ћакроеконом≥ка > ѕодатки
4)податок на доходи ф≥зичних ос≥б; 5)мито; 6)державне мито; 7)податок на нерухоме майно; 8)плата(податок) на землю; 9)рентн≥ платеж≥; 10)податок з власник≥в транспортних засоб≥в та ≥нших самох≥дних машин та механ≥зм≥в; 11)податок на промисел; 12)зб≥р за геологорозв≥дувальн≥ роботи,виконан≥ за рахунок державного бюджету; 13)зб≥р за спец≥альне використанн¤ природних ресурс≥в; 14)зб≥р за забрудненн¤ навколишнього природнього середовища 15) зб≥р на обовТ¤зкове соц≥альне страхуванн¤ 16) зб≥р на обов'¤зкове державне пенс≥йне страхуванн¤ 17) зб≥р до ƒержавного ≥нновац≥йного фонду 18) плата за торговий патент на де¤к≥ види п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ 19) ф≥ксований с/г податок 20) зб≥р на розвиток виноградарства, сад≥вництва ≥ хмел¤рства. «агальнодержавн≥ податки ≥ збори встановлюютьс¤ ¬ерховною –адою ”крањни ≥ справл¤ютьс¤ на вс≥й територ≥њ крањни. ƒо м≥сцевих податк≥в належать: податок з реклами комунальний податок ƒо м≥сцевих збор≥в належать: готельний зб≥р зб≥р на припаркуванн¤ автотранспорту ринковий зб≥р зб≥р за видачу ордера на квартиру курортний зб≥р зб≥р за участь у б≥гах не ≥подром≥ зб≥р за виграш на б≥гах на ≥подром≥ зб≥р з ос≥б, ¤к≥ беруть участь у гр≥ на тотал≥затор≥ на ≥подром≥ зб≥р на право використанн¤ м≥сцевоњ символ≥ки зб≥р за право проведенн¤ к≥но- ≥ телезйомок зб≥р за проведенн¤ м≥сцевого аукц≥ону, конкурсного розпродажу ≥ лотерей зб≥р за проњзд по територ≥њ прикордонних областей автотранспорту, що пр¤муЇ за кордон. «б≥р за видачу дозволу на розм≥щенн¤ обТЇкт≥в торг≥вл≥ та сфери послуг «б≥р з власник≥в собак ћ≥сцев≥ податки ≥ збори, механ≥зм справл¤нн¤ та пор¤док ≥х сплати встановлюютьс¤ с≥льськими, селищними, м≥ськими радами в≥дпов≥дно до перел≥ку ≥ в межах граничних розм≥р≥в ставок, установлених законами ”крањни, кр≥м збору за проњзд по територ≥њ прикордонних областей автотранспорту, що пр¤муЇ за кордон, ¤кий встановлюЇтьс¤ обласними радами. ≤снуюч≥ податки можна класиф≥кувати за р≥зними принципами: ќб'Їктом ( податки на доход, прибуток, власн≥сть), суб'Їктами оподаткуванн¤, платниками (≥ндив≥дуальн≥ та корпоративн≥ податки), характером ст¤гуванн¤ податку ( пр¤м≥, непр¤м≥). ¬ даний час податкуи виконують так≥ основн≥ функц≥њ –озпод≥льча Ц перерозпод≥л вартост≥ створеного ¬Ќѕ м≥ж державою ≥ юридичними та ф≥зичними особами. ‘≥скальна Ц централ≥зац≥¤ частини ¬Ќѕ у бюджет≥ на загальносусп≥льн≥ потреби. –егулююча- вплив податк≥в на р≥зн≥ сторони д≥¤льност≥ њхн≥х платник≥в 2.ѕодаткова система , њњ принципи побудови та призначенн¤. ≈фективн≥сть державного регулюванн¤ за допомогою податк≥в вир≥шальною м≥рою залежить в≥д вибору податковоњ системи, висоти податкових ставок, вир≥в ≥ розм≥р≥в бюджетних п≥льг. ѕодатки, зд≥йснюючи свою регулюючу функц≥ю, завжди пр¤мо або опосередковано впливають на економ≥чну д≥¤льн≥сть субТЇкт≥в господарюванн¤. ѕодаткова система повинна будуватис¤ з урахуванн¤м багатьох чинник≥в, ¤к≥ т≥Їю чи ≥ншою м≥рою можуть впливати на результати њњ функц≥онуванн¤. —творенн¤ податковоњ системи ≥ розробка податковоњ пол≥тики не можуть вестис¤ спонтанно. ќсновне завданн¤ державних орган≥в пол¤гаЇ в тому, щоб створити тонконастроюваний податковий механ≥зм впливу на гомподарську повед≥нку юридичних та ф≥зичних ос≥б. ‘ормуванн¤ самост≥йноњ системи оподаткуванн¤ в ”крањн≥ почалос¤ ще в рамках колишнього —–—–. ” 1991 роц≥ було прийн¤то закон ”–—– Уѕро систему оподаткуванн¤ в ”крањн≥Ф, в ¤кому вперше було сформульовано принципи побулови податковоњ системи ”крањни, властив≥ економ≥ц≥ ринкового типу.