≤стор≥¤, теор≥¤ держави ≥ права > јнти≥нфл¤ц≥йна пол≥тика в ”крањн≥
јнти≥нфл¤ц≥йна пол≥тика в ”крањн≥—тор≥нка: 1/5
ѕлан
ѕлан
¬ступ
1. —уть та завданн¤ анти≥нфл¤ц≥йноњ пол≥тики регулюванн¤ економ≥ки.
2. јнал≥з особливостей ≥нфл¤ц≥њ в ”крањн≥ за 2005 р≥к.
3. јнти≥нфл¤ц≥йне регулюванн¤ економ≥ки у 2006 роц≥.
¬исновки
—писок використаноњ л≥тератури
«м≥ст
¬ступ
1. —уть та завданн¤ анти≥нфл¤ц≥йноњ пол≥тики регулюванн¤ економ≥ки.
2. јнал≥з особливостей ≥нфл¤ц≥њ в ”крањн≥ за 2005 р≥к.
3. јнти≥нфл¤ц≥йне регулюванн¤ економ≥ки у 2006 роц≥.
¬исновки
—писок використаноњ л≥тератури
¬ступ
¬ажливим ≥ндикатором здоров'¤ економ≥ки с ≥нфл¤ц≥¤, ¤ка характеризуЇтьс¤
загальним п≥двищенн¤м ц≥н, зб≥льшенн¤м грошей та зниженн¤м њх куп≥вельноњ спроможност≥.
≤нфл¤ц≥¤ виникаЇ не стих≥йно, а внасл≥док б≥льш швидкого зростанн¤ випуску грошей
проти виробництва товар≥в.
Ѕоротьба з некерованою ≥нфл¤ц≥Їю Ї одн≥Їю з головних проблем державного регулюванн¤,
бо на њњ врахуванн≥ ірунтуЇтьс¤ вс¤ соц≥ально-економ≥чна, ф≥нансова ≥ банк≥вська
пол≥тика. « метою стриманн¤ ≥нфл¤ц≥њ та зменшенн¤ њњ негативних насл≥дк≥в ур¤д
зд≥йснюЇ анти≥нфл¤ц≥йну пол≥тику.
јнти≥нфл¤ц≥йна пол≥тика Ц це комплекс в≥дпов≥дних заход≥в державного регулюванн¤
економ≥ки, спр¤мованих на боротьбу з ≥нфл¤ц≥Їю. ¬т≥ленн¤ в житт¤ такоњ пол≥тики
вимагаЇ в≥д ур¤ду розробленн¤ анти≥нфл¤ц≥йноњ програми, ¤ка визначаЇ мету, задач≥
≥ шл¤хи њњ реал≥зац≥њ, що залежить в≥д стад≥њ ≥нфл¤ц≥йного процесу, його ≥нтенсивност≥
та ≥нших фактор≥в. “ак, задач≥ боротьби з ≥нфл¤ц≥Їю або обмеженн¤ масштаб≥в
≥нфл¤ц≥йних насл≥дк≥в р≥зн≥ ≥ потребують прийн¤тт¤ неоднакових метод≥в регулюванн¤.
¬ажливою частиною розробленн¤ анти≥нфл¤ц≥йноњ програми Ї встановленн¤ к≥льк≥сних
показник≥в, ¤к≥ визначають њњ к≥нцев≥ результати. ƒо таких належать ц≥нов≥ показники
(темп ≥нфл¤ц≥њ, ≥ндекс споживчих ц≥н, ≥ндекси оптових ц≥н та ≥н.), динам≥ка
грошовоњ маси в об≥гу, розм≥р ≥ динам≥ка державних видатк≥в тощо.
¬иб≥р конкретних шл¤х≥в анти≥нфл¤ц≥йноњ пол≥тики обумовлюютьс¤ впливом багатьох
фактор≥в, у тому числ≥: характером ≥нфл¤ц≥йних процес≥в; загальногосподарською
кон'юнктурою; особливост¤ми теоретичноњ бази економ≥чного розвитку крањни; пол≥тичними
аспектами, оск≥льки треба визначити об'Їкт (сектори економ≥ки, верстви населенн¤),
¤кий нестиме головний т¤гар ≥нфл¤ц≥йних витрат. Ќезважаючи на багатофакторн≥сть
≥нфл¤ц≥њ, заведено, що напр¤ми њњ подоланн¤ мають бути адекватними фактором,
що викликали цю ≥нфл¤ц≥ю. “ому анти≥нфл¤ц≥йна пол≥тика здеб≥льшого охоплюЇ пол≥тику
управл≥нн¤ факторами попиту ≥ пропозиц≥њ, а також факторами, ¤к≥ регулюють живильне
середовище ≥нфл¤ц≥њ - сферу грошового об≥гу.
