Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

 ультура > јнтична культура


ќдним з найвизначн≥ших ¤вищ давньогрецькоњ культури був театр. ” ньому ‘.Ќ≥цше вбачав одну з важливих першопричин грецькоњ культури. ƒ≥он≥с≥йська сутн≥сть театру най¤скрав≥ше поЇднувала неприборкану силу людських природних почутт≥в з траг≥змом дол≥.

“еатр виник з обр¤дових п≥сень Ц диф≥рамб≥в, ¤к виконувались п≥д час св¤та бога ƒ≥он≥са. ¬иконавц≥ вбиралис¤ у козлин≥ шкури, хором сп≥ваючи п≥сн≥ на чол≥ ≥з засп≥вувачем, ¤кий називавс¤ корифеЇм ≥ розмовл¤в з хором про ƒ≥он≥са. “еатрал≥зоване д≥йство поклало початок трагед≥њ, а з нею Ц театральним виставам. ƒавньогрецький театр був школою вихованн¤, де в пТЇсах п≥дн≥мались актуальн≥ш≥ питанн¤ морал≥, пол≥тики й ≥деолог≥њ.

√рецький театр знаходивс¤ просто неба, в≥н вм≥щував до 20-25 тис. гл¤дач≥в. “еатральн≥ вистави продовжувалис¤ з≥ сходу до заходу сонц¤ прот¤гом трьох дн≥в ≥ мали характер змагань. ∆≥ноч≥ рол≥ виконували лише чолов≥ки. ”с≥ актори взувалис¤ в черевики на висок≥й п≥дошв≥ (контури) та над≥вали маски, що виражали характер персонажа. « рота маски стирчав рупор Ц п≥дсилювач голосу. ўоранку, в≥дправл¤ючись до театру, гл¤дач≥ брали з собою подушку дл¤ сид≥нн¤ та њжу.

« прозањчних жанр≥в у класичний пер≥од особливого розвитку набувала риторика Ц мистецтво складати й виголошувати промови. ƒемократичний лад зумовлював широку учать громад¤н у пол≥тичному житт≥, що потребувало вм≥нн¤ гарно ≥ зрозум≥ло висловлювати своњ думки, аргументовано та переконливо в≥дстоювати свою позиц≥ю. Ќайв≥дом≥шими пол≥тичними ораторами, ¤к≥ уславилис¤ своњми численними промовами-памфлетами, були ≤сократ (436 Ц 338 рр. до н.е.) та пол≥тичний д≥¤ч, борець за незалежн≥сть јф≥н Ц ƒемосфен (384 Ц 322 рр. до н.е.).

Ќа меж≥ V ≥ IV ст. до н.е. св≥т грецьких пол≥с≥в охопила всеб≥чна криза. —усп≥льна нестаб≥льн≥сть, зменшенн¤ рол≥ јф≥н у культурному житт¤ елл≥н≥в, загроза македонського вторгненн¤ спричинили в людей знев≥ру у звичних пол≥сних ц≥нност¤х, традиц≥йн≥ у¤вленн¤ вит≥сн¤лис¤ новими настро¤ми та ≥де¤ми. ” вс≥х сферах духовноњ культури IV ст. до н.е. зТ¤вилис¤ ознаки нового, що виходило за рамки класичних норм та ≥деал≥в, спов≥щаючи про настанн¤ нового етапу в культурному бут≥ античного св≥ту.

2.  ультурний феномен елл≥н≥зму: космопол≥тизм та ≥ндив≥дуал≥зац≥¤ (останн¤ третина IV Ц I ст. до н.е.)

≈лл≥н≥стичною цив≥л≥зац≥Їю, що про≥снувала майже 300 рок≥в, називають новий ступ≥нь розвитку матер≥альноњ й духовноњ культури, форм пол≥тичноњ орган≥зац≥њ ≥ соц≥альних в≥дносин народ≥в —ередземноморТ¤, ѕередньоњ јз≥њ та прилеглих рег≥он≥в, що обТЇдналис¤ в одну державу внасл≥док поход≥в ј.ћакедонського (356 Ц 323 рр. до н.е.).

