Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

‘≥нанси > ‘≥нансова та грошово-кредитна пол≥тика ≥ соц≥альна сфера


ѕост≥йне зниженн¤ обс¤г≥в виробництва, про що св≥дчить значне пад≥нн¤ ¬¬ѕ в обох крањнах, маЇ насл≥дком подальше скороченн¤ податковоњ бази, що, у свою чергу, означало зменшенн¤ бюджетних доход≥в ≥ видатк≥в. ƒо того ж, з року в р≥к доходна частина бюджет≥в ”крањни та –ос≥њ недовиконувалась десь на 20 в≥дсотк≥в. ќск≥льки п≥дприЇмницьк≥ структури мають певн≥ можливост≥ щодо уникненн¤ оподаткуванн¤, у держави зТ¤вл¤Їтьс¤ спокуса зб≥льшити податков≥ надходженн¤ за рахунок ф≥зичних ос≥б.

Ќайвища нин≥ д≥юча ставка оподаткуванн¤ доход≥в ф≥зичних ос≥б становить у –ос≥њ 30%, в ”крањн≥ Ц 40%. Ќам≥ри щодо введенн¤ Їдиноњ ставки 13% у –ос≥њ та ставок 10% ≥ 20% в ”крањн≥ св≥дчать про фактичне визнанн¤ ур¤дами обох держав ≥снуючого р≥вн¤ оподаткуванн¤ доход≥в населенн¤ ¤к надто великого.

ѕотр≥бно в≥дзначити негативний вплив на добробут людей з боку так званих непр¤мих податк≥в (ѕƒ¬ та акциз≥в), значну частину ¤ких безпосередньо доводитьс¤ сплачувати саме населенню, ¤к к≥нцевому споживачу багатьох вид≥в продукц≥њ. ‘актично населенн¤ змушено платити одночасно дек≥лька податк≥в. ј це означаЇ, що загальний р≥вень оподаткуванн¤ доход≥в ф≥зичних ос≥б Ї значно вищим за передбачений.

Ќезабезпеченн¤ в ”крањн≥ та –ос≥њ пристойних зарплат, пенс≥й, ≥нших соц≥альних виплат та на¤вн≥сть значноњ заборгованост≥ по них по¤снюЇтьс¤ не т≥льки поганим економ≥чним станом, високим р≥внем оподаткуванн¤ доход≥в ф≥зичних ос≥б чи недостатн≥ми можливост¤ми бюджет≥в. ≤ншим чинником тут Ї грошово-кредитна пол≥тика з њњ обмеженн¤ми по грошов≥й мас≥ з метою стримуванн¤ ≥нфл¤ц≥њ.

јнти≥нфл¤ц≥йна пол≥тика ¤вл¤Ї собою комплекс заход≥в державного регулюванн¤ економ≥ки, спр¤мованих на боротьбу з ≥нфл¤ц≥Їю. ” в≥дпов≥дь на взаЇмод≥ю фактор≥в ≥нфл¤ц≥њ попиту та ≥нфл¤ц≥њ витрат сформувались дв≥ основн≥ л≥н≥њ анти≥нфл¤ц≥йноњ пол≥тики Ц дефл¤ц≥йна пол≥тика (або регулюванн¤ попиту) ≥ пол≥тика доход≥в. ƒефл¤ц≥йна пол≥тика - це методи обмеженн¤ платоспроможного попиту через грошово-кредитний ≥ податковий механ≥зми шл¤хом зменшенн¤ державних витрат, п≥двищенн¤ процентних ставок за кредити, посиленн¤ податкового тиску, обмеженн¤ грошовоњ маси ≥ т.≥. ѕол≥тика доход≥в передбачаЇ паралельний контроль. ѕри цьому контролюютьс¤ зарплата ≥ ц≥ни шл¤хом њх повного заморожуванн¤ або встановленн¤ дл¤ них меж зростанн¤.

¬ар≥анти анти≥нфл¤ц≥йноњ пол≥тики вибирались, залежно в≥д пр≥оритет≥в. ƒосв≥д зд≥йсненн¤ дефл¤ц≥йноњ пол≥тики показав, що вона призводить до стримуванн¤ економ≥чного зростанн¤. ѕроведенн¤ пол≥тики доход≥в характеризуЇтьс¤ обмежен≥стю результат≥в.  оли ж ставилось за мету приборкати ≥нфл¤ц≥ю за будь-¤ку ц≥ну, паралельно використовувались обидва методи анти≥нфл¤ц≥йноњ пол≥тики.

