“рудове право ”крањни > ƒержавний нагл¤д ≥ контроль за додержанн¤м трудового законодавства
«г≥дно ≥з «аконом ”крањни " ѕро забезпеченн¤ сан≥тарного ≥ еп≥дем≥олог≥чного благополучч¤ населенн¤" в≥д 24 лютого 1994 p. (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни. Ч 1994. Ч є27. Ч —т. 218) державний сан≥тарне еп≥дем≥олог≥чний нагл¤д Ч це д≥¤льн≥сть орган≥в, установ ≥ заклад≥в державноњ сан≥-тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби по контролю за додержанн¤м юридичними ≥ ф≥зичними особами сан≥тарного законодав≠ства з метою запоб≥ганн¤, ви¤вленн¤, зменшенн¤ або усунен≠н¤ шк≥дливого впливу небезпечних чинник≥в на здоров'¤ людей та ≥з застосуванн¤ заход≥в правового характеру до порушник≥в. ћ≥н≥стерство охорони здоров'¤ ”крањни Ї спец≥ально уповноваженим центральним органом державноњ виконавчоњ влади, ¤кий зд≥йснюЇ контроль ≥ нагл¤д за додержанн¤м сан≥тарного законодавства, державних стандарт≥в, критер≥њв ≥ вимог, направлених на забезпеченн¤ сан≥тарного та еп≥дем≥о≠лог≥чного благополучч¤ населенн¤. —истему державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби становл¤ть органи ≥ заклади сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чного проф≥лю ћ≥н≥стерства охорони здоров'¤ ”крањни, в≥дпов≥дн≥ заклади, частини ≥ п≥дрозд≥ли ћ≥н≥стерства оборони ”крањ≠ни, ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни, ƒержавного ко≠м≥тету в справах охорони державного кордону ”крањни, Ќац≥ональноњ гвард≥њ ”крањни, —лужби безпеки ”крањни. Ќа ц≥ заклади ≥ п≥дрозд≥ли покладаютьс¤ функц≥њ спец≥ально уповноважених орган≥в державного сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥ч≠ного нагл¤ду на п≥длеглих њм територ≥¤х, об'Їктах, в части≠нах ≥ п≥дрозд≥лах. ƒержавну сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чну службу ”крањни очолюЇ головний державний л≥кар ”крањни Ч перший за≠ступник м≥н≥стра охорони здоров'¤ ”крањни. ƒержавний сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чний нагл¤д зд≥йснюЇть≠с¤ в≥дпов≥дно до ѕоложенн¤ про державний сан≥тарно-еп≥≠дем≥олог≥чний нагл¤д в ”крањн≥, затвердженого постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 22 червн¤ 1999 p. є1109 (ёридичний в≥сник ”крањни. Ч 1999. Ч 12Ч18 серпн¤), уста≠новами ≥ закладами державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби у форм≥ попереджувального та поточного нагл¤ду за виконанн¤м центральними та м≥сцевими органами вико≠навчоњ влади, органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤, п≥дприЇм≠ствами, установами, орган≥зац≥¤ми та громад¤нами сан≥тар≠ного законодавства. ќсновною формою зд≥йсненн¤ державно≠го сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чного нагл¤ду Ї перев≥рка додер≠жанн¤ сан≥тарного законодавства. “ак≥ перев≥рки провод¤тьс¤ за планами установ та заклад≥в державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥о≠лог≥чноњ служби, а також позапланове залежно в≥д сан≥тар≠ноњ, еп≥дем≥чноњ ситуац≥њ за пов≥домленн¤ми п≥дприЇмств, уста≠нов ≥ орган≥зац≥й та за за¤вами громад¤н. √оловний державний сан≥тарний л≥кар ”крањни, головн≥ державн≥ сан≥тарн≥ л≥кар≥ јвтономноњ –еспубл≥ки рим, об≠ластей, м≥ст иЇва ≥ —евастопол¤, район≥в, м≥ст, район≥в у м≥стах та њх заступники, головн≥ державн≥ сан≥тарн≥ л≥кар≥ водного, зал≥зничного, пов≥тр¤ного транспорту та њх заступники, а та≠кож головн≥ державн≥ сан≥тарн≥ л≥кар≥ об'Їкт≥в, що мають особливий режим роботи, у межах в≥дпов≥дних адм≥н≥стра≠тивно-територ≥альних