« розвитком податкових в≥дносин в ”крањн≥ зазнали зм≥н ≥ принципи побудови та призначенн¤ системи оподаткуванн¤. «г≥дно д≥ючого «акону ”крањни Уѕро систему оподаткуванн¤Ф принципами побудови системи оподаткуванн¤ Ї: —тимулюванн¤ науково-техн≥чного прогресу, технолог≥чного оновленн¤ виробництва, виходу в≥дчизн¤ного товаровиробника на св≥товий ринок високотехнолог≥чноњ продукц≥њ. —тимулюванн¤ п≥дприЇмницькоњ виробничоњ д≥¤льност≥ та ≥нвестиц≥йноњ активност≥ Ц введенн¤ п≥льг щодо оподаткуванн¤ прибутку ( доходу), спр¤мованого на розвиток виробництва. ќбовФ¤зков≥сть Ц впровадженн¤ норм щодо сплати податк≥в ≥ збор≥в, визначених на п≥дстав≥ достов≥рних даних про обФЇкти оподаткуванн¤ за зв≥тний пер≥од, та встановленн¤ в≥дпов≥дальност≥ платник≥в податк≥в за порушенн¤ податкового законодавства . –≥внозначн≥сть ≥ пропорц≥йн≥сть Ц справл¤нн¤ податк≥в з юридичних ос≥б зд≥йснюютьс¤ у певн≥й частц≥ в≥д отриманого прибутку ≥ забезпеченн¤ сплати р≥вних податк≥в ≥ збор≥в на р≥вн≥ прибутк≥в ≥ пропорц≥йно б≥льших податк≥в ≥ збор≥в Ц на б≥льш≥ доходи. –≥вн≥сть, недопущенн¤ будь-¤ких про¤в≥в податковоњ дискрим≥нац≥њ Ц забезпеченн¤ однакового п≥дходу до субФЇкт≥в господарюванн¤ (юридичних ≥ ф≥зичних ос≥б, включаючи нерезидент≥в) при визначенн≥ обовФ¤зк≥в щодо сплати податк≥в ≥ збор≥в. —оц≥альна справедлив≥сть Ц забезпеченн¤ соц≥альноњ п≥дтримки молозабезпечених верств населенн¤ шл¤хом запровадженн¤ економ≥чнообгрунтованого неоподатковуваного м≥н≥муму доход≥в громад¤н та застосуванн¤ диференц≥йованого ≥ прогресивного оподаткуванн¤ громад¤н, ¤к≥ отримують висок≥ та надвисок≥ доходи. —таб≥льн≥сть Ц забезпеченн¤ незм≥нност≥ податк≥в ≥ збор≥в ≥ њх ставок, а також податкових п≥льг прот¤гом бюджетного року. ≈коном≥чна обгрунтован≥сть- встановленн¤ податк≥в ≥ збор≥в на п≥дстав≥ показник≥в розвитку нац≥ональноњ економ≥ки та ф≥нансових можливостей з урахованн¤м необх≥дност≥ дос¤гненн¤ збалансованост≥ витрат бюджету з його доходами. –≥вном≥рн≥сть сплати Ц встановленн¤ строк≥в сплати податк≥в ≥ збор≥в, виход¤чи з необх≥дност≥ забезпеченн¤ своЇчасного надходженн¤ кошт≥в до бюджету дл¤ ф≥нансуванн¤ витрат. омпетенц≥¤ Ц встановленн¤ ≥ скасуванн¤ податк≥в ≥ збор≥в , а також п≥льг њх платникам зд≥йснюютьс¤ в≥дпов≥дно до законодавста про оподаткуванн¤ виключно ¬≈рховною –адою ”крањни, ¬ерховною –адою јвтономноњ –еспубл≥ки рим ≥ с≥льськими, селищними, м≥ськими радами. ™диний п≥дх≥д Ц забезпеченн¤ Їдиного пвдходу до розробки податкових закон≥в з обовФ¤зхкоаим визначенн¤м платника податку ≥ збору, обФЇкта оподаткуванн¤, джерела оплати податку ≥ збору, податкового пер≥оду, ставок податку ≥ збору, строк≥в та пор¤дк≥в сплати податку, п≥дстав дл¤ наданн¤ податкових п≥льг. ƒоступн≥сть- забезпеченн¤ дох≥дливост≥ норм податкового законодавства дл¤ платник≥в податк≥в ≥ збор≥в. Ѕюджетно-податкова пол≥тика Ѕюджетно-податкова пол≥тика, ф≥скальна пол≥тика - це пол≥тика використанн¤ державних податк≥в та витрат (видатк≥в) з метою впливу на макроеконом≥чний кругооб≥г. «образимо цей вплив схематично ƒоход у розпор¤дженн≥ ј
Ќазва: ѕодатки ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-01 (4297 прочитано) |