ќтже, грошово-кредитна пол≥тика, ¤к один ≥з чинник≥в обмеженн¤ платоспроможного попиту взагал≥, в≥дпов≥дно Ї чинником скороченн¤ споживчого попиту населенн¤. “ому проведенн¤ грошово-кредитноњ пол≥тики сл≥д розгл¤дати не т≥льки в аспект≥ пог≥ршенн¤ ¤кост≥ житт¤ населенн¤ через скороченн¤ р≥вн¤ споживанн¤, а й в аспект≥ значного пад≥нн¤ обс¤г≥в виробництва в ”крањн≥ та –ос≥њ. јдже загальнов≥домо, що в розвинутих крањнах п≥дтримуЇтьс¤ високий р≥вень споживанн¤ населенн¤, що даЇ змогу дл¤ п≥дтриманн¤ високих обс¤г≥в виробництва товар≥в та наданн¤ послуг.

«атримка соц≥альних виплат, що Ї одн≥Їю з форм примусового безв≥дсоткового кредитуванн¤ економ≥ки ≥ держави за рахунок населенн¤, означаЇ дл¤ останнього знец≥ненн¤ цих кошт≥в через ≥нфл¤ц≥ю.

«начний досв≥д проведенн¤ монетарноњ пол≥тики в ≥нших крањнах показуЇ, що за в≥дсутност≥ економ≥чного зростанн¤ курс на забезпеченн¤ ¤комога нижчого р≥вн¤ ≥нфл¤ц≥њ призводить до п≥двищенн¤ р≥вн¤ безроб≥тт¤. ¬изнаючи це, ÷ентробанк –ос≥њ ви¤вив нам≥р вже у 1999 р. розвТ¤зувати задач≥ зниженн¤ ≥нфл¤ц≥њ та ≥нфл¤ц≥йних оч≥кувань без п≥двищенн¤ в≥дкритого ≥ прихованого безроб≥тт¤. —татистичн≥ дан≥ щодо к≥лькост≥ безроб≥тних та р≥вн¤ безроб≥тт¤ наведен≥ у таблиц≥ 3.1.1 [6, 75].

“аблиц¤ 3.1.1

ƒан≥ щодо к≥лькост≥ безроб≥тних та р≥вн¤ безроб≥тт¤ у –‘ та ”крањн≥ (на к≥нець року)

ѕоказники

1997 р.

1998 р.

1999 р.

–‘

 ≥льк≥сть безроб≥тних, млн

7,8

8,3

9,1

–≥вень безроб≥тт¤, %

10,8

11,5

12,4

”крањна

 ≥льк≥сть громад¤н, зареЇстрованих ¤к безроб≥тн≥, млн

1,03

1,59

2,06

–≥вень безроб≥тт¤, %

2,33

3,69

4,30

як видно з таблиц≥ 3.1.1, безроб≥тт¤ в обох крањнах зростаЇ. ” –ос≥њ к≥льк≥сть безроб≥тних ≥ р≥вень безроб≥тт¤ визначено за методикою ћќѕ, ¤ка передбачаЇ врахуванн¤ ≥ так званого прихованого безроб≥тт¤. ”крањнськ≥ дан≥ цього не враховують.

” –ос≥йськ≥й ‘едерац≥њ ≤нститутом економ≥ки –јЌ проводились досл≥дженн¤ проблем соц≥ального спр¤муванн¤ розвитку грошово-кредитноњ системи крањни [59]. Ќа думку автор≥в досл≥джень, фундаментальн≥ протир≥чч¤, ¤к≥ виникли в динам≥ц≥ становленн¤ грошовоњ системи –ос≥њ, мають м≥цне кор≥нн¤ ≥ набули в пер≥од прискореноњ трансформац≥њ рос≥йськоњ економ≥ки ч≥тку антисоц≥альну спр¤мован≥сть. “≥ ж сам≥ суперечност≥, про ¤к≥ йдетьс¤ нижче, Ї характерними ≥ дл¤ ”крањни.