одиниць та на об'Їктах нагл¤ду мають право видавати постанови, приписи, а також вносити пропози≠ц≥њ (поданн¤): власникам п≥дприЇмств про в≥дстороненн¤ в≥д будь-¤ких вид≥в д≥¤льност≥, роб≥т, навчанн¤, в≥дв≥дуванн¤ до≠шк≥льних заклад≥в ос≥б, ¤к≥ хвор≥ на ≥нфекц≥йн≥ хвороби або Ї нос≥¤ми збудник≥в ≥нфекц≥йних захворювань чи були в контакт≥ з такими хворими, а також ос≥б, ¤к≥ ухил¤ютьс¤ в≥д обов'¤зкового медичного огл¤ду або щепленн¤ проти ≥нфекц≥й, перел≥к ¤ких встановлюЇтьс¤ ћќ«; про приведенн¤ нормативно-техн≥чних, розпор¤дчих та ≥нших документ≥в дер≠жавних, громадських орган≥в та њх посадових ос≥б у в≥д≠пов≥дн≥сть з вимогами сан≥тарного законодавства; про обме≠женн¤ д≥¤льност≥ об'Їкта державного сан≥тарно-еп≥дем≥о≠лог≥чного нагл¤ду в раз≥ ви¤вленн¤ порушень ним сан≥тар≠ного законодавства, що безпосередньо не впливають негативно на здоров'¤ людей, але можуть зумовлювати негативний вплив на нього; видавати постанови: про тимчасову заборону чи припиненн¤ д≥¤льност≥ об'Їкта державного сан≥тарно-еп≥де≠м≥олог≥чного нагл¤ду в раз≥ ви¤вленн¤ порушень ним сан≥тар≠ного законодавства, що можуть негативно вплинути на здо≠ров'¤ людей, але ц≥ порушенн¤ можна усунути зд≥йсненн¤м в≥дпов≥дних заход≥в; про заборону чи припиненн¤ д≥¤льност≥ об'Їкта державного сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чного нагл¤ду у раз≥ ви¤вленн¤ порушень сан≥тарного законодавства, що нега≠тивно впливають на здоров'¤ людей ≥ не можуть бути усуну≠т≥ зд≥йсненн¤м в≥дпов≥дних заход≥в, а також мають ≥нш≥ права. «а порушенн¤ сан≥тарного законодавства або невиконан≠н¤ постанов, розпор¤джень, висновк≥в орган≥в сан≥тарно-еп≥≠дем≥олог≥чноњ служби на ос≥б, винних у вчиненн≥ правопору≠шень, можуть бути накладен≥ адм≥н≥стративн≥ штрафи. ƒержавний нагл¤д за режимами споживанн¤ електричноњ ≥ тепловоњ енерг≥њ зд≥йснюЇтьс¤ ƒержавною ≥нспекц≥Їю по на≠гл¤ду за режимами споживанн¤ електричноњ ≥ тепловоњ енерг≥њ (ƒерженергопотребнагл¤д), ¤ка створюЇтьс¤ ћ≥н≥стерством енергетики ≥ електриф≥кац≥њ ≥ д≥Ї на п≥дстав≥ ѕоложенн¤, за≠твердженого постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 7 серпн¤ 1996р. є929 («ѕ ”крањни. - 1996. - є16. -—т. 40). ћетою державного нагл¤ду за режимами споживанн¤ енерг≥њ Ї: Ч проведенн¤ Їдиноњ державноњ пол≥тики в сфер≥ енер≠гопостачанн¤; Ч забезпеченн¤ безавар≥йного енергопостачанн¤ спожи≠вач≥в шл¤хом контролю за використанн¤м схем живленн¤; Ч орган≥зац≥¤ контролю за експлуатац≥Їю ≥ техн≥чним станом електричних ≥ тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживач≥в щодо над≥йност≥ енергопоста≠чанн¤ ≥ кер≥вництва режимами електроспоживанн¤; Ч забезпеченн¤ виконанн¤ заход≥в по управл≥нню режи≠мами споживанн¤ електричноњ ≥ тепловоњ енерг≥њ; Ч орган≥зац≥¤ впровадженн¤ нових ≥ виведенн¤ з екс≠плуатац≥њ застар≥лих енергоустановок, ¤к≥ не в≥дпов≥дають ви≠могам над≥йноњ ≥ безавар≥йноњ роботи; Ч впровадженн¤ нових розробок кошт≥в контролю й об≠л≥ку електричноњ ≥ тепловоњ енерг≥њ, а також автоматизованих систем збору, обробки ≥нформац≥њ ≥ управл≥нн¤ енергоспо≠живанн¤м; Ч зд≥йсненн¤ контролю за дотриманн¤м споживачами ≥ виробниками електричноњ ≥ тепловоњ енерг≥й вимог до ¤кост≥ енерг≥њ, догов≥рних умов енерговикористовуванн¤ ≥ техн≥ч≠них умов на приЇднанн¤ енергоустановок до мереж електро≠постачанн¤ орган≥зац≥њ. √оловному державному ≥нспектору з енергетичного на≠гл¤ду ”крањни, його заступникам, старшим державним ≥нспек≠торам ≥ державним ≥нспекторам