1. —уть та завданн¤ анти≥нфл¤ц≥йноњ пол≥тики регулюванн¤ економ≥ки.
¬ажливим ≥ндикатором здоров'¤ економ≥ки с ≥нфл¤ц≥¤, ¤ка характеризуЇтьс¤
загальним п≥двищенн¤м ц≥н, зб≥льшенн¤м грошей та зниженн¤м њх куп≥вельноњ спроможност≥.
≤нфл¤ц≥¤ виникаЇ не стих≥йно, а внасл≥док б≥льш швидкого зростанн¤ випуску грошей
проти виробництва товар≥в.
≤нфл¤ц≥йн≥ процеси можуть виникати п≥д впливом таких фатор≥в:
грошових - ем≥с≥¤ паперових грошей, швидк≥сть њх обертанн¤, стан ф≥нансово-кредитноњ
системи, в≥дношенн¤ нац≥ональноњ валюти до ≥нших валют;
виробничих (негрошових) - монопол≥зац≥¤ виробництва, в≥дсутн≥сть конкуренц≥њ,
структурн≥ перекоси у матер≥альному виробництв≥ ≥ ц≥нов≥й пол≥тиц≥, витратний
характер економ≥ки
√рошов≥ фактори формують ≥нфл¤ц≥ю попиту, ¤ка ви¤вл¤Їтьс¤ у перевищенн≥ виробничого
≥ споживчого попиту над пропозиц≥Їю. якщо зростанн¤ сукупного попиту не компенсуЇтьс¤
п≥двищенн¤м пропозиц≥њ, то це призводить до ≥нфл¤ц≥йного зростанн¤ ц≥н, ¤ке
супроводжуЇтьс¤ зб≥льшенн¤м грошовоњ маси ѕереповненн¤ канал≥в об≥гу грошовою
масою знец≥нюЇ грошову одиницю, що Ї найхарактерн≥шою ознакою ≥нфл¤ц≥њ попиту
в класичному вигл¤д≥.
¬ умовах перех≥дноњ економ≥ки виникненн¤ ≥нфл¤ц≥йного попиту обумовлюЇтьс¤:
надм≥рною ем≥с≥Їю грошей в гот≥вков≥й форм≥; деф≥цитом бюджету; невиваженою
кредитною експанс≥Їю банк≥в, що веде до зростанн¤ грошей у безгот≥вков≥й форм≥;
високим р≥внем непродуктивних державних витрат, зокрема надм≥рним ≥нвестуванн¤м
важкоњ промисловост≥ ≥ в≥йськово-промислового комплексу.
¬ажливим фактором ≥нфл¤ц≥њ попиту Ї монетизац≥¤ деф≥циту п≥д ¤кою розум≥ють
ф≥нансуванн¤ видатк≥в держави, ¤к≥ перевищують њњ поточн≥ доходи за рахунок
зб≥льшенн¤ грошей в об≥гу.
¬иробнич≥ фактори викликають ≥нфл¤ц≥ю витрат, ¤ку ще називають ≥нфл¤ц≥Їю
пропозиц≥њ. ’оча основою ц≥Їњ ≥нфл¤ц≥њ також Ї грош≥, але вони грають тут пасивну
роль. √оловним њњ ≥мпульсом виступаЇ невпинне зб≥льшенн¤ витрат виробництва
на одиницю продукц≥њ в результат≥ п≥двищенн¤ зароб≥тноњ плати, ц≥н на сировинн≥
ресурси та енергонос≥њ.
ласичним прикладом ≥нфл¤ц≥њ витрат Ї сп≥раль Ђзарплата - ц≥ниї. якщо в економ≥ц≥
в≥дбуваЇтьс¤ загальне п≥двищенн¤ ц≥н, то це неминуче веде до пад≥нн¤ реальних
доход≥в населенн¤. ƒл¤ збереженн¤ њхнього р≥вн¤ необх≥дно передус≥м зб≥льшувати
зарплату, що призводить до зростанн¤ виробничих витрат. ”насл≥док цього п≥двищуЇтьс¤
соб≥варт≥сть продукц≥њ та падаЇ њњ прибутков≥сть. ” цьому раз≥ п≥дприЇмц≥, аби
в≥дновити своњ попередн≥ позиц≥њ, п≥двищують ц≥ни на товари ≥ послуги. њх подорожчанн¤
знову потребуЇ подальшого перегл¤ду ставок плати в б≥к њх зб≥льшенн¤. Ќаведений
приклад ≥нфл¤ц≥йноњ сп≥рал≥ Ђзарплата - ц≥ниї св≥дчить про взаЇмозв'¤зок фактор≥в
≥нфл¤ц≥њ попиту ≥ витрат. ѕ≥двищенн¤ зароб≥тноњ плати, з одного боку, спри¤Ї
зростанню доход≥в населенн¤, що Ї фактором п≥двищенн¤ платоспроможного попиту,
а з ≥ншого - зб≥льшуючи витрати виробництва, веде до п≥двищенн¤ ц≥н.