1. ¬ пер≥од радикальних економ≥чних перетворень нагальн≥сть реформуванн¤ грошовоњ системи, адаптованоњ до економ≥ки товарного деф≥циту, вступила в протир≥чч¤ з не менш високим ступенем ≥нерц≥йност≥ самоњ грошовоњ системи ≥ залежн≥стю останньоњ в≥д трансформац≥йних зм≥н в≥дтворювального процесу в ц≥лому. Ќа практиц≥ це протир≥чч¤ ви¤вилось у тенденц≥њ в≥дторгненн¤ "революц≥йних" перетворень еволюц≥йною по сут≥ природою розвитку грошовоњ системи. ” зд≥йсненн≥ реформуванн¤ грошовоњ системи не можна було не враховувати започаткований еволюц≥йний характер розвитку њњ опорних структур: ≥нституц≥йноњ основи, куди вход¤ть система кредитних ≥нститут≥в ≥ схеми регламентац≥њ њх д≥¤льност≥; орган≥зац≥йно-правового забезпеченн¤ потреб грошового об≥гу крањни в необх≥дн≥й к≥лькост≥ грошей ≥ стаб≥льност≥ нац≥ональноњ валюти при виконанн≥ р≥зних функц≥й останньоњ; системи кредитних ≥ плат≥жно-розрахункових в≥дносин на внутр≥шньому ≥ зовн≥шньому ринках. „ерез ≥нерц≥йн≥сть перех≥д грошовоњ системи з одного стану в ≥нший не м≥г бути зд≥йснений без суттЇвих втрат кошт≥в населенн¤м.  р≥м того, еволюц≥йний характер розвитку грошовоњ системи з самого початку обумовив протид≥ю њњ м≥кроструктур реформаторським акц≥¤м "шоковоњ терап≥њ", р≥зкому та практично насильницькому переведенню ≥снуючих грошових в≥дносин в режим деф≥циту грошей. ќдним з ви¤в≥в такоњ протид≥њ стала хрон≥чна недов≥ра масового споживача до держави ¤к головного гаранта стаб≥льност≥ нац≥ональноњ валюти та до ≥нститут≥в грошовоњ системи. —причинивши знец≥ненн¤ заощаджень громад¤н ≥ юридичних ос≥б, р≥зке знец≥ненн¤ рубл¤ з початку 1992 р. при одночасн≥й р≥зк≥й руйнац≥њ д≥ючоњ на той час ≥нституц≥йноњ основи грошовоњ системи та при здеб≥льшого стих≥йному характер≥ виникненн¤ нових кредитних ≥нститут≥в призвело до повноњ дезорган≥зац≥њ грошових в≥дносин.

2. ќсновна соц≥альна дом≥нанта стаб≥льност≥ грошовоњ системи - в обТЇктивному спиранн≥ останньоњ на масового споживача. ѕроте визначальним фактором у формуванн≥ новоњ грошовоњ системи на вс≥х њњ р≥вн¤х була тенденц≥¤ прискореноњ концентрац≥њ кап≥талу у вузькому кол≥ економ≥чних субТЇкт≥в. –≥зн≥ стартов≥ умови ≥ ступен≥ адаптац≥йноњ здатност≥ ф≥зичних та юридичних ос≥б при переважанн≥ стих≥йност≥ мали пр≥оритетне значенн¤ в розпод≥льчому процес≥. ¬ результат≥ в≥дбулась переконцентрац≥¤ кап≥талу на користь комерц≥йних структур та ≥нших економ≥чних субТЇкт≥в, що з самого початку знаходились у найкращих умовах стосовно доступу до ф≥нансових ресурс≥в. “ому ц≥лком законом≥рними Ї соц≥альн≥ конфл≥кти, загостренн¤ в≥дносин м≥ж групами ≥ прошарками населенн¤ та комерц≥йними групами, в≥дособленн¤ рег≥он≥в та њх конфл≥кти з центром, що ви¤вились у на¤вност≥ р≥зних умов при зд≥йсненн≥ економ≥чних реформ.

3.  омерц≥ал≥зац≥¤ процесу приватизац≥њ перекреслила його вих≥дну ц≥льову ор≥Їнтац≥ю на включенн¤ масового прошарку населенн¤ до в≥дносно б≥льш високопродуктивноњ системи д≥¤льност≥ в умовах ринкових в≥дносин. «агостренн¤ кризових ¤вищ у плат≥жно-розрахунков≥й, ≥нвестиц≥йн≥й, банк≥вськ≥й та ≥нших сферах стали законом≥рним фоном зд≥йсненн¤ курсу прискореноњ приватизац≥њ ≥ ч≥тко "вписуютьс¤" в механ≥зм перед≥лу власност≥ в ≥нтересах певних найб≥льш активних чи адаптованих груп або окремих економ≥чних субТЇкт≥в.

