‘≥нанси > ≤нформац≥йн≥ бази даних
вид≥ленн¤ необх≥дного ≥ неперервного часу дл¤ менеджер≥в вс≥х ланок на так≥ високоефективн≥ види д≥¤льност≥, ¤к анал≥з та прийн¤тт¤ р≥шень за рахунок економ≥њ малопродуктивноњ д≥¤льност≥; використанн¤ ¤к≥сно кращоњ технолог≥њ системного анал≥зу та проектуванн¤ оперативного управл≥нн¤ на нижн≥й та середн≥х ланках управл≥нн¤ виробництвом. –екомендац≥њ формуванн¤ ≥нформац≥йноњ системи менеджменту. —уттЇвим фактором позитивноњ динам≥ки в д≥¤льност≥ орган≥зац≥њ може стати перебудовуваний господарський механ≥зм у в≥дпов≥дност≥ з ринковими умовами, ¤кий еволюц≥онуЇ в сторону зб≥льшенн¤ самост≥йност≥ ≥ в≥дпов≥дальност≥ вс≥х ланок управл≥нн¤ орган≥зац≥й. ќчевидна обТЇктивна необх≥дн≥сть у ¤к≥сно кращ≥й технолог≥њ системного анал≥зу ≥ проектуванн¤ д≥¤льност≥ орган≥зац≥њ обумовлена з одного боку ускладненн¤м керованого обТЇкту та режиму його функц≥онуванн¤м, а з другого - суттЇвим посиленн¤м потенц≥йних можливостей засоб≥в ≥нформац≥йних технолог≥й. ѕрискоренн¤ компТютеризац≥њ процес≥в управл≥нн¤ визначаЇ нов≥ вимоги до компТютеризац≥њ процес≥в проектуванн¤ самих ≥нформац≥йних систем менеджменту. ”складненн¤ обТЇкту управл≥нн¤ (конкретноњ орган≥зац≥њ) та режиму його функц≥онуванн¤ призводить до невпинного зростанн¤ складност≥ структури ≥нформац≥йних систем менеджменту, б≥льшоњ динам≥чност≥ зм≥н ≥нформац≥йних баз та гнучкост≥ використовуваних алгоритм≥в управл≥нн¤. ѕри цьому основний акцент при розробц≥ ≥нформац≥йних систем менеджменту ставитьс¤ вже не на першочергове скороченн¤ терм≥н≥в проектуванн¤, а на забезпеченн¤ њх достатньоњ адекватност≥ та гнучкост≥ у в≥дпов≥дност≥ з динам≥кою розвитку орган≥зац≥њ. ќсобливост≥ управл≥нн¤ розвитком ≥нформац≥йноњ системи менеджменту в орган≥зац≥њ. ѕ≥д час проектуванн¤ комплексноњ ≥нформац≥йноњ системи менеджменту насамперед необх≥дно уникнути наступних двох помилок: Ѕагато орган≥зац≥й, прагнучи знайти кращ≥ р≥шенн¤ дл¤ компТютеризац≥њ кожного з напр¤мк≥в д≥¤льност≥ к≥нець к≥нцем п≥сл¤ довгоњ ≥ кроп≥ткоњ роботи по анал≥зу ринку, вибору ≥ впровадженн¤ систем, отримують наст≥льки р≥зноман≥тний системний ландшафт, що в≥н не п≥ддаЇтьс¤ управл≥нню. ¬с≥ системи, ¤к≥, так добре вир≥шують задач≥ в своњй д≥л¤нц≥, не можуть подати загальну картину, ≥ не враховуючи стану решти систем. ќдною з важливих умов дл¤ комплексного вир≥шенн¤ проблеми автоматизац≥њ Ї розгл¤д п≥дприЇмства, ¤к одного ц≥лого, тобто створенн¤ одн≥Їњ комплексноњ модел≥, що в≥дображаЇ основн≥ ≥ допом≥жн≥ види д≥¤льност≥. Ќер≥дко також трапл¤Їтьс¤, що