омп'ютерн≥ науки > ≤нформац≥йн≥ технолог≥њ
≤нформац≥йн≥ технолог≥њ—тор≥нка: 1/5
1
«м≥ст
¬ступ 3
1. ѕон¤тт¤ ≥нформац≥йноњ технолог≥њ _____________________4
1.1 ўо таке ≥нформац≥йна технолог≥¤. 4
1.2 ≈тапи розвитку ≥нформац≥йних технолог≥й. 4
1.3 —кладов≥ частини ≥нформац≥йноњ технолог≥њ 8
1.4 ≤нструментар≥й ≥нформац≥йноњ технолог≥њ 9
2. ¬иди сучасних ≥нформац≥йних технолог≥й___________________________10
2.1 ≤нформац≥йна технолог≥¤ опрацюванн¤ даних 10
2.2 ≤нформац≥йна технолог≥¤ керуванн¤ 12
2.3 ≤нформац≥йна технолог≥¤ п≥дтримки прийн¤тт¤ р≥шень 14
2.4 ≤нформац≥йна технолог≥¤ експертних систем 15
3. ѕроблеми ≥ перспективи використанн¤ ≥нформац≥йних технолог≥й __18
3.1 —тар≥нн¤ ≥нформац≥йноњ технолог≥њ 18
3.2 ћетодолог≥¤ використанн¤ ≥нформац≥йноњ технолог≥њ 19
3.3 Ќебезпека та труднощ≥ використанн¤ ≥нформац≥йних технолог≥й 21
¬исновки 23
—писок використаноњ л≥тератури 24
¬ступ
≤нформац≥¤ - ¤вище незр≥вн¤нно б≥льш древнЇ, н≥ж сама людина. ”же природа
у процес≥ своЇњ еволюц≥њ передавала закодовану ≥нформац≥ю в рослинах ≥ живих
орган≥змах. « перших своњх крок≥в люди шукають ≥ знаход¤ть нов≥ засоби передач≥,
збереженн¤ та обробки ≥нформац≥њ. ќднак н≥коли ран≥ше людство не накопичувало
≥нформац≥ю й знанн¤ наст≥льки стр≥мкими темпами. “ому законом≥рним Ї те, що
жодна галузь людськоњ д≥¤льност≥ не зазнала такого розвитку ¤к ≥нформац≥йн≥
технолог≥њ. —аме вони були покликан≥ зб≥льшити ефективн≥сть та зручн≥сть використанн¤
р≥зноман≥тних вид≥в ≥нформац≥њ. «а останн≥ дес¤тир≥чч¤ ≥нформац≥йн≥ технолог≥њ
зазнали такого глобального поширенн¤, що зараз уже важко у¤вити житт¤ сучасноњ
людини без них. Ќа сучасному етап≥ можна без особливих труднощ≥в навести приклади
використанн¤ ≥нформац≥йних технолог≥й у вс≥ галуз¤х: в≥д осв≥ти ≥ до менеджменту.
—ьогодн≥ усп≥х буде мати та ф≥рма, той заклад, ¤кий волод≥Ї найсучасн≥шими компТютерними
технолог≥¤ми. «начного прогресу можна дос¤гти ≥ в галуз≥ осв≥ти з впровадженн¤м
в≥дпов≥дних ≥нформац≥йних компюТютерних технолог≥й, ¤к≥ зможуть зробити процес
здобутт¤ осв≥ти б≥льш гнучким, ≥ндив≥дуал≥зованим ≥ одночасно нададуть змогу
студентам використовувати глобальн≥ ресурси дл¤ навчанн¤, сп≥лкуватись та обм≥нюватись
досв≥дом ≥з студентами ≥нших м≥ст, крањн тощо.
Ќасправд≥, перспективи розвитку ≥нформац≥йних компюТютерних технолог≥й безмежн≥.
—аме тому мною була обрана така ц≥кава та невичерпна тема курсовоњ роботи, в
¤к≥й було зроблено спробу дати в≥дпов≥д≥ на запитанн¤ що ¤вл¤Ї собою ≥нформац≥йна
технолог≥¤, ¤ки ≥снують види ≥нформац≥йних технолог≥й. “акож розгл¤даютьс¤ етапи
розвитку ≥нформац≥йних технолог≥й, перспективи њх використанн¤. Ќе обминув ¤
своЇю увагою ≥ т≥ проблеми та небезпеку, ¤к≥ повТ¤зан≥ з використанн¤м ≥нформац≥йних
технолог≥й.
