фондом охорони пра≠ц≥ й контроль за надходженн¤м ≥ використанн¤м за призначен≠н¤м кошт≥в фонд≥в охорони прац≥, даЇ роз'¤сненн¤ з питань формуванн¤, обл≥ку ≥ використанн¤ кошт≥в цих фонд≥в; Ч координуЇ роботу м≥н≥стерств, ≥нших центральних ≥ м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого само≠вр¤дуванн¤ й об'Їднань п≥дприЇмств з питань безпеки, г≥г≥Їни прац≥ та виробничого середовища, травматизму невиробни≠чого характеру; Ч орган≥зуЇ ≥ зд≥йснюЇ державний нагл¤д за: додержанн¤м в процес≥ трудовоњ д≥¤льност≥ вимог законодавства, м≥жгалузе≠вих, галузевих та ≥нших нормативних акт≥в з охорони прац≥; своЇчасним забезпеченн¤м прац≥вник≥в спецод¤гом та ≥ншими засобами ≥ндив≥дуального захисту в≥дпов≥дно до норматив≠них акт≥в; проектуванн¤м, виготовленн¤м, монтажем, ремонтом, реконструкц≥Їю, налагодженн¤м ≥ експлуатац≥Їю машин, меха≠н≥зм≥в, обладнанн¤, транспортних та ≥нших засоб≥в виробництва зг≥дно з вимогами нормативних акт≥в про охорону прац≥; Ч проводить експертизу проект≥в буд≥вництва (рекон≠струкц≥њ, техн≥чного переоснащенн¤) п≥дприЇмств ≥ виробни≠чих об'Їкт≥в, наукових розробок з питань нових технолог≥й, засоб≥в виробництва, кошт≥в колективного та ≥ндив≥дуального захисту працюючих на њх в≥дпов≥дн≥сть нормативним актам про охорону прац≥ й бере участь у введенн≥ в експлуатац≥ю виробничих об'Їкт≥в ≥ об'Їкт≥в соц≥ально-культурного при≠значенн¤; Ч видаЇ дозволи на введенн¤ в експлуатац≥ю нових ≥ реконструйованих об'Їкт≥в виробничого ≥ соц≥ально-культур≠ного призначенн¤; початок роботи п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й вс≥х форм власност≥ ≥ вид≥в д≥¤льност≥. ом≥тет по нагл¤ду за охороною прац≥ виконуЇ також ц≥лий р¤д ≥нших функц≥й в≥дпов≥дно до затвердженого ѕоложенн¤. ” процес≥ зд≥йсненн¤ своЇњ д≥¤льност≥ ом≥тет по нагл¤≠ду за охороною прац≥ маЇ право: Ч безперешкодно в будь-¤кий час без попереднього по≠передженн¤ в≥дв≥дувати п≥дконтрольн≥ п≥дприЇмства, уста≠нови й орган≥зац≥њ дл¤ перев≥рки додержанн¤ законодав≠ства про охорону прац≥ й надр, отримувати в≥д власника необх≥дн≥ по¤сненн¤, матер≥али та ≥нформац≥ю з цих питань; Ч залучати за погодженн¤м з кер≥вниками в≥дпов≥дних центральних ≥ м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, п≥дприЇмств (об'Їднань п≥дпри≠Їмств), установ ≥ орган≥зац≥й фах≥вц≥в дл¤ розгл¤ду питань, що вход¤ть до њх компетенц≥њ; Ч направл¤ти (давати) кер≥вникам ≥ посадовим особам п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, –ад≥ ћ≥н≥стр≥в јвтоном≠ноњ –еспубл≥ки рим, центральним ≥ м≥сцевим органам вико≠навчоњ влади, органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤ обов'¤зков≥ дл¤ виконанн¤ розпор¤дженн¤ на усуненн¤ порушених ви≠мог, що стосуютьс¤ охорони прац≥ й користуванн¤ надрами; Ч припин¤ти до усуненн¤ порушених вимог, що стосу≠ютьс¤ охорони прац≥, експлуатац≥ю п≥дприЇмств, об'Їкт≥в, окремих виробництв, цех≥в ≥ д≥льниць, робочих м≥сць, машин, механ≥зм≥в, обладнанн¤, транспортних та ≥нших засоб≥в ви≠робництва, а також роботу, пов'¤зану з використанн¤м надр, ¤кщо ц≥ порушенн¤ створюють загрозу дл¤ житт¤ або здо≠ров'¤ працюючих; Ч накладати штрафи на п≥дприЇмства, установи й орган≥≠зац≥њ у раз≥ порушенн¤ нормативних акт≥в про охорону прац≥, невиконанн¤ розпор¤джень посадових ос≥б орган≥в держав≠ного нагл¤ду за охороною прац≥, що стосуютьс¤ безпеки, г≥г≥Їни прац≥ й виробничого середовища; Ч прит¤гувати до адм≥н≥стративноњ в≥дпов≥дальност≥ пра≠ц≥вник≥в, винних у порушенн≥ законодавчих й ≥нших норматив≠но-правових акт≥в про охорону прац≥, надр ≥ веденн¤ п≥дрив≠них роб≥т та ≥н. –≥шенн¤, прийн¤т≥ ом≥тетом по нагл¤ду за охороною прац≥ в межах його компетенц≥њ, Ї обов'¤зковими дл¤ вико≠нанн¤ центральними ≥ м≥сцевими