системи, ¤к≥ використовуютьс¤ на п≥дприЇмствах, не Ї перешкодою на шл¤ху гнучкоњ адаптац≥њ њх до зм≥ни зовн≥шн≥х ≥ внутр≥шн≥х умов. ’оча в б≥льшост≥ випадк≥в багаточисленн≥ системи р≥зних виробник≥в або власноњ розробки не в стан≥ взаЇмод≥¤ти один з одним, тобто обм≥нюватис¤ ≥нформац≥Їю. „асто одн≥ ≥ т≥ ж дан≥ ввод¤тьс¤ в р≥зн≥ системи по дек≥лька раз≥в. ¬ кращому випадку передача даних проходить за допомогою ≥нтерфейс≥в, але це ускладнюЇ ≥ часто виключаЇ роботу в реальному час≥. “обто ≥снуЇ проблема представленн¤ актуальних ≥ коректних даних Ув даному м≥сц≥ в даний часФ. р≥м цього, ≥снують прикладн≥ програми, ¤к≥ можуть в кращому випадку в≥дображати ≥снуюч≥ застигл≥ структури ≥ б≥знес-процеси, не маючи можливост≥ швидко переналагоджуватис¤. ћаючи р≥зн≥ системи ≥ не маючи стратег≥њ њх розвитку ≥ впровадженн¤, дуже важко ≥ довго вносити в ц≥ системи узгоджен≥ зм≥ни. „исленн≥ ≥нтерфейси також Ї Увузьким м≥сцемФ такоњ системи, ¤ка розвиваЇтьс¤ стих≥йно. ѕитанн¤ пост≥йного розвитку ≥нформац≥йноњ системи менеджменту в орган≥зац≥њ повинно знаходитись п≥д пост≥йною увагою з боку кер≥вництва. ¬ажливими завданн¤ми системи управл≥нн¤ розвитком ≥нформац≥йноњ системи менеджменту в орган≥зац≥њ Ї так≥: визначенн¤ основних напр¤мк≥в розвитку системи збору, обробки ≥ збереженн¤ первинних даних; визначенн¤ основних напр¤мк≥в розвитку технолог≥њ обробки ≥нформац≥њ; координац≥¤ д≥¤льност≥ по збору ≥ обробц≥ даних р≥зноман≥тних зв≥т≥в на вищому р≥вн≥ управл≥нн¤ ≥ у виробничих п≥дрозд≥лах з метою п≥двищенн¤ ¤кост≥ ≥ своЇчасност≥ поступленн¤ оперативноњ ≥нформац≥њ по орган≥зац≥њ в ц≥лому; застосуванн¤ сучасних метод≥в прогнозуванн¤ розвитку орган≥зац≥њ на модел¤х њњ складових п≥дсистем та системи в ц≥лому на основ≥ ретроспективного анал≥зу та вивченн¤ процес≥в, що прот≥кають в систем≥ п≥д впливом обТЇктивних закон≥в. ѕрактично вс≥ п≥дприЇмства та орган≥зац≥њ ”крањни знаход¤тьс¤ у важкому економ≥чному становищ≥. јле, ¤кщо мати на уваз≥ неминуч≥сть процесу оздоровленн¤ в≥тчизн¤ноњ економ≥ки взагал≥, розвиток оптового ринку ≥ майбутню конкуренц≥ю виробник≥в, необх≥дно вже зараз, одночасно з проведенн¤м техн≥чного переоснащенн¤, розпочинати роботи по впровадженню ≥нформац≥йних систем управл≥нн¤ економ≥чно-господарською д≥¤льн≥стю. Ќа ”крањн≥ ще збереглис¤ ц≥л≥ науков≥ школи з квал≥ф≥кованими спец≥ал≥стами, ¤к≥, нехай ≥ на ≥мпортн≥й техн≥ц≥, але можуть розробл¤ти ≥ впроваджувати ≥нформац≥йн≥ системи менеджменту високого класу. «гадати про це сл≥д також ≥ з економ≥чних м≥ркувань: не кожне п≥дприЇмство може