ќлександр та його посл≥довники ставили за мету не п≥дкоренн¤ ≥ знищенн¤ завойованих народ≥в, а злитт¤ њх з греками в одне гармон≥йне ц≥ле, подолавши розб≥жност≥ м≥ж греками ≥ варварами (не греками). ≈лл≥н≥стична культура набувала нових космопол≥тичних рис, без кордон≥в, нац≥й ≥ держав. ќсоблив≥стю епохи елл≥н≥зму був синтез грецькоњ та сх≥дних культур. ѓхн¤ взаЇмод≥¤ визначила подальш≥ культурно-≥сторичн≥ дол≥ окремих рег≥он≥в елл≥н≥стичного св≥ту, в тому числ≥ Ївропейськоњ цив≥л≥зац≥њ. ќднак пануючою в цьому тандем≥ залишилась грецька культура. ” самому пон¤тт≥ Уелл≥н≥змФ м≥ститьс¤ вказ≥вка на перемогу грецькоњ культури в крањнах —ходу. ѕроте елл≥н≥стична культура, незважаючи на њњ ц≥л≥сн≥сть та на¤вн≥сть сп≥льних рис, не була одноман≥тною: у кожному рег≥он≥ вона мала м≥сцеву специф≥ку.

«а добу елл≥н≥зму вперше до ™вропи з јз≥њ потрапл¤Ї ≥ значною м≥рою реал≥зуЇтьс¤ на практиц≥ ≥де¤ св≥товоњ ≥мпер≥њ п≥д орудою харизматичного вожд¤. ≈лл≥н≥зм характеризувавс¤ також наростаючим процесом розмиванн¤ етн≥чноњ однор≥дност≥, руйнуванн¤м пол≥сноњ, рел≥г≥йноњ замкнутост≥. ” цих умовах р¤довий громад¤нин в≥дходить в≥д пол≥тичних справ, поступаючись м≥сцем верхам сусп≥льства, але не перетворюЇтьс¤ на с≥ру безлику масу, а виражаЇ свою ≥ндив≥дуальн≥сть через заглибленн¤ у внутр≥шн≥й св≥т. ≈лл≥н≥зм Ц це доба пробудженого ≥ндив≥дуал≥зму, ¤кий ви¤вл¤Їтьс¤ в досл≥дженн¤ проблем щаст¤, етики, морал≥.

Ќайважлив≥шим поштовхом наукового, техн≥чного й культурного прогресу став обм≥н досв≥дом та знанн¤ми м≥ж м≥сцевим населенн¤м та греко-македонц¤ми. ” ремесл≥ це ви¤вилось у масовост≥ виробництва, удосконаленн¤ ткацького верстату, розширенн≥ асортименту од¤гу та взутт¤. ” ™гипт≥ зТ¤вилис¤ нов≥ сорти пап≥русу, а в ѕергам≥ з ≤≤ ст. до н.е. Ц пергамент (недублена шк≥ра, вироблена ≥з шк≥ри великого рогатоњ худоби або баран¤чоњ шк≥ри, ¤ка використовувалась ¤к матер≥ал дл¤ письма). Ўирокого розвитку набула рельЇфна керам≥ка з металевим в≥дливом, стил≥зована п≥д дорогий металевий посуд. ” ювел≥рн≥й справ≥ освоЇно техн≥ку перегородчастоњ емал≥ та амальгамац≥њ (амальгама Ц сплав ртут≥ з металом; використовуЇтьс¤ при позолоченн≥, у виробництв≥ дзеркал, кольоров≥й металург≥њ). ” скл¤н≥й справ≥ розпочалос¤ виробництво мозањчного, двокольорового, грав≥рованого та золоченого скла. јле так≥ вироби були надзвичайно дорогими.

«начних усп≥х≥в було дос¤гнуто в суднобудуванн≥, розширенн≥ мереж≥ кораблебудуванн¤ та док≥в, упор¤дковувались гаван≥, зТ¤вл¤лис¤ нов≥ ма¤ки. ќдним ≥з семи чудес св≥ту був ‘ароський ма¤к, створений арх≥тектором —остратом з  н≥ду б≥л¤ ќлександр≥њ близько 300 р. до н.е. «а його типом почали будувати ма¤ки в ≥нших портах ≥мпер≥њ.

ƒоба елл≥н≥зму позначилас¤ зрушенн¤ми у м≥стобудуванн≥. «а час≥в ј.ћакедонського виникло близько 70 м≥ст, найрозвинен≥шими з ¤ких були ќлександр≥¤ в ™гипт≥, јнт≥ох≥¤ на ќронт≥, —елевк≥¤ на “игр≥, ѕергам тощо.