ƒо фактор≥в ≥нфл¤ц≥њ витрат належить також п≥двищенн¤ ставок оподаткуванн¤,
що р≥внозначно зб≥льшенню витрат виробництва ≥ в≥дпов≥дному зростанню ц≥н. р≥м
того, висок≥ ставки податк≥в обмежують стимули до п≥двищенн¤ виробництва, що
зменшуЇ пропозиц≥ю товар≥в ≥ в≥дносно зб≥льшуЇ грошову масу.
р≥м внутр≥шн≥х фактор≥в, на ≥нфл¤ц≥ю впливають зовн≥шн≥: зростанн¤ ц≥н на
≥мпортн≥ товари, доларизац≥¤ економ≥ки, вивезенн¤ кап≥талу, стан плат≥жного
балансу та зб≥льшенн¤ зовн≥шнього боргу.
¬ сучасних умовах ≥нфл¤ц≥¤ стала пост≥йним фактором економ≥чного житт¤, ≥
повна њњ л≥кв≥дац≥¤ практично неможлива. ѕо-перше, чим нижче темп ≥нфл¤ц≥њ,
тим важче дос¤гти њњ подальшого зменшенн¤. ѕо-друге, досв≥д розвинених крањн
доводить, що пом≥рна ≥ пор≥вн¤но стаб≥льна ≥нфл¤ц≥¤, ¤ку можна передбачити ≥
врахувати, ще не створюЇ великих проблем в економ≥ц≥. ¬она нав≥ть може стимулювати
пожвавленн¤ виробництва та п≥двищенн¤ зайн¤тост≥. јле њњ неконтрольоване зростанн¤
спри¤Ї розвиту негативних процес≥в в економ≥чному орган≥зм≥, вражаючи виробництво,
розпод≥л ≥ споживанн¤.
Ѕоротьба з некерованою ≥нфл¤ц≥Їю Ї одн≥Їю з головних проблем державного регулюванн¤,
бо на њњ врахуванн≥ ірунтуЇтьс¤ вс¤ соц≥ально-економ≥чна, ф≥нансова ≥ банк≥вська
пол≥тика. « метою стриманн¤ ≥нфл¤ц≥њ та зменшенн¤ њњ негативних насл≥дк≥в ур¤д
зд≥йснюЇ анти≥нфл¤ц≥йну пол≥тику.
јнти≥нфл¤ц≥йна пол≥тика Ц це комплекс в≥дпов≥дних заход≥в державного регулюванн¤
економ≥ки, спр¤мованих на боротьбу з ≥нфл¤ц≥Їю. ¬т≥ленн¤ в житт¤ такоњ пол≥тики
вимагаЇ в≥д ур¤ду розробленн¤ анти≥нфл¤ц≥йноњ програми, ¤ка визначаЇ мету, задач≥
≥ шл¤хи њњ реал≥зац≥њ, що залежить в≥д стад≥њ ≥нфл¤ц≥йного процесу, його ≥нтенсивност≥
та ≥нших фактор≥в. “ак, задач≥ боротьби з ≥нфл¤ц≥Їю або обмеженн¤ масштаб≥в
≥нфл¤ц≥йних насл≥дк≥в р≥зн≥ ≥ потребують прийн¤тт¤ неоднакових метод≥в регулюванн¤.
¬ажливою частиною розробленн¤ анти≥нфл¤ц≥йноњ програми Ї встановленн¤ к≥льк≥сних
показник≥в, ¤к≥ визначають њњ к≥нцев≥ результати. ƒо таких належать ц≥нов≥ показники
(темп ≥нфл¤ц≥њ, ≥ндекс споживчих ц≥н, ≥ндекси оптових ц≥н та ≥н.), динам≥ка
грошовоњ маси в об≥гу, розм≥р ≥ динам≥ка державних видатк≥в тощо.
Ќазва: јнти≥нфл¤ц≥йна пол≥тика в ”крањн≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2006-03-30 (3928 прочитано) |