ћаркетинг > —утн≥сть реклами та еволюц≥¤ њњ розвитку
“ому в рекламн≥й д≥¤льност≥ необх≥дно керуватис¤ такими основ≠ними принципами: Х реклама мусить створити, п≥дтримати, поглибити ≥м≥дж ф≥рми та њњ товару (послуги); Х реклама мусить пол≥пшити ≥м≥дж давно створеного товару; Х реклама маЇ змусити покупц¤ купувати товар у пер≥од спадан≠н¤ попиту; Х реклама маЇ зац≥кавити покупц¤, ¤кий належить до ще неохопленого сегмента ринку; Х реклама маЇ спростувати те, що може стати причиною упередже≠ного чи неприхильного ставленн¤ до товару чи послуги, спри¤ти тому, щоб у майбутнього споживача з'¤вилос¤ бажанн¤ придбати цей товар. ѕравильно проведена рекламна кампан≥¤ допоможе служб≥ мар≠кетингу забезпечити пост≥йний високий р≥вень продажу товар≥в та послуг, швидке реагуванн¤ на зм≥ни ринковоњ ситуац≥њ, вжитт¤ в≥д≠пов≥дних заход≥в дл¤ нейтрал≥зац≥њ д≥¤льност≥ конкурент≥в, коригу≠ванн¤ д≥¤льност≥ зг≥дно з≥ зм≥нами вимог покупц≥в. 2. –екламний менеджмент: сутн≥сть, ц≥л≥, завданн¤ –екламний менеджмент охоплюЇ весь рекламний процес Ч в≥д визначенн¤ потреби в реклам≥ до створенн¤ рекламного продукту, виготовленн¤ та показу його в засобах масовоњ ≥нформац≥њ. ѕри цьо≠му рекламним продуктом можуть бути ≥ к≥лька р¤дк≥в об'¤ви в газет≥ чи журнал≥, ≥ рекламний блок у друкованих виданн¤х, ≥ в≥део- чи к≥норолик або ц≥лий ф≥льм. –екламний продукт Ч це також щитова ≥нформац≥¤ вздовж маг≥стралей, торговельна марка на сувен≥р≥, фо≠тограф≥¤ з текстом чи без нього, ≥нформац≥¤ у вигл¤д≥ р¤дка, що б≥≠жить, на Ђсендвичменахї, призмах, брандмауерах та ≥н. ” пон¤тт¤ Ђрекламний менеджментї входить: 1. ¬изначенн¤ потреби у реклам≥ товару, послуги чи ≥дењ, пропо≠зиц≥й та замовлень на рекламу, а також формуванн¤ цих замовлень при укладанн≥ контракт≥в. 2. ѕроведенн¤ досл≥джень споживач≥в, товар≥в та послуг, ринку продавц≥в. 3. –озробка стратег≥чних план≥в рекламноњ д≥¤льност≥ (визначен≠н¤ ц≥лей та концепц≥њ рекламноњ кампан≥њ, асигнувань на нењ, вид≥в ≥ нос≥њв реклами). 4. –озробка тактичних та стратег≥чних план≥в проведенн¤ реклам≠ноњ кампан≥њ (визначенн¤ завдань, розрахунки кошторису витрат на проведенн¤ окремих заход≥в, виб≥р жанр≥в та форм реклами, а також засоб≥в масовоњ ≥нформац≥њ дл¤ њњ розм≥щенн¤). 5. —творенн¤ рекламного зверненн¤ (виб≥р творчих п≥дход≥в, на≠писанн¤ сценар≥ю або тексту, розробка макета та обгрунтуванн¤ тира≠жу, к≥лькост≥ показ≥в та ≥нших р≥шень у галуз≥ виробництва реклами). 6. ¬изначенн¤ ефективност≥ використанн¤ засоб≥в масовоњ ≥нфор≠мац≥њ дл¤ розм≥щенн¤ рекламного зверненн¤ (проведенн¤ показу, розвиток та перев≥рка концепц≥њ рекламноњ кампан≥њ, статистичний контроль та вим≥рюванн¤ результат≥в, розробка рекомендац≥й дл¤ коригуванн¤ проведенн¤ рекламноњ кампан≥њ). ÷≥ рекомендац≥њ Ї ор≥Їнтовними. ќдн≥ ф≥рми можуть використо≠вувати вс≥ напр¤ми рекламноњ д≥¤льност≥, ≥нш≥ Ч за р≥зних обставин можуть скоротити њњ, дов≥ривши частину своњх функц≥ональних обов'¤зк≥в спец≥ал≥зованим (консалтинговим та науково-досл≥дним ф≥рмам або рекламним агенц≥¤м) структурам рекламного процесу. ѕрийн¤тт¤ р≥шень рекламним менеджером базуЇтьс¤ на знанн≥ вс≥х особливостей виробництва товару, маркетинговоњ пол≥тики та рекламного б≥знесу. ћенеджеру потр≥бна також дл¤ прийн¤тт¤ р≥≠шенн¤ ірунтовна ≥нформац≥¤ з багатьох ≥нших питань. ƒе¤к≥ з них наведено нижче. 