ѕсихолог≥¤ > Ќапр¤ми вихованн¤ та њх загальна характеристика
≈стетика повед≥нки Ч риси прекрасного у вчинках ≥ д≥¤х людини (у ставленн≥ до прац≥ й до сусп≥льства, в манерах ≥ зовн≥шньому вигл¤д≥, у формах сп≥лкуванн¤ з людьми. ” процес≥ естетичного вихованн¤ важливо навчити учн≥в розум≥ти й сприймати красу. —постер≥гаючи прекрасне, людина не може залишатис¤ байдужою, вона переживаЇ, в≥дчуваючи любов або ненависть до спостережуваного. “ому треба, щоб д≥ти вм≥ли розр≥зн¤ти справд≥ красиве ≥ потворне. ѕ≥д час естетичного сприйманн¤ виникають певн≥ емоц≥њ. «авданн¤ вихованн¤ Ч створенн¤ умов, ¤к≥ б спри¤ли формуванню емоц≥йноњ сфери учн≥в. Ѕагатство емоц≥йноњ сфери людини св≥дчить про њњ духовне багатство. —кладною Ї проблема формуванн¤ сприйманн¤ мистецтва. ўоб сприймати художн≥й чи музичний тв≥р, треба мати елементарну теоретичну п≥дготовку. раще сприймаЇтьс¤ те, що зрозум≥ле, про що Ї певн≥ знанн¤. ÷ей принциповий п≥дх≥д сл≥д уз¤ти за основу при використанн≥ в естетичному вихованн≥ музики, образотворчого мистецтва, скульптури. —формован≥ естетичн≥ смаки та естетичний ≥деал ≥ розвинена здатн≥сть оц≥нювати прекрасне дають людин≥ змогу зрозум≥ти суть прекрасного. —приймаючи прекрасне, анал≥зуючи побачене, пор≥внюючи з в≥домим ≥ баченим ран≥ше, вона даЇ йому певну оц≥нку. –≥вень такого естетичного мисленн¤ залежить в≥д розумового вихованн¤, вм≥нн¤ зд≥йснювати мислительн≥ операц≥њ. ‘≥зичне вихованн¤ омпонентом усеб≥чного гармон≥йного розвитку особистост≥ Ї ф≥зичне вихованн¤. ‘≥зичне вихованн¤ Ч система соц≥ально-педагог≥чних заход≥в, спр¤мованих на зм≥цненн¤ здоров'¤ та загартуванн¤ орган≥зму, гармон≥йний розвиток форм, функц≥й ≥ ф≥зичних можливостей людини, формуванн¤ життЇво важливих рухових навичок та вм≥нь. “еор≥¤ ≥ практика ф≥зичного вихованн¤ спираютьс¤ на дан≥ ф≥з≥олог≥њ. ‘≥з≥олог≥чна наука озброюЇ теор≥ю ≥ методику ф≥зичного вихованн¤ законом≥рност¤ми розвитку орган≥зму людини, правильного врахуванн¤ впливу р≥зноман≥тних чинник≥в на його функц≥ональну д≥¤льн≥сть. Ќа основ≥ њњ даних розробл¤ють науково обірунтовану систему ф≥зичних вправ, спр¤мованих на розвиток рухових д≥й ≥ формуванн¤ ф≥зичних ¤костей орган≥зму. ¬ихованн¤ п≥дростаючого покол≥нн¤ ф≥зично здоровим Ч важливе завданн¤ с≥м'њ та школи. Ќа жаль, нин≥ практично здоровими Ї лише 27% д≥тей дошк≥льного в≥ку, лише 65% д≥тей ≥ 60% п≥дл≥тк≥в ф≥зично гармон≥йно розвинен≥. ” м. иЇв≥, наприклад, половина учн≥в старших клас≥в за станом здоров'¤ мають обмеженн¤ щодо вибору профес≥њ, а серед випускник≥в шк≥л не менше половини не придатн≥ або частково придатн≥ до в≥йськовоњ служби. Ќа думку професора