органами виконавчоњ вла≠ди, органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤, п≥дприЇмствами, уста≠новами ≥ орган≥зац≥¤ми вс≥х форм власност≥ й громад¤нами. Ќевиконанн¤ законних вимог посадових ос≥б орган≥в ƒержавного ком≥тету ”крањни по нагл¤ду за охороною прац≥ по усуненню порушень законодавства про охорону прац≥ або створенн¤ перешкод дл¤ д≥¤льност≥ цих орган≥в спричин¤Ї накладенн¤ штрафу на прац≥вник≥в в≥д 3 до 5 неоподаткову≠ваних податком м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н ≥ на посадових ос≥б Ч в≥д 10 до 14 неоподатковуваних податком м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н (ст. 188-4 пјѕ). ƒл¤ виконанн¤ своњх функц≥й ом≥тет по нагл¤ду за охороною прац≥ створюЇ територ≥альн≥ управл≥нн¤ ≥ державн≥ ≥нспекц≥њ. ƒержавний нагл¤д зд≥йснюють державн≥ ≥нспекто≠ри ≥ посадов≥ особи ом≥тету по нагл¤ду за охороною прац≥ та його територ≥альних управл≥нь. ƒержавн≥ ≥нспекц≥њ охорони прац≥ ом≥тету ”крањни по нагл¤ду за охороною прац≥ (дал≥ Ч держ≥нспекц≥њ) д≥ють зг≥дно з “иповим положенн¤м про ƒержавну ≥нспекц≥ю охо≠рони прац≥, затвердженого наказом ƒержавного ком≥тету ”крањни по нагл¤ду за охороною прац≥ в≥д 19 червн¤ 1995 p. є92 («аконодавство ”крањни про охорону прац≥: зб≥рник нормативних документ≥в. Ч ., 1995. Ч “. 4. Ч —. 39). ƒер≠жавна ≥нспекц≥¤ охорони працюЇ структурним п≥дрозд≥лом територ≥ального управл≥нн¤ ом≥тету ”крањни по нагл¤ду за охороною прац≥, що зд≥йснюЇ функц≥њ державного органу щодо орган≥зац≥њ управл≥нн¤ охороною прац≥ ≥ зд≥йсненн¤ нагл¤ду за додержанн¤м законодавчих та ≥нших норматив≠них акт≥в про охорону прац≥ (користуванн¤ надрами) на п≥дприЇмствах, в установах ≥ орган≥зац≥¤х незалежно в≥д форм власност≥, а також за виробничою д≥¤льн≥стю п≥дприЇмц≥в у галуз≥ на територ≥њ рег≥ону ≥ не залежить в≥д будь-¤ких гос≠подарських орган≥в, об'Їднань громад¤н, пол≥тичних форму≠вань, м≥сцевих орган≥в державноњ виконавчоњ влади. ƒерж≥нспекц≥њ створюютьс¤, реорган≥зуютьс¤ ≥ л≥кв≥ду≠ютьс¤ ом≥тетом ”крањни по нагл¤ду за охороною прац≥ за поданн¤м територ≥альних управл≥нь. ” процес≥ зд≥йсненн¤ своЇњ д≥¤льност≥ ƒерж≥нспекц≥¤ маЇ право: Ч безперешкодно у будь-¤кий час проводити перев≥рку п≥дконтрольних п≥дприЇмств щодо додержанн¤ законодав≠ства та ≥нших нормативних акт≥в про охорону прац≥ та надр, отримувати в≥д власника необх≥дн≥ по¤сненн¤, матер≥али та ≥нформац≥ю; Ч залучати за погодженн¤м з в≥дпов≥дними об'Їднанн¤≠ми, п≥дприЇмствами, м≥сцевими органами державноњ вико≠навчоњ влади њхн≥х спец≥ал≥ст≥в дл¤ проведенн¤ перев≥рок п≥дконтрольних п≥дприЇмств ≥ об'Їкт≥в; Ч надсилати (подавати) кер≥вникам п≥дприЇмств обов'¤з≠ков≥ дл¤ виконанн¤ розпор¤дженн¤ (приписи) про усуненн¤ порушень ≥ недол≥к≥в у галуз≥ охорони прац≥ та користуван≠н¤ надрами; Ч зупин¤ти експлуатац≥ю з накладанн¤м пломби п≥дпри≠Їмств, об'Їкт≥в, окремих виробництв, цех≥в ≥ д≥льниць, робочих м≥сць та устаткуванн¤ до усуненн¤ порушень вимог щодо охо≠рони прац≥ та використанн¤ надр, що створюють загрозу життю або здоров'ю працюючих чи суперечать законодавству про надра, або в раз≥ в≥дсутност≥ дозволу орган≥в ом≥тету по на≠гл¤ду за охороною прац≥ на початок роботи п≥дприЇмства; Ч накладати на п≥дприЇмства штрафи за результатами комплексних перев≥рок та в раз≥ невиконанн¤ розпор¤джень (припис≥в) про усуненн¤ порушень ≥ недол≥к≥в в галуз≥ охо≠рони прац≥ та користуванн¤ надрами; Ч прит¤гати до адм≥н≥стративноњ в≥дпов≥дальност≥ прац≥в≠ник≥в, винних у порушенн≥ законодавчих та ≥нших норматив≠них акт≥в про охорону прац≥, надр ≥ веденн¤ п≥дривних роб≥т;
Ќазва: ƒержавний нагл¤д ≥ контроль за додержанн¤м трудового законодавства ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (4888 прочитано) |