надаЇтьс¤ право давати обо≠в'¤зков≥ дл¤ виконанн¤ п≥дприЇмствами, установами й орган≥≠зац≥¤ми розпор¤дженн¤ по в≥дстороненню в≥д роботи на електричних ≥ тепловикористовуючих установках ос≥б, р≥вень знань ¤ких не в≥дпов≥даЇ встановленим вимогам або ¤к≥ по≠рушують њх; припин¤ти роботи, пломбувати електричн≥ й тепловикористовуюч≥ установки, ¤кщо њх стан загрожуЇ ава≠р≥Їю, пожежею, небезпекою дл¤ житт¤ обслуговуючого персо≠налу або може призвести до значних збитк≥в, ≥ передавати в≥дпов≥дн≥ матер≥али правоохоронним органам тощо. —еред орган≥в державного нагл¤ду особливе м≥сце по≠с≥дають органи прокуратури ”крањни, повноваженн¤ ¤ких визначено «аконом ”крањни "ѕро прокуратуру" в≥д 5 лис≠топада 1991 p. (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни. Ч 1991.Ч є53. - —т.793). Ќеобх≥дно в≥дм≥тити, що в ст. 121 онституц≥њ ”крањни серед функц≥й прокуратури не вказуЇтьс¤ функц≥¤ загаль≠ного нагл¤ду. ‘ункц≥ю нагл¤ду за дотриманн¤м ≥ застосу≠ванн¤м закон≥в прокуратура виконуЇ до введенн¤ в д≥ю но≠вих закон≥в, що регулюватимуть д≥¤льн≥сть державних орган≥в з контролю за дотриманн¤м закон≥в. «г≥дно ≥з «аконом ”крањни "ѕро прокуратуру" вищий нагл¤д за додержанн¤м ≥ правильним застосуванн¤м закон≥в аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, м≥н≥стерствами, державними ком≥тетами, в≥домствами, ≥ншими органами державного ≥ гос≠подарського управл≥нн¤ та контролю, ур¤дом јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевими радами, њхн≥ми виконавчими ≥ розпор¤дчими органами, в≥йськовими частинами, пол≥тични≠ми парт≥¤ми, громадськими орган≥зац≥¤ми, масовими руха≠ми, п≥дприЇмствами, установами й орган≥зац≥¤ми, незалежно в≥д форм власност≥, п≥дпор¤дкованост≥ та належност≥, посадо≠вими особами ≥ громад¤нами зд≥йснюЇтьс¤ √енеральним про≠курором ”крањни ≥ п≥дпор¤дкованими йому прокурорами. ” зд≥йсненн≥ функц≥њ нагл¤ду, в тому числ≥ за правиль≠ним виконанн¤м законодавства про працю й охорону прац≥, прокурор маЇ право: 1) безперешкодно, за посв≥дченн¤м, що п≥дтверджуЇ зай≠ману посаду, входити у прим≥щенн¤ державних орган≥в, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, об'Їднань громад¤н, п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й незалежно в≥д форм влас≠ност≥, п≥дпор¤дкованост≥ чи приналежност≥, до в≥йськових частин, установ без особливих перепусток, де так≥ запровадже≠но; мати доступ до документ≥в ≥ матер≥ал≥в, необх≥дних дл¤ проведенн¤ перев≥рки, в тому числ≥, за письмовою вимогою, й тих, що м≥ст¤ть комерц≥йну чи банк≥вську таЇмницю або кон≠ф≥денц≥йну ≥нформац≥ю. ѕисьмово вимагати поданн¤ в про≠куратуру дл¤ перев≥рки зазначених документ≥в та матер≥а≠л≥в, видач≥ необх≥дних дов≥док, у тому числ≥ про операц≥њ ≥ рахунки юридичних ос≥б та ≥нших орган≥зац≥й, дл¤ вир≥шен≠н¤ питань, пов'¤заних з перев≥ркою; 2) вимагати дл¤ перев≥рки р≥шенн¤, розпор¤дженн¤, ≥н≠струкц≥њ, накази та ≥нш≥ акти ≥ документи, одержувати ≥нфор≠мац≥ю про стан законност≥ й заходи щодо њњ забезпеченн¤; 3) вимагати в≥д кер≥вник≥в та колег≥альних орган≥в прове≠денн¤ перев≥рок, рев≥з≥й д≥¤льност≥ п≥дпор¤дкованих ≥ п≥дкон≠трольних п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й та ≥нших структур незалежно в≥д форм власност≥, а також вид≥ленн¤ спец≥ал≥ст≥в дл¤ проведенн¤ перев≥рок, в≥домчих ≥ позав≥домчих експертиз;
Ќазва: ƒержавний нагл¤д ≥ контроль за додержанн¤м трудового законодавства ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (4888 прочитано) |