4. ѕроцес дос¤гненн¤ ф≥нансовоњ стаб≥л≥зац≥њ нав≥ть в обмеженому його розум≥нн≥ (¤к стримуванн¤ ≥нфл¤ц≥њ), безумовно, орган≥чно повТ¤заний з в≥дновлювальним циклом соц≥ально-економ≥чного розвитку крањни. ќднак процес дос¤гненн¤ грошовоњ стаб≥л≥зац≥њ не можна в≥дд≥л¤ти в≥д вс≥Їњ сукупност≥ елемент≥в економ≥чного зростанн¤ та ≥нтерпретувати ¤к головну умову останнього. ƒане трактуванн¤ не т≥льки ви¤вл¤Ї нерозум≥нн¤ суттЇвоњ сторони цього процесу, а й навмисне в≥дсуваЇ зд≥йсненн¤ конкретних заход≥в щодо стаб≥л≥зац≥њ економ≥ки та п≥двищенн¤ р≥вн¤ житт¤ до моменту дос¤гненн¤ критичного стану соц≥ально-економ≥чного розвитку. –озум≥нн¤ процесу грошовоњ стаб≥л≥зац≥њ ¤к передумови економ≥чного зростанн¤ вивело за меж≥ поточних заход≥в ≥ нав≥ть стратег≥њ головн≥ положенн¤ економ≥чного зростанн¤ Ц п≥двищенн¤ р≥вн¤ добробуту населенн¤ ≥ забезпеченн¤ структурних перетворень економ≥ки. ѕри цьому поза межами д≥¤льност≥ виконавчоњ ≥ законодавчоњ влади залишилось включенн¤ справд≥ ринкових механ≥зм≥в з ч≥ткою правовою базою у сфери д≥¤льност≥ вс≥Їњ маси д≥ючих економ≥чних субТЇкт≥в. «ам≥сть необх≥дного при переход≥ до ринкових в≥дносин розширенн¤ масштабност≥ грошовоњ системи по вс≥х њњ елементах за рахунок подальшого включенн¤ в сферу грошових в≥дносин бюджет≥в домашн≥х господарств в≥дбувалось звуженн¤ участ≥ останн≥х у ц≥й сфер≥. ћ≥ж ≥ншим, саме стан особистих бюджет≥в основноњ частини громад¤н (з умовним включенн¤м сюди 60% населенн¤) в≥дображаЇ ≥ визначаЇ реальну економ≥чну основу реформуванн¤ у напр¤м≥ створенн¤ соц≥ально ор≥Їнтованоњ ринковоњ економ≥ки.

5. —тримуванн¤ ≥нфл¤ц≥њ шл¤хом обмеженн¤ доход≥в ≥ платоспроможного попиту масових груп населенн¤ спричинило зниженн¤ ¤кост≥ житт¤ цього контингенту населенн¤ до критичного р≥вн¤. ¬≥дпов≥дно, р≥зко зр≥с ступ≥нь негативного впливу цих процес≥в на соц≥ально-економ≥чну ситуац≥ю.

ѕро нев≥дпов≥дн≥сть грошово-кредитноњ пол≥тики соц≥альним потребам населенн¤ св≥дчить також р≥вень кредитуванн¤ банк≥вською системою ф≥зичних ос≥б. ÷≥ дан≥, зг≥дно з ≥нформац≥Їю бюлетен≥в ЌЅ” та ÷Ѕ –‘ [6, 7], наведен≥ у таблиц≥ 3.1.2.

“аблиц¤ 3.1.2

ѕитома вага кредит≥в, що надаютьс¤ банками ф≥зичним особам в –‘ та ”крањн≥

ƒата

ќд. вим≥ру

¬есь залишок заборгованост≥ по кредитах

” тому числ≥ по кредитах дл¤ ф≥зичних ос≥б

ѕитома вага кредит≥в дл¤ ф≥зичних ос≥б, %

–‘

Ќа 01.01.1999 р.

млн руб.

421567

20078

4,8

Ќа 01.07.1999 р.

млн руб.

473721

22344

4,7

Ќа 01.01.2000 р.

млн руб.

596812

27630

4,6

”крањна

Ќа 01.01.1999 р.

млн грн

8855

510

5,8

Ќа 01.07.1999 р.

млн грн

9618

615

6,4

Ќа 01.01.2000 р.

млн грн

11783

682

5,8

Ќазва: ‘≥нансова та грошово-кредитна пол≥тика ≥ соц≥альна сфера
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (2265 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
for earn - birmingham 2 - furniture direct - flights europe - cheap flights - quest atlas - gmac
Page generation 0.130 seconds
Хостинг от uCoz