1. “овар (послуга) 1.1. ’то продаЇ: до ¤коњ галуз≥ належить ф≥рма; коли њњ було створено; в ¤к≥й фаз≥ життЇвого циклу перебуваЇ ф≥рма; ¤к≥ стратег≥чн≥ ц≥л≥ ф≥рми; у чому пол¤гаЇ стратег≥чна пол≥тика маркетингу; ¤ка стратег≥¤ ц≥ноутворенн¤; ¤ка мета комун≥кац≥й; до ¤коњ групи належить товар (Ђз≥ркаї, Ђд≥йна короваї, Ђважк≥ д≥тиї,Ђсобакиї); чи маЇ ф≥рма торговий знак, чи потр≥бна його розробка; чи опрацьований ф≥рмою план Ђпабл≥к р≥лейшнзї; чи користуЇтьс¤ ф≥рма послугами ком≥во¤жер≥в; чи встановлен≥ ф≥рмою стандарти обслуговуванн¤; чи достатн≥й р≥вень серв≥су, що забезпечуЇтьс¤ ф≥рмою дл¤ рин≠ку своњх товар≥в (послуг). 1.2. ўо продаЇтьс¤: матер≥альний чи нематер≥альний продукт (товар чи послуга); чи Ї товар (послуга) ориг≥нальним; ¤к≥ запити (потреби) покупц≥в задовольн¤Ї товар (послуга); ¤к≥ специф≥чн≥ потреби ринку (над≥йн≥сть, м≥цн≥сть, упаковка тощо) та наск≥льки товар (послуга) в≥дпов≥даЇ цим потребам; чи буде товар продаватис¤ в комплект≥ з ≥ншими чи окремо; ¤к покупець використовуватиме товар (послугу); ¤к≥ споживч≥ параметри (атрибути) маЇ товар (послуга); ¤к≥ з них головн≥, њхн¤ оц≥нка (≥ндекс); ¤к≥ з них другор¤дн≥, њхн¤ оц≥нка (≥ндекс); ¤кий ≥нтегральний параметричний ≥ндекс товару (послуги); ¤кий ≥нтегральний ≥ндекс конкурентоспроможност≥ товару (послуги); ¤к≥ нец≥нов≥ фактори конкурентоспроможност≥; чи товар (послуга) вже в≥домий, чи в≥н уперше з'¤вивс¤ на ринку; що маЇ бути головним у рекламному зверненн≥ Ч чи сам факт на¤вност≥ товару (послуги) чи його (њњ) ¤к≥сть; чи Ї товар сезонним, чи його можна використовувати прот¤гом усього року. 1.3. ” чому пол¤гаЇ основна ц≥нн≥сть товару: Ї вона матер≥альною чи нематер≥альною; чи купують цей товар (послугу) заради нього самого чи дл¤ за≠доволенн¤ будь-¤ких ≥нших потреб; чи Ї на ринку товари (послуги), що конкурують з ним; у чому саме товар (послуга) л≥пший за конкурентн≥; чи викликаЇ товар (послуга) ≥нтерес у покупц≥в; ¤кщо так, то ¤кий саме. 1.4. „и пропонуЇтьс¤ товар посередникам: штучна чи оптова реал≥зац≥¤, авторитет, виключне право продажу; ¤кою маЇ бути ц≥на куп≥вл≥ дл¤ оптовика; ¤к≥ головн≥ характерн≥ атрибути товару (послуги), що привер≠тають запит покупц¤; ¤к≥ спец≥альн≥ заохочувальн≥ заходи можна запропонувати оп≠товикам; чи можна комб≥нувати рекламу ф≥рми з рекламою посередника; що робитиме ф≥рма, щоб стимулювати посередника. 