ћаркетинг > —утн≥сть реклами та еволюц≥¤ њњ розвитку
журнальна реклама (журнал загального проф≥лю, дл¤ ж≥нок, дл¤ чолов≥к≥в, дл¤ д≥тей, торговельний, техн≥чний, профес≥йний тощо); друкована реклама (лист≥вка, вкладка, окремий аркуш, буклет, проспект, каталог, плакат тощо); телев≥з≥йна реклама (спец≥альн≥ рекламн≥ блоки, проф≥льн≥ пе≠редач≥, вставки у попул¤рн≥ телесер≥али тощо); зовн≥шн¤ реклама (написи на автомоб≥л¤х, рекламн≥ щити, транспаранти, аф≥ш≥ тощо). 4.2. як вплине використанн¤ рекламних засоб≥в на зм≥ст реклам≠ного зверненн¤: ¤кщо реклама друкуЇтьс¤ в пер≥одичному виданн≥, то на ¤кий вид рекламного зверненн¤ найкраще реагують покупц≥; ¤кий характер мають ≥нш≥ рекламн≥ зверненн¤, вм≥щен≥ в дан≥й газет≥ чи журнал≥; чи користуютьс¤ ц¤ газета або журнал позитивною репутац≥Їю у читач≥в та ¤кою саме; чи Ї ¤к≥сь специф≥чн≥ умови, що зобов'¤зують ф≥рму викорис≠товувати т≥льки т≥ чи ≥нш≥ засоби реклами; ¤кщо Ї, то ¤к≥ саме; ¤к≥ корективи потр≥бно внести у зм≥ст рекламного зверненн¤ при використанн≥ телебаченн¤; ¤к≥ корективи потр≥бно внести у зм≥ст рекламного зверненн¤ при використанн≥ зовн≥шньоњ реклами; чи Ї потреба у комплексному використанн≥ рекламних засоб≥в. 5. –екламн≥ зверненн¤ 5.1. —уть рекламного зверненн¤: до ¤ких почутт≥в чи бажань покупц≥в звернено рекламу товару чи послуги (здоров'¤, комфорт, безпека, апетит, зручност≥, горд≥сть, честолюбство, ефективн≥сть, краса, особистий смак, економн≥сть, ц≥кав≥сть тощо); ¤кщо цього не потр≥бно у зверненн≥, то ¤ка ≥де¤ товару (послуги) може поставити його (њњ) пор¤д з речами, котрих покупець потребуЇ або ви¤вл¤Ї ≥нтерес до них; ¤к≥ треба використати стильов≥ засоби рекламного звернен≠н¤ (зарисовки з натури, акцентуванн¤ способу житт¤, створенн¤ фантаз≥йноњ обстановки, настрою чи образу, засоби мюзиклу, ви≠користанн¤ символ≥чного персонажу, наголос на техн≥чному чи профес≥йному досв≥д≥, використанн¤ наукових даних, викорис≠танн¤ св≥дчень Ђлюдей з вулиц≥ї на користь товару чи послуги). 5.2. як можна граф≥чно подати рекламне зверненн¤ чи достатньо самого т≥льки заголовку (слогану); чи потр≥бна ≥люстрац≥¤; ¤к≥ ¤кост≥ товару або послуги визначатимуть техн≥ку ≥люстра≠ц≥њ (фото, малюнок, кольори, справжнЇ чи умовне зображенн¤); ск≥льки потр≥бно фотограф≥й, ¤ка з них маЇ дом≥нувати; чи треба спец≥ально показати упаковку або торгову марку; ¤кщо потр≥бно показати упаковку, чи маЇ вона бути головним (допом≥жним) елементом ≥люстрац≥њ; ¤к бажано показати упаковку Ч великим чи загальним планом, в≥дкритою чи закритою. 6. —хема рекламного зверненн¤ 6.1. яким маЇ бути макет рекламного зверненн¤: чи мусить в≥н складатис¤ т≥льки з тексту; чи мусить в≥н мати текст у вигл¤д≥ ≥нформац≥њ, слогану або рек≠ламного блоку; чи мусить в≥н мати вигл¤д Ђ≥люстрац≥њ + текстї. 