1. ѕон¤тт¤ ≥нформац≥йноњ технолог≥њ
1.1 ўо таке ≥нформац≥йна технолог≥¤
“ехнолог≥¤ - це комплекс наукових та ≥нженерних знань, реал≥зованих у прийомах
прац≥, наборах матер≥альних, техн≥чних, енергетичних, трудових фактор≥в виробництва,
засобах њх об'Їднанн¤ дл¤ створенн¤ продукту або послуги, що в≥дпов≥дають певним
вимогам. “ому технолог≥¤ нерозривно пов'¤зана з машин≥зац≥Їю виробничого або
невиробничого, насамперед управл≥нського процесу. ”правл≥нськ≥ технолог≥њ грунтуютьс¤
на застосуванн≥ комп'ютер≥в ≥ телекомун≥кац≥йноњ техн≥ки.
¬≥дпов≥дно до визначенн¤, прийн¤того ёЌ≈— ќ, ≥нформац≥йна технолог≥¤ - це
комплекс взаЇмозалежних, наукових, технолог≥чних, ≥нженерних дисципл≥н, що вивчають
методи ефективноњ орган≥зац≥њ прац≥ людей, зайн¤тих опрацюванн¤м ≥ збереженн¤м
≥нформац≥њ; обчислювальну техн≥ку ≥ методи орган≥зац≥њ ≥ взаЇмод≥њ з людьми
≥ виробничим устаткуванн¤м, практичн≥ додатки, а також пов'¤зан≥ з ус≥м цим
соц≥альн≥, економ≥чн≥ ≥ культурн≥ проблеми. —ам≥ ≥нформац≥йн≥ технолог≥њ вимагають
складноњ п≥дготовки, великих початкових витрат ≥ науком≥сткоњ техн≥ки. ѓхнЇ
введенн¤ повинно починатис¤ з≥ створенн¤ математичного забезпеченн¤, формуванн¤
≥нформац≥йних поток≥в у системах п≥дготовки спец≥ал≥ст≥в.
1.2 ≈тапи розвитку ≥нформац≥йних технолог≥й
≤снуЇ дек≥лька точок зору щодо розвитку ≥нформац≥йних технолог≥й ≥з використанн¤м
комп'ютер≥в, що визначаютьс¤ р≥зноман≥тними ознаками под≥лу.
«агальним дл¤ ус≥х викладених нижче п≥дход≥в Ї те, що з по¤вою персонального
комп'ютера почавс¤ новий етап розвитку ≥нформац≥йноњ технолог≥њ. ќсновною ц≥ллю
стаЇ задоволенн¤ персональних ≥нформац≥йних потреб людини ¤к дл¤ фаховоњ сфери,
так ≥ дл¤ побутовоњ.
ќзнака под≥лу - вид задач ≥ процес≥в опрацюванн¤ ≥нформац≥њ:
1-й етап (60 - 70-≥ рр.) - опрацюванн¤ даних в обчислювальних центрах у режим≥
колективного користуванн¤. ќсновним напр¤мком розвитку ≥нформац≥йноњ технолог≥њ
була автоматизац≥¤ операц≥йних рутинних д≥й людини.
2-й етап (з початку 80-х рр.) - створенн¤ ≥нформац≥йних технолог≥й, спр¤мованих
на розв'¤занн¤ стратег≥чних задач.
ќзнака под≥лу - проблеми, ¤к≥ сто¤ть на шл¤ху ≥нформатизац≥њ:
1- й етап (до к≥нц¤ 60-х рр.) характеризуЇтьс¤ проблемою опрацюванн¤ великих
обс¤г≥в даних в умовах обмежених можливостей апаратних засоб≥в.
2-й етап (до к≥нц¤ 70-х рр.) повТ¤заний з поширенн¤м ≈ќћ сер≥њ I¬ћ/360. ѕроблема
цього етапу - в≥дставанн¤ програмного забезпеченн¤ в≥д р≥вн¤ розвитку апаратних
засоб≥в.
