≈коном≥ка п≥дприЇмства > ”правл≥нн¤ формуванн¤м асортименту товар≥в в торговельному п≥дприЇмств≥ на основ≥ маркетингу
”правл≥нн¤ формуванн¤м асортименту товар≥в в торговельному п≥дприЇмств≥ на основ≥ маркетингу—тор≥нка: 1/14
«м≥ст ¬ступ 1. —труктура управл≥нн¤ орган≥зац≥Їю 1.1. ¬изначенн¤ пон¤тт¤ ≥ принципи побудови 1.2. ≤Їрарх≥чний тип структур управл≥нн¤ 1.3. ќрган≥чний тип структур управл≥нн¤ 1.4. ¬иб≥р орган≥зац≥йноњ структури управл≥нн¤ 1.5. ¬досконаленн¤ орган≥зац≥йних структур менеджменту ¬заЇмод≥¤ орган≥зац≥њ з зовн≥шн≥м середовищем ‘ормулюванн¤ загальноњ мети орган≥зац≥њ ¬изначенн¤ орган≥зац≥йноњ структури ÷ентру СТ≤нформпресаТТ 2.3. ¬плив зовн≥шн≥х фактор≥в на орган≥зац≥йну структуру управл≥нн¤ ÷ентру СТ≤нформпресаТТ ¬плив характеру б≥знесу на розм≥р ≥ внутр≥шню культуру орган≥зац≥њ ¬досконаленн¤ орган≥зац≥йноњ структури управл≥нн¤ ÷ентру СТ≤нформпресаТТ ќсновн≥ аспекти орган≥зац≥йного процесу 3.2. јнал≥з д≥¤льност≥ торгового в≥дд≥лу 3.3. јнал≥з функц≥й маркетингу та торговоњ д≥¤льност≥ орган≥зац≥њ 3.4. «аходи по вдосконаленню орган≥зац≥йноњ структури управл≥нн¤ ÷ентру СТ≤нформпресаТТ ¬исновки —писок використаноњ л≥тератури. ¬ступ ƒл¤ досл≥дженн¤ була вибрана дана тема, оск≥льки саме структура орган≥зац≥њ повинна забезпечити реал≥зац≥ю ≥њ стратег≥њ, взаЇмод≥ю орган≥зац≥њ ≥з зовн≥шн≥м середовищем та ефективне вир≥шенн¤ основних задач орган≥зац≥њ. ≤ в широкому розум≥нн≥ задача менеджер≥в при цьому пол¤гаЇ в тому, щоб обрати ту структуру, ¤ка найкраще в≥дпов≥даЇ ц≥л¤м ≥ задачам орган≥зац≥њ, а також внутр≥шн≥м ≥ зовн≥шн≥м факторам, що впливають на не≥. "Ќайкраща" структура - це та, ¤ка найкращим чином дозвол¤Ї орган≥зац≥њ ефективно взаЇмод≥¤ти ≥з зовн≥шн≥м середовищем, продуктивно ≥ ц≥леспр¤мовано розпод≥л¤ти ≥ спр¤мовувати зусилл¤ своњх сп≥вроб≥тник≥в, ≥ таким чином, задовольн¤ти потреби кл≥Їнт≥в ≥ дос¤гати своњх ц≥лей з високою ефективн≥стю. ƒана тема Ї актуальною дл¤ кожноњ орган≥зац≥њ. «а умов адм≥н≥стративно - командноњ економ≥ки проблема в≥дпов≥дност≥ орган≥зац≥йноњ структури управл≥нн¤ ц≥л¤м ≥ задачам орган≥зац≥й, а також внутр≥шн≥м та зовн≥шн≥м факторам, ¤к≥ впливають на нењ не вивчалас¤. ≤снували орган≥зац≥йн≥ структури бюрократичного типу з жорсткими ≥Їрарх≥чними звТ¤зками, високим ступенем формал≥зац≥њ, централ≥зованим прийн¤тт¤м р≥шень. ƒана структура вважалас¤ ≥деальною ≥ ефективною. ¬ той же час, зовс≥м не бралис¤ до уваги, що орган≥зац≥йна структура ≥ њњ управл≥нн¤ не можуть бути стаб≥льними, вони пост≥йно зм≥нюватис¤ ≥ вдосконалюватис¤ у в≥дпов≥дност≥ з умовами ¤к≥ пост≥йно зм≥нюютьс¤. «а умов ринковоњ економ≥ки п≥дприЇмствам ≥ орган≥зац≥¤м необх≥дно швидко реагувати на зм≥ни зовн≥шнього середовища ≥ адаптувати ц≥ орган≥зац≥йн≥ структури до цих зм≥н. “ому дана тема детально розроблена в спец≥альн≥й л≥тератур≥, де викладено загальну характеристику орган≥зац≥йних структур, њх види, значна увага прид≥лена нових форм адаптивних структур, питанню вибору ≥ вдосконаленню орган≥зац≥йних структур управл≥нн¤. ƒл¤ написанн¤ роботи було обрано орган≥зац≥ю ÷ентр "≤нформпреса" з розгалуженою структурою, щоб проанал≥зувати вплив на орган≥зац≥ю зовн≥шнього середовища ≥ досл≥дити внутр≥шн≥й розвиток орган≥зац≥њ з метою вдосконаленн¤ њњ орган≥зац≥йноњ структури управл≥нн¤. ÷ентр СТ≤нформпресаТТ Ї одн≥Їю з 14 ф≥л≥й обласного п≥дприЇмства поштового звТ¤зку СТѕрикарпатпрессаСТ, ¤ка була орган≥зована в самост≥йний структурний п≥дрозд≥л дл¤ зд≥йсненн¤ виробничо - господарськоњ д≥¤льност≥ на принципах госпрозрахунку та самоф≥нансуванн¤. ќрган≥зац≥¤ Ї державним п≥дприЇмством до њњ основних функц≥й входить торг≥вл¤ друкованою продукц≥Їю ≥ товарами народного споживанн¤. ÷ентр С≤нформпресаФ обслуговуЇ 14 ф≥л≥њњ СТѕрикарпатпоштаТТ ¤к≥ розм≥щен≥ по вс≥й ≤вано-‘ранк≥вськ≥й област≥ ≥ маючи власну роздр≥бну торгову мережу зд≥йснюЇ комерц≥йну д≥¤льн≥сть на власний ризик з метою одержанн¤ прибутку. ¬сього ÷ентр маЇ 12 торгових точок. ѕри досл≥дженн≥ застосовувалис¤ методи економ≥чного анал≥зу: пор≥вн¤нн¤, граф≥чний метод та плануванн¤ на основ≥ фактичних даних. 1. —труктура управл≥нн¤ орган≥зац≥Їю 1.1. ¬изначенн¤ пон¤тт¤ ≥ принципи побудови ѕ≥д структурою управл≥нн¤ орган≥зац≥Їю розум≥Їтьс¤ упор¤дкована сукупн≥сть взаЇмопов'¤заних елемент≥в, ¤к≥ знаход¤тьс¤ м≥ж собою в сталих в≥дношенн¤х, що забезпечують њх функц≥онуванн¤ ≥ розвиток ¤к Їдиного ц≥лого. ≈лементами структури Ї окрем≥ роб≥тники, служби та ≥нш≥ ланки апарату управл≥нн¤, а в≥дношенн¤ м≥ж ними п≥дтримуютьс¤ завд¤ки зв'¤зкам, що прийн¤то под≥л¤ти на горизонтальн≥' ≥ вертикальн≥. √оризонтальн≥ зв'¤зки нос¤ть характер погодженн¤ ≥ Ї, ¤к правило, однор≥вневими. ¬ертикальн≥ зв'¤зки - це зв'¤зки п≥дпор¤дкуванн¤, ≥ необх≥дн≥сть в них виникаЇ при ≥Їрарх≥чност≥ управл≥нн¤, тобто. за на¤вност≥ дек≥лькох р≥вн≥в управл≥нн¤. р≥м того, зв'¤зки в структур≥ управл≥нн¤ можуть носити л≥н≥йний ≥ функц≥ональний характер. Ћ≥н≥йн≥ зв'¤зки в≥дображають рух управл≥нських р≥шень ≥ ≥нформац≥њ м≥ж так званими л≥н≥йними кер≥вниками, тобто. особами,¤к≥ повн≥стю в≥дпов≥дають за д≥¤льн≥сть орган≥зац≥њ або њњ структурних п≥дрозд≥л≥в, функц≥ональн≥ зв'¤зки мають в≥дпов≥дати л≥н≥њ руху ≥нформац≥њ ≥ управл≥нським р≥шенн¤м тим або ≥ншим функц≥¤м управл≥нн¤. ¬ рамках структури управл≥нн¤ прот≥каЇ управл≥нський процес (рух ≥нформац≥њ ≥ прийн¤тт¤ управл≥нських р≥шень), м≥ж учасниками ¤кого розпод≥лен≥ задач≥ ≥ функц≥њ управл≥нн¤, а отже - права ≥ в≥дпов≥дальн≥сть за њх виконанн¤. « цих позиц≥й структуру управл≥нн¤ можна розгл¤дати ¤к форму розпод≥лу ≥ кооперац≥њ управл≥нськоњ д≥¤льност≥, в рамках ¤коњ в≥дбуваЇтьс¤ процес управл≥нн¤, направлений на дос¤гненн¤ нам≥ченоњ ц≥л≥ менеджмента. “аким чином, структура управл≥нн¤ включаЇ в себе вс≥ ц≥л≥, розпод≥лен≥ м≥ж р≥зноман≥тними ланками, зв'¤зки м≥ж ¤кими забезпечують координац≥ю окремих д≥й по њх виконанню. “ому њњ можна розгл¤дати ¤к зворотну сторону характеристики механ≥зму функц≥онуванн¤ (¤к процесу реал≥зац≥њ структурних зв'¤зк≥в системи управл≥нн¤). «в'¤зок структури управл≥нн¤ з ключовими пон¤тт¤ми менеджмента - його метою, функц≥¤ми, процесом, механ≥змом функц≥онуванн¤, людьми ≥ њх повноваженн¤ми, - св≥дчить про њњ величезний вплив на вс≥ сторони управл≥нн¤. “ому менеджери вс≥х р≥вн≥в прид≥л¤ють величезну увагу принципам ≥ засобам формуванн¤ структур, вибору типу або комб≥нац≥њ вигл¤д≥в структур, вивченню тенденц≥й в њх побудов≥ ≥ оц≥нц≥ њхньоњ в≥дпов≥дност≥ мет≥ ,що вир≥шуютьс¤ ≥ задачами [20, с 107] Ѕагатогран≥сть утриманн¤ структур управл≥нн¤ передбачаЇ множинн≥сть принцип≥в њхнього формуванн¤. ѕередус≥м структура повинна в≥дображати мету ≥ задач≥ орган≥зац≥њ, отже, бути п≥длегл≥ою виробництву ≥ зм≥нюватис¤ разом з≥ зм≥нами ,що в≥дбуваютьс¤,. ¬она повинна в≥дображати функц≥ональний розпод≥л прац≥ ≥ обс¤г повноважень роб≥тник≥в управл≥нн¤; останн≥ визначаютьс¤ пол≥тикою, процедурами, правилами ≥ посадовими ≥нструкц≥¤ми ≥ поширюютьс¤, ¤к правило, у напр¤мку б≥льш високих р≥вн≥в управл≥нн¤. ѕри цьому повноваженн¤ кер≥вника будь-¤кого р≥вн¤ обмежуютьс¤ не т≥льки внутр≥шн≥ми факторами, але й факторами зовн≥шньоњ середовища, р≥внем культури та ц≥нносними ор≥Їнтац≥¤ми сусп≥льства, прийн¤тими в ньому традиц≥¤ми ≥ нормами. ≤ншими словами, структура управл≥нн¤ повинна в≥дпов≥дати соц≥ально-культурному середовищу, ≥ при њњ побудов≥ треба враховувати умови, в ¤ких вона буде функц≥онувати. ѕрактично це означаЇ, що спроби сл≥по коп≥ювати структури управл≥нн¤, ¤к≥ д≥ють усп≥шно в ≥нших орган≥зац≥¤х, спр¤мован≥ на провал, ¤кщо умови роботи в≥дм≥нн≥. ¬ажливе значенн¤ маЇ також реал≥зац≥¤ принципу в≥дпов≥дност≥ м≥ж функц≥¤ми ≥ повноваженн¤ми, з одного боку, ≥ квал≥ф≥кац≥Їю ≥ р≥внем культури - з ≥ншоњ. —творенн¤ структури Ї важливим елементом в орган≥зац≥йн≥й д≥¤льност≥ ф≥рми. ¬иб≥р ефективноњ методики департаментац≥њ ≥ формуванн¤ усього комплексу орган≥зац≥йних структур - також життЇво важливий елемент в д≥¤льност≥ менеджерского корпуса. як правило, в таких корпорац≥¤х при ознаках недол≥к≥в в функц≥онуванн≥ вищоњ ланки менеджмент вир≥шуЇ питанн¤ про необх≥дн≥сть реорган≥зац≥њ в управл≥нськ≥й структур≥. ¬ теор≥њ зах≥дного менеджменту, основаноњ на концепц≥¤х орган≥зац≥йноњ повед≥нки, структура ф≥рми розгл¤даЇтьс¤ ¤к найважлив≥ший фактор, що визначаЇ ≥ форми повед≥нки (д≥¤льност≥) усього колективу ≥ окремих його член≥в. ¬ цьому план≥ в орган≥зац≥йну структуру включаютьс¤ так≥ управл≥нськ≥ пон¤тт¤, ¤к сп≥вв≥дношенн¤ в≥дпов≥дальност≥ ≥ повноважень, делегуванн¤ повноважень, централ≥зац≥¤ ≥ децентрал≥зац≥¤, в≥дпов≥дальн≥сть ≥ контроль, норми керованост≥, орган≥зац≥йна пол≥тика ф≥рми, модел≥ управл≥нських р≥шень, проектуванн¤ загальних ≥ ≥ндив≥дуальних завдань ≥ де¤к≥ ≥нш≥. ѕо сут≥ йдетьс¤ тут про зм≥стовну сторону структури менеджмента: ¤кой мет≥ вона служить ≥ ¤к≥ управл≥нськ≥ процеси вона забезпечуЇ. “аким чином, даючи загальну характеристику орган≥зац≥йноњ структури, можна вид≥лити дек≥лька положень, що визначають њњ значим≥сть: - орган≥зац≥йна структура ф≥рми забезпечуЇ координац≥ю вс≥х функц≥й менеджмента; - cтруктура орган≥зац≥њ визначаЇ права ≥ обов'¤зи (повноваженн¤ ≥ в≥дпов≥дальн≥сть) на управл≥нських р≥вн¤х; - в≥д орган≥зац≥йноњ структури залежить ефективна д≥¤льн≥сть ф≥рми, њњ виживанн¤ ≥ процв≥танн¤; - структура, прийн¤та в дан≥й конкретн≥й ф≥рм≥, визначаЇ орган≥зац≥йну повед≥нку њњ сп≥вроб≥тник≥в, тобто. стиль менеджмента ≥ ¤к≥сть прац≥ колективу. 1.2. ≤Їрарх≥чний тип структур управл≥нн¤ ѕрот¤гом багатьох дес¤тир≥ччь орган≥зац≥њ створювали так≥ орган≥зац≥йн≥ структури управл≥нн¤, що отримали назву ≥Їрарх≥чних, або бюрократичних.
Ќазва: ”правл≥нн¤ формуванн¤м асортименту товар≥в в торговельному п≥дприЇмств≥ на основ≥ маркетингу ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (5864 прочитано) |