≈лл≥н≥стичн≥ м≥ста мали пр¤мокутне плануванн¤. ¬улиц≥ були ширш≥, н≥ж у старих грецьких м≥стах. «а св≥дченн¤м —рабона, ќлександр≥¤ Уперетиналас¤ вулиц¤ми, зручними дл¤ њзди верхи ≥ на кол≥сниц¤х, та двома широкими проспектами понад 30 м завширшки, що п≥д пр¤мим кутом д≥лили м≥сто навп≥лФ. ћ≥ста забезпечувались водоканалами ≥ канал≥зац≥Їю, дл¤ малозабезпечених будувались багатоверх≥вки та фортиф≥кац≥йн≥ споруди. «агалом за чистотою та на¤вн≥стю зручностей елл≥н≥стичн≥ м≥ста випереджали р≥вень благоустрою м≥ст час≥в Ћюдовика XV.

¬ елл≥нську епоху триваЇ розвиток арх≥тектури, живопису та пластичного мистецтва. ¬идатними памТ¤тниками елл≥н≥зму стали храм јртем≥ди в ≈фес≥, збудований на м≥сц≥ спаленого √еростатом, храм јполлону поблизу ћ≥лета, ќл≥мпейон, в ¤кому було започатковано два р¤ди колон навколо пр¤мокутноњ будови храми, храм-гробниц¤ ћавсола в √ал≥карнас≥. ќсобливост≥ зодчества ви¤вилис¤ ¤к у розм≥р≥, гранд≥озност≥ буд≥вель, так ≥ в пишност≥ скульптурного декору.

¬ елл≥н≥стичн≥й скульптур≥ переважав поетичний стиль, що в≥дпов≥дав новим рисам арх≥тектури, дос¤гаючи з нею гармон≥њ. ѕор¤д з класичними зразками зТ¤вл¤Їтьс¤ г≥гантоман≥¤ та скульптура м≥н≥атюра. ¬еличезним арх≥тектурним монументом був в≥втар «евса в ѕергам≥, збудований на початку ≤≤ ст. до н.е.

Ќа гранд≥озному мармуровому фриз≥ завдовжки 120 м було зображено сцени боротьби ол≥мп≥йських бог≥в з г≥гантами. ћожна без переб≥льшенн¤ стверджувати, що у вс≥й давньогрецьк≥й скульптур≥ ще не було такоњ гранд≥озноњ, виразно та експресивноњ картини бою. ” застигл≥й форм≥ драматично передано в≥дчутт¤ битви не на житт¤, а на смерть, де беруть участь ус≥ косм≥чн≥ сили, ус≥ демони земл≥ та неба.

Ќайв≥дом≥шими памТ¤тниками патетичного монументал≥зму Ї стату¤ богин≥ Ќ≥ке —амофрак≥йськоњ (крилата богин¤ перемоги), що сто¤ла на постамент≥ у форм≥ носовоњ частини корабл¤, з ¤кого зл≥тала богин¤, та скульптурна група УЋаокоонФ роботи јгесандра, ѕол≥дора та јф≥надора.

—южет УЋаокоонаФ вз¤тий з≥ сказань про тро¤нську в≥йну. “ро¤нський жрець Ћаокоон був покараний богами за те, що переконував своњх сп≥вгромад¤н не дов≥р¤ти грекам ≥ не заносити до м≥ста деревТ¤ного кон¤. «а це боги наслали на нього велетенських зм≥њв, ¤к≥ задушили Ћаокоона та його син≥в. —кульптура зображуЇ в≥дчайдушн≥ ≥ даремн≥ зусилл¤ героњв вив≥льнитис¤ з лабет≥в чудовиськ, ¤к≥ здавили т≥ла трьох жертв. ћарн≥сть боротьби, нев≥дворотн≥сть загибел≥ очевидн≥.

Ќазва: јнтична культура
ƒата публ≥кац≥њ: 2006-05-04 (9744 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' escape(document.referrer)+((typeof(screen)=='undefined')?'': ';s'+screen.width+'*'+screen.height+'*'+(screen.colorDepth? screen.colorDepth:screen.pixelDepth))+';u'+escape(document.URL)+ ';i'+escape('∆ж'+document.title)+';'+Math.random()+ '" alt="liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤" '+
canada mapquest - shoes cheap - no faxing 100 percent online payday loan - payment structured - easyjet - tools - car cheap insurance rate
Page generation 0.115 seconds
Хостинг от uCoz