3-й етап (з початку 80-х рр.) - комп'ютер стаЇ ≥нструментом непрофес≥йного
користувача, а ≥нформац≥йн≥ системи - засобом п≥дтримки прийн¤тт¤ його р≥шень.
ѕроблемами цього етапу Ї максимальне задоволенн¤ потреб користувача ≥ створенн¤
в≥дпов≥дного ≥нтерфейсу дл¤ роботи в комп'ютерному середовищ≥.
4-й етап (з початку 90-х рр.) - створенн¤ сучасноњ технолог≥њ м≥жустановних
зв'¤зк≥в ≥ ≥нформац≥йних систем. ѕроблеми цього етапу дуже багаточислен≥. Ќайб≥льше
суттЇвими з них Ї:
Х укладанн¤ угод ≥ встановленн¤ стандарт≥в, протокол≥в дл¤ комп'ютерного
зв'¤зку;
Х орган≥зац≥¤ доступу до стратег≥чноњ ≥нформац≥њ;
Х орган≥зац≥¤ захисту ≥ безпеки ≥нформац≥њ.
ќзнака под≥лу - перевага, ¤ку надаЇ комп'ютерна технолог≥¤:
1-й етап (з початку 60-х рр.) характеризуЇтьс¤ досить ефективним опрацюванн¤м
≥нформац≥њ при виконанн≥ рутинних операц≥й з ор≥Їнтац≥Їю на централ≥зоване коллективне
використанн¤ ресурс≥в обчислювальних центр≥в. ќсновним критер≥Їм оц≥нки ефективност≥
≥нформац≥йних систем, ¤к≥ створювались, була р≥зниц¤ м≥ж витраченими на розробку
≥ зекономленими в результат≥ впровадженн¤ коштами. ќсновною проблемою на цьому
етап≥ була психолог≥чна - погана взаЇмод≥¤ користувач≥в, дл¤ ¤ких створювалис¤
≥нформац≥йн≥ системи, ≥ розроблювач≥в через розходженн¤ њхн≥х погл¤д≥в ≥ розум≥нн¤
розв'¤зуваних проблем. як насл≥док ц≥Їњ проблеми, створювалис¤ системи, ¤к≥
користувач≥ погано сприймали ≥, незважаючи на њх достатньо велик≥ можливост≥,
не використовували повною м≥рою њх потенц≥ал.
2-й етап (з середини 70-х рр.) пов'¤заний з по¤вою персональних комп'ютер≥в.
«м≥нивс¤ п≥дх≥д до створенн¤ ≥нформац≥йних систем -ор≥Їнтац≥¤ зм≥щаЇтьс¤ уб≥к
≥ндив≥дуального користувача дл¤ п≥дтримки прийн¤тих ним р≥шень. ористувач зац≥кавлений
у проведен≥й розробц≥, налагоджуЇтьс¤ контакт ≥з розроблювачем, виникаЇ порозум≥нн¤
м≥ж обома групами спец≥ал≥ст≥в. Ќа цьому етап≥ використовуЇтьс¤ ¤к централ≥зоване
опрацюванн¤ даних, характерне дл¤ першого етапу, так ≥ децентрал≥зоване, що
базуЇтьс¤ на розв'¤занн≥ локальних задач ≥ робот≥ з локальними базами даних
на робочому м≥сц≥ користувача.
3-й етап (з початку 90-х рр.) пов'¤заний з пон¤тт¤м анал≥зу стратег≥чних
переваг у б≥знес≥ ≥ заснований на дос¤гненн¤х телекомун≥кац≥йноњ технолог≥њ
розпод≥леного опрацюванн¤ ≥нформац≥њ. ≤нформац≥йн≥ системи мають своЇю метою
не просто зб≥льшенн¤ ефективност≥ опрацюванн¤ даних ≥ допомога кер≥внику. ¬≥дпов≥дн≥
≥нформац≥йн≥ технолог≥њ повинн≥ допомогти орган≥зац≥њ висто¤ти в конкурентн≥й
боротьб≥ й одержати перевагу.
Ќазва: ≤нформац≥йн≥ технолог≥њ ƒата публ≥кац≥њ: 2006-03-13 (4006 прочитано) |