2. –инок 2.1. ’то покупц≥: що характеризуЇ основних покупц≥в (в≥к, стать, осв≥та, соц≥аль≠ний стан, доходи, звички тощо); ¤ке њх ставленн¤ до товару (байдуже, прихильне, вороже); де живуть покупц≥ (м≥сто, с≥льська м≥сцев≥сть, або те й ≥нше); чим найб≥льше ц≥кавл¤тьс¤ покупц≥; наск≥льки товар, що продаЇтьс¤, в≥дпов≥даЇ њхн≥м ≥нтересам, вимогам, потребам тощо; чому покупц¤м бажано купити саме цей товар (ск≥льки це кош≠туватиме. наск≥льки забезпечуватимутьс¤ зручн≥сть ≥ безпека корис≠туванн¤, задоволенн¤ особистих потреб); що втратить покупець, ¤кщо в≥н не купить цей товар (послугу); чим цей товар в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д того, ¤ким користуютьс¤ зараз; чи усв≥домлюють покупц≥ необх≥дн≥сть придбанн¤ товару; чому покупц≥ дос≥ не купували цей товар; ¤кщо покупець купуватиме товар (послугу) не дл¤ себе, то ¤к потр≥бно скласти рекламне зверненн¤. 2.2. ’то продавець: основна характеристика (¤кий ≥м≥дж ф≥рми в покупц≥в, ¤к в≥н зм≥нитьс¤ з упровадженн¤м цього товару (послуги) на ринок, на ¤кому ринку д≥Ї ф≥рма, ¤к≥ Ї перспективн≥ ринки, ¤к≥ прогнозуютьс¤ зм≥ни й чому, чи в≥дпов≥дають виробнич≥ та збутов≥ можливост≥ ф≥р≠ми тенденц≥¤м зм≥н на ринках тощо); ¤кий загальний асортимент товар≥в ф≥рми; ¤кий життЇвий цикл товару (послуги); ¤кий життЇвий цикл ф≥рми; чи маЇ ф≥рма торговий знак та ≥нш≥ атрибути ф≥рмового стилю. 2.3. ’то конкуренти: чи Ї конкуренти у ф≥рми, њх основна характеристика; ¤кими методами конкурентноњ боротьби вони користуютьс¤; ¤к≥ в конкурент≥в ц≥ни, ц≥нова пол≥тика, ¤к≥сть товар≥в (послуг), упаковка, серв≥с; ¤к≥ сильн≥ та слабк≥ сторони конкурент≥в; ¤ких конкурент≥в ф≥рма перемагаЇ, у чому причина усп≥ху; ¤кою може бути реакц≥¤ конкурент≥в: Ч на виведенн¤ ф≥рмою нового товару (послуги) на ринок; Ч зм≥ну ф≥рмою ц≥ни товару; Ч зростанн¤ частки ринку ф≥рми; Ч зменшенн¤ частки ринку ф≥рми; ¤к≥ засоби дл¤ стимулюванн¤ збуту використовують конкуренти; ¤ка прибутков≥сть виробництва товар≥в (послуг) у конкурент≥в; ¤к≥ товарн≥ знаки конкурент≥в, њх ф≥рмовий стиль. 3. ÷≥л≥ реклами 3.1. як≥ основн≥ ц≥л≥ рекламуванн¤: чим саме треба зац≥кавити Ч товаром чи послугою; чи треба змусити покупц¤ просто звернути увагу на товар (пос≠лугу), чи запросити детальн≥шу ≥нформац≥ю; чи потр≥бно показати покупцев≥, що в≥н справд≥ маЇ потребу в цьому товар≥ (послуз≥); чи потр≥бно навчити покупц¤ користуватис¤ новим товаром (послугою), чи навчити його новому способу використанн¤ старого товару (послуги); чи потр≥бно показати, ¤к боротис¤ з конкурентами; чи потр≥бно нагадати покупцев≥ про добре йому в≥домий товар (послугу); чи потр≥бно змусити покупц¤ запам'¤тати упаковку або торго≠ву марку; чи потр≥бно створювати новий ≥м≥дж ф≥рми. 3.2. «агальна характеристика рекламноњ д≥¤льност≥: ¤к≥ ц≥л≥ маркетингу ф≥рми та ¤к з ними зв'¤зан≥ рекламн≥ ц≥л≥; ¤к оц≥нюють покупц≥ ¤к≥сть рекламних текст≥в ф≥рми; ск≥льки кошт≥в витрачаЇтьс¤ на рекламу, тенденц≥њ витрат; чи можна ви¤вити зв'¤зок м≥ж витратами на рекламу та зм≥на≠ми у збут≥ товар≥в (послуг) ф≥рми; чи добре в≥домий покупц¤м торговий знак ф≥рми; ¤кими критер≥¤ми керуЇтьс¤ ф≥рма, вибираючи канали розпов≠сюдженн¤ рекламних звернень. 4. –екламн≥ засоби 4.1. який вид рекламних засоб≥в використовуЇ ф≥рма: газетна реклама (щодобова, щотижнева, веч≥рн¤, спец≥альна тощо);
Ќазва: —утн≥сть реклами та еволюц≥¤ њњ розвитку ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (5188 прочитано) |