ќ. ¬ишневського, потр≥бна докор≥нна перебудова орган≥зац≥њ ф≥зичного вихованн¤ школ¤р≥в. ѕо-перше, сл≥д кардинально зм≥нити власн≥ погл¤ди на ф≥зкультуру, на ф≥зичний стан, красу людського т≥ла, не сприймати њх ¤к щось другор¤дне. ”читель власним прикладом повинен демонструвати важлив≥сть ф≥зкультури, здорового способу житт¤. ѕо-друге, конче необх≥дно розвантажити навчальн≥ плани ≥ програми, значно скоротивши ≥нформативне навчанн¤ з таким розрахунком, щоб загальна к≥льк≥сть навчальних предмет≥в становила 7Ч10 у початкових класах ≥ 10Ч12 Ч у старших, ¤к це характерно дл¤ Ївропейських шк≥л. –обочий тиждень у такому раз≥ не перевищуватиме 24Ч«ќ год., включаючи виконанн¤ домашн≥х завдань. “аким чином можна зб≥льшити питому вагу урок≥в ф≥зичноњ культури. ѕо-третЇ, сл≥д в≥дмовитис¤ в≥д традиц≥йних форм ≥ режиму д≥¤льност≥ на уроц≥, коли д≥ти увесь час сид¤ть майже нерухомо, а вчитель Ђнав≥юЇї њм знанн¤. “ут немаЇ ≥нтенсивноњ прац≥ дитини, проте Ї дуже шк≥дливе дл¤ здоров'¤ сид≥нн¤ за партою без руху. ѕо-четверте, потр≥бен повний перегл¤д концепц≥й ≥ методики ф≥зкультурноњ роботи в школ≥. ¬она повинна стати формою активного в≥дпочинку ≥ маЇ працювати на здоров'¤, вихованн¤ ≥ задоволенн¤ ф≥з≥олог≥чних потреб дитини. ¬ажко не погодитись з цими думками. Ќа зан¤тт¤х ф≥зичною культурою застосовують так≥ способи виконанн¤ вправ: фронтальний Ч одночасне виконанн¤ вправ ус≥ма учн¤ми. …ого використовують п≥д час навчанн¤ шикувань ≥ перешикувань, загальнорозвивальних вправ без предмет≥в ≥ з предметами, ходьби, б≥гу, танцювальних вправ, пересувань на лижах та ≥н.); потоковий Ч учн≥ виконують вправу один за одним по черз≥, тобто потоком. ѕоток≥в може бути к≥лька. ÷ей спос≥б використовують при виконанн≥ стрибк≥в у довжину, висоту, вправ з р≥вноваги, акробатичних, лаз≥нн¤, спуск≥в ≥ п≥дйом≥в на лижах; зм≥нний Ч учн≥в д≥л¤ть на зм≥ни, ¤к≥ по черз≥ виконують вправи. ¬икористовують при виконанн≥ лаз≥нн¤, метань на в≥дстань, акробатичних вправ, б≥гу на швидк≥сть; груповий Ч передбачаЇ под≥л учн≥в на класи, групи, кожна з ¤ких виконуЇ окрему вправу. „ерез визначений час групи м≥н¤ютьс¤ м≥сц¤ми з таким розрахунком, щоб кожна з них виконала вс≥ вправи; ≥ндив≥дуальний Ч застосовують при виконанн≥ учн¤ми вправ на оц≥нку; коловий Ч невелик≥ групи учн≥в виконують певну к≥льк≥сть р≥зних вправ, посл≥довно переход¤чи по колу в≥д одного спец≥ально п≥дготовленого м≥сц¤ дл¤ виконанн¤ певноњ вправи до ≥ншого. оловим способом виконують вправи, ¤к≥ учн≥ вже добре засвоњли.
Ќазва: Ќапр¤ми вихованн¤ та њх загальна характеристика ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-22 (8854 прочитано) |