6.2. якими мають бути розм≥ри рекламного зверненн¤: ¤кий формат рекламного зверненн¤; ск≥льки в ньому мусить бути тексту; ск≥льки ≥ ¤ких ≥нших елемент≥в (≥люстрац≥њ, заголовки, загальне розм≥щенн¤ матер≥алу, спец≥альне м≥сце дл¤ вказ≥вок Ђновинкаї, Ђзнижкаї, Ђнов≥ ц≥ниї тощо; форма упаковки, назва ф≥рми та њњ тор≠гова марка, в≥др≥зний купон тощо); ¤кий елемент визнано найб≥льш важливим з погл¤ду впливу на покупц¤ Ч текст чи ≥люстрац≥њ; чи необх≥дно планувати посл≥довне розм≥щенн¤ елемент≥в рек≠ламного зверненн¤, маючи на уваз≥, що читач≥ дивл¤тьс¤ в основно≠му на верхню частину стор≥нки; чи Ї необх≥дн≥сть фокусувати увагу або вид≥л¤ти основний елемент у схем≥; ¤коњ схеми потребуЇ рекламне зверненн¤ Ч статичноњ чи ди≠нам≥чноњ. 6.3. „и потр≥бно посиленн¤ впливу реклами: чи мус¤ть в≥домост≥ про ц≥ну займати головне м≥сце у схем≥ ре≠кламного зверненн¤; чи потр≥бно особливу увагу покупц¤ звернути на стимулююч≥ щодо куп≥вл≥ заходи; чи треба дл¤ посиленн¤ зорового впливу використати ¤кий-небудь елемент на б≥лому (чорному) тл≥; ¤ким маЇ бути розм≥р ≥люстрац≥й (великий, малий); чи треба розд≥лити текст на параграфи чи п≥дрозд≥ли дл¤ лег≠шого сприйн¤тт¤. 7. “ехн≥чне редагуванн¤ 7.1. «агальн≥ фактори, що визначають виб≥р шрифт≥в: в≥к читач≥в; ¤кий шрифт уже добре знайомий читачев≥; чи буде текст читатис¤ швидко; чи треба брати до уваги можлив≥сть читанн¤ тексту не т≥льки при доброму, а й при поганому осв≥тленн≥; ¤кого загального стилю шрифт≥в потребуЇ характер рекламно≠го зверненн¤. 7.2. “ехн≥чн≥ фактори, що визначають виб≥р шрифт≥в: ¤к≥ розм≥ри шрифт≥в (кегл≥), довжина р¤дк≥в та заголовку при≠вертатимуть увагу до рекламного зверненн¤; ¤к≥ види (гарн≥тури) шрифт≥в створюватимуть в≥дпов≥дну ат≠мосферу (класичну, старовинно-ностальг≥чну, сучасну); ¤к≥ розм≥ри шрифт≥в (кегл≥) необх≥дн≥ дл¤ допом≥жного матер≥≠алу рекламного зверненн¤ (прим≥ток, посилань); чи бажано мати в рекламному зверненн≥ центральн≥ або боков≥ заголовки дл¤ полегшенн¤ розум≥нн¤ тексту; чи гармон≥юватиме вибраний шрифт ≥з характером ≥ техн≥кою ≥люстрац≥й; чи не суперечать одне одному декоративн≥ та оздоблювальн≥ елементи й гарн≥тура шрифту; чи треба текст надрукувати кольоровою фарбою на б≥лому тл≥, чи чорною на кольоровому тл≥. 8. ¬иб≥р рекламного засобу 8.1. ‘актори, що визначають виб≥р рекламного засобу: головна мета реклами; форма аргументуванн¤; ск≥льки матер≥алу маЇ вм≥стити рекламне зверненн¤; чи мають текст та ≥люстрац≥њ однакове значенн¤ дл¤ рекламно≠го зверненн¤; варт≥сть рекламного засобу; можлив≥сть розм≥щенн¤ в р≥зних засобах ≥нформац≥њ; частотн≥сть контакту з потенц≥йним покупцем. 8.2. ‘актори, що визначають форму рекламного виданн¤: чи Ї рекламний текст суто ≥нформац≥йним, чи н≥; ¤к≥ ≥люстрац≥њ найкраще розкриватимуть мету рекламного зве≠рненн¤; ¤ку техн≥ку образотворчого мистецтва краще використати дл¤ таких ≥люстрац≥й; ¤ка форма виданн¤ ¤кнайкраще в≥дпов≥даЇ потр≥бним вимогам (лист≥вка, вкладка, пакет, календар, пам'¤тка, буклет, книжка, ката≠лог, плакат тощо). 8.3. як≥ фактори треба враховувати при пол≥граф≥чному способ≥ виробництва рекламного виданн¤: види кл≥ше та друку; кольоровий або чорно-б≥лий друк; вид ≥ вага паперу, ¤кщо рекламу розповсюджуватимуть поштою; чи Ї макет реклами достатньо економ≥чним дл¤ вибраного фор≠мату паперу; чи в≥дпов≥датиме стандартний формат виданн¤ вимогам до ре≠кламного зверненн¤; чи можна буде згинати паперовий аркуш к≥лькаразово, не роз≠риваючи його; чи вкладатиметьс¤ друковане виданн¤ у звичайний конверт; ¤кщо рекламне зверненн¤ друкуватиметьс¤ на поштов≥й картц≥, чи вистачить там м≥сц¤ дл¤ адреси ф≥рми. 8.4. ‘актори, ¤к≥ треба враховувати при телев≥з≥йному вироб≠ництв≥ рекламного зверненн¤: чи потр≥бно використовувати актор≥в, музичний супров≥д ≥ т.