≈коном≥ка п≥дприЇмства > ”правл≥нн¤ формуванн¤м асортименту товар≥в в торговельному п≥дприЇмств≥ на основ≥ маркетингу
ћ≥с≥¤ ÷ентру "≤нформпреса" визначаЇтьс¤ його основними завданн¤ми: 1) орган≥зац≥¤ виробничих процес≥в з розповсюдженн¤ пер≥одичних видань у роздр≥б; 2) продаж товар≥в народного споживанн¤ та ≥ншоњ продукц≥њ, при на¤вност≥ на окрем≥ види товар≥в сертиф≥кат≥в та л≥ценз≥й, зг≥дно чинного законодавства; 3) зд≥йсненн¤ комерц≥йно - посередницькоњ д≥¤льност≥ за угодами; 4) укладанн¤ угод з видавництвами, редакц≥¤ми та постачальниками; 5) вчасне ≥ повне забезпеченн¤ п≥дприЇмства та його ф≥л≥й пер≥одичними виданн¤ми, знаками поштовоњ оплати, друкованою продукц≥Їю, а також товарами народного споживанн¤ та ≥ншою продукц≥Їю; 6) зд≥йснюЇ оперативну д≥¤льн≥сть по матер≥ально-техн≥чному забезпеченню п≥дприЇмства та його ф≥л≥й; 7) впровадженн¤ у виробнич≥ процеси прогресивних технолог≥й, новоњ техн≥ки ≥ передового досв≥ду щодо розповсюдженн¤ преси, складських роб≥т, операц≥й по розрахунках з видавництвами, постачальниками та п≥дприЇмствами; 8) проведенн¤ заход≥в щодо забезпеченн¤ охорони прац≥, техн≥ки безпеки, виробничоњ сан≥тар≥њ; 9) зд≥йсненн¤ контролю та проведенн¤ документац≥йних рев≥з≥й та перев≥рок у структурних п≥дрозд≥лах; 10) зд≥йсненн¤ ≥нших вид≥в д≥¤льност≥, не заборонених чинним законодавством при одержанн≥ в≥дпов≥дних л≥ценз≥й. ѕ≥сл¤ становленн¤ м≥с≥њ орган≥зац≥њ сл≥д визначити, ¤ке м≥сце вона займаЇ на рег≥ональному р≥вн≥. —права в тому, що ÷ентр "≤нформпреса" Ї одним з 24 ф≥л≥й ќѕѕ« "ѕрикарпатпошта". ƒев'¤тнадц¤ть ф≥л≥й - це районн≥ в≥дд≥ли зв'¤зку, що розм≥щен≥ по вс≥й „еркаськ≥й област≥, а решта це - ќ–ѕ "ѕер≥одика", „еркаський поштамт, автобаза зв'¤зку, ÷ентр "≤нформпреса", та ќѕѕ« "ѕрикарпатпошта" - що заход¤тьс¤ у м. ѕрикарпат. “ак ¤к до функц≥й ÷ентру "≤нформпреса" (дал≥ ÷ентр) в≥дпов≥дно до його завдань входить: 1) орган≥зац≥¤ розповсюдженн¤ ф≥лател≥стичних ц≥нностей та знак≥в поштовоњ оплати через торгову мережу п≥дприЇмства та вчасне забезпеченн¤ ними ф≥л≥й ќѕѕ«; 2) укладанн¤ договор≥в з видавництвами на розповсюдженн¤ њх видань у роздр≥б; 3) укладанн¤ угод з пол≥граф≥чними п≥дприЇмствами на друкуванн¤ марок та знак≥в поштовоњ оплати; 4) орган≥зац≥¤ ≥ продаж друкованоњ продукц≥њ, товар≥в народного споживанн¤ в роздр≥б через торговельну мережу п≥дприЇмства; 5) забезпеченн¤ оптовоњ закуп≥вл≥ товар≥в; 6) зб≥р та обробка замовлень в≥д ф≥л≥й п≥дприЇмства на постачанн¤ товар≥в; 7) орган≥зац≥¤ ¤рмарок по продажу товар≥в дл¤ ф≥л≥й п≥дприЇмства; 8) забезпеченн¤ ф≥л≥й за њх замовленн¤ми друкованою продукц≥Їю, знаками поштовоњ оплати, товарами та товарно-матер≥альними ц≥нност¤ми виробничого призначенн¤, спецод¤гом; 9) розповсюдженн¤ пер≥одичних видань