≈коном≥чна теор≥¤ > ‘ункц≥њ ринку та форми њх реал≥зац≥њ
‘ункц≥њ ринку та форми њх реал≥зац≥њ—тор≥нка: 1/6
ѕлан. 1. ¬ступ. 2. –инок ¤к економ≥чна категор≥¤, сутн≥сть ринку. 3. ‘ункц≥њ ринку. 4. ‘орми реал≥зац≥й функц≥й ринку. 5. ¬исновок. 1.¬ступ. ” результат≥ виникненн¤ сусп≥льного под≥лу прац≥, приватноњ власно- ст≥ на засоби виробництва й економ≥чного в≥докремленн¤ товаровиро- бник≥в сусп≥льне виробництво набуваЇ товарноњ форми. Ќа певному етап≥ розвитку (кап≥тал≥зм) ц¤ товарна форма стаЇ пануючою , а товаро-грошов≥ в≥дносини починають опосередковувати практично вс≥ в≥дносини сусп≥льства. ≈коном≥ка, в ¤к≥й товаро-грошов≥ в≥дноси- ни Ї пануючими, в л≥тератур≥ отримала назву Уринковоњ економ≥киФ. лючовим елементом конструкц≥њ Уринковоњ економ≥киФ Ї ринок. « часу виникненн¤ ринку р≥зн≥ напр¤ми та школи економ≥чноњ думки неодноразово тлумачили його сутн≥сть. ќбравши за предмет розгл¤ду таку тему, ¤к функц≥њ ринку та фор- ми њх реал≥зац≥њ, ¤ маю за мету розкрити економ≥чну сутн≥сть ринку, тобто, що таке ринок, ¤к взагал≥ одна з категор≥й товарного виробни- цтва, що ринок представл¤Ї собою, а також визначити його основн≥ функц≥њ. ≤ звичайно за рахунок чого реал≥зуютьс¤ функц≥њ на ринку. 2. –инок ¤к економ≥чна категор≥¤, сутн≥сть ринку. ћабуть,найпопул¤рн≥шим словом сьогодн≥ в нашому сусп≥льств≥ ¤к на побутовому р≥вн≥,так ≥ в наукових прац¤х, публ≥цистиц≥ Ї слово УринокФ.«умовлено це переходом ”крањни в нову систему координат, ¤кою дл¤ нас Ї ринкова економ≥ка .як≥ ж причини њњвиникненн¤,умо- ви, в ¤ких вона в≥дтворюЇтьс¤,функц≥њ,¤к≥ виконуЇ в сусп≥льств≥?ƒл¤ того, щоб в≥дпов≥сти на ц≥ запитанн¤,сл≥д зТ¤сувати, що ¤вл¤Ї собою ринок. ¬ науковому план≥ ринок ¤вл¤Ї собою складне багатопланове пон¤- тт¤ , тому важко дать ¤ке-небуть Їдине визначенн¤ ринку, ¤ке б повн≥- стю в≥дбило його суть.—уть даного пон¤тт¤ заключаЇтьс¤ в тому ,що ринокЧце сукупн≥сть економ≥чних в≥дносин,¤к≥ виникли з приводу куп≥вл≥-продажу товар≥в та послуг в грошов≥й форм≥. –инокЧце складне багатогранне ¤вище. –инков≥ в≥дносини суттЇво в≥др≥зн¤ютьс¤ в р≥зних крањнах за ступенем розвитку, особливост¤ми модиф≥кац≥њ, р≥внем зр≥лост≥, ≥сторичними, соц≥альними та ≥ншими оз- наками. –инок дл¤ американц¤, зах≥дноЇвропейц¤, ¤понц¤ вигл¤даЇ по-р≥зному, й це ц≥лком природно, ¤кщо врахувати, що американська Уринкова економ≥каФ т¤ж≥Ї до класичноњ модел≥ п≥дприЇмства, фран- цузька т¤ж≥Ї до державного УдирижизмуФ [є4 , стр 194 ], зах≥дноЇвро- пейська до Усоц≥ального ринкового господарстваФ, а ¤понська до Укорпоративного патернал≥змуФ. ¬≥дпов≥дно до цього ”крањна повинна мати ринок, ¤кий би в≥дпов≥дав њњ нац≥ональним особливост¤м, а не американський або корейський. –озгл¤немо ринок, ¤к систему виробничих в≥дносин. –инков≥ в≥дно- сини , ¤к ≥ ≥нш≥ економ≥чн≥ в≥дносини, нос¤ть обТЇктивний характер. ¬они виникають на певн≥й стад≥њ сусп≥льного в≥дтворенн¤Чстад≥њ об- м≥ну. ƒуже часто говор¤ть, що ринков≥ в≥дносини-- це в≥дносини обм≥ну. √оловними субТЇктами ринкових в≥дносин ¤вл¤ютьс¤ прода- вець та покупець. —убТЇктами ринку можуть бути ф≥зичн≥ чи юридич- н≥ особи, держава також може бути субТЇктом ринку.[див. схему є1 на стр. 2]. р≥м продавц¤ та покупц¤ на ринку може д≥¤ти посередник, ¤кий допомагаЇ продавцю та покупцю найти один одного. —хема є 1 [ є4 , стр.198 ] ƒ≈–∆ј¬ј ƒержавн≥, колек- ≤ноземн≥ ф≥рми та тивн≥, приватн≥ громад¤ни п≥дприЇмства та њх обТЇднанн¤ —убТЇкти –≥зн≥ установи √ромад¤ни та орган≥зац≥њ ”крањни ¬ умовах сусп≥льного под≥лу прац≥ м≥ж виробником (продавець) ≥ споживачем (покупцем) обТЇктивно виникають в≥дносини з приводу обм≥ну товару. –озвиток обм≥ну призводить до того, що обм≥н товара- ми опосередковуЇтьс¤ грошима, приймаЇ форму куп≥вл≥- продажу. “ому ринков≥ в≥дносини , ¤к правило, мають грошову форму. ќбТЇктом ринкових в≥дносин виступаЇ товар, ¤кий може ≥снувати в самих р≥зних конкретних формах. —хема є2 [є 4 , стр.198] ћатер≥альн≥ продукти прац≥
Ќазва: ‘ункц≥њ ринку та форми њх реал≥зац≥њ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (3678 прочитано) |