дозволити викласти чималу суму за встановлювану систему зах≥дноњ ф≥рми, варт≥сть ¤коњ складаЇ сотн≥ тис¤ч долар≥в. Ќев≥рно вибрана концепц≥¤ розвитку ≥нформац≥йноњ ≥нфраструктури може привести до необгрунтованих витрат кошт≥в, наприклад, через несум≥сн≥сть окремих ≥нформац≥йних технолог≥й. –озгл¤нутий п≥дх≥д повинен передбачати: - обгрунтуванн¤ важливост≥, ¤ку матимуть ≥нформац≥йн≥ технолог≥њ дл¤ дос¤гненн¤ довготривалого усп≥ху; - визначенн¤ шл¤х≥в, що забезпечать використанн¤ технолог≥њ, ¤к складового компоненту управл≥нн¤; - розробку рац≥онального анал≥тичного п≥дходу до плануванн¤ розвитку ≥нформац≥йних технолог≥й. ќтже, вм≥ло скерована, селективна ≥ лог≥чно обгрунтована орган≥зац≥йна робота консультативноњ групи експерт≥в може спри¤ти п≥двищенню ефективност≥ роботи орган≥зац≥њ в ц≥лому, що приведе, ¤к до зб≥льшенн¤ чистого прибутку ≥ до утвердженн¤ орган≥зац≥њ на ринку, так ≥ до п≥двищенн¤ продуктивност≥ прац≥ працюючих в орган≥зац≥њ. —аме управл≥нн¤ ≥нформац≥йними технолог≥¤ми в орган≥зац≥¤х дозвол¤Ї одночасно дос¤гнути на перший погл¤д н≥би суперечливих ц≥лей - високоњ ¤кост≥ та низьких затрат. јдже впровадженн¤ ≥нформац≥йних технолог≥й, при умов≥ систематичноњ уваги до них, в≥дкриваЇ широк≥ можливост≥ у напр¤мках скороченн¤ затрат та п≥двищенн¤ ¤кост≥ продукц≥њ. –озгл¤нутий п≥дх≥д до управл≥нн¤ ≥нформац≥йними технолог≥¤ми в ”крањн≥ Ї найб≥льш прийн¤тливим та актуальним, оск≥льки в≥н спри¤тиме ефективному впровадженню ≥нформац≥йних технолог≥й, при рац≥ональних обс¤гах кап≥таловкладень. –екомендац≥њ дл¤ впровадженн¤ ≥нформац≥йноњ системи менеджменту в орган≥зац≥њ. ¬провадженн¤ ≥нформац≥йноњ системи менеджменту в конкретн≥й орган≥зац≥њ вимагаЇ проведенн¤ значних обс¤г≥в роб≥т. Ќаближений перел≥к етап≥в, що передують впровадженню ≥нформац≥йних систем пол¤гаЇ в наступному: ¬изначенн¤ вимог до збереженн¤ ≥нформац≥њ ≥ њњ характеру в залежност≥ в≥д ц≥леспр¤мованост≥. –озробка системи збереженн¤, використанн¤ ≥ представленн¤ ≥нформац≥њ при централ≥зованому ≥ децентрал≥зованому управл≥нн≥. ¬изначенн¤ потреб в техн≥чних засобах (в тому числ≥, в компТютерн≥й техн≥ц≥) на п≥дприЇмств≥ в ц≥лому ≥ в кожному його п≥дрозд≥л≥. –озробка програмного забезпеченн¤, створенн¤ ≥ апробац≥¤ системи збереженн¤ та обробки ≥нформац≥њ. ѕроведенн¤ багатовар≥антних розрахунк≥в в процес≥ розробки спец≥ал≥зованих програм маркетингу, плануванн¤, контролю, збору ≥ обробки цифровоњ ≥нформац≥њ та ≥нших.
Ќазва: ≤нформац≥йн≥ бази даних ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (4258 прочитано) |