п.; чи потр≥бно залучати Ђзнаменитостейї; чи потр≥бно використати перес≥чних громад¤н ¤к нос≥њв рекла≠мноњ ≥нформац≥њ; чи потр≥бно залучати д≥тей; чи потр≥бно показати товар Ђлицемї Ч у кольор≥, в д≥њ, прим≥≠р¤ти його на той чи ≥нший тип манекенниць, з котрими може себе ототожнити будь-¤ка покупниц¤; чи маЇ рекламне зверненн¤ бути у вигл¤д≥ ф≥льму, ролика чи бл≥ц-ролика; ¤кою маЇ бути тривал≥сть телев≥з≥йного зверненн¤; чи треба використовувати Ђголос за кадромї; чи треба користуватись методом Ђстиснутого часуї; чи треба користуватись ≥гровим к≥но, комп'ютерною граф≥кою, мультипл≥кац≥Їю; чи потр≥бне використанн¤ засоб≥в ≥м≥джреклами; що маЇ бути в≥дображено в рекламному зверненн≥ Ч товарний знак (логотип), назва ф≥рми, слоган Ч дл¤ обгрунтуванн¤ назви то≠вару, функц≥њ ф≥рми або призначенн¤ товару (послуги); ¤кою маЇ бути основна ≥де¤ сценар≥ю й самого телев≥з≥йного показу рекламноњ продукц≥њ. Ќа практиц≥ систему рекламного б≥знесу можна умовно розд≥ли≠ти на чотири складов≥: Х ф≥рма (орган≥зац≥¤, п≥дприЇмство), що рекламуЇ свою д≥¤ль≠н≥сть, своњ товари, послуги чи ≥дењ; Х споживач≥ або покупц≥; Х орган≥зац≥њ, що спри¤ють рекламн≥й д≥¤льност≥ ф≥рми; Х орган≥зац≥њ, що контролюють рекламну д≥¤льн≥сть ф≥рми або весь рекламний б≥знес. ќсновою системи Ї ф≥рми, що рекламують своњ товари, послуги або ≥дењ. ѓх називають рекламодавц¤ми. ¬они забезпечують власни≠ми коштами проведенн¤ рекламноњ кампан≥њ. –екламодавц¤ми можуть бути приватн≥ чи державн≥ орган≥зац≥њ, п≥дприЇмства, ф≥рми, що використовують засоби масовоњ ≥нформац≥њ дл¤ зб≥льшенн¤ ефективност≥ маркетингу товар≥в ≥ послуг, закупив≠ши час або м≥сце в таких засобах масовоњ ≥нформац≥њ, ¤к телебачен≠н¤, рад≥о, газети, журнали та ≥н. –екламодавець Ч це головна (окр≥м покупц≥в) д≥йова особа. –озробл¤ючи рекламну кампан≥ю та керуючи нею, рекламода≠вець маЇ справу з численними партнерами: рекламними агенц≥¤ми, засобами масовоњ ≥нформац≥њ, орган≥зац≥¤ми, що займаютьс¤ науко≠вими досл≥дженн¤ми. ¬они звичайно спри¤ють рекламодавцю в проведенн≥ рекламноњ кампан≥њ, ≥снуючи незалежно в≥д власного б≥≠знесу рекламодавц¤. ¬ економ≥чно розвинутих крањнах вони допома≠гають рекламодавцю анал≥зувати можливост≥ ринк≥в збуту товар≥в та послуг: створюють та випробовують нов≥ ≥дењ з реклами, купують час ≥ м≥сце в засобах масовоњ ≥нформац≥њ, а також забезпечують тех≠н≥чн≥ засоби проведенн¤ рекламноњ кампан≥њ. онтрольн≥ структури взаЇмод≥ють з≥ своњми партнерами з рек≠ламного б≥знесу пр¤мо чи опосередковано та впливають на прий≠н¤тт¤ р≥шень рекламодавцем та њх ефективн≥сть. ¬ економ≥чно роз≠винутих крањнах до них належить ур¤д та конкуренти. –екламо≠давець завжди залежить в≥д багатьох регламентац≥й стосовно това≠р≥в, послуг та самого рекламного б≥знесу.
Ќазва: —утн≥сть реклами та еволюц≥¤ њњ розвитку ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (5188 прочитано) |