у роздр≥б. ќтже, д≥¤льн≥сть ÷ентру охоплюЇ „еркаську область в ц≥лому, а особливо м. ѕрикарпат, м. —м≥лу та м. «олотоношу. ¬ м. ѕрикарпат до ÷ентру належать магазин " ругоз≥р" ≥ 37 к≥оск≥в, в м. —м≥ла - 17 к≥оски, в м. «олотоноша - 7 к≥оск≥в. “ак ¤к д≥¤льн≥сть ÷ентру тим чи ≥ншим чином впливаЇ на д≥¤льн≥сть ≥нших 23 ф≥л≥й ќѕѕ« "ѕрикарпатпошта", а д≥¤льн≥сть цих 23 ф≥л≥й впливаЇ в свою чергу, на функц≥онуванн¤ поштового зв'¤зку по вс≥й област≥, то зв≥сно, що ÷ентр займаЇ значне м≥сце у ланцюз≥ ф≥л≥й ќѕѕ«, а отже ≥ в област≥. “ому утворенн¤ ÷ентру ц≥лком виправдане зважане на завданн¤ ц≥Їњ орган≥зац≥њ, бо кожний районний вузол зв'¤зку , „еркаський поштамт потребуЇ забезпеченн¤ ф≥л≥й ц≥нност¤ми та знаками поштовоњ оплати, а управл≥нн¤ автобази зв'¤зку та ќѕѕ« "ѕрикарпат пошта" пер≥одикою, товарно-матер≥альними ц≥нност¤ми та ≥ншим. «агальна структура орган≥зац≥њ створюЇтьс¤ або проектуЇтьс¤ в першу чергу, а пот≥м вже формулюютьс¤ завданн¤, визначаЇтьс¤ вплив економ≥чних обставин, пол≥тика ≥ тактика орган≥зац≥њ та взаЇмов≥дносини влади. ÷≥ елементи концепц≥њ формуванн¤ орган≥зац≥њ детально будуть розгл¤нут≥ в трет≥й частин≥ роботи. 2.2. ¬изначенн¤ орган≥зац≥йноњ структури ÷ентру СТ≤нформпресаТТ «г≥дно класичноњ теор≥њ орган≥зац≥њ, структура орган≥зац≥њ повинна бути розроблена зверху вниз [14, с. 331]. ѕосл≥довн≥сть проектуванн¤ орган≥зац≥йноњ структури схожа з посл≥довн≥стю елемент≥в процесу плануванн¤. —початку кер≥вники - генеральний директор ќѕѕ« "ѕрикарпатпошта" та директори ≥нших ф≥л≥й цього п≥дприЇмства зд≥йснили розпод≥л орган≥зац≥њ на широк≥ сфери, пот≥м були поставлен≥ конкретн≥ завданн¤ ≥ тод≥ була ви¤влена необх≥дн≥сть у створенн≥ такого структурного п≥дрозд≥лу ¤к ÷ентр "≤нформпреса". “аким чином, був проведений под≥л орган≥зац≥њ по горизонтал≥ на блоки, що в≥дпов≥дали найважлив≥шим напр¤мкам д≥¤льност≥ по реал≥зац≥њ стратег≥њ: - встановити сп≥вв≥дношенн¤ повноважень р≥зних посад (що було передбачено посадовими ≥нструкц≥¤ми).. ѕри цьому кер≥вник встановлюЇ ц≥ль команд, або регламентуЇ д≥¤льн≥сть кожного в≥дд≥лу, що передбачено в положенн¤х про в≥дд≥ли, проводить подальший под≥л на др≥бн≥ш≥ орган≥зац≥йн≥ п≥дрозд≥ли, щоб ефективн≥ше використовувати спец≥ал≥зац≥ю ≥ уникати перевантаженн¤ кер≥вництва; - визначен≥ посадов≥ обов'¤зки ¤к сукупн≥сть певних завдань ≥ функц≥й, ¤к≥ також передбачен≥ посадовою ≥нструкц≥Їю, розробленою на кожну посадову особу. “аким чином, була сформована орган≥зац≥йна структура бюрократичного типу. —лово "бюрократ≥¤" виникаЇ асоц≥ац≥њ з канцел¤рською волок≥тою, поганою роботою, багатогодинним оч≥куванн¤м дл¤ одержанн¤ дов≥док ≥ форм. ¬се це д≥йсно буваЇ, однак не притаманне д≥¤льност≥ ÷ентру "≤нформпреса", так ¤к орган≥зац≥¤ невелика за розм≥ром ≥ ≥њ д≥¤льн≥сть досить спец≥ал≥зована, а повед≥нка сп≥вроб≥тник≥в в≥дпов≥даЇ правилам ≥ задачам орган≥зац≥њ. Ќа основ≥ анал≥зу ÷ентру "≤нформпреса" , ¤кий детально проведено у трет≥й частин≥ роботи можна вид≥лити характерн≥ риси ц≥Їњ орган≥зац≥њ, що п≥дтверджують ≥њ приналежн≥сть до бюрократичного типу. ѕо-перше, ≥Їрарх≥¤ управл≥нн¤ дл¤ такоњ невеликоњ орган≥зац≥њ Ї досить розгалуженою, ≥њ ≥Їрарх≥чн≥сть визначаЇтьс¤ одним принцип≥в побудови структури орган≥зац≥њ - визначенн¤м л≥н≥й влади. ѕри досл≥дженн≥ ≥Їрарх≥њ влади, було встановлено, що в дан≥й орган≥зац≥њ ≥снуЇ три р≥вн≥ управл≥нн¤ , ¤к≥ детально розгл¤даютьс¤ в трет≥й частин≥ роботи. ¬ орган≥зац≥њ також ≥снують правила ≥ норми повед≥нки персоналу, але вони нечисленн≥ ≥ скор≥ш за все негласн≥, та профес≥йн≥ в≥дносини в орган≥зац≥њ встановлен≥ цими правилами та ≥нструкц≥¤ми. —татус кожноњ посадовоњ особи Ї ч≥тко визначеним посадовими ≥нструкц≥¤ми де передбачен≥ функц≥ональн≥ обов'¤зки, права та в≥дпов≥дальн≥сть, а також пор¤док п≥дпор¤дкуванн¤. ожна посадова особа приймаЇ р≥шенн¤ в межах своЇњ компетенц≥њ ≥ функц≥ональних обов'¤зк≥в, але вона може про¤вити ≥н≥ц≥ативу, хоча напр¤мок ≥н≥ц≥ативи теж визначений посадовою ≥нструкц≥Їю. ƒана орган≥зац≥¤ прагне стаб≥льност≥, але все б≥льше приходе розум≥нн¤ того, що зм≥ни Ї необх≥дним атрибутом кожноњ орган≥зац≥њ в сучасних ринкових умовах. ћетодика проведенн¤ роботи ≥ правила також стаб≥льн≥, але њх зм≥на ц≥лком допустима, оск≥льки орган≥зац≥њ приходитьс¤ адаптуватис¤ до зм≥ни зовн≥шн≥х та внутр≥шн≥х фактор≥в, що пост≥йно впливають на ≥њ д≥¤льн≥сть. ѕ≥дб≥р кадр≥в до персоналу адм≥н≥стративного управл≥нн¤ зд≥йснюЇтьс¤ за профес≥йними ¤кост¤ми, досв≥дом роботи на прот¤з≥ ¤кого людина набуваЇ д≥лових ¤костей. ќрган≥зац≥йна структура стаЇ б≥льш м≥цною ≥ життЇздатною т≥льки втому випадку, коли в орган≥зац≥њ встановлюЇтьс¤ ч≥тка ≥Їрарх≥чна взаЇмод≥¤ м≥ж поручен≥¤ми кер≥вництва, тобто коли власний про¤в управл≥нських д≥й головного кер≥вника зд≥йснюЇтьс¤ по вс≥й вертикал≥.—аме при таких умовах в орган≥зац≥њ формуЇтьс¤ неперервний ланцюг командуванн¤, ¤кий забезпечуЇ п≥дпор¤дкуванн¤ будь-¤кого суб'Їкта д≥¤льност≥ т≥льки одн≥й особ≥ - вищому кер≥вников≥ (комерц≥йному директоров≥). ќтже, це Ї основною перевагою орган≥зац≥њ бюрократичного типу. јле даний принцип, при де¤ких умовах може перетворюватись у свою протилежн≥сть, ¤кщо "дати йому волю", в≥н починаЇ наштовхувати кер≥вника на розширенн¤ своњх власних повноважень за рахунок утриманн¤ свого контролю над ус≥ма, нав≥ть м≥лкими структурами управл≥нн¤. ќднак можливост≥ людини небезмежн≥. Ћюдина може керувати усп≥шно лише обмеженою к≥льк≥стю п≥длеглих. ¬она повинна брати до уваги реальний д≥апазон управл≥нн¤, або ¤к цей феномен ще називають, д≥апазон контролю. ќдержала розповсюдженн¤ точка зору про два типи д≥апазон≥в управл≥нн¤ - оперативного ≥ штабного. ѕерший може включати до тридц¤ти п≥длеглих, а другий - в≥д трьох до дев'¤ти. ƒ≥апазони контролю впливають на багато фактор≥в орган≥зац≥њ. якщо в≥н звужений, то структура орган≥зац≥њ маЇ високу концентрац≥ю, ¤кщо ж розширений - плоску. ¬исока конф≥гурац≥¤ обумовлюЇ багатор≥вневий менержмент, б≥льше трьох р≥вн≥в управл≥нн¤, а плоска - до трьох р≥вн≥в. ѕерша структура, витратна, негнучка, маЇ утрудненн¤ в сфер≥ д≥ловоњ комун≥кац≥њ. ÷ентр "≤нформпреса" належить до структури плоськоњ конф≥гурац≥њ, що маЇ певн≥ переваги там, де структура високоњ конф≥гурац≥њ маЇ недол≥ки, але вона менш демократична. ¬ центр≥ кер≥вники використовують в робот≥ стандартн≥ процедури ≥ приписи. ¬ задачах п≥длеглих окремих в≥дд≥л≥в багато сп≥льного, введенн¤ нових задач дл¤ п≥длеглих майже в≥дсутнЇ. ÷≥ ознаки св≥дчать про широкий д≥апазон контролю в орган≥зац≥њ. јле розгалуженн¤ торговельноњ мереж≥ по м. ѕрикарпат, а також ≥снуванн¤ торгових точок в м. —м≥ла ≥ м. «олотоноша звужуЇ д≥апазон контролю. ’оча бюрократ≥¤ ¤вл¤Ї собою розповсюджену модель формуванн¤ орган≥зац≥њ, вона маЇ певн≥ недол≥ки. ¬ бюрократичних структурах виникають труднощ≥, що пов'¤зан≥ з наданн¤м великого значенн¤ стандартизованим правилам, процедурам ≥ нормам, що забезпечують належне виконанн¤ сп≥вроб≥тниками своњх завдань, виконанню запит≥в ≥нших п≥дрозд≥л≥в, а також взаЇмод≥ю з кл≥Їнтами та державними установами [20, с. 334]. ÷е призводить до того, що орган≥зац≥¤ втрачаЇ гнучк≥сть повед≥нки, оск≥льки вс≥ проблеми ≥ питанн¤ що тут виникають вир≥шуютьс¤ т≥льки виход¤чи з прецендент≥в. ¬≥дсутн≥сть гнучкост≥ може виникати ≥ у взаЇмов≥дносинах прац≥вник≥в в межах орган≥зац≥њ. —троге сл≥дуванн¤ встановленим правилам може породжувати нов≥ проблеми в ход≥ взаЇмод≥њ, обм≥ну ≥нформац≥Їю ≥ координац≥њ д≥¤льност≥ р≥зних частин орган≥зац≥њ. “акож це призводить до негнучкост≥ ≥ повному порушенню здатност≥ орган≥зац≥њ породжувати ≥ вводити нов≥ елементи в процес своЇњ д≥¤льност≥. ќсобливо це стосуЇтьс¤ тих орган≥зац≥й, ¤ким необх≥дно по-новому реагувати на швидк≥ зм≥ни умов ринку ≥ технолог≥њ, а ÷ентр в≥дносить саме до таких орган≥зац≥й. “а вс≥ недол≥ки бюрократичного типу даноњ орган≥зац≥њ виражен≥ не так ¤скраво. ƒ≥йсно, де¤ким в≥дд≥лам, в силу њх функц≥ональних обов'¤зк≥в, приходитьс¤ д≥¤ти в межах певних правил ≥ норм, але в ц≥лому орган≥зац≥¤ намагаЇтьс¤ збер≥гати гнучк≥сть повед≥нки, що надто важливо в сучасних ринкових умовах.
Ќазва: ”правл≥нн¤ формуванн¤м асортименту товар≥в в торговельному п≥дприЇмств≥ на основ≥